Stemmen 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:41

Citaat:
de communicatie problemen kunnen wij niks aan doen. Dat moeten ze zelf willen leren.

...op Facebook heb ik "taalvoutjes".

Deze taalfout zou op FB denk een commentaar krijgen in de trant van:
...nuttig om te kunnen miscommuniceren!
_/-\o_

Of:
Nieuw schoolvak: zo leert u communicatieproblemen maken.
_/-\o_

snuffie123

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:09

Kuzu is net zo gek -ik durf te zeggen nog wel gekker- dan Wilders, maar dan precies aan de andere kant.

Die uitspraak van hem kan echt niet, maar het zijn meerdere dingen die hij doet en zegt die echt niet kunnen.

Op rtllatenight werd er gepraat over stemmen en die man die daar zat had de site het nieuwe stemmen gemaakt om te kijken hoeveel jouw mening overeen komt met de partij waar je op wil stemmen. Best interessant om te maken!
Ik weet alleen nu helemaal niet meer wat ik moet stemmen. Ik kom met een aantal partijen 10% overeen en meer niet... ;(

Ik zit te twijfelen of ik niet gewoon VVD ga stemmen, zodat ze een beetje in dezelfde lijn door kunnen gaan en er niet opeens weer een hoop veramderd wat vaak ook weer een hoop ellende met zich meebrengt.

Maar ik weet het dus eigenlijk écht even niet meer. -O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:37

Ik kreeg via het nieuwe kiezen dingetje ook maar een 20% overeenkomst met mijn beoogde keuze
Maar alsnog stem ik op hen, er zijn nogal wat meer thema's die niet behandeld worden waarover ik het met ze eens ben

Programma's lezen en resultaten uit het verleden zijn voor mij toch onmisbaar, daar veranderd een kieswijzer niets aan

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:24

Emmaa_ schreef:
rapido schreef:
En wat vinden jullie dan van Kuzu zijn uitspraak, dat er bij oudere immigranten eerder de stekker er uit word getrokken door artsen?

(....)

Zo lees ik regelmatig verhalen over eerste generatie migranten die de taal niet voldoende beheersen om medische gesprekken te kunnen voeren, maar dat artsen er wel voor kiezen om die gesprekken te voeren op momenten dat er geen kinderen oid bij zijn die kunnen vertalen of bemiddelen.

1) Het is van tweeën een: wie weet heeft van strafbare feiten hoort naar de politie te gaan. Ongefundeerd 'de stekker er uit' is strafbaar.
Of het is een leugen. Of laster en stemmingmakerij....

2) Dat een arts een gevoelig gesprek liever 1 op 1 doet is in principe niet verkeerd. Je hoort dan als arts de mening van de patiënt, niet alleen het sociaal gewenste antwoord binnen die familie.
Bij taalproblemen kan een arts gebruik maken van een tolk.
(Helaas is de medische tolkenservice wel om politieke/ etc redenen uitgekleed tot op het bot.)

3) ....en een goede politicus heeft het dus over het herstellen van de tolkenservice.
"Natuurlijk moeten ze de taal leren" - maar bij noodsituaties heeft een tolkenservice beslist zin.
In Australië zijn ook afdelingen psycho geriatrie waar iedereen verplicht Nederlands moet spreken want de goed geïntegreerde Australische Nederlanders kennen geen enkel woord engels meer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:48

@Snuffie: je kan ook blanco stemmen. Een stem voor de VVD is een slechte stem. Die man heeft alles naar de knoppe geholpen in dit land

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:56

@purny, ik heb niet zoveel met blanco stemmen. Voelt toch alsof ik mijn stem dan weggooi.
En een stem voor VVD kan jij een slechte stem vinden, ik (en veel anderen) denk(en) daar misschien weer anders over. Hij heeft ons wel uit de crisis gehaald, en ook vee andere goede dingen gedaan. Een andere partij zou het zomaar beter kunnen doen, maar ook véél slechter.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:06

Rutte heeft ons en vooral mijn groep belogen en bedrogen. Ik heb toen tegen het Oekraïne verdrag gestemd en de NEE stemmers zijn weggezet.
Schippers heeft ervoor gezorgd dat de Eigen Risico's de pan uitrijzen waardoor de zorg voor sommige mensen niet toegankelijk word.
Bezuinigingen in de zorg waarbij de mensen vaak een half uur extra moeten wachten voordat ze naar het toilet gebracht kunnen worden.
Samen met de PvdA de kwetsbare groepen in onzekerheid laten zitten omdat de Sociale werkplaatsen gesloten werden.
De chaos bij de SVB met de PGB
Het woonprobleem wat door Stefke Blok is veroorzaakt.
De problemen bij justitie met de bonnetjes...
Mensen die noodgedwongen bij de voedselbank moeten lopen
Aan iemands gebit kunnen zien of hij geld heeft voor de tandarts
En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Dus ik zie niet wat Markje goed heeft gedaan?

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:33

purny schreef:
Rutte heeft ons en vooral mijn groep belogen en bedrogen. Ik heb toen tegen het Oekraïne verdrag gestemd en de NEE stemmers zijn weggezet.
Schippers heeft ervoor gezorgd dat de Eigen Risico's de pan uitrijzen waardoor de zorg voor sommige mensen niet toegankelijk word.
Bezuinigingen in de zorg waarbij de mensen vaak een half uur extra moeten wachten voordat ze naar het toilet gebracht kunnen worden.
Samen met de PvdA de kwetsbare groepen in onzekerheid laten zitten omdat de Sociale werkplaatsen gesloten werden.
De chaos bij de SVB met de PGB
Het woonprobleem wat door Stefke Blok is veroorzaakt.
De problemen bij justitie met de bonnetjes...
Mensen die noodgedwongen bij de voedselbank moeten lopen
Aan iemands gebit kunnen zien of hij geld heeft voor de tandarts
En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Dus ik zie niet wat Markje goed heeft gedaan?

Maar Purny, zo makkelijk is het helaas niet. Het is vaak kiezen tussen twee kwaden. Rutte heeft (helaas) niet alleen te maken met "ons" maar ook met de EU.
Rutte heeft moeten regeren in een enorm moeilijke tijd, de crisis. Hij moemist wel bezuinigen, wat moest 'ie anders?

Gedoe met pgb, ja maar hoe had hij het anders moeten doen? Alles in Nederland zit met en in elkaar verbonden. Het is echt zo makkelijk niet hoor. Geloof mij, ik vind het vreselijk voor de ouderen en had bepaalde dingen anders gedaan, maar over het algemeen heeft hij echt zijn best wel gedaan en heeft hij ons er weer aardig bovenop gekregen.

En om maar even op je laatste vraag antwoord te geven: Ja, ik denk dat de gemiddelde andere partij het zeker niet beter had gedaan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:39

en dat is waar ik sowieso een probleem heb met een VVD,
Ik wil graag een coalitie zien die zich hard maakt voor een stuk minder invloed vanuit de EU
Ik ben helemaal voor samenwerking op economisch, veiligheids en andere gebieden, maar ben van mening dat de invloed van de EU op landsgebonden gebieden keihard afgekapt moet worden

De EU hoeft zich niet moeien met de huizenmarkten(huur en koop) en vele andere zaken die een land meer dan prima zelf kan regelen en die gewoonweg niet Europaweid te regelen zijn en niet eens op die schaal geregeld hoeven te worden

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:50

snuffie123 schreef:
Hij heeft ons wel uit de crisis gehaald, en ook vee andere goede dingen gedaan.

Dat uit de crisis gehaald hebben is niet per se waar - dat gebeurde vooral vanzelf. Na de crisis volgt herstel, zo gaan die dingen. Rekenaars nemen aan dat het beleid van de afgelopen jaren het herstel deels in de weg heeft gezeten.

Ik ben wel benieuwd welke dingen je goed gedaan vindt? Liefst echt concreet?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:55

purny schreef:

Je kunt niet als enige landje van de EU zeggen 'NEE' dan heeft Jan Roos je verkeerd voorgelicht over de reële mogelijkheden van het referendum. Het was eigenlijk een non referendum, want een nee kan ONMOGELIJK worden uitgevoerd. Zelfs niet als Wilders president is.

Rutte heeft het netjes opgelost en zelfs een eisenlijst weten toe te voegen aan het verdrag.

Verder heb ik niks met Rutte, zal ook niet op hem stemmen, maar ik vind dat hij de zaken altijd wel serieus, weloverwogen, genuanceerd (behalve het pleur op...), oppakt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:00

Citaat:
De EU hoeft zich niet moeien met de huizenmarkten (huur en koop)en vele andere zaken die een land meer dan prima zelf kan regelen en die gewoonweg niet Europaweid te regelen zijn en niet eens op die schaal geregeld hoeven te worden

Over de huizenmarkt valt veel te zeggen, maar volgens mij is de reëele invloed van de EU nul.
Veel politici gebruiken "Brussel" als smoes. Al dan niet om eigen 'verdeel en heers'politiek voor elkaar te boksen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:06

De eisenlijst die Rutte had toegevoegd stelt niks maar dan ook helemaal niks voor. Maar goed dat is dus de reden waarom er zo weinig mensen stemmen omdat het kabinet toch hun zin maar door drijft en niet naar de burger luistert.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:08

purny schreef:
De eisenlijst die Rutte had toegevoegd stelt niks maar dan ook helemaal niks voor. Maar goed dat is dus de reden waarom er zo weinig mensen stemmen omdat het kabinet toch hun zin maar door drijft en niet naar de burger luistert.

nogmaals, NL kán niet als enige NEE zeggen, had gekund, maar het verdrag was dan óók doorgegaan.

Het uitmelken van dit gegeven als 'bewijs' dat 'ze' liegen en 'niet luisteren' of 'hun zin doordrijven' is nonsens.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:17

Purny, (en dit gaat misschien heel onaardig overkomen, maar zo bedoel ik het niet). Verdiep je nog eens extra goed in hoe de politiek in zijn werk gaat, hoe de wet en regelgeving en de verdragen in zijn werk gaan en tot stand komen.
Ik heb het idee dat je de dingen heel simpel voor je ziet zegmaar. Maar in werkelijkheid is het zo gigantisch ingewikkeld allemaal. Dat Rutte dingen heeft gedaan die niet zo gunstig zijn of dat het op jou overkomt dat hij de boel heeft bedrogen snap ik, maar hij kon niet heel veel anders.

Alles in Nederland zit met en in elkaar verweven en verander je een dingetje dan veranderd alles mee. Het moet een stuk simpeler eigenlijk, maar hoe doe je dat? Dát brengt pas een chaos met zich mee.

@sonja_vr, dat ben ik wel met je eens. Maar welke andere partij zal dat doen denk je? Tot nu toe heb ik het idee dat alleen Wilders dat écht zoveel mogelijk zal proberen uit te voeren. Bij de rest zal het denk ik net zo gaan als bij de VVD gok ik?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:22

Heerlijk trouwens hoe hier tenminste NORMAAL over politiek gepraat wordt. Heb me een paar dagen begeven op diverse PVV pagina's om onderbouwd de discussie aan te gaan. *kansloos*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:25

Janneke2 schreef:
Citaat:
De EU hoeft zich niet moeien met de huizenmarkten (huur en koop)en vele andere zaken die een land meer dan prima zelf kan regelen en die gewoonweg niet Europaweid te regelen zijn en niet eens op die schaal geregeld hoeven te worden

Over de huizenmarkt valt veel te zeggen, maar volgens mij is de reëele invloed van de EU nul.
Veel politici gebruiken "Brussel" als smoes. Al dan niet om eigen 'verdeel en heers'politiek voor elkaar te boksen.

Europese inkomens grenzen bij toewijzen huurwoningen is er 1 die toch verrekte vervelend is
Koop hebben ze niet direct invloed op , maar ook die word beïnvloed Door de huurmarkt (zeg niet dat het een zeer grote invloed heeft , maar het maakt het voor een hoop huishoudens niet makkelijker op)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:27

purny schreef:

1) Ik snap er niets van dat we dat referendum kregen. Voor het eerst in mijn leven heb ik niet gestemd: het was nonsens.
2) Die eisenlijst, tja - na een serie blindets (zoals dit referendum uitschrijven) kon hij niet anders dan in de marge wat gepruttel laten aanteken.
(Daarom was dat referendum kolder.)

Maar juist die mallotige eisenlijst/gepruttel in de marge was een soort van luisteren naar de burger.

Het hele idiote gedoe was wel DE manier om de zogenaamde kloof tussen burgers en politici groter te maken.

Veel mensen weten helaas al nauwelijks hoe onze democratie werkt, en als politici hun rol overboord zetten wordt het helemaal een chaos.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:32

snuffie123 schreef:
@sonja_vr, dat ben ik wel met je eens. Maar welke andere partij zal dat doen denk je? Tot nu toe heb ik het idee dat alleen Wilders dat écht zoveel mogelijk zal proberen uit te voeren. Bij de rest zal het denk ik net zo gaan als bij de VVD gok ik?

De. SP heeft een visie die wel aardig aansluit bij hoe ik het graag zou zien

Blz 53 van het programma ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:39

snuffie123 schreef:
Purny, (en dit gaat misschien heel onaardig overkomen, maar zo bedoel ik het niet). Verdiep je nog eens extra goed in hoe de politiek in zijn werk gaat, hoe de wet en regelgeving en de verdragen in zijn werk gaan en tot stand komen.
Ik heb het idee dat je de dingen heel simpel voor je ziet zegmaar. Maar in werkelijkheid is het zo gigantisch ingewikkeld allemaal. Dat Rutte dingen heeft gedaan die niet zo gunstig zijn of dat het op jou overkomt dat hij de boel heeft bedrogen snap ik, maar hij kon niet heel veel anders.

Alles in Nederland zit met en in elkaar verweven en verander je een dingetje dan veranderd alles mee. Het moet een stuk simpeler eigenlijk, maar hoe doe je dat? Dát brengt pas een chaos met zich mee.

De enigste partij die ik een beetje begrijp is de SP, maar dat kon je ook wel aan mijn onderschrift lezen dat ik niet altijd dingen goed begrijp. De EU hou ik me niet meer mee bezig dat is te ingewikkeld voor mij.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:41

Janneke2 schreef:
purny schreef:

1) Ik snap er niets van dat we dat referendum kregen. Voor het eerst in mijn leven heb ik niet gestemd: het was nonsens.
2) Die eisenlijst, tja - na een serie blindets (zoals dit referendum uitschrijven) kon hij niet anders dan in de marge wat gepruttel laten aanteken.
(Daarom was dat referendum kolder.)

Maar juist die mallotige eisenlijst/gepruttel in de marge was een soort van luisteren naar de burger.

Het hele idiote gedoe was wel DE manier om de zogenaamde kloof tussen burgers en politici groter te maken.

Veel mensen weten helaas al nauwelijks hoe onze democratie werkt, en als politici hun rol overboord zetten wordt het helemaal een chaos.

De hele actie had maar één doel; de democratie ontwrichten. Ik begrijp ook niet dat mensen roepen op PVV sites dat de democratie naar de maan is en dat Wilders het allemaal wel ff op gaat lossen. WTF als er iemand ONdemocratisch is, is hij het wel!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:51

Sonja_vR schreef:
Europese inkomens grenzen bij toewijzen huurwoningen is er 1 die toch verrekte vervelend is
Koop hebben ze niet direct invloed op , maar ook die word beïnvloed Door de huurmarkt (zeg niet dat het een zeer grote invloed heeft , maar het maakt het voor een hoop huishoudens niet makkelijker op)

Accoord, ik neem mijn "nul" terug.

Dat er een grens is voor sociale woningbouw vind ik terecht en dat die in overleg "met de buren" wordt afgesproken ook.

Het is geen dictaat, er wordt onderhandeld en bijgesteld.

Verder is er natuurlijk de afbraak, als doel op zichzelf, van de sociale huurwoningen.
De kabinetten Rutte I en II hebben corporaties gedwongen om grote delen van hun huizenbestand te verkopen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:52

Janneke2 schreef:
Verder is er natuurlijk de afbraak, als doel op zichzelf, van de sociale huurwoningen.
De kabinetten Rutte I en II hebben corporaties gedwongen om grote delen van hun huizenbestand te verkopen.

met gedoogsteun van de pvv en pvv stemde ermee in

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:55

Precies.

"...opkomen voor Henk en Ingrid" mijn hoela.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:15

Dat er een grens is voor de sociale huurwoning vind ik goed maar wat ik niet goed vind is dat er bij aanbieding van een woning een inkomstenformulier van 2 jaar terug gevraagd word. In 2 jaar kan er veel veranderen zeker je inkomen.