Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:41

Emmaa_ schreef:
Ik kan het me niet meer herinneren, maar van wat ik er nu over lees is zijn ambtsperiode vooral gehuld geweest in een hele hoop schandaal en publieke aandacht.

Nou is dat natuurlijk wel collectief geheugen en hebben we het nu niet meer over de dingen die hij wel goed deed.

Ik kan me Clinton wel nog heel goed herinneren. Clinton was de eerste democratische president sinds lange tijd (24 jaar) en doorbrak daarmee de Republikeinse dominantie. Werd hem niet in dank afgenomen natuurlijk.
Meteen na zijn aantreden loste Clinton een verkiezingsbelofte in door de zogeheten "Family and Medical Leave Act" (1993) te tekenen, een wet die bedrijven vanaf een bepaalde omvang verplichtte hun werknemers onbetaald verlof te verlenen in geval van ernstige medische problemen of problemen binnen de familie. Dat verhoogde zijn populariteit behoorlijk.
Onder Clinton was er gedurende de jaren 90 sprake van aanhoudende economische groei (die volgens het Office of Management and Budget al in april 1991 begon), afnemende werkloosheid en toenemende welvaart als gevolg van de hausse op Wall Street. Altijd moeilijk om aan te geven in hoeverre dat met zijn leiderschap te maken had.

Tussen 1992 en 1994 konden de Democraten een grote invloed uitoefenen, maar de zogeheten "mid-term" verkiezingen van 1994 werden een drama voor de partij. Ze verloren hun meerderheid in Huis en Senaat voor de eerste keer in 40 jaar. Dit kwam in belangrijke mate door de mislukte poging van zijn partner, Hillary Clinton, om een veelomvattend volksgezondheidssysteem te creëren. Het in meerderheid Republikeinse Congres vocht met Clinton over de begroting.
Een groot deel van Clintons presidentschap werd overschaduwd door schandalen of nep-schandalen, waaronder het al Whitewater-schandaal.

Clinton ontwikkelde een nauwe werkrelatie met Tony Blair, die in 1997 tot Britse premier was gekozen. Hij toonde persoonlijke belangstelling voor de Noord-Ierse problematiek en bezocht het gebied drie keer om de vrede te bevorderen. Dit leidde tot gesprekken tussen beide kampen, die uitmondden in de belofte van het Ierse Republikeinse Leger, op 23 oktober 2001, om zich te ontwapenen.

In 1999 slaagde Clinton er samen met het door de Republikeinen gedomineerde Congres in om voor het eerst sinds 1969 de begroting in evenwicht te brengen.

Aan het einde van zijn tweede termijn gaven peilingen aan dat meer dan 60% van de bevolking achter Clinton stond, ondanks een aantal controversiële gratieverleningen die hij vlak voor het einde van zijn presidentschap pleegde.

Anoniem

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:44

Ik heb even een screenshot gemaakt! Bedankt, weer wat geleerd :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:49

Clinton: heeft afgeschaft dat homo's uit het leger geweerd werden... daar is-ie bij mij het meest om blijven hangen geloof ik.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:55

O niet heel verkeerd dus. Behalve de mogelijke affaires. Bedankt zeg voor jullie uitleg. Heel leerzaam zo.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:57

Prrrr schreef:
Clinton: heeft afgeschaft dat homo's uit het leger geweerd werden... daar is-ie bij mij het meest om blijven hangen geloof ik.

Ook deze klopt, maar dat werd hem in eigen land niet in dank afgenomen }>

Emma jij bracht Hilary Clinton in relatie met Libië. Voor mij was dat nieuw want in mijn ogen is dat hele gedoe toen in Libië iets dat toch wel veel ingewikkelder was en ook waar meer partijen bij betrokken waren.

Hier kun je in de link meer lezen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Moammar_al-Qadhafi

Ik zie dus niet zozeer heel expliciet staan dat Hilary Clinton nu zo gefaald zou hebben. Veel meer internationale partijen inclusief ook eigen volk waren daar bij betrokken.

Volgens mij hebben de Clintons het toen helemaal niet zo slecht gedaan en zijn affaire met Lewinsky, tja dat was wel een enorm dingetje dat door de Republikeinen zeer werd opgeblazen en in het zeer conservatieve kamp natuurlijk vreselijk was. Maar zonder dat goed te praten, heeft dat natuurlijk weinig met zijn kwaliteiten als leider te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:59

Natuurlijk was er al veel meer stront aan de knikker in Libië voordat de VS besloot in te grijpen, maar hoe ik het destijds en nog steeds altijd heb begrepen is dat er uiteindelijk een keuze is gemaakt om in te grijpen bij de Arabische Lente in Libië, en dat Clinton degene is die dit gepitcht heeft bij Obama. Ik heb gister een docu gekeken, The Choice, waarin dit ook nog weer naar voren kwam.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:11

Zag net dat Donald ook gestemd had. Die vrouw van hem zeg. Volgens mij is t niet echt een slimmerd :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:12

Heb je daar een link van Emma? NIet omdat ik je niet geloof, maar ik "heb dat blijkbaar verdrongen of zo" en ik vind veel info die hier geplaatst wordt wel heel erg interessant. Het liefste in het Nederlands, want we doen hier de hele dag al alles in Frans of Engels en daarom vind ik Nederlandse teksten erg fijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:12

Prrrr schreef:

Met de tussenoplossing DADT: don't ask don't tell. Zo lang homo's in the closet bleven zaten ze 'goed'. Tell and you are still out. Obama heeft die voorzet in 2010 ingekopt door dat laatste stukje van DADT af te schaffen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:19

pien_2010 schreef:
Heb je daar een link van [naam]? NIet omdat ik je niet geloof, maar ik "heb dat blijkbaar verdrongen of zo" en ik vind veel info die hier geplaatst wordt wel heel erg interessant. Het liefste in het Nederlands, want we doen hier de hele dag al alles in Frans of Engels en daarom vind ik Nederlandse teksten erg fijn.

Hmm, ik kan alleen bronnen vinden die ik normaal zelf niet als betrouwbaar zou beschouwen, maar hier een Engels artikel van een relatief okay site
http://dailycaller.com/2016/10/30/hilla ... -in-libya/

Ik zal morgen even wat verder zoeken, en anders ben ik de eerste om m'n fout toe te geven

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:44

Als iemand een miljoen overmaakt op je 65e verjaardag, is dat om alleen de hand te schudden? Of verwacht je onder tafel in een achetafkamertje misschien toch nog niets anders?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:07

Afbeelding

Wat een spreker is die man toch :+

En weten jullie nog dat ik zei dat je geen foto mocht maken van je stembiljet? 3x raden wie de memo niet gelezen heeft:

Afbeelding

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:08

ahahah omg wat dom _O-

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:16

Niets geleerd van de primaries. Toen waren ze vergeten dat ze nog geregistreerd stonden als demokraten dus mochten ze ook niet op papa stemmen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:18

Het verschilt per staat wat je mag en niet mag met je verkiezingsselfie. Er zijn zelfs nog best een hoop staten waar niet duidelijk is of je dat nou mag of niet. Best mogelijk dat die man in een staat woont waar het wel mag...

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:19

Hahahaha ja das niet slim. Ja ook dat is vrij bijzonder. Dat is toch ook met wanneer je een strafbaar feit pleegt. Dan kan je toch in een andere staat je leven weer opbouwen?

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:20

Nee is niet toegelaten, je daar mag wel een foto van je stembillet maken en plaatsen, maar niet een waar je jouw keuze al hebt aangevinkt.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:23

Oh wauw, die zoon is ook niet heel snugger _O-
Ik lees al een tijdje mee, interessante dingen komen er voorbij! Ik leer weer een hoop hier :wow:

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:30

HorseTimeXL schreef:
Hahahaha ja das niet slim. Ja ook dat is vrij bijzonder. Dat is toch ook met wanneer je een strafbaar feit pleegt. Dan kan je toch in een andere staat je leven weer opbouwen?

Je kunt je leven wel opbouwen, ook in je eigen staat maar een strafblad is ook in een andere staat te zien.
Ook een straf ontlopen door naar een andere staat te verhuizen lukt niet, je zal er misschien een poosje mee weg komen als het strafbare feit niet heel erg is, maar als je b.v. aangehouden wordt en ze controleren je dan staat het gewoon in de computer. Is er een arrestatiebevel, dan wordt je ook in een andere staat gearresteerd en daarna krijgt jouw staat een telefoontje waar ze je op mogen halen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:34

aah oke dan had ik dat toch verkeerd begrepen :D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:09

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 20:14

HorseTimeXL schreef:
http://nos.nl/artikel/2142077-the-serie ... antje.html
mooie compilatie van Obama. Ga hem toch wel missen :D

Mooie compilatie ja maar niet echt iets van de NOS.

Maar moet eerlijk toegeven dat de NOS vwb de USAverkiezingen de professionaliteit heeft laten vallen. Heb al weken het idee dat er een communicatie stagiair opzit. Wat een waardeloze updates worden er steeds geplaatst :=

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:23

Ja dat wel inderdaad. Daar ben ik het wel mee eens :))

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:40

xMaxxiee schreef:
Oh wauw, die zoon is ook niet heel snugger _O-
Ik lees al een tijdje mee, interessante dingen komen er voorbij! Ik leer weer een hoop hier :wow:

Da's OK....zijn vader kan hem altijd nog 'a small business loan of a million dollar' geven......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:46

Ik vind de NPO ook verschrikkelijk als het op deze verkiezingen aankomt. Nu ook weer bij dwdd, het is niet te doen hoe pro-Clinton dit is. Ik ben anti-Trump maar dit is geen journalistiek meer te noemen. Ik las op twitter dat dit net is als kijken na de nabespreking van het songfestival en daar ben ik het helemaal mee eens.