Dus nog niets ingevuld. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Elke stemwijzer geeft een ander resultaat. En dan vooral kleine partijen waar ik in sommige gevallen nog nooit van gehoord heb. Moeilijk hoor die verkiezingen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roos_M schreef:VVD.
Vanwege de stabiliteit de afgelopen jaren ondanks de roerige wereld. Ik vind dat ze het goed gedaan hebben. Ookal is niet alles vlekkeloos gegaan.
Oja en ik wil dat PVV niet de grootste wordt...
Electra63 schreef:Ik heb 3 stemmen.
Ik twijfel tussen D66, omdat ik met name voor euthanasie, abortus en het homo-huwelijk ben. Ik ben echter tegen referenda, dus dat is Iets waardoor ik twijfel.
Ik zou ook nog op PvdA willen stemmen, voornamelijk omdat ik niet wil, dat PvdA afgerekend wordt op hun regeringverantwoordelijkheid. Roepen vanuit de zijlijn/oppositie is veel gemakkelijker.
En ik twijfel over een tactische stem op VVD. Ik wil niet dat CDA of PVV de grootste wordt. GL vind ik een prima oppositiepartij of gedoogpartner, maar niet in de regering.
Amyyy schreef:Electra63 schreef:Ik heb 3 stemmen.
Ik twijfel tussen D66, omdat ik met name voor euthanasie, abortus en het homo-huwelijk ben. Ik ben echter tegen referenda, dus dat is Iets waardoor ik twijfel.
Ik zou ook nog op PvdA willen stemmen, voornamelijk omdat ik niet wil, dat PvdA afgerekend wordt op hun regeringverantwoordelijkheid. Roepen vanuit de zijlijn/oppositie is veel gemakkelijker.
En ik twijfel over een tactische stem op VVD. Ik wil niet dat CDA of PVV de grootste wordt. GL vind ik een prima oppositiepartij of gedoogpartner, maar niet in de regering.
Is strategisch stemmen handig? Zeker als je overweegt d66 te stemmen, die hebben een aardige kans om in de coalitie te komen. Zelfs al wordt pvv de grootste, zal er nog steeds een coalitie gevormd moeten worden, en met de pvv is dat erg onwaarschijnlijk. Geert gaat sws roepen dat het Nederlandse volk niet gehoord wordt, maar voor een coalitie maakt dat vrij weinig uit.
germie schreef:Ik heb besloten straks nog eens naar de stemwijzers te kijken en alleen partijen die niet voor het milieu kiezen, niet verder aan hypotheekrente willen tornen en dat soort dingen mee te laten tellen. Waarom? Ik leef nu, ik kan geen nieuwe auto betalen, maar rij mijn schone oude diesel af. Dit is beter voor het milieu dan zeggen dat oude maar goede autos weg zouden moeten, of meer belast moeten worden.
Ik eet vlees, maar niet dagelijks, dus draag mijn steentje wel bij.
Hypotheekrenteaftrek moet blijven, is ons beloofd. Mijn uitgavenpatroon is gebaseerd op deze teruggave, want zo werden hypotheken berekend. Dat kun je niet veranderen voor de huidige huizenbezitters.
Misschien beetje ikke ikke, maar ik leef nu en draag al bij. Je kunt ook doorslaan en daar ben ik bang voor met sommige partijen. Dus ik ga voor mezelf kiezen. Oh, daarom stemmen we ook, wat jezelf belangrijk vindt.
amoj schreef:Electra63, puur interesse want ik ben CDA stemmer, waarom liever niet het cda?
tmr001 schreef:Waar ik oprecht benieuwd naar ben is waar al die onvrede in Nederland (en andere landen trouwens ook) vandaan komt. Natuurlijk, er zijn dingen die schrijnend zijn en veel beter kunnen. Maar er is ook echt wel heel erg veel gewoon ontzettend goed geregeld. Laten we eerlijk zijn, wij Nederlanders hebben het lang niet slecht. Er is heel veel angst en wantrouwen. Tegenover elkaar, tegenover de regering, tegenover wat we niet kennen en wat we niets snappen.
Wat ik dus ook echt niet snap is dat er zoveel wordt geroepen dat politicussen leugenaars zijn. Tuurlijk, dat zijn ze allemaal wel een beetje, maar aan de andere kant kan geen enkele partij ooit al zijn standpunten doorgevoerd krijgen, er wordt nou eenmaal geregeerd door een coalitie. Dat heeft niets te maken met leugens en onbetrouwbaarheid, maar simpelweg met het samenwerken met andere partijen. Een Jesse Klaver gaat van z'n lang zal die leven niet z'n vleestax erdoorheen krijgen, een Geert Wilders zal nooit zijn verbod op korans erdoorheen krijgen (al is het maar omdat er een paar grondwetjes voor aangepast moeten worden). Er is een verschil tussen hetgene wat je roept als partij, waar je achter staat en wat je wíl waarmaken en wat je realistisch gezien waar kán maken. Heeft niks met leugens te maken.
sureido schreef:. Je hoeft je geen zorgen te maken,we hebben nu eenmaal redelijk veel mensen in nederland met een ander geloof en een andere achtergrond....het lijktmij normaal dat die ook een podium krijgen....wat ik daar persoonlijk van vind laat ik maar even achterwegeOok veel pvv stemmers op bokt zie ik.
Ik persoonlijk vind op een bepaalde partij stemmen zodat de pvv het niet word zo belachelijk, je stemt toch op de partij waar van jij vind dat ze de beste standpunten hebben? ... geert kan toch geen coalitie vormen en zal geen 75 zetels halen.
Ik zie hier geen DENK stemmers, maar ze hebben toch rond de 65.000 likes op Facebook, 15.000 minder dan vvd. Dat baart me pas zorgen
Electra63 schreef:amoj schreef:Electra63, puur interesse want ik ben CDA stemmer, waarom liever niet het cda?
Ik wil geen religieuze partij (dat is mijn belangrijkste reden). Ik ben liberaal en niet gelovig en ik ben vooral voor euthanasie.
Ik ben voor openbaar onderwijs en juist CDA is voor bijzonder (religieus) onderwijs en heeft de modernisering tegengehouden.
Ik ben al wat ouder en ik vond de kabinetten Lubbers en Balkenende vreselijk.
Daarbij vind ik dat CDA "ineens" de populaire items van GW heeft overgenomenen meedoet met het populisme (volkslied zingen) en vind ik de CDA weinig tolerant naar andere geloven.
Juist het CDA heeft sinds de 2e WO bijna altijd geregeerd, behalve tijdens de paarse kabinetten.
En zo kan ik nog wel even doorgaan
martichr schreef:bijzonder weinig CDAérs voor een forum waarvan de deelnemers zich toch bovengemiddeld op het platteland bevinden..
tmr001 schreef:Waar ik oprecht benieuwd naar ben is waar al die onvrede in Nederland (en andere landen trouwens ook) vandaan komt. Natuurlijk, er zijn dingen die schrijnend zijn en veel beter kunnen. Maar er is ook echt wel heel erg veel gewoon ontzettend goed geregeld. Laten we eerlijk zijn, wij Nederlanders hebben het lang niet slecht. Er is heel veel angst en wantrouwen. Tegenover elkaar, tegenover de regering, tegenover wat we niet kennen en wat we niets snappen.