Abortus, hoe denkt bokt er over?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:17

Janinevv ik denk dat je eerst wat meer wijsheden moet gaan verzamelen, wat meer in het leven moet rondkijken, volwassener worden en dan je mening zoals je hem nu rondblaat van een afstandje bekijken. De woorden die je uitkraamt zijn echt ontiegelijk kwetsend.

Ook voor jou geld; is het niet 'heb uw naasten lief'?

Liefhebben is ook zo wijs zijn om een kindje niet geboren te laten worden als je er niet voor kan en wil zorgen. Dat is niet alleen liefde voor je naaste (kind) maar ook liefde voor jezelf; in een zwangerschap kunnen ook allerlei complicaties voorkomen die niet allemaal ongevaarlijk zijn.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:19

Celiien schreef:
En daar komt de aap uit de mouw. Gelovig dus.. no offense, maar denk even na zonder de imobekrompen gedachte erbij dat iedereen maar het geloof moet volgen.

Dat is ook niet de bedoeling, maar goed.
Daarom is het in mijn ogen een kind.

Omdat God vast en zeker een bedoeling heeft, maar zoals een verkrachting ernstige misvorming ik zou niet weten wat ik zou doen in die situatie..

Daarom heb ik respect voor mensen, die wel in zulke moeilijke situaties hebben gezeten en hoop zelf nooit ongewenst zwanger te raken of iets.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:20

Anoniem schreef:
Janinevv ik denk dat je eerst wat meer wijsheden moet gaan verzamelen, wat meer in het leven moet rondkijken, volwassener worden en dan je mening zoals je hem nu rondblaat van een afstandje bekijken. De woorden die je uitkraamt zijn echt ontiegelijk kwetsend.

Liefhebben is ook zo wijs zijn om een kindje niet geboren te laten worden als je er niet voor kan en wil zorgen. Dat is niet alleen liefde voor je naaste (kind) maar ook liefde voor jezelf; in een zwangerschap kunnen ook allerlei complicaties voorkomen die niet allemaal ongevaarlijk zijn.

Ja maar als je er niet voor wil zorgen is dat dan niet egoïstisch ?
Aangezien mensen soms hopen op een zwangerschap, of miskramen krijgen wat ik echt vreselijk vindt.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:21

@Lente, dat is inderdaad wat ik bedoel. Natuurlijk zullen ook zij wel af en toe wat voelen, ontspannen zijn oid maar grotendeels is het vreselijk. Daar was onze arts ook heel duidelijk in, toen ze uitlegde wat het in hield. In het gunstigste geval zou ons kindje thuis op kunnen groeien, maar zeer waarschijnlijk zou het gewoon te gevaarlijk zijn voor haar en omgeving omdat zulke kinderen/mensen gevaarlijk voor zichzelf en anderen kunnen zijn.

En knuppel of niet, het kost heel veel geld.

Wij hebben onze keuze uit ons hart gemaakt, als eerste voor ons kindje, maar als tweede ook voor onszelf als echtpaar en als mens.

Michelle77

Re: Abortus, hoe denkt bokt er over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:22

@janine, het krijgen van kinderen is per definitie egoïstisch. Een kind vraagt er niet om gemaakt en geboren te worden.

Jolien87

Janinevv schreef:
Maar is het dan niet triest dat sommige kinderen worden weggehaald door een niet goed overwege keuze?

Ik heb echt respect voor mensen, die hier hun moeilijke verhalen delen misschien kom ik heel bod over maar dat bedoel ik echt niet zo.
Ik wil niet hier mensen uit schelden voor je weet wel..

Vind het beetje jammer dat mijn mening, over het kind zijnde niet mag zijn omdat het een feit is.

Jij vindt het een feit, gebaseerd op jouw geloof en mening. Nogmaals: je zegt dat je niemand wilt kwetsen en doet het vervolgens toe. En ondertussen ga je gewoon op dezelfde toer verder. Je weet dus inmiddels dat je mensen kwetst maar kan het toch niet laten om ermee door te gaan om maar het laatste woord te hebben.

En wat bedoel je met een niet goed overwogen keuze? Er bestaat geen voorbehoedsmiddel met 100% garantie dus het kan altijd maar zo wezen dat je ongewenst zwanger raakt. Ik heb dan nog liever dan mensen de keuze maken om de zwangerschap niet door te zetten dan dat ze niet in staat zijn om hun kindje een liefde- en/of waardevol bestaan te bieden.
Echt waar, ga je alsjeblieft nog eens inlezen. En dan bedoel ik niet dat je, je moet beperken tot de bijbel maar ga feiten opzoeken op basis van wetenschappelijk onderzoek.

Anoniem

Janinevv schreef:
Anoniem schreef:

Aangezien mensen soms hopen op een zwangerschap, of miskramen krijgen wat ik echt vreselijk vindt.

En een zwangerschap voldragen met de risico's voor jezelf terwijl je niet voor een kind wil zorgen op dit punt omdat 'God dat wil', is dat niet egoistisch van god? Had god dan niet beter zelf een baarmoeder met twee eierstokken kunnen kweken?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:23

Michelle77 schreef:
@Lente, dat is inderdaad wat ik bedoel. Natuurlijk zullen ook zij wel af en toe wat voelen, ontspannen zijn oid maar grotendeels is het vreselijk. Daar was onze arts ook heel duidelijk in, toen ze uitlegde wat het in hield. In het gunstigste geval zou ons kindje thuis op kunnen groeien, maar zeer waarschijnlijk zou het gewoon te gevaarlijk zijn voor haar en omgeving omdat zulke kinderen/mensen gevaarlijk voor zichzelf en anderen kunnen zijn.

En knuppel of niet, het kost heel veel geld.

Wij hebben onze keuze uit ons hart gemaakt, als eerste voor ons kindje, maar als tweede ook voor onszelf als echtpaar en als mens.

Ja en voor jullie verhaal en als anderen daar heb ik respect voor, en vindt het heel knap dat jullie die beslissingen hebben genomen echt waar. Sorry als mijn oude berichten aanvallend waren.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:23

Janinevv schreef:
Maar is het dan niet triest dat sommige kinderen worden weggehaald door een niet goed overwege keuze?

Ik heb echt respect voor mensen, die hier hun moeilijke verhalen delen misschien kom ik heel bod over maar dat bedoel ik echt niet zo.

Vind het beetje jammer dat mijn mening, over het kind zijnde niet mag zijn omdat het een feit is.

Nee, vind ik niet. Ik zie liever een 'kind' (foetus) niet geboren worden vanuit een niet doordachte keuze dan dat er vanuit een ondoordachte keuze wel voor een 'kind' (foetus) gekozen wordt, met mogelijk hele nare gevolgen. Ik zie lang niet alle foetussen als kinderen, en ik geloof dat als ik zelf als foetus was geaborteerd ik er niks aan had gemist (even cru gezegd). Wat overigens niet betekent dat ik het leven geen waarde toedien. Ik geloof alleen niet in een hoger plan of een doel, helemaal niet dat ieder mens met een doel op aarde is.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:25

Gast3289
Dat is toch iets anders risico's voor jezelf? Je had het over niet willen.

Christiene

abortus is de keuze van diegene die zwanger is.. en eventueel haar parnter

dat er een grens is kwa hoeveelheid weken kan ik nog wel iets van begrijpen.

Janinevv

Sunrise_ schreef:
Janinevv schreef:

Nee, vind ik niet. Ik zie liever een 'kind' (foetus) niet geboren worden vanuit een niet doordachte keuze dan dat er vanuit een ondoordachte keuze wel voor een 'kind' (foetus) gekozen wordt, met mogelijk hele nare gevolgen. Ik zie lang niet alle foetussen als kinderen, en ik geloof dat als ik zelf als foetus was geaborteerd ik er niks aan had gemist (even cru gezegd). Wat overigens niet betekent dat ik het leven geen waarde toedien. Ik geloof alleen niet in een hoger plan of een doel, helemaal niet dat ieder mens met een doel op aarde is.

Nouja en daar geloof ik dus wel in.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:26

Janinevv schreef:
Anoniem schreef:

Dat is de natuur en niet God die een vinger in de pap wil houden. Iemand die wel het geluk heeft om succesvol zwanger te raken hoeft niet verplicht te worden de zwangerschap te voltooien omdat niet iedereen dat geluk heeft. En een ongeboren kind van 20 weken voelt echt niet het verschil tussen niet willen en niet kunnen opvoeden. Ouders die een kind niet willen kunnen er maar beter niet aan beginnen, die gaan echt geen liefdevolle en zorgeloze jeugd tegemoet.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:27

Weet je wat pas wijs zou zijn? Je mening niet blijven verkondigen, steeds maar weer en weer en weer. Terwijl hier meerdere mensen aangeven dat die mening, die je mag hebben, zo op deze wijze uiten enorm kwetsend is.

Ik hoop heel graag een gezond kindje te krijgen, voorlopig is het na ons dochtertje en vorige maand een miskraam ons nog niet gegund. Zou ik het moeilijk vinden om te horen als een vriendin/kennis/collega oid een abortus laat plegen omdat ze niet opgelet heeft, er geen zin in had of wat dan ook? Ja natuurlijk. Maar dat zou ik dan wel voor me houden, om die persoon niet onnodig te kwetsen of op andere wijze, gepast zeggen INDIEN er naar gevraagd wordt. Dat heet volwassenheid, respect voor een ander.

Ongetwijfeld zijn er mensen in onze omgeving die niet achter onze keuze staan, maar die volwassen genoeg en respectvol genoeg zijn om dat niet tegen ons te zeggen. Om ons niet onnodig te kwetsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:29

Janinevv schreef:
Gast3289
Dat is toch iets anders risico's voor jezelf? Je had het over niet willen.

Risico's voor jezelf kan je toch ook niet willen? En een kind mag je toch ook niet willen? Je kan toch tot de conclusie komen dat je he-le-maal niet klaar bent voor een kind?

Denk je dat adoptie zaligmakend is?

Heb uw naasten lief he. Dat betekent ook iets (vroegtijdig) beeindigen uit liefde en uit (voor)zorg.

En je naaste bokkers liefhebben zou je ook aan kunnen doen, door je kwetsende woorden niet keer op keer op keer op keer op keer te herhalen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-03-17 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:30

Janinevv schreef:

Zolang je bot nog als "bod" schrijft en moord als "moordt" neemt echt niemand je belachelijke "mening" serieus.
En dan andere mensen dom noemen.....

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:33

Michelle77
Ik zei toch dat ik respect had voor jullie verhaal? Mag ik dat ook al niet meer zeggen..

Gast3289
Dat kan ja, maar daar zit dan verschil in, is het dan door een foutje gebeurd of omdat je het onveilig hebt gedaan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:34

intral schreef:
Janinevv schreef:

Zolang je bot nog als "bod" schrijft en moord als "moordt" neemt echt niemand je belachelijke "mening" serieus.

Nou sorry die 't' moest er niet achter en ik heb dyslectie.. dusja ik spel en zet de zins opbouw niet altijd goed neer.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:35

Wacht even. Ik begrijp dat de meeste mensen hier het niet eens zijn met Janinevv, mijzelf incluis. Maar zullen we het smijten met woorden als 'dom' en 'belachelijke mening' even achterwege laten? Zeker als het nou ineens over haar spelling gaat, want dan kunnen we half Bokt wel uitvlakken.
Ik snap dat zij dat ook doet, maar ze geeft zelf al aan dat ze een laag niveau heeft, misschien moeten wij ons gewoon normaal gedragen tegen haar. Dan blijft het toch op het hele forum wat gezelliger.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:36

Mijn beste vriendin en haar man proberen al een aantal jaar een kindje te krijgen maar tot nu toe zonder succes en ze willen het zo graag. Het is hartverscheurend om te zien hoeveel verdrietig zij hiervan hebben. En ondertussen vragen mijn vriend en ik ons nog steeds af of we überhaupt wel een kindje willen terwijl de kans erg groot is dat het bij ons heel snel raak is. Moet ik me dan schuldig voelen dat wij er bewust nog niet aan beginnen terwijl het mijn vriendin tot nu toe alleen maar teleurstelling heeft opgeleverd? Nee, ik praat er met mijn vriendin over. Zij neemt het mij niet kwalijk dat wij er tot nu toe bewust voor kiezen om niet zwanger te raken terwijl het hun zoveel moeite kost.
Het feit dat je recht hebt op iets betekent niet dat je verplicht bent om daar iets mee te doen. En wellicht dat dit een harde uitspraak is, maar een ongeboren kindje van 20 weken heeft nog niet bepaald recht van spreken. Zijn/haar ouders hebben dit recht en kiezen voor wat het beste voor het kindje is. En soms is dit de keuze om de zwangerschap af te breken.
Denk je echt dat het makkelijk is om abortus te plegen? Denk je echt dat zo iemand de volgende dag fluitend met haar leven verder gaat? Denk je echt dat zo iemand niet veel liever een zorgeloos en gezond leven had geschonken aan haar kindje? Ik denk dat je pas weet hoe moeilijk deze keuze is ald het je daadwerkelijk overkomt.

Anoniem

Is dat dan aan jou om de veroordelen of iemand die het onveilig heeft gedaan, een abortus mag plegen?
Iemand die het onveilig doet kan misschien denken dat diegene eraan toe is, maar als die zwangerschapstest positief is tot de conclusie komen dat ze dit he-le-maal niet kan. En gelukkig zit er nog 5 dagen verplicht tussen het gesprek en de daadwerkelijke abortus, dus een licht overwogen keuze is het echt niet. En ik zou best wel eens cijfers willen zien van de abortussen omdat het geslacht niet is wat je wil, zoals jij het stelt. Want dát valt volgens mij wel mee.

Janinevv

Jullie hoeven je niet aan te passen aan mijn "niveau"
Ik kan alleen soms de zinnen woorden niet goed verwoorden door mijn dyslectie.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:39

Jolien87 schreef:
Mijn beste vriendin en haar man proberen al een aantal jaar een kindje te krijgen maar tot nu toe zonder succes en ze willen het zo graag. Het is hartverscheurend om te zien hoeveel verdrietig zij hiervan hebben. En ondertussen vragen mijn vriend en ik ons nog steeds af of we überhaupt wel een kindje willen terwijl de kans erg groot is dat het bij ons heel snel raak is. Moet ik me dan schuldig voelen dat wij er bewust nog niet aan beginnen terwijl het mijn vriendin tot nu toe alleen maar teleurstelling heeft opgeleverd? Nee, ik praat er met mijn vriendin over. Zij neemt het mij niet kwalijk dat wij er tot nu toe bewust voor kiezen om niet zwanger te raken terwijl het hun zoveel moeite kost.
Het feit dat je recht hebt op iets betekent niet dat je verplicht bent om daar iets mee te doen. En wellicht dat dit een harde uitspraak is, maar een ongeboren kindje van 20 weken heeft nog niet bepaald recht van spreken. Zijn/haar ouders hebben dit recht en kiezen voor wat het beste voor het kindje is. En soms is dit de keuze om de zwangerschap af te breken.
Denk je echt dat het makkelijk is om abortus te plegen? Denk je echt dat zo iemand de volgende dag fluitend met haar leven verder gaat? Denk je echt dat zo iemand niet veel liever een zorgeloos en gezond leven had geschonken aan haar kindje? Ik denk dat je pas weet hoe moeilijk deze keuze is ald het je daadwerkelijk overkomt.

Fijn dat je met je vriendin daar goed over kan praten, zo'n verhaal had mijn zus en haar vriendin ook, haar vriendin is uiteindelijk ook zwanger geraakt en hebben een pracht dochter.

Ik geloof ook dat mensen heel veel pijn en verdriet hebben naar een abortus, alleen denk ik dat er genoeg mensen zijn die er soms te snel als keuze doen zeg maar..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:40

intral schreef:
Janinevv schreef:

Tsja zo op iemand reageren vind ik ook respectloos..

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:40

Lente schreef:
Janine... Misschien is het beter om te stoppen met dat standpunt steeds te herhalen. Niet omdat je die mening niet toegedaan mag zijn maar omdat je met het verkondigen van die mening mensen enorm kan kwetsen en ook voorbij gaat aan hun verdriet.

Kaatje... Ik heb je topic gelezen met tranen in mijn ogen. Ik kan me goed voorstellen dat dat je voor altijd bijblijft... Mag ik vragen of je inmiddels het geluk van een gezond kindje hebt mogen ervaren?

Lief dat je vraagt. Jazeker. In 2012 is onze dochter Stacey geboren. Wij voedden haar ook bewust op dat ze nog een oudere broer heeft.

Wat ik nog nooit op internet heb gezet maar waarvan ik nu weet dat ik nooit zoals mijn ouders de dood van mijn 2 zussen zal verzwijgen. Maar dat was in de jaren 60 en werd alles in de doofpot gestopt.

Ik vind sommige reacties wel heftig. Als je nooit zoiets mee heb gemaakt kun je niet oordelen over een ander. Tuurlijk mag je je mening hebben maar ga niet iedereen over 1 kam scheren.

Michelle dikke knuff. Heb jou verhaal van bericht tot bericht gevolgd.....zo heftig..... :(:)
Laatst bijgewerkt door kaatje77 op 08-03-17 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt