Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Dus 10000 euro eisen voor zoiets is niet krom? Zij heeft naar jou mening automatisch gelijk omdat ze dat eist?
Als jij mij een trut noemt en ik ga naar de rechter voor 10000 euro omdat ik daar huilend van wakker lig is dat maar automatisch normaal?
Ik ben blij dat de rechter die 10000 euro niet toekent. Maar het alleen al dúrven eisen zegt veel over die vrouw.
Palmera schreef:Ja? En?
Cer schreef:Maar dan even tussendoor... gaan we er dan allemaal vanuit dat de rechterlijke macht altijd gelijk heeft? Dat dat ook niet mensen zijn die zich door emoties (angst, maatschappelijke druk of iets) laten leiden? Ondanks dat ze dat niet zouden móeten doen, gebeurd het toch denk ik.
Volgens mij is het sowieso heel slecht om er 100% van overtuigd te zijn dat de rechterlijke macht, de politie, de regering etc. altijd gelijk heeft... Niet dat je alles in twijfel moet trekken, maar ook niet alles zomaar slikken..
Cer schreef:Ik vraag me af of de mensen die nu zeggen "ja het klopt want de rechter heeft het gezegd" heeeeel eerlijk dit ook hadden gevonden als de rechter anders had besloten.
Cer schreef:Ik heb wat verhalen en discussies verder op internet gelezen, maar de grond om dit op te besluiten is heel lastig en heel wazig. Dus 100% zeggen dat het klopt omdat de rechter het gezegd heeft, is ook wel een tikje kort door de bocht..
Cowboy55 schreef:Van een rechter zou je in elk geval eerder mogen aannemen dat hij/zij beter de wet clean kan toepassen dan van een niet-rechter.
Cowboy55 schreef:Totdat de uitspraak van deze rechter elders teruggedraaid wordt heeft deze rechter gelijk.
Booooo schreef:Wat een niveau hier weer zeg..
Babootje schreef:Ik vind het goed dat de moeder er een punt van heeft gemaakt. De data van belangrijke feestdagen zijn ruim van tevoren bekend en het is niet de eerste x dat ze daarmee geconfronteerd worden.
Citaat:De klassefoto is immers ook niet gepland op kerst of pasen.
Citaat:De geboden alternatieven waren "doekjes voor het bloeden". Kan me niet voorstellen dat er niet een andere fotograaf te vinden was en anders stel je het maar uit. Als ik er zo objectief naar kijk lijkt het me meer een kwestie van "niet willen en ze passen zich maar aan" dan een kwestie van niet kunnen.
bruintje123 schreef:Ik hoop dat ze in hoger beroep gaan en kijken wat er dan bepaald word.
Booooo schreef:Wat een niveau hier weer zeg..
bruintje123 schreef:Booooo schreef:Wat een niveau hier weer zeg..
Kijk die flauwekul krijg je vanzelf als er zo gezeurd word.
Had die moeder ook gewoon naar de foto gegaan zoals de klasgenootjes die moslim waren ook deden.
En om welke bizarre reden daar gewoon zonder zeuren tijd voor hadden die dag.
Het is echt en wie de bal kaatst.
Cowboy55 schreef:Tuurlijk joh....typisch gevalletje van uitlokking.....
Electra63 schreef:Palmera schreef:Dus 10000 euro eisen voor zoiets is niet krom? Zij heeft naar jou mening automatisch gelijk omdat ze dat eist?
Als jij mij een trut noemt en ik ga naar de rechter voor 10000 euro omdat ik daar huilend van wakker lig is dat maar automatisch normaal?
Ik ben blij dat de rechter die 10000 euro niet toekent. Maar het alleen al dúrven eisen zegt veel over die vrouw.
Iedereen weet, dat zulke bedragen in Nederland niet worden toegekend.
Misschien is het haar wel door een advocaat geadviseerd of wilde ze gewoon een statement maken.
Het is haar goed recht.
Booooo schreef:Ik ken Bruintje niet anders dan dit![]()
Toepasselijk dat haar boktnaam Bruintje is, misschien kan ze hem beter Witje noemen.. Aangezien ze een van de grootste racisten hier op bokt is, verbaasd het me dat ze Bruintje heet.
Cer schreef:Cowboy55 schreef:Tuurlijk joh....typisch gevalletje van uitlokking.....
Even hoor... geloof jij daar helemaal niet in?
Ben je dan zo, in mijn ogen, naïef en ga je altijd uit van al het goede in de mens?
Of kunnen, in dit geval, bepaalde groepen nooit wat verkeerd doen?
Is het zo slecht om te denken dat ze het wel opzettelijk deed? Of doet iemand nooit wat opzettelijk?
Ik ben echt serieus geïnteresseerd en bedoel dit niet flauw..
Qerty schreef:Ik heb al meerdere malen gezegd dat ik het zeer overdreven vind om hiervoor naar de rechter te stappen, dus ging er vanuit dat je daar zelf wel uit kon concluderen dat ik 10.000 euro ook niet in verhouding vind staan.
Nergens zie je mij schrijven dat ik haar gelijk geef omdat ze dat eist. Sterker nog, was erg benieuwd wat hier de uitspraak zou zijn, want vind het een interessante kwestie.
Het gaat er voor mij niet om wat we van deze moeder vinden, maar meer om het vraagstuk of je van een school mag verwachten rekening te houden met een islamitische feestdag.
Als de rechter daar anders over had geoordeeld had ik niet ons recht systeem direct in twijfel getrokken, maar geconcludeerd dat ik daar persoonlijk een andere mening over heb.
Jij beschuldigt de rechter ervan uit emotie te hebben geoordeeld. Ik vind dat een arrogante uitspraak, omdat deze er jaren voor heeft gestudeerd juist niet op basis van emotie een uitspraak te doen.