Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:20

Dus 10000 euro eisen voor zoiets is niet krom? Zij heeft naar jou mening automatisch gelijk omdat ze dat eist?
Als jij mij een trut noemt en ik ga naar de rechter voor 10000 euro omdat ik daar huilend van wakker lig is dat maar automatisch normaal?

Ik ben blij dat de rechter die 10000 euro niet toekent. Maar het alleen al dúrven eisen zegt veel over die vrouw.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:34

Palmera schreef:
Dus 10000 euro eisen voor zoiets is niet krom? Zij heeft naar jou mening automatisch gelijk omdat ze dat eist?
Als jij mij een trut noemt en ik ga naar de rechter voor 10000 euro omdat ik daar huilend van wakker lig is dat maar automatisch normaal?

Ik ben blij dat de rechter die 10000 euro niet toekent. Maar het alleen al dúrven eisen zegt veel over die vrouw.

Iedereen weet, dat zulke bedragen in Nederland niet worden toegekend.
Misschien is het haar wel door een advocaat geadviseerd of wilde ze gewoon een statement maken.
Het is haar goed recht.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:50

Ik heb al meerdere malen gezegd dat ik het zeer overdreven vind om hiervoor naar de rechter te stappen, dus ging er vanuit dat je daar zelf wel uit kon concluderen dat ik 10.000 euro ook niet in verhouding vind staan.
Nergens zie je mij schrijven dat ik haar gelijk geef omdat ze dat eist. Sterker nog, was erg benieuwd wat hier de uitspraak zou zijn, want vind het een interessante kwestie.

Het gaat er voor mij niet om wat we van deze moeder vinden, maar meer om het vraagstuk of je van een school mag verwachten rekening te houden met een islamitische feestdag.

Als de rechter daar anders over had geoordeeld had ik niet ons recht systeem direct in twijfel getrokken, maar geconcludeerd dat ik daar persoonlijk een andere mening over heb.
Jij beschuldigt de rechter ervan uit emotie te hebben geoordeeld. Ik vind dat een arrogante uitspraak, omdat deze er jaren voor heeft gestudeerd juist niet op basis van emotie een uitspraak te doen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 00:04

Palmera schreef:
Ja? En?

Wet Gelijke Behandeling ;)[/quote]
Juist in een multiculturele stad zou je dit gejank gevolgd door uitknijperij eigenlijk niet verwachten. Dan snappen die moslims toch dat het leven voor anderen in die multiculturele stad gewoon doorgaat en hadden ze gewoon de geboden mogelijkheden kunnen aannemen.

Die rechtsgang heeft ze zélf gewild. Het getuigd niet van begrip voor een lopend bedrijf (school), het meedenken daarvan en de meerderheid. Dat mens gedraagt zich niet alsof ze in een grote multiculturele stad woont.[/quote]

Helemaal
Mee
Eens *\o/* mooi verwoord! Dit is precies de hamer op zijn kop slaan

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 00:28

Een rechter heeft jaren geleerd. Daar ben ik het mee eens.
Maar naast het volgen van de wetten en rechten heeft hij of zij júist in dit soort vreemde welles-nietes zaken te maken met zijn persoonlijke mening en intelligentie.
Dat is niet goed of fout. Dat is net als iedereen die hier een mening over heeft.
Als ík rechter zou zijn zou ik hier anders naar kijken. Een andere rechter geeft deze vrouw misschien wél die zo gewilde 10000 euro. Een hoger beroep is, imo, zeer interessant.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 07:08

Wat een niveau hier weer zeg..
Laatst bijgewerkt door Dani op 13-07-17 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel over verwijderd bericht weggehaald.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 07:56

Maar dan even tussendoor... gaan we er dan allemaal vanuit dat de rechterlijke macht altijd gelijk heeft? Dat dat ook niet mensen zijn die zich door emoties (angst, maatschappelijke druk of iets) laten leiden? Ondanks dat ze dat niet zouden móeten doen, gebeurd het toch denk ik.
Volgens mij is het sowieso heel slecht om er 100% van overtuigd te zijn dat de rechterlijke macht, de politie, de regering etc. altijd gelijk heeft... Niet dat je alles in twijfel moet trekken, maar ook niet alles zomaar slikken..

Ik vraag me af of de mensen die nu zeggen "ja het klopt want de rechter heeft het gezegd" heeeeel eerlijk dit ook hadden gevonden als de rechter anders had besloten..
Ik heb wat verhalen en discussies verder op internet gelezen, maar de grond om dit op te besluiten is heel lastig en heel wazig. Dus 100% zeggen dat het klopt omdat de rechter het gezegd heeft, is ook wel een tikje kort door de bocht..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:05

Cer schreef:
Maar dan even tussendoor... gaan we er dan allemaal vanuit dat de rechterlijke macht altijd gelijk heeft? Dat dat ook niet mensen zijn die zich door emoties (angst, maatschappelijke druk of iets) laten leiden? Ondanks dat ze dat niet zouden móeten doen, gebeurd het toch denk ik.
Volgens mij is het sowieso heel slecht om er 100% van overtuigd te zijn dat de rechterlijke macht, de politie, de regering etc. altijd gelijk heeft... Niet dat je alles in twijfel moet trekken, maar ook niet alles zomaar slikken..

Van een rechter zou je in elk geval eerder mogen aannemen dat hij/zij beter de wet clean kan toepassen dan van een niet-rechter.

Cer schreef:
Ik vraag me af of de mensen die nu zeggen "ja het klopt want de rechter heeft het gezegd" heeeeel eerlijk dit ook hadden gevonden als de rechter anders had besloten.

Die stelling werkt twee kanten op lijkt me? Althans, als ik sommige reacties hier lees lijkt het er wel op.

Cer schreef:
Ik heb wat verhalen en discussies verder op internet gelezen, maar de grond om dit op te besluiten is heel lastig en heel wazig. Dus 100% zeggen dat het klopt omdat de rechter het gezegd heeft, is ook wel een tikje kort door de bocht..

Totdat de uitspraak van deze rechter elders teruggedraaid wordt heeft deze rechter gelijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:13

Cowboy55 schreef:
Van een rechter zou je in elk geval eerder mogen aannemen dat hij/zij beter de wet clean kan toepassen dan van een niet-rechter.

ja... en waar zeg ik dat dat niet zo is?
Ik zeg alleen dat je soms vraagtekens kan en mag zetten bij dingen die gebeuren..
Ergens hoorde ik ooit, in de jaren 80, de uitspraak "Blind faith in your leaders or in anything, will get you killed" en dat is altijd bijgebleven.. niet dat je áltijd je kont tegen de krib moet gooien, maar ook niet alles voor zoete koek moet slikken..

Cowboy55 schreef:
Totdat de uitspraak van deze rechter elders teruggedraaid wordt heeft deze rechter gelijk.

ja.. en?
dat is omdat er niks meer aan te doen is. Maar goed, je snapt niet helemaal wat ik bedoel te zeggen, dus ik zal het wel onhandig uitleggen.. :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:28

Ik ben er wel van overtuigd, dat deze rechter naar de wet heeft gekeken en zich niet heeft laten beïnvloeden door het populistische haat zaaien door sommigen.
Dat is zijn taak en hij kan de wet verkeerd interpreteren Maar hij zal er objectief naar hebben gekeken, op basis van feiten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:30

Ja maar dat zijn aannames.... dat jij ervan overtuigd bent, wil niet zeggen dat het zo is...

Ik heb er niet voor gestudeerd, en ik kan ook zo snel geen duidelijke uitleg vinden hoe de rechter hier de Wet Gelijke behandeling geïnterpreteerd heeft
Laatst bijgewerkt door Cer op 13-07-17 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:31

Ik hoop dat ze in hoger beroep gaan en kijken wat er dan bepaald word.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:36

Je moet er maar vanuit gaan dat de rechter objectief naar de feiten heeft gekregen.
Daarmee dat ik in een eerdere post al aangaf dat rechters ook hun eigen interpretatie geven aan de wet en feiten. Verschillende rechters kunnen verschillende uitspraken doen met dezelfde feiten en dezelfde wetten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:40

Booooo schreef:

Stel je niet aan. Ik kan de humor daar nog wel van inzien. :D

Ik vind het goed dat de moeder er een punt van heeft gemaakt. De data van belangrijke feestdagen zijn ruim van tevoren bekend en het is niet de eerste x dat ze daarmee geconfronteerd worden. De klassefoto is immers ook niet gepland op kerst of pasen. De geboden alternatieven waren "doekjes voor het bloeden". Kan me niet voorstellen dat er niet een andere fotograaf te vinden was en anders stel je het maar uit. Als ik er zo objectief naar kijk lijkt het me meer een kwestie van "niet willen en ze passen zich maar aan" dan een kwestie van niet kunnen.

Maar een schadevergoeding van 10.000 euro eisen is natuurlijk van de zotte. Dat is denk ik meer het punt waar heel NL over valt. Vervolgens zijn ze geschrokken van de commotie en gaat de 500 naar "een goed doel". Jammer dat dit goede doel dan weer in Marokko ligt en niet niet naar Kika gaat of zo.
Laatst bijgewerkt door Dani op 13-07-17 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:40

Ja tuurlijk is het een kwestie van interpretatie, maar dat is wel iets anders dan stellen dat de rechter ongelijk heeft omdat je het er niet mee eens bent.
Ik las weinig vraagtekens in de posts waar ik op reageerde.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:54

Babootje schreef:
Ik vind het goed dat de moeder er een punt van heeft gemaakt. De data van belangrijke feestdagen zijn ruim van tevoren bekend en het is niet de eerste x dat ze daarmee geconfronteerd worden.

niet de eerste keer dat wie daarmee geconfronteerd wordt?

Citaat:
De klassefoto is immers ook niet gepland op kerst of pasen.

Nee, dan is de school dicht ook..
Oh wacht, moet de school ook dicht met het offerfeest?

Citaat:
De geboden alternatieven waren "doekjes voor het bloeden". Kan me niet voorstellen dat er niet een andere fotograaf te vinden was en anders stel je het maar uit. Als ik er zo objectief naar kijk lijkt het me meer een kwestie van "niet willen en ze passen zich maar aan" dan een kwestie van niet kunnen.

Ik begreep dat het een Montessori school betreft .. nu heb ik heel vluchtig gelezen over dat systeem, maar die geloven helemaal niet in religie.. die geloven in eigen ontdekkingen, niets opleggen en niet in een vaste godsdienst...
Waarom, als je zo streng gelovig bent, kies je er dan voor om je kind naar dat onderwijs te sturen?

Zoals andere moslims her en der ook al aangeven (maar het maakt blijkbaar nooit heel veel uit wat andere moslims ergens van vinden, heel frappant), dan hadden de ouders naar een passende school moeten zoeken. Dat is dat eventuele verdere reizen dan ook waard... :j

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:10

bruintje123 schreef:
Ik hoop dat ze in hoger beroep gaan en kijken wat er dan bepaald word.

Ik hoop van niet. Nog meer onnodige kosten. Geef het geld dan meteen aan een goed doel. Kans op herhaling lijkt me gering. Uiteindelijk is de school veroordeelt op basis van een simpele, in de toekomst makkelijk te vermijden vormfout. Geen noodzaak tot hoger beroep wat mij betreft.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:11

Booooo schreef:

Kijk die flauwekul krijg je vanzelf als er zo gezeurd word.
Had die moeder ook gewoon naar de foto gegaan zoals de klasgenootjes die moslim waren ook deden.
En om welke bizarre reden daar gewoon zonder zeuren tijd voor hadden die dag.
Het is echt en wie de bal kaatst.
Laatst bijgewerkt door Dani op 14-07-17 12:42, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast, afbeelding verwijderd.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:32

bruintje123 schreef:
Booooo schreef:

Kijk die flauwekul krijg je vanzelf als er zo gezeurd word.
Had die moeder ook gewoon naar de foto gegaan zoals de klasgenootjes die moslim waren ook deden.
En om welke bizarre reden daar gewoon zonder zeuren tijd voor hadden die dag.
Het is echt en wie de bal kaatst.

Tuurlijk joh....typisch gevalletje van uitlokking..... :roll:
Laatst bijgewerkt door Dani op 14-07-17 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:40

Cowboy55 schreef:

Even hoor... geloof jij daar helemaal niet in?
Ben je dan zo, in mijn ogen, naïef en ga je altijd uit van al het goede in de mens?
Of kunnen, in dit geval, bepaalde groepen nooit wat verkeerd doen?
Is het zo slecht om te denken dat ze het wel opzettelijk deed? Of doet iemand nooit wat opzettelijk?
Ik ben echt serieus geïnteresseerd en bedoel dit niet flauw..
Laatst bijgewerkt door Dani op 13-07-17 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht weggehaald.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:45

Electra63 schreef:
Palmera schreef:

Iedereen weet, dat zulke bedragen in Nederland niet worden toegekend.
Misschien is het haar wel door een advocaat geadviseerd of wilde ze gewoon een statement maken.
Het is haar goed recht.

Haar eigen advocaat heeft gezegd dat hij het bedrag enigszins buiten proportie vond (niet in deze bewoording). Stond ergens in online.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:52

Booooo schreef:
Ik ken Bruintje niet anders dan dit :(:)
Toepasselijk dat haar boktnaam Bruintje is, misschien kan ze hem beter Witje noemen.. Aangezien ze een van de grootste racisten hier op bokt is, verbaasd het me dat ze Bruintje heet.

Gaat ie lekker.
Klopt ik ben inderdaad voor eerlijkheid en die is er in Nederland niet meer.
Dat betekend dus niet dat ik een racist ben, integendeel.
Maar ik kots onderhand wel tegen steeds maar weer de moslims een voorkeurspositie geven. Terwijl een deel er zelf een potje van maakt maar wel het hardste jammert.
Zoals deze mevrouw.

Zien jullie dan echt niet dat door dat eigen gedrag ook andere fijne goedwillende, hard werkende moslims, zoals die wel gewoon op de klassenfoto staan, in een slecht daglicht gezet worden.

Dat komt niet door iemand als mij, nee dat komt door iemand als die mevrouw en de mensen die dat gedrag goed blijven keuren, keer op keer op keer.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:54

Cer schreef:
Cowboy55 schreef:

Even hoor... geloof jij daar helemaal niet in?
Ben je dan zo, in mijn ogen, naïef en ga je altijd uit van al het goede in de mens?
Of kunnen, in dit geval, bepaalde groepen nooit wat verkeerd doen?
Is het zo slecht om te denken dat ze het wel opzettelijk deed? Of doet iemand nooit wat opzettelijk?
Ik ben echt serieus geïnteresseerd en bedoel dit niet flauw..

Dan heb je wat mij betreft een heel vervelende/provocerende manier om je serieus interesse kenbaar te maken. Als je het nier erg vind pas ik dus even.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:57

Nee maar serieus.. hoe moet ik het vragen dan?
Dat jij dat als provocerend opvat, kan ik even niet helpen, dat is het lastige met geschreven tekst...
Ik had de term naief niet moeten gebruiken misschien.

maar ik krijg wel een beetje het idee dat sommige mensen niks fout kunnen doen, of fout is niet de goede term, maar dat ze niet bewust misbruik kunnen maken van regels..

Is het dan zo zwart/wit in jouw ogen of zit er ook nog een grijs gebied.. ?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:58

Qerty schreef:
Ik heb al meerdere malen gezegd dat ik het zeer overdreven vind om hiervoor naar de rechter te stappen, dus ging er vanuit dat je daar zelf wel uit kon concluderen dat ik 10.000 euro ook niet in verhouding vind staan.
Nergens zie je mij schrijven dat ik haar gelijk geef omdat ze dat eist. Sterker nog, was erg benieuwd wat hier de uitspraak zou zijn, want vind het een interessante kwestie.

Het gaat er voor mij niet om wat we van deze moeder vinden, maar meer om het vraagstuk of je van een school mag verwachten rekening te houden met een islamitische feestdag.

Als de rechter daar anders over had geoordeeld had ik niet ons recht systeem direct in twijfel getrokken, maar geconcludeerd dat ik daar persoonlijk een andere mening over heb.
Jij beschuldigt de rechter ervan uit emotie te hebben geoordeeld. Ik vind dat een arrogante uitspraak, omdat deze er jaren voor heeft gestudeerd juist niet op basis van emotie een uitspraak te doen.

In onze streek is 3e Pinksterdag altijd een vast gegeven geweest en zolang ik leef heb ik nog nooit op die dag naar school gemoeten (was dicht) of gewerkt (voorheen kreeg je vrij, nu kun je vrij nemen - wat ik dan ook elk jaar trouw doe). Als ik zou verhuizen naar elders in het land en de fotograaf zou voor de schoolfoto precies op 3e Pinksterdag komen, dan heb ik een keuze: hou ik mijn kind (principieel) thuis of laat ik het een half uurtje naar school gaan voor de foto. Daar hoeft geen rechter voor ingeschakeld te worden, aangezien dit mijn eigen keuze is. Ik weet het hele jaar al dat 3e Pinksterdag op een bepaalde dag is en ik weet ook dat er op een bepaalde dag (meestal in het begin van het schooljaar, maar dat wordt gecommuniceerd door de school) foto's gemaakt worden. Dus ik snap de hele issue niet rondom een islamitisch feest, aangezien 3e Pinksterdag ook geen Nederlands landelijk gebeuren is.