Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 03:13

Hier ook niks gehoord. Alleen onweer begin van de avond.

Hopelijk voor jullie stopt het snel! Ik ga slapen. Voor iedereen toch ook een goede nachtrust toegewenst! :j

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 03:15

Zoals eerder gezegd; houd er rekening mee dat het ook gewoon november is en zaterdag avond, kans is groot dat dit niet met het nieuws te maken heeft. Desalniettemin heel erg vervelend natuurlijk. Hier gelukkig stil (randstad, buitenwijk).

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 03:16

Op RT live : deputy mayor Calais bevestigd brand vluchtelingenkamp daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 03:20

Toch wel.. , raar zou het in connectie staan..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 03:23

Emmaa_ schreef:

Dat vind ik dan weer eng, dat er gelijk weer nationalistische gevoelens opspelen. Alsof het Frankrijk tegen de rest is.
Frankrijk zou zich als land juist moeten schamen dat het de boel binnen zijn grenzen zo uit de hand heeft laten lopen dat het een voedingsbodem is geworden voor dit soort dingen.

Als dat van Calais toch waar is en het inderdaad uit wraak is... Oh, dat zou ik echt zo verschrikkelijk vinden! Dan schaam ik me echt dat ik Europeaan ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 03:25

Rebecca schreef:
Toch wel.. , raar zou het in connectie staan..

Het is tot nu toe gissen naar een betrouwbare bron die kan bevestigen dat er daadwerkelijk brand gesticht is in het vluchtelingenkamp. Als dat wel zo is dan geloof ik 100% dat dat met elkaar in verband staat. Ik zit hier al met dubbele deuren op slot en gordijnen dicht, moet je nagaan hoe mensen in die regio zich voelen.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 03:26

Zelfs dat zou nog toeval kunnen zijn (hoewel het in dit geval wel heel obvious lijkt wat de reden is) er worden namelijk helaas bijna dagelijks aanslagen gepleegd op vluchtelingenkampen en azc's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 03:27

LindyH schreef:
Emmaa_ schreef:

Dat vind ik dan weer eng, dat er gelijk weer nationalistische gevoelens opspelen. Alsof het Frankrijk tegen de rest is.
Frankrijk zou zich als land juist moeten schamen dat het de boel binnen zijn grenzen zo uit de hand heeft laten lopen dat het een voedingsbodem is geworden voor dit soort dingen.

Als dat van Calais toch waar is en het inderdaad uit wraak is... Oh, dat zou ik echt zo verschrikkelijk vinden! Dan schaam ik me echt dat ik Europeaan ben.

De Franse ghetto's zijn al jarenlang een enorm probleem, al ver voor de hele IS-crisis. Lang daarvoor was al duidelijk dat er iets moest gebeuren als de situatie handelbaar zou moeten blijven. Toch hadden zij dit niet kunnen voorspellen of voorkomen.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 03:34

LindyH schreef:
Emmaa_ schreef:

Zo had ik het persoonlijk nog niet eens geïnterpreteerd. Ik denk dat samenhorigheid in dit soort situaties erg belangrijk is. Hoewel het in de praktijk helaas vaak zo is, hoeft verbonden zijn met je (land)genoten niet meteen te leiden tot ongeoorloofd nationalisme en uitsluiting van alles wat niet Frans is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 03:35

Ik denk dat het in dit geval niet eens leidt tot nationalisme, vooral gezien het feit dat er ook Duitsers tussen deze groep lopen. Juist in dit soort tijden is het belangrijk om een geheel te vormen. Wij moeten als Europa een front vormen tegen terrorisme, en als dit de eerste stap is.. Prima.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 03:39

Amen.

En nu ga ik echt pitten.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 03:40

Citaat:
De hulpdiensten in Parijs hebben een nieuwe lijst met aantallen slachtoffers per locatie naar buiten gebracht:
Locatie Doden Zwaargewonden Overige gewonden
Bataclan 118+ 7 4
Charonne 19 13 10
Rue Bichat 14 10 10
Stade de France 4 11 39
Avenue de la République 4 11 10
Beaumarchais 0 3 4
Totaal 159+ 55 77

Een journaliste van Le Monde zegt dat tientallen mensen, die zich op de tweede verdieping van het Bataclan bevonden, erin geslaagd zijn zich te verstoppen op een soort zolder in het gebouw en zo aan de gijzelnemers ontsnapt zijn.

Er zijn zeker drie terroristen gedood bij de bestorming van Bataclan, maar er zijn nog schutters op vrije voeten volgens Franse media. Hoeveel dat er zijn is niet bekend.

En een interessante opinie:
Citaat:
Opinion: The goal of these attacks is to make the West hate muslims indiscriminately. No matter how upset we are, we must resist this. We must remember that IS is doing this to other muslims in Syria every day, and welcome them as refugees and allies.

Truste mensen.
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 14-11-15 03:48, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 03:47

LindyH schreef:
Emmaa_ schreef:

Dat schamen moet nu eens afgelopen zijn. Het zielig vinden van 1 bevolkingsgroep heeft geleid tot deze hele ellende. De segregatie van moslims in Europa is niet afkomstig van de autochtone bevolking. Die komt vanuit de groep zelf in combi met een overheid die te naïef was om te beseffen dat deze gastarbeiders hier wilden blijven. Gevolg is een 2e-3e-4e generatie die met dezelfde waardes als de (groot)ouders is opgevoed en zich geen Nederlander voelt, maar zich primair als moslim identificeerd. Dat het multiculturele kruitvat aan het smeulen was waarschuwen een aantal experts al jaren voor.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 04:02

Integratie moet inderdaad van twee kanten komen, maar Frankrijk heeft dit aanzienlijk slechter gedaan dan andere Europese landen, en hebben dus duidelijk steken laten vallen. Ik geloof niet dat de Franse allochtonen nou in de kern zo veel gewelddadiger waren dan andere Europese allochtonen. Dat is gekomen door het falende Franse beleid.

Overigens zie ik de overheid als (vertegenwoordiging van) het autochtone volk, dus als 'wij', of in dit geval 'De Fransen'. 'Wij' zijn dus verantwoordelijk voor het (falende) integratiebeleid door de jaren heen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 04:08

Bevolking heeft geen controle over "zijn" overheid imho. Daarnaast zijn deze beslissingen in gang gezet lang voordat ik geboren ben of stemrecht had. Op dit falende beleid heb ik dus geen invloed gehad en daarmee kan en wil ik er geen verantwoordelijkheid voor accepteren. Maar goed, ik heb nooit ook maar iets acceptabel gevonden aan het geloof in de erfzonde die in veel westerse landen aangehangen wordt.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 07:42

Jeetje wat is er veel gebeurd afgelopen nacht, heb even bijgelezen. Wat verschrikkelijk, geen woorden voor..

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 07:50

LindyH schreef:
Integratie moet inderdaad van twee kanten komen, maar Frankrijk heeft dit aanzienlijk slechter gedaan dan andere Europese landen, en hebben dus duidelijk steken laten vallen. Ik geloof niet dat de Franse allochtonen nou in de kern zo veel gewelddadiger waren dan andere Europese allochtonen. Dat is gekomen door het falende Franse beleid.

Overigens zie ik de overheid als (vertegenwoordiging van) het autochtone volk, dus als 'wij', of in dit geval 'De Fransen'. 'Wij' zijn dus verantwoordelijk voor het (falende) integratiebeleid door de jaren heen.

Met verbazing lees ik de goedpraterij van wat een stel idioten doen.Dit is niemand zijn schuld ,buiten die van de gekken die de wapens bedienen.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 08:42

Jeetje wat heftig. Kijk ik net mijn instagram door, tientallen plaatjes met prayforparis en i ben meteen naar bokt gegaan. Wat een hel. Kan iemand de pagina's samenvatten?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 08:58

Kijk even op de site van de NOS, daar staat een aardig overzicht.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:00

Ik open m'n telefoon en zie diverse tweede geretweet. Mijn eerste gedachte was dat dit allemaal te maken heeft met het toelaten van vluchtelingen. Je weet niet wat je binnen haalt. Zelfs niet hier in Nederland

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:00

Hier op het nieuws gaat het over 120 doden, 80 zwaargewonden en dan nog de minder zwaargewonden.
8 terroristen gedood.
Gesloten grenzen houdt vooral in politie controles bij de grenzen.

Dat Frankrijk het anders aan had moeten pakken ben ik het niet helemaal mee eens, 1ste en 2de generatie zijn namelijk prima geintregreerd.
Het probleem ligt vooral bij de "overbevolking" in de buitenwijken en mensen die niet weg willen daar.
Er is geen werk en het leven is er duur, hier op het platteland zijn de huren 10x lager en is er nog werk te vinden. Daarbij zouden ze minder op elkaar zitten dus minder radicalisering. Maar de mensen willen in en rond Parijs blijven.

Ovrr Calais hier op het nieuws trouwens nog niets, maar daar is al eerder brand geweest wat ook "van binnen uit" kwam.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:01

beatje schreef:
Met verbazing lees ik de goedpraterij van wat een stel idioten doen.Dit is niemand zijn schuld ,buiten die van de gekken die de wapens bedienen.

+1

Dit was te verwachten.
Heel erg voor de mensen die het nu (alweer) treft :(

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:04

Brr, tm pagina 5 gelezen en mezelf pagina op pagine banger zitten maken voor aanslagen in NL. Echt ik vin dat ze al die terroristjes mogen vermoorden net zoals ze met de azteekse gevangenen deden...
En heel veel sterkte voor de overlevenden, nabestaanden, mensen met familie daar die vol spanning wachten...

Ik ben doodsbang dat het onze kat op oomt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:14

Gister is het nieuws naar buiten gekomen dat de Amerikanen Jihadi John hebben gedood. Nu dit... Staat allemaal misschien in verbinding met elkaar

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:14

82 doden in het theater.
Volgens een ooggetuige in het restaurant werden mensen gericht een voor een doodgeschoten.