Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:41

dit land is ziek aan het worden..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 06:36

alex66 schreef:
Er komt een wet aan, in november gaan hij door de kamer en dan wordt hij in februari van kracht...dat beteken dat de heren nog 4 maanden hun gang kunnen gaan.

Nu ingrijpen moeten we met z'n alle niet willen want we moeten natuurlijk wel de wetten en gebruiken van andere landen respecteren...kots

Net als of twee in Nederland met elkaar getrouwde mannen in het midden oosten gezellig het leuke stelletje kunnen uithangen, land's wijs land's eer behalve in Nederland als het om vrouwen en kinderen gaat.
nee we moeten onze eigen wetten respecteren. Daarom is er ook een andere wet in gang gezet .

Overigens zou ik willen adviseren niet al te hoog van de toren te blazen . Ook in Europa zijn kindhuwelijken goedgekeurd geweest inclusief uithuwelijken etc. Dus het is erg naïef om te denkendat we t zo goed voor elkaar hebben of hadden noch dat wij de perfecte leefmethode hebben binnen onze samenleving. Het is maar net wat je normen en waarden zijn welk je referentiekader bepaald.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 06:47

Zeeuwtje68 schreef:
dit land is ziek aan het worden..

Niet alleen dit land, overal waar mensen zijn.
Wij mensen vinden ons zelf zo geweldig en maken echt alles zelf kapot en ga maar na, de hoofd oorzaken zijn: Geld, macht en geloof.
Er zijn ook mensen die zeggen dat de mens zich zelf kapot maakt in de toekomst, ook ik begin dat steeds meer te geloven en als het zo door gaat is die toekomst niet meer zo ver weg.

Ieder land is gelukkig op zijn manier ook al is het land niet zo rijk als dat wij hier gewent zijn.
Maar corrupte mensen met macht maken in alle landen alles kapot.
Alles wat ooit opgebouwt is maar ook de veilige leef omgeving.
En dat gebeurd nu ook in Nederland.
De machtigen bepalen voor iedereen of je nou wil of niet.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:13

xniieeenke schreef:
Esther28 schreef:
De middenweg:
Onaangepaste relschoppers retour naar t land waar ze zogenaamd vandaan komen. Dan hou je de mensen over die wel aan willen passen en dus niet komen om de boel te verzieken.

En hoe sorteer je die dan? :o

1x rotzooi trappen = wegwezen. Dus bijv. die vuilak die in de Jumbo een medewerker heeft geslagen en gebeten direct het land uit en geen kans meer op verblijfsvergunning/asielprocedure. Vechten in AZC/vrouwen lastig vallen idem dito. Plaatselijke bevolking terroriseren ook het land uit.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:44

Maar de AZC' s werken niet mee, immers er mag geen aangifte gedaan worden.. <<) en wij hebben hier het :(:) beleid naar slechte jeugd en nu naar snielig...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:07

Hier [in een klein dorp] willen ze 500 tot 800 'vluchtelingen' opnemen.Vlakbij Strandhorst,das aardig van het dorp/centrum vandaan gelukkig.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:08

Zullen ze vast niet interessant vinden, te simpel, dus ze blijven in d bus }>

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:09

Dat denk ik ook hoor,het is echt helemaal buitenaf. Maar ze hebben wel de Mac. zowat naast zich en de snelweg. ;)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:11

Maar geen geld :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:14

Tcm62 schreef:
Maar geen geld :(:)

Er ligt wel een dure/rijke Jachthaven met woonwijk naast. ;)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:27

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:29

Dit gebeurd al zo lang...mensen gooien hun paspoortweg en doen zich voor als, maar daar wordt altijd rekening mee gehouden...daar wordt op getest via tolken die plaatsbekend zijn...dus als je zwvt ik kom uit Amsterdam dan wordt je gevraagd de dam te omschrijven...

Overigens komt hij ook meeliften om gratis education te krijgen omdat het in Syrie erg duur is... :Y) ook hij heeft een huis, uitkering, eten nodig 6 jaar lang...en dan gaat hij terug...ook dat is misbruik maken van een plaats voor een gezin met kinderen die niet anders kunnen en pa misschien wel in een fabriek gaat werken voor zijn gezin terwijl hij thuis een goed betaalde kantoorklerk was...

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:53

En bevalt het ze niet steken ze gewoon de boel in de hens...
2 asielzoekers opgepakt na brandstichting in xanten duitsland. Kamer met wasmachines volledig uitgebrand... goh hebben ze zichzelf daar niet het hardst mee??
Afbeelding

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:09

Auteur: Sjoerd Kroon...

Gisteren een unicum in mijn leven meegemaakt. U hoeft dit niet te lezen hoor, ik zou het alleen wel waarderen, en u bent vrij om ervan te vinden wat u wilt, als u het gelezen heeft.
Ik had het lef om te zeggen dat vluchtelingen uit Syrië hetzelfde deden als wat u in een vergelijkbare situatie had gedaan.tot slot meldde ik dat er maar een paar mensen op deze angst voeden om meer macht te krijgen.
angstige mensen zijn namelijk beter te controleren, en de schuld bij een groep zonder stem leggen is altijd goed nieuws voor de werkelijke schuldige...

Daarom, voor eens en voor altijd:
- Dat het slecht gaat met de zorg, komt omdat het geld wat wij besteden aan de zorgverzekering niet door de verzekeraars word besteed aan zorg. Verder worden de kosten nou eenmaal groter omdat er meer mensen afhankelijk worden van zorg. Dit heet vergrijzing. Dit komt niet door mensen die vluchten voor IS.

- Dat het slecht gaat met de woningvoorzieningen in Nederland, komt door het liberaliseren van woningcorporaties, waardoor er nu gewoon niet genoeg huizen worden gebouwd vanuit de gedachte 'wie heeft een huis nodig', maar vooral vanuit de gedachte 'voor wiens huizen kunnen we het meeste vangen'. Dit komt niet door mensen die vluchten voor IS.

- Dat het slecht gaat met de inkomensnivellering in Nederland komt omdat we de belastingpercentages steeds meer gelijk trekken, in plaats van dat we een eerlijk contributiesysteem aanhouden vanuit de gedachte dat een karbonade voor iemand met een inkomen van 1000 euro per maand relatief duurder is dan voor iemand met een inkomen van 10000 euro per maand. Dit komt niet door mensen die vluchten voor IS.

- Dat je gekort word voor het in huis nemen van je kinderen en je ouders, komt door de afbraak van het sociale vangnet in Nederland, waarbij vooral aan de poort gecontroleerd word hoe de 'kosten van uitkeringen' zo laag mogelijk gehouden kunnen worden voor de gemeente. Dit heet onmenselijk bezuinigen. Dit komt niet door mensen die vluchten voor IS.

- Dat asielzoekers zoveel kosten voor Nederland volgens het onderzoek gedaan in opdracht van de PVV, komt vooral door de kosten van de rechtbank en de IND, om te bewijzen dat mensen toch heus geen echte asielzoeker zijn, want ze hebben geen briefje bij zich van IS dat hun huis is gebombardeerd. Als asielzoekers werkelijk 4500 euro per maand te besteden hadden, wat doen ze dan in godsnaam in een vluchtkerk of op straat te slapen?

Ook worden de zotste dingen bedacht om uw eigen vrijheid af te nemen, uit naam van xenofobie. Vooral het afnemen van vrijheden in ruil voor niet bestaande veiligheden zou u toch op zijn minst moeten interesseren.

- Dat er steeds meer wordt afgeluisterd in Nederland komt door een overmatige controledrift waar alleen de voornamelijk rechtse overheid baat bij heeft. Waarom dient u te worden afgeluisterd en online te worden gemonitord om terrorisme uit te bannen. bent u toevallig ook een potentiële terrorist??
Dit soort voorstellen om uw vrijheid af te nemen komen altijd regelrecht uit rechtse hoek, van PVV tot D66.

beste mensen, u bent slachtoffer van de verdeel en heers-politiek van rechts. en u doet er vrolijk aan mee, omdat u dan de schuld mag leggen bij het onbekende.

tot slot komt het me persoonlijk de strot uit dat mijn nationaliteit en identiteit wordt geclaimd voor xenofobe propaganda. Als Nederlander met enig historisch besef zou u weten dat dit land voorheen een vrijplaats was voor dissidenten, en dan mijn groningen als bakermat van vrijdenken al helemaal. Iedereen mocht denken wat hij wilde en niemands mening werd gewist, als je maar bijdrage leverde aan de maatschappij en niemand kwaad deed.
Ik ben geboren aan de Palestrinalaan in Zwolle, opgegroeid aan de Binnensingel in Noordbroek en woon nu in Gouda. Ik heb heel veel goede, mooie mensen ontmoet in mijn leven, die mij meestal op hun manier hebben opgevangen als ik het nodig had. Voor zover ik mij kan herinneren had bijna niemand moeite met naastenliefde.

Wat is dit dan in godsnaam voor raar gedrag om nu ineens onbekenden buiten te sluiten. Van wie moet dit. En wie heeft daar nou eigenlijk baat bij. U? Ik?

U bent vrij om te delen en vrij om te reageren. Dat is Nederland. Mijn Nederland,

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:10

matasja schreef:
2 asielzoekers opgepakt na brandstichting in xanten duitsland. Kamer met wasmachines volledig uitgebrand... goh hebben ze zichzelf daar niet het hardst mee??
[ Afbeelding ]

Nee hoor,ze krijgen gewoon weer alles nieuw. ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:11

Citaat:
goh hebben ze zichzelf daar niet het hardst mee??
Dat is te hopen. Dat soort mensen zou ik een boete opleggen (betalen ze toch niet), internationaal laten registeren en op het eerste beste vliegtuig terugzetten.

En dan moeten wij nog pagina’s gaan discussiëren of een reep chocolade voldoende is om je dankbaarheid te tonen :')

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:21

Zeeuwtje68 schreef:
neem jij ze maar in huis hoor, maar bij mij komen ze er niet in einde discussie
kwestie van tijd voor er hier oorlog uit gaat breken..

Vraagje,
wat is jouw hoogst afgeronde diploma?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:28

Opleiding zul je bedoelen.. Ik vind het nogal een pertinente vraag en houding trouwens.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:43

Moos99 schreef:
Zeeuwtje68 schreef:
neem jij ze maar in huis hoor, maar bij mij komen ze er niet in einde discussie
kwestie van tijd voor er hier oorlog uit gaat breken..

Vraagje,
wat is jouw hoogst afgeronde diploma?

Want alleen mensen met een hoge opleiding kunnen hier over mee praten?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:48

Sammie schreef:
Opleiding zul je bedoelen.. Ik vind het nogal een pertinente vraag en houding trouwens.

Vind ik ook! slaat ook totaal nergens op die vraag.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:03

Al snap ik de vraag wel. Het enige wat Zeeuwtje68 toevoegt aan deze discussie is angst en haat zaaien. Komt nogal kort door de bocht en ondoordacht over. Maar goed...

Op zich trouwens mooi stuk Moos99, echter heb ik er dan weer een hekel aan dat ontkend lijkt te worden dat er wel probleemgevallen tussen de vluchtelingen zitten. Of nouja, het wordt niet ontkend, maar er wordt niet eens over gesproken.

Ik denk dat er heel veel Nederlanders zijn die geen problemen hebben met het opvangen van vluchtelingen. Maar wanneer deze vluchtelingen (een deel van) zich niet als vluchteling gedragen; vanalles zomaar verwachten te krijgen hier wat een gemiddelde Nederlander nog niet krijgt, verkrachten, aanranden en ruzie maken... Tsja, dan ontstaat er een soort algemene weerstand tegen alle vluchtelingen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:05

matasja schreef:
[ Afbeelding ]

Mag ik vragen wat je bron is? Het enigste wat ik kan vinden is dat dit een asielzoekers opvang in wording is en dat er brand gesticht is door ??? Wrs dezelfde groepering die al vaker toekomstige locaties in brand heeft gezet.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:07

Thesserd schreef:
Ik denk dat er heel veel Nederlanders zijn die geen problemen hebben met het opvangen van vluchtelingen. Maar wanneer deze vluchtelingen (een deel van) zich niet als vluchteling gedragen; vanalles zomaar verwachten te krijgen hier wat een gemiddelde Nederlander nog niet krijgt, verkrachten, aanranden en ruzie maken... Tsja, dan ontstaat er een soort algemene weerstand tegen alle vluchtelingen.

_/-\o_

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:05

De politie kleve heeft een facebookpagina waarop alle inzetten van politie en brandweer te volgen zijn. Er staat ook een foto bij waarop alle vluchtelingen buiten staan. Blaulicht report kleve heet de facebook pagina. Dat is mijn bron aslo
De bron met fotos gaat verder op nieuwsreporter guido schullman
Laatst bijgewerkt door matasja op 05-10-15 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:07

Klinkt misschien als een banketstaaf vraag idd, ben ondertussen ook wel erg klaar met vriendelijk blijven. Mijn ervaring is, (en ik zeg mijn ervaring) dat mensen die enigzins geschoold zijn en verder kunnen denken dan mee blèren met de rest, zulke uitspraken niet doen. De hardste uitspraken worden gedaan door mensen die er gewoon echt niets vanaf weten.

Ik hoor graag hoger opgeleide mensen hier die de mening hebben dat ze maar allemaal terug gestuurd moeten worden en het allemaal verkrachters en terroristen zijn.