Hopelijk voor jullie stopt het snel! Ik ga slapen. Voor iedereen toch ook een goede nachtrust toegewenst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:
Rebecca schreef:Toch wel.. , raar zou het in connectie staan..
LindyH schreef:Emmaa_ schreef:
Dat vind ik dan weer eng, dat er gelijk weer nationalistische gevoelens opspelen. Alsof het Frankrijk tegen de rest is.
Frankrijk zou zich als land juist moeten schamen dat het de boel binnen zijn grenzen zo uit de hand heeft laten lopen dat het een voedingsbodem is geworden voor dit soort dingen.
Als dat van Calais toch waar is en het inderdaad uit wraak is... Oh, dat zou ik echt zo verschrikkelijk vinden! Dan schaam ik me echt dat ik Europeaan ben.
Dat vind ik dan weer eng, dat er gelijk weer nationalistische gevoelens opspelen. Alsof het Frankrijk tegen de rest is.
Frankrijk zou zich als land juist moeten schamen dat het de boel binnen zijn grenzen zo uit de hand heeft laten lopen dat het een voedingsbodem is geworden voor dit soort dingen.
Als dat van Calais toch waar is en het inderdaad uit wraak is... Oh, dat zou ik echt zo verschrikkelijk vinden! Dan schaam ik me echt dat ik Europeaan ben.
Citaat:De hulpdiensten in Parijs hebben een nieuwe lijst met aantallen slachtoffers per locatie naar buiten gebracht:
Locatie Doden Zwaargewonden Overige gewonden
Bataclan 118+ 7 4
Charonne 19 13 10
Rue Bichat 14 10 10
Stade de France 4 11 39
Avenue de la République 4 11 10
Beaumarchais 0 3 4
Totaal 159+ 55 77
Een journaliste van Le Monde zegt dat tientallen mensen, die zich op de tweede verdieping van het Bataclan bevonden, erin geslaagd zijn zich te verstoppen op een soort zolder in het gebouw en zo aan de gijzelnemers ontsnapt zijn.
Er zijn zeker drie terroristen gedood bij de bestorming van Bataclan, maar er zijn nog schutters op vrije voeten volgens Franse media. Hoeveel dat er zijn is niet bekend.
Citaat:Opinion: The goal of these attacks is to make the West hate muslims indiscriminately. No matter how upset we are, we must resist this. We must remember that IS is doing this to other muslims in Syria every day, and welcome them as refugees and allies.
LindyH schreef:Integratie moet inderdaad van twee kanten komen, maar Frankrijk heeft dit aanzienlijk slechter gedaan dan andere Europese landen, en hebben dus duidelijk steken laten vallen. Ik geloof niet dat de Franse allochtonen nou in de kern zo veel gewelddadiger waren dan andere Europese allochtonen. Dat is gekomen door het falende Franse beleid.
Overigens zie ik de overheid als (vertegenwoordiging van) het autochtone volk, dus als 'wij', of in dit geval 'De Fransen'. 'Wij' zijn dus verantwoordelijk voor het (falende) integratiebeleid door de jaren heen.