Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:10

pillow schreef:
upendo schreef:
Ik lees hier ook stilletjes mee.
Er klopt zo onwijs veel niet in dit verhaal..

Enge vind ik dat het een volwassen meid van 25 is..

ik vind iemand van 25 een vrouw en geen meid. Maar wat vind jij daar dan eng aan, wat doet de leeftijd ertoe?

Ik ben ook 25 en ik vind mezelf nog wel een meid. Excuses als ik je voor je hoofd gestoten heb. :)

En inderdaad, wat KBK zegt, een meisje van 13 van d'r fiets trekken of praten is toch iets anders dan een volwassene van 25.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:15

Wat ik er griezelig aan vind, staat zo ongeveer in mijn onderschrift.

In 1979 toen Khomeiny aan de macht kwam, riepen mijn vriendinnen en ik 'we're all Iranian women'.

Sexisme is overal.
Geweld is overal.
Gevaar is overal.

En ik heb diezelfde bui als Anne op mijn kop gehad, kreeg een selfie van een schuilende vriendin, en ik maak graag lange fietstochten.

En ik ben niet 'afhankelijk van de fiets', ik vind het het ideale vervoermiddel.
...en daar ga ik mee door.

En ik bid om een goede afloop van deze zaak. (Mijn verstand kan zich daar maar weinig bij voorstellen - maar strikt genomen is dat iets anders.)

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:27

Ik leef ook intens mee, ook omdat ik mezelf kan identificeren met Anne (ongeveer zelfde leeftijdscategorie, vaak 's avonds laat nog over straat naar huis gaan in de stad, enz). Voor haar ouders lijkt dit me verschrikkelijk. :(

Het is heel erg wat er gebeurd is/gebeurd kan zijn (en dat kunnen nog steeds meerdere dingen zijn, van een overval-motief tot een uit de hand gelopen ruzie-zoeker tot een seksueel gedreven motief), maar bedenk wel dat het 99,9% van de gevallen "meisje fietst alleen" ook goed gaat. Dat er nu iets met Anne gebeurd is terwijl ze alleen fietst is de uitzondering, niet de regel. Dus laat je vooral niet (te veel) beinvloeden door dit nieuws in de zin dat je als vrouw niet meer "alleen kunt lopen/fietsen" etc.

Ja, er is voor vrouwen nog steeds veel meer geweld en gevaar op straat dan voor mannen, maar dit geweld is nog steeds niet de norm (gelukkig maar).

(Ik heb na het nieuws stilgestaan bij het feit dat ik vaak pas om 23.00 of nog later door de stad naar huis loop vanaf het station, maar ik wil en ga me niet aanpassen. Los van het feit dat ik denk dat het gevaar verwaarloosbaar is en ik niet denk dat ik een onaanvaardbaar risico loop (ik doe het al drie jaar en kwam slechts 1 keer een verwarde dronken man tegen, die overigens niets tegen mij deed) wil ik me niet aanpassen aan mensen die mijn wereld vervolgens kleiner maken. Ik wil geen onaanvaardbare risico's lopen, maar ik wil ook niet in angst leven. Op die lijn balanceer ik nu.)

Anoniem

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:32

Haar vriend werkt bij mijn vader en m'n pa is er dus ook echt ongelofelijk van ondersteboven. Ik blijf toch stiekem ergens hoop houden dat ze levend boven water komt, dat het gewoon een super vervelende samenloop van omstandigheden is. Maar met die fiets zo begint de moed me toch in de schoenen te zakken -O-

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:38

zie dus m'n studiegenootje op de foto staan bij de zoektocht (zij is dus vriendin van Anne). Ik word niet blij van zulke live foto's. Brr...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:41

Ach, ik fiets heel regelmatig door het donker naar huis. Heel donker, want hier staan geen lantaarnpalen. En dat blijf ik lekker doen. De kans dat ik onder een auto kom is nog altijd aanmerkelijk groter dan de kans dat ik word vermoord of verkracht. Als je wilt dat je niks kan gebeuren moet je thuis blijven, achter de geraniums.

En ja, er gebeuren rotte dingen in de wereld. Hele rotte dingen. Maar om nou meteen te stellen dat de wereld verrot is... Wie goed om zich heen kijkt ziet ook genoeg mooie dingen gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:42

De jas is daadwerkelijk van haar, wordt nu bevestigd door de politie.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:49

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:55

Ik wil geen aannames doen maar de kans dat ze nog leeft en dat het een ongeluk was lijkt steeds kleiner te worden... Vind het zo verschrikkelijk voor de dierbaren die nu al die dagen in de onzekerheid zitten.

Hoop echt dat ze haar snel vinden.

edit: bij het RTL nieuws staat weer dat ze wel spullen hebben gevonden in de vijver

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:57

Je kon ook zien dat er iets wat zeer veel leek op een grijze/zilverkleurige telefoon in een zakje werd gestopt. :o
Daarom verbaasde me het bericht ook dat er niks gevonden zou zijn.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:58

Weet iemand of haar fiets een lekke band had?

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:01

Gwenvd schreef:
Ik wil geen aannames doen maar de kans dat ze nog leeft en dat het een ongeluk was lijkt steeds kleiner te worden... Vind het zo verschrikkelijk voor de dierbaren die nu al die dagen in de onzekerheid zitten.

Hoop echt dat ze haar snel vinden.

edit: bij het RTL nieuws staat weer dat ze wel spullen hebben gevonden in de vijver

Het is ook een feit dat hoe langer een persoon vermist is, hoe kleiner de kans dat deze persoon nog leeft. Brr ;(

Ik kan totaal niet plaatsen waarom ze zelf de jas uit heeft gedaan en haar eigen fiets de vijver in gereden zou hebben. Dit kan toch niet haar eigen actie zijn geweest?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:03

Maar iemand die vermoord wordt, doe je die alleen d'r regenjas uit?

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:04

Een fiets kun je in de vijver gooien in de hoop dat het niet gezien wordt. De jas zou ik ook niet weten...

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:08

Zijn zoveel vragen... Ik vraag me ook af waarom je die fiets uitgerekend daar zou dumpen gezien het 'huis' wat daar heel dicht in de buurt staat..

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:10

vibabu schreef:

Nu heb ik niet alles meegelezen maar het staat met bij dat ze op dezelfde dag als de jas (of een dag erna, iig zelfde week) ook kleren gevonden hadden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:18

Of ze heeft zelf de jas uit gedaan om een spoor achter te laten of omdat ze van iemand een droge jas aangereikt heeft gekregen? Wie zal het zeggen misschien op die manier de verkeerde getroffen? Dat is speculeren, alles is mogelijk ;)
Misschien liggen haar kleren ergens anders of ze zijn al gevonden alleen nog niet bevestigd dat het haar kleding is.

Dat de jas van haar is, is idd geen goed teken. Ze had het al flink koud zo te zien aan de foto.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 15:20

Kan ook dat er een worsteling heeft plaats gevonden waardoor de jas is uitgegaan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:25

maar waarom dan de fiets op slot?
dat vind ik dan weer heel vreemd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:25

Ik lees nu op twitter dan de vijver leeg is gepompt en er nu schermen worden geplaatst.
Geen officiele instantie overigens.

Citaat:
De vijver is helemaal leeggepompt, politie plaatst schermen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:26

vibabu schreef:

Misschien heeft ze hem zelf wel uitgedaan? Ik doe ook wel eens mijn regenjas uit als het stopt met regenen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:26

Het scenario "lekke band, regenbui, ik neem een lift aan" wordt wel minder logisch nu haar jas is gevonden :/

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:27

was die fiets op slot? dat is raar...

schermen plaatsen is ook geen goed teken

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:29

Misschien wilde ze gaan schuilen ergens en wist ze een plekje en is ze daar naartoe gelopen? Dat ze mogelijk op die manier is verder gegaan?

Of.... Ze is iemand die ze al kon tegen gekomen die haar een lift aan heeft geboden...

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:30

huh die zat toch niet op slot? zag de sleutel gisteren op de foto in het slot.