Janneke2 schreef:Ehm...
Qua feiten: wie het niet breed heeft kan deze afweging maken: ik wil dieren om me heen en een weekje naar de Veluwe in de zomer.
En af en toe dat feestje.
- dat kent 'zijn prijs': uit eten is er niet bij.
Dus hoezo 'de waarheid ligt in het midden' en al die aanhalingstekens om 'vergeten' te melden?
Hoezo 'dat klinkt toch anders'...?
Ik had het over iemand die niet helemaal eerlijk is en net doet alsof zij dus helemaal niets leuks kan doen want er is geen geld en de Wajongers die zij kent kunnen dat wel "allemaal".
Er was in dat geval kennelijk wel geld en dat is naar andere leuke dingen gegaan. Prima, iedereen moet keuzes maken, maar doe dan niet alsof je helemaal NIETS leuks kan doen. Mensen vertellen kennelijk niet helemaal de waarheid en "vergeten" dan opzettelijk (vandaar de aanhalingstekens) te vertellen wat ze allemaal wél aan leuke dingen kunnen doen, wat ze overigens prima gegund wordt. Maar wees eerlijk en lieg niet, want leugens maakt discussiëren zo lastig.
Ik vind het trouwens wel erg vreemd dat veel mensen tegenwoordig hun buren nog niet eens kennen, maar ze kennen wel allerlei "uitkeringstrekkers" (Jantje, de neef van een kennis van de vriend van de overbuurvrouw haar dochter) waarvan ze echt alle details over hun leven weten.
purny schreef:Maar dat ene uitje is misschien en wel zeker het enigste dagje weg. Dus als ik een dagje weg wil dan heb ik daar heel hard voor gespaard.
Veel dingen kan ik en andere wajongers niet meer. Ik kan niet meer ontspannen en m'n hoofd leeg maken op het paard en de ander kan niet meer op zichzelf wonen.
Zie hierboven.
Ik ken het van 3 weken last hebben na 1 middagje uit.
Anders dan sommige mensen in dit topic gun ik iedereen een dagje uit, of huisdieren, of een plezierig leven. Of je nu wel of niet werkt, jong of oud bent, rijk of arm. Als je chronisch ziek bent, geworden of geboren, ben je al erg genoeg gestraft.
Helaas hebben sommige mensen -werkende of niet werkende- een heel ellendig leven en willen ze niets liever dan dat anderen dat ook hebben. En dat vind ik heel triest. Het wordt zo een beetje een topic over wie er het zwaarste leven heeft: "Jij mag blij zijn dat je wat geld krijgt, want ik wilde het ook graag hebben maar ik kreeg het niet. Dus nu gun ik jou het ook niet. Nee ... ik heb het zwaarder want ik heb heel lang door gewerkt tot ik niet meer kon. Nee ... IK heb het zwaarder, want ik werk nog gewoon door. Nee ... Ik heb het het allerzwaarst, want ik doe ook nog eens superzwaar werk, enzovoorts."
Ik vind het oprecht jammer dat er zoveel mensen een zwaar leven hebben en moeten werken terwijl ze echt niet meer kunnen. Maar misgun dan andere mensen geen beter leven, het helpt jou situatie absoluut niet. Dit is overigens niet tegen iemand persoonlijk.