Brexit is een feit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:13

janderegelaa schreef:
A3a1 schreef:
Maar wat heeft het nog met Brexit te maken?
Niet alles heeft te maken met buitenlandse mensen die je naar believen in of uit je land kunt mikken.

Overigens hoop ik op een vriendelijker klimaat tov mij als blanke, als ik naar de Antillen ga verhuizen.
Als er hier is tov de anders gekleurde buitenlander.

Het alles over 1 kam scheren vind ik eng.

Maak je borst maar nat dan als je naar de Antillen gaat.

Mijn sarcasme is je kennelijk ontgaan.
Ik ben nog nooit rassistisch behandeld en zal dat zelf ook niet doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:32

Rascisme zit in ieder mens, bewust en onbewust. Het gaat er om dat je bewust moet zijn van die acties en gedachtes hoe subtiel ook, maar nooit gedaan hebben of nooit doen.. daar geloof ik niet in. Houdt het dan op ik probeer dat niet te doen.

Afijn.. nog nooit naar de Antillen geweest ook blijkbaar?

Plus.. we dwalen wat af van het oorspronkelijke onderwerp. Zeker alle niet-Nederlanders eruit is een discussie die imo hier niet op z'n plaats is.

Ik ben benieuwd wat er vanavond in de 2de Kamer besproken gaat worden, := Een referendum over nexit gaat er voorlopig niet komen := Grappig, dacht dat nu net het volk dat zelf kon bepalen :))

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:45

Sammie schreef:
Rascisme zit in ieder mens, bewust en onbewust. Het gaat er om dat je bewust moet zijn van die acties en gedachtes hoe subtiel ook, maar nooit gedaan hebben of nooit doen.. daar geloof ik niet in. Houdt het dan op ik probeer dat niet te doen.

Afijn.. nog nooit naar de Antillen geweest ook blijkbaar?

Plus.. we dwalen wat af van het oorspronkelijke onderwerp. Zeker alle niet-Nederlanders eruit is een discussie die imo hier niet op z'n plaats is.

Ik ben benieuwd wat er vanavond in de 2de Kamer besproken gaat worden, := Een referendum over nexit gaat er voorlopig niet komen := Grappig, dacht dat nu net het volk dat zelf kon bepalen :))

Het Nexit referendum kan niet eens wettelijk.

En racisme zit idd denk ik in iedereen. Ik ben eens op een kwaku festival geweest maar er werd me toch te kennen gegeven dat dat niet voor blanken bedoeld is. En ik wilde alleen maar wat roti eten:-(

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:40

Onbewust racisme is idd de mens eigen. Het gaat om wat je daarmee doet. Hele bevolkingsgroepen over 1 kam scheren en op basis van afkomst wegzetten als criminelen die het land uit moeten is bewust racisme. Kijk eens naar de walgelijke reacties nu van sommige Brexiteers jegens in GB woonachtige buitenlanders. Wat een niveau, beschamend. Helaas zijn er te veel mensen die zich maar al te graag laten ophitsen door populisten en lekker zwelgen in hun vooroordelen. Alle problemen opgelost als dat buitenlandse tuig er maar uitgegooid kan worden. En voor het gemak maar ff vergeten dat er ook zat inwoners van allochtone afkomst zijn (zowel in GB als in NL) die proberen er wat van te maken in het leven en hun bijdrage proberen te leveren aan de maatschappij. Maar dergelijk slap links gel*l is zooooo passé ...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:59

janderegelaa schreef:
En racisme zit idd denk ik in iedereen. Ik ben eens op een kwaku festival geweest maar er werd me toch te kennen gegeven dat dat niet voor blanken bedoeld is. En ik wilde alleen maar wat roti eten:-(

Ik ben heel vaak op het kwaku festival geweest en me nooit niet welkom gevoeld.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:03

Nog EK-volgers hier? Brexit is een feit!

*edit: eigenlijk Exit, want Wales doet nog gewoon mee. Zij wel.
Laatst bijgewerkt door oomens op 27-06-16 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:03

Nee hoor, alleen... Exit :D Wales speelt de kwartfinale tegen België. Wie had dat gedacht

Edit: ik zie nu jouw edit pas :P

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:04

janderegelaa schreef:
Mensen van Marokkaanse herkomst werden in 2010 22 keer zo vaak als autochtonen verdacht van 'vermogensdelicten met geweld' (waaronder overvallen met geweld). Voor mensen van Antilliaanse herkomst is dit overigens 23,9 keer.

Laat hier je statistiek eens op los. Verrassende uitkomst voor je denk ik. Dit is namelijk de criminaliteit waar de allochtoon in floreert en waar we het meeste last van hebben. En waarom bepaalde partijen ze liever weg hebben.

Verdacht is iets anders dan veroordeeld.

Karl66

Re: Brexit is een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 02:10

Los van het feit dat verdacht iets heel anders is dan veroordeeld, herinneren we ons die rapper nog die twee weken geleden aangehouden werd op basis van etnisch profileren? Is dit gewoon een heel sterk vertekenende statistiek. Want als je sociaal economische achtergrond meeneemt, dan blijkt opeens dat autochtone jongens uit de laagste sociaal economische klasse net zo vaak verdacht worden van misdrijven als autochtone jongens. Etnische achtergrond blijkt dus helemaal niet de bepalende factor te zijn, maar sociaal economische achtergrond.

En als etniciteit niet de oorzaak is, dan is uitzetten dus ook niet de oplossing. Wil je iets aan hun sociaal economische positie doen, oftewel je moet ze de kans geven om te emanciperen. Want het probleem komt omdat wij jarenlang onze ogen hebben gesloten voor de verpaupering voor een deel van onze Nederlandse samenleving en dat betekent dat wij als Nederland gewoon lekker ons eigen probleem moeten oplossen. Want waarom zou Marokko dat moeten oplossen? Zij hebben die jongens niet laten verpauperen...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 06:36

R12312 schreef:
janderegelaa schreef:
Mensen van Marokkaanse herkomst werden in 2010 22 keer zo vaak als autochtonen verdacht van 'vermogensdelicten met geweld' (waaronder overvallen met geweld). Voor mensen van Antilliaanse herkomst is dit overigens 23,9 keer.

Laat hier je statistiek eens op los. Verrassende uitkomst voor je denk ik. Dit is namelijk de criminaliteit waar de allochtoon in floreert en waar we het meeste last van hebben. En waarom bepaalde partijen ze liever weg hebben.

Verdacht is iets anders dan veroordeeld.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... allochtoon

Bij veroordeelde is 63% allochtoon. 2e en 3e generatie raddraaiers zijn volgens de cijfers autochtoon.
Dus zou je de cijfers gaan zien in % van dubbel paspoort stijgt dat cijfer nog eens.
Best erg veel als je weet dat die er nog altijd minder wonen in Nederland.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 07:16

Ik begrijp nog altijd niet wat Marokkanen met de EU te maken hebben.
Als je nou zou zeggen: sinds de grens open is hebben we vreselijk last van Duitsers, dan was het wellicht logisch geweest.

Allochtonen komen hoe dan ook, met of zonder EU.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 07:23

Omdat het over racisme gaat nu in GB?

Maar ik geloof ook niet dat bij verlaten EU er geen vluchtelingen meer binnen komen.
Marokkanen waren al geen vluchteling, dus die begrijp ik ook niet.
Al kun je wel zien dat integratie niet helemaal lekker loopt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 07:37

Sizzle schreef:
Ik begrijp nog altijd niet wat Marokkanen met de EU te maken hebben.
Als je nou zou zeggen: sinds de grens open is hebben we vreselijk last van Duitsers, dan was het wellicht logisch geweest.

Volgens mij hebben we nu veel minder last van de Duitsers. :+
Die hebben nogal wat ruzie gemaakt in Europa.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 07:59

NatasjavE schreef:

Vraag de gemiddelde Griek maar eens hoeveel last hij heeft van 'Duitsland'.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 08:59

Sizzle schreef:

ik vermoed dat je vluchtelingen bedoelt. Dit klopt niet helemaal. Je kan als land hier eigen regels over hebben, zowel open als gesloten en de EU heeft hier regels over. EU heeft vorig jaar veel te laat ingegrepen en het schiet eigenlijk nog steeds niet op. De EU bepaalt bepaalde regels die boven landsregels gaan. Alleen UK heeft altijd al andere regels omtrent vluchtelingen, asielprocedure enz gehad.

Maar dat ze ook komen zonder EU is dus onjuist. Het zijn ónze regels en de stroperige EU-regels dat het zo aantrekkelijk maakt voor ze. In VAE, koeweit en dergelijke rijke oliestaatjes zie je ze niet, hoor. En als er een opgenomen wordt heb je het over aantallen onder de 10 stuks. Ze zijn daar zo rijk dat ze van gekkigheid niet weten wat ze moeten doen, maar toch zitten vluchtelingen liever op een bootje richting Europa dan in een bus richting VAE. Waarom? Omdat ze in Europa kans maken op asiel en in VAE niet. Zelfs als ze in eerste instantie nee te horen krijgen kan het na een paar jaar nog een ja worden. Waarom? Even een kindje krijgen, de gehele asielprocedure doorlopen en nog een keer en wat beroepjes hier en wat beroepjes daar, even de media opzoeken en je hebt na 10 jaar nee te horen nog steeds kans op een dikke ja. Of je probeert in een ander land, dat mag officieel niet maar ja wie controleert dat goed ?? (Italië en Griekenland laten ze gewoon door, waarom? Omdat EU een log administratief orgaan is op dat gebied en er geen eenheid te vinden is en dus geen beslissing genomen kan worden. Individueel sputteren de landen nog teveel tegen en denken te eigen gericht ipv EU-minded. Wel de lusten, niet de lasten. Voorzover een verenigd Europa)
En als het echt een nee is wat je al van te voren weet krijg je een zak geld mee als je vrijwillig naar je land van herkomst terugkeert.

Daarom komen ze!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:11

janderegelaa schreef:
Links heeft ons land op een aantal vlakken ook aan de financiële afgrond gebracht.

Geschiedvervalsing. De economische crisis is ontstaan door speculeren met risicovolle producten op de wereldmarkt, en verder is de ouderenzorg niet onbetaalbaar, maar wel overdreven duur door slecht beleid en belachelijke bureaucratie, belachelijke managementlagen, vastgoedspeculatie door de organisaties en nog wat meer.

We zouden dat prima betaalbaar kunnen regelen, zeker als we notoire belastingontwijkers aan de top (van Google tot de rijkste families) gewoon belasting zouden heffen, net als de rest van Nederland.

Bedenk daarbij dat onze regering nooit links is geweest (zelfs niet als je om onduidelijke redenen de PvdA van de afgelopen 20 jaar tot 'links' zou rekenen, wat eigenlijk niet vol te houden is), maar altijd in compromis met andere, rechtsmiddenpartijen (te weten CDA en VVD.) Leg de schuld waar die hoort: niet bij het idee om een goed zorgstelsel op te bouwen, maar bij het idee dat 'pakken wat je pakken kunt' eigenlijk prima is.

Citaat:
Dat er nu zo bezuinigd wordt op de ouderenzorg komt vooral omdat het stelsel wat na de oorlog is bedacht onbetaalbaar blijkt. Wij betalen nu voor de ouderen maar hebben het later zelf niet meer.

En sommige mensen denken dan "als ik het niet krijg, dan een ander zeker ook niet! Ook al levert het mij niets op, liever 2 mensen op straat dan dat ik alleen verliezer ben."
Dat klinkt in emotioneel opzicht toch erg wraakzuchtig en weinig gezond. (En... het is overduidelijk dat al die bezuinigingen dus niets doen om de kansen voor de toekomst te verbeteren. In tegendeel. Het vernietigt structuren die we niet meer terugkrijgen, een zorgvoorziening vanaf 0 opbouwen als je die eerst hebt afgebroken is veel duurder dan gewoon een behoorlijk netwerk in stand te houden.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:24

Citaat:
Allochtonen komen hoe dan ook(....)
ik vermoed dat je vluchtelingen bedoelt. Dit klopt niet helemaal.
(....)
Het zijn ónze regels en de stroperige EU-regels dat het zo aantrekkelijk maakt voor ze. In VAE, koeweit en dergelijke rijke oliestaatjes zie je ze niet, hoor.

Ik weet dat het ver van veel bokt bedden is, maar hier klopt echt niets van.

De slavenarbeid voor dat wereld kampioenschap voetjesbal, al helemaal vergeten?
Dat waren buitenlanders van ver weg die stierven aan het bouwen van die stadions, hoor.
Of die Fillipijnse mevrouw die haar baas aanklaagde wegens verkrachting? (En idd zelf ook in de cel belandde en wat al niet.)

Wie als toerist naar een rijke oliestaat gaat, kan het idd missen, dat wil ik nog wel geloven.

Maar reken maar dat er heel erg veel arme mensen uit arme landen hun geluk beproeven, wij zijn als fort Europa echt geen uitzondering.
(De rest van de verschillende redeneringen laat ik maar weg. Graag eerst de feiten netjes op orde.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:30

oomens schreef:
NatasjavE schreef:

Vraag de gemiddelde Griek maar eens hoeveel last hij heeft van 'Duitsland'.

Een basisregel van wat nu de EU is: de oude vijanden worden bijeen gebracht, "praten en handelen is beter dan oorlog".

Mutti Merkel is zeer expliciet over de ellende die Duitsland bij herhaling heeft aangericht en houdt de EU keurig bij de les.
Nee, sinds 1945 hebben we geen last van de Duitsers.

(.... ;) nu ja, ze graven kuilen aan het strand en winnen bij het voetjesbal.)

Dat de Grieken balen als de spreekwoordelijke stekkers geloof ik grif. (Ze zeiden dat ze voldeden aan de Zalmnorm van maximaal 3% begrotingstekort - het was veel meer, waarschijnlijk zoiets als 8 of 12%. Tja, "daar komt gedoe van". Daarna kunnen we debatteren over hoe precies het beste dat gedoe aan te pakken, maar dat is secundair.)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:40

Da's fijn Janneke, maar die vluchtelingen bedoel ik helemaal niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:41

Janneke2 schreef:
Citaat:
Allochtonen komen hoe dan ook(....)
ik vermoed dat je vluchtelingen bedoelt. Dit klopt niet helemaal.
(....)
Het zijn ónze regels en de stroperige EU-regels dat het zo aantrekkelijk maakt voor ze. In VAE, koeweit en dergelijke rijke oliestaatjes zie je ze niet, hoor.

Ik weet dat het ver van veel bokt bedden is, maar hier klopt echt niets van.

De slavenarbeid voor dat wereld kampioenschap voetjesbal, al helemaal vergeten?
Dat waren buitenlanders van ver weg die stierven aan het bouwen van die stadions, hoor.
Of die Fillipijnse mevrouw die haar baas aanklaagde wegens verkrachting? (En idd zelf ook in de cel belandde en wat al niet.)

Wie als toerist naar een rijke oliestaat gaat, kan het idd missen, dat wil ik nog wel geloven.

Maar reken maar dat er heel erg veel arme mensen uit arme landen hun geluk beproeven, wij zijn als fort Europa echt geen uitzondering.
(De rest van de verschillende redeneringen laat ik maar weg. Graag eerst de feiten netjes op orde.)

Je zit er echt naast.

Golfstaten houden de deur potdicht.

Officieel kunnen Syriërs asiel aanvragen in een Golfstaat, maar volgens hulporganisatie Amnesty International leidt zo’n aanvraag in de praktijk bijna nooit tot succes. Toen Qatar enkele jaren geleden enkele tientallen Syrische vluchtelingen opnam, was dit groot nieuws. Het was de eerste keer dat een Golfstaat over het hart streek en vluchtelingen opnam. De gastvrijheid van Qatar bleef overigens steken bij 133 vluchtelingen.

De actie van Qatar was bijzonder, want het is beleid van de Golfstaten om geen vluchtelingen op te nemen in eigen land. De Gulf Corporation Council, het overkoepelende orgaan van de Golfstaten, weigert het VN-vluchtelingenverdrag uit 1951 te ondertekenen. Anders dan bijvoorbeeld de landen van de Europese Unie (EU) erkennen de Golfstaten de internationale vluchtelingenstatus met bijhorende verplichtingen dus niet.

Terwijl de EU zichzelf heeft verplicht migranten een eerlijk asielproces te geven, kunnen Golfstaten iedere irreguliere migrant zonder pardon de grens overzetten.

De Golfstaten kopen hun schuldgevoel af door miljoenen over te maken naar hulporganisaties zoals de UNHCR. De landen stellen dat ze de vluchtelingen wel financieel en in hulpmiddelen helpen, maar om ‘demografische redenen’ geen vluchtelingen kunnen toelaten. Critici vinden die houding hypocriet, omdat sommige Golfstaten, zoals Qatar, ook jihadistische groeperingen steunen in Syrië en daarmee het conflict dus eigenlijk verergeren of op z’n minst in stand houden.

De economieën in de Golfstaten leunen voor een groot deel op laaggeschoolde arbeidsmigranten. Deze arbeidskrachten verrichten doorgaans zwaar werk tegen een schamele vergoeding. Ook hebben zij weinig rechten, aangezien hun verblijfsstatus is verbonden aan het arbeidscontract. Dit geeft werkgevers veel macht over hun werknemers. Ontslag betekent immers ook uitzetting. Omdat in de Golfstaten miljoenen illegalen wonen wiens arbeidscontract en visum zijn verlopen, zijn de landen met een grote uitzettingscampagne begonnen. Mensenrechtenorganisaties veroordelen dit omdat deze illegalen vrijwel nooit de kans krijgen een verblijfsvergunning te krijgen.

Door het ontmoedigingsbeleid en slechte behandeling van vreemdelingen laten de meeste Syriërs de Golfstaten bij voorbaat al links liggen en trekken zij naar andere buurlanden en naar Europa.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:47

Janderegelaa, klinkt eigenlijk haast alsof jullie vooral jaloers zijn op hoe Qatar en andere golfstaten dat doen? Vluchtelingen weigeren, goedkope arbeidskrachten importeren als we ze kunnen uitbuiten en weer weg kunnen sturen zodra we ze zat zijn? En af en toe een miljoentje over de muur om je schuldgevoel af te kopen?

Hmm. Interessant dat Wilders z'n ideaalbeeld geinspireerd is op islamitische staten in het Midden-Oosten.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:49

Shadow0 schreef:
Janderegelaa, klinkt eigenlijk haast alsof jullie vooral jaloers zijn op hoe Qatar en andere golfstaten dat doen? Vluchtelingen weigeren, goedkope arbeidskrachten importeren als we ze kunnen uitbuiten en weer weg kunnen sturen zodra we ze zat zijn? En af en toe een miljoentje over de muur om je schuldgevoel af te kopen?

Hmm. Interessant dat Wilders z'n ideaalbeeld geinspireerd is op islamitische staten in het Midden-Oosten.

Jouw irrealistische gedachtegoed is bijna stuitend Shadow.

Daarnaast, "jullie"? ik reageer alleen op het bericht van Janneke.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:51

Mooi dat ook hier weer iedereen 'denkt' overal het fijne van te weten en dat als feit gepresenteerd wordt :D. Blijkt maar weer hoe ingewikkeld de materie eigenlijk is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:52

Sees schreef:
Mooi dat ook hier weer iedereen 'denkt' overal het fijne van te weten en dat als feit gepresenteerd wordt :D. Blijkt maar weer hoe ingewikkeld de materie eigenlijk is.

En daarom geen materiaal voor een referendum naar mijn mening. :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:55

NatasjaE, nou dat dus. En er zal in iedere post vast een kern van waarheid zitten maar veelal/soms toch op meningen en niet direct op feiten gestoeld volgens mij.