Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Celiien schreef:En daar komt de aap uit de mouw. Gelovig dus.. no offense, maar denk even na zonder de imobekrompen gedachte erbij dat iedereen maar het geloof moet volgen.
Anoniem schreef:Janinevv ik denk dat je eerst wat meer wijsheden moet gaan verzamelen, wat meer in het leven moet rondkijken, volwassener worden en dan je mening zoals je hem nu rondblaat van een afstandje bekijken. De woorden die je uitkraamt zijn echt ontiegelijk kwetsend.
Ook voor jou geld; is het niet 'heb uw naasten lief'?
Liefhebben is ook zo wijs zijn om een kindje niet geboren te laten worden als je er niet voor kan en wil zorgen. Dat is niet alleen liefde voor je naaste (kind) maar ook liefde voor jezelf; in een zwangerschap kunnen ook allerlei complicaties voorkomen die niet allemaal ongevaarlijk zijn.
Janinevv schreef:Maar is het dan niet triest dat sommige kinderen worden weggehaald door een niet goed overwege keuze?
Ik heb echt respect voor mensen, die hier hun moeilijke verhalen delen misschien kom ik heel bod over maar dat bedoel ik echt niet zo.
Ik wil niet hier mensen uit schelden voor je weet wel..
Vind het beetje jammer dat mijn mening, over het kind zijnde niet mag zijn omdat het een feit is.
Janinevv schreef:Anoniem schreef:Janinevv ik denk dat je eerst wat meer wijsheden moet gaan verzamelen, wat meer in het leven moet rondkijken, volwassener worden en dan je mening zoals je hem nu rondblaat van een afstandje bekijken. De woorden die je uitkraamt zijn echt ontiegelijk kwetsend.
Liefhebben is ook zo wijs zijn om een kindje niet geboren te laten worden als je er niet voor kan en wil zorgen. Dat is niet alleen liefde voor je naaste (kind) maar ook liefde voor jezelf; in een zwangerschap kunnen ook allerlei complicaties voorkomen die niet allemaal ongevaarlijk zijn.
Ja maar als je er niet voor wil zorgen is dat dan niet egoïstisch ?
Aangezien mensen soms hopen op een zwangerschap, of miskramen krijgen wat ik echt vreselijk vindt.
Michelle77 schreef:@Lente, dat is inderdaad wat ik bedoel. Natuurlijk zullen ook zij wel af en toe wat voelen, ontspannen zijn oid maar grotendeels is het vreselijk. Daar was onze arts ook heel duidelijk in, toen ze uitlegde wat het in hield. In het gunstigste geval zou ons kindje thuis op kunnen groeien, maar zeer waarschijnlijk zou het gewoon te gevaarlijk zijn voor haar en omgeving omdat zulke kinderen/mensen gevaarlijk voor zichzelf en anderen kunnen zijn.
En knuppel of niet, het kost heel veel geld.
Wij hebben onze keuze uit ons hart gemaakt, als eerste voor ons kindje, maar als tweede ook voor onszelf als echtpaar en als mens.
Janinevv schreef:Maar is het dan niet triest dat sommige kinderen worden weggehaald door een niet goed overwege keuze?
Ik heb echt respect voor mensen, die hier hun moeilijke verhalen delen misschien kom ik heel bod over maar dat bedoel ik echt niet zo.
Vind het beetje jammer dat mijn mening, over het kind zijnde niet mag zijn omdat het een feit is.
Sunrise_ schreef:Janinevv schreef:Maar is het dan niet triest dat sommige kinderen worden weggehaald door een niet goed overwege keuze?
Nee, vind ik niet. Ik zie liever een 'kind' (foetus) niet geboren worden vanuit een niet doordachte keuze dan dat er vanuit een ondoordachte keuze wel voor een 'kind' (foetus) gekozen wordt, met mogelijk hele nare gevolgen. Ik zie lang niet alle foetussen als kinderen, en ik geloof dat als ik zelf als foetus was geaborteerd ik er niks aan had gemist (even cru gezegd). Wat overigens niet betekent dat ik het leven geen waarde toedien. Ik geloof alleen niet in een hoger plan of een doel, helemaal niet dat ieder mens met een doel op aarde is.
Janinevv schreef:Anoniem schreef:Janinevv ik denk dat je eerst wat meer wijsheden moet gaan verzamelen, wat meer in het leven moet rondkijken, volwassener worden en dan je mening zoals je hem nu rondblaat van een afstandje bekijken. De woorden die je uitkraamt zijn echt ontiegelijk kwetsend.
Ja maar als je er niet voor wil zorgen is dat dan niet egoïstisch ?
Aangezien mensen soms hopen op een zwangerschap, of miskramen krijgen wat ik echt vreselijk vindt.
Janinevv schreef:Gast3289
Dat is toch iets anders risico's voor jezelf? Je had het over niet willen.
intral schreef:Janinevv schreef:Maar is het dan niet triest dat sommige kinderen worden weggehaald door een niet goed overwege keuze?
Zolang je bot nog als "bod" schrijft en moord als "moordt" neemt echt niemand je belachelijke "mening" serieus.
En dan andere mensen dom noemen.....
Jolien87 schreef:Mijn beste vriendin en haar man proberen al een aantal jaar een kindje te krijgen maar tot nu toe zonder succes en ze willen het zo graag. Het is hartverscheurend om te zien hoeveel verdrietig zij hiervan hebben. En ondertussen vragen mijn vriend en ik ons nog steeds af of we überhaupt wel een kindje willen terwijl de kans erg groot is dat het bij ons heel snel raak is. Moet ik me dan schuldig voelen dat wij er bewust nog niet aan beginnen terwijl het mijn vriendin tot nu toe alleen maar teleurstelling heeft opgeleverd? Nee, ik praat er met mijn vriendin over. Zij neemt het mij niet kwalijk dat wij er tot nu toe bewust voor kiezen om niet zwanger te raken terwijl het hun zoveel moeite kost.
Het feit dat je recht hebt op iets betekent niet dat je verplicht bent om daar iets mee te doen. En wellicht dat dit een harde uitspraak is, maar een ongeboren kindje van 20 weken heeft nog niet bepaald recht van spreken. Zijn/haar ouders hebben dit recht en kiezen voor wat het beste voor het kindje is. En soms is dit de keuze om de zwangerschap af te breken.
Denk je echt dat het makkelijk is om abortus te plegen? Denk je echt dat zo iemand de volgende dag fluitend met haar leven verder gaat? Denk je echt dat zo iemand niet veel liever een zorgeloos en gezond leven had geschonken aan haar kindje? Ik denk dat je pas weet hoe moeilijk deze keuze is ald het je daadwerkelijk overkomt.
intral schreef:Janinevv schreef:Maar is het dan niet triest dat sommige kinderen worden weggehaald door een niet goed overwege keuze?
Zolang je bot nog als "bod" schrijft en moord als "moordt" neemt echt niemand je belachelijke "mening" serieus.
En dan andere mensen dom noemen.....
Lente schreef:Janine... Misschien is het beter om te stoppen met dat standpunt steeds te herhalen. Niet omdat je die mening niet toegedaan mag zijn maar omdat je met het verkondigen van die mening mensen enorm kan kwetsen en ook voorbij gaat aan hun verdriet.
Kaatje... Ik heb je topic gelezen met tranen in mijn ogen. Ik kan me goed voorstellen dat dat je voor altijd bijblijft... Mag ik vragen of je inmiddels het geluk van een gezond kindje hebt mogen ervaren?