Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:41

Arabiansp schreef:
mijn zoontje zou dit ook doen als alles teveel word. dan kiest hij een kindje uit om te 'pesten' ik spreek hem daar 2 x op aan

Hier schrik ik dus van.

en waar schrik je dan van? wij hebben hem heus niet zo opgevoed hoor. overigens zijn wij druk met hem bezig bij psycholoog en ergo geweest etc. maar dat is redelijk offtopic (overigens word het stukje nu uit zijn verband getrokken net of wij alleen maar waarschuwen en verder niks?)

maar ik vind nogmaals dat vele nogal snel een oordeel klaar hebben.
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 20-08-15 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:46

vuurneon schreef:
Sammie, Klopt, dat werkt nog beter ook!

Apart kindvrij stuk in een vliegtuig vind ik ook niet zo gek bedacht. Ben je op de vlucht ook met kinderen maar als je er geen zin in hebt boek je gewoon een ander plekje

Yasmine: Gewoon een kind jatten ehh lenen :') je hoeft ze niet zelf te baren haha
Je mag wel mijn kind lenen hoor volgend jaar, maar wel garantie tot aan mijn voordeur :')

Ik denk dat ze dan heel blij zijn met mama! *\o/*
Bied mijzelf altijd aan als oppas. Zijn de kids helemaal blij naar huis te mogen! Ik ben eehm nogal streng namelijk *D

StalNollie

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:48

kindvrij stuk in vliegtuig mag denk ik niet, zo ook dat er geen 2 baby's op dezelfde rij mogen zitten ivm veiligheid of iets dergelijks was dat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:49

Yasmine
Ik denk eerder heel blij met papa haha ik lijk namelijk op mijn eigen moeder :')

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:50

vuurneon schreef:
Yasmine
Ik denk eerder heel blij met papa haha ik lijk namelijk op mijn eigen moeder :')

Dat zegt mij natuurlijk weinig! :7
laat ik subtiel zeggen dat ze blij zijn bij mij weg te mogen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:52

StalNollie schreef:
kindvrij stuk in vliegtuig mag denk ik niet, zo ook dat er geen 2 baby's op dezelfde rij mogen zitten ivm veiligheid of iets dergelijks was dat.

Maar dan kunnen toch kindvrij reizende volwassenen prima in een kind vrij stuk samen zitten? Vroegah zaten de rokers ook achterin immers in hun eigen stuk. Goed, op de lange vlucht trok de rook alsnog naar voren :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:52

_Yasmine_ schreef:
vuurneon schreef:
Yasmine

Dat zegt mij natuurlijk weinig! :7
laat ik subtiel zeggen dat ze blij zijn bij mij weg te mogen!

Denk eerder dat het vertrouwd voelt haha

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 07:25

StalNollie schreef:

Er kunnen maar een beperkt aantal baby's mee, want die bedjes moeten dan aan de muur van het sanitair hangen bij de stoelen achter zo'n blok. Dus daarom lukt het denk ik ook niet om te centreren. Alleen op korte vluchten, dan zitten de baby's gewoon op schoot.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:11

Moet zeggen dat ik op vrijdagmiddag in de Quick (concurrent van de MacDonalds) niet veel kinderen zie ook al is het vakantie nu. Ik kan behoorlijk rustig op het eerste verdiep in een hoekje gaan zitten zonder dat ik er mij aan moet storen en zo op mijn Ipad bezig zijn mijn mails te checken (gratis Wi-Fi daar).

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:52

Anderzijds, er is horeca voor iedereen, veganisten, mensen die in het donker willen eten, mensen die naakt willen eten. Dus waarom zou er geen plek zijn voor mensen die zich overal aan ergeren, en graag alleen met gelijkgestemden willen eten. Is vast een markt voor :D[/quote]

Zou dat lekker zijn, Naakt eten. Sushi houd ik wel van..

Leuk allemaal prive restaurantjes waar mensen alleen in kunnen zitten zodat ze zich niet hoeven te ergeren..

Kinderen mogen best aanwezig zijn, als ze maar niet de boventoon voeren, niet rond rennen en zich gedragen als prinsjes en prinsesjes die alles mogen en kunnen doen.

Gebrek aan opvoeding genieten zeg maar.
Ook met ADHD en ASS is dat prima te doen. soms ff wat lastiger, maar niet onmogelijk.

maar als mensen zich altijd aan iedereen en alles gaan irriteren, waarom gaan ze dan nog uit eten?????
Dan heb ik bij sommige mensen het gevoel dat ze aan het zoeken zijn en genieten er stiekem van als ze zich weer iets gevonden hebben waar ze zich aan zouden kunnen gaan ergeren en dat dan op voorhand maar gelijk doen.

Geen kind of wie dan ook kan daar iets tegen doen..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:57

Lijkt me prima kindvrije horeca, voor mij hoeft het niet perse, ik ga meestal toch wat laat een hapje eten en in de kroeg kom je ze ook niet tegen ;-)

Kindvrij strand vind ik dan weer wel heerlijk en inderdaad op vakantie liever geen kidsclub o.i.d.

ik snap het probleem niet zo. Er is blijkbaar een markt voor.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:10

Ik snap kindvrije horeca wel. Heb zelf geen kinderen, heb op zich geen hekel aan kinderen. Maar tegenwoordig schijnt het volstrekt normaal te zijn als je je kinderen maar laat doen. Gillen, krijsen, rondrennen, bij andere mensen aan tafel, kampeerplek of wat ook laten staan en laten vragen vragen vragen. Zonder je kind even bij je te roepen, of rustig te laten zijn. Of eens gezien de volgepoepte luier op de tafel gaan verwisselen in een restaurant :r

Bleeee, nee dank je onze honden mogen ook niet vrij rondlopen, de boel bij elkaar blaffen of gaan plassen of poepen in een restaurant.

Het ergste wat wij eens gehad hebben is een kind dat probeerde onder de tafel te kruipen om onze honden te aaien, terwijl ouders zo ongeveer toekeken. -O- heel fijn met een paar bange honden die je geleerd hebt netjes onder de tafel in de hoek te schuiven en mensen te negeren. Wat als er een hap volgt, wie is dan schuld.

Petraaken bij quick kan ik me het voorstellen trouwens ;) hun slogan de smaak die je nooit vergeet. Nee inderdaad niet. :')

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:44

Ik denk dat kindvrije horeca niet per se nodig is als kinderen zich gewoon gedragen zoals het hoort in een restaurant. Schreeuwen, rondrennen en andere mensen 'lastig vallen' hoort daar IMO niet bij ;-).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:57

Ik wil dan graag een vrijgezellen feestjes geluidsdichte zone voor vluchten naar Amsterdam :x
Ook graag een barriere voor luid opscheppende zakenballen over wie een betere carriere heeft en misschien nog een verbod op vakantiegangers die uit zenuwen de ene na de andere slechte grap maken.
Dan graag afscheiding van mensen die voor de vlucht nog gerookt hebben en speciale hokjes voor snurkende mensen.
Dan is het wel zo'n beetje compleet denk ik :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:05

Afbeelding in combinatie met Afbeelding
:j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:15

Sizzle schreef:
Ik wil dan graag een vrijgezellen feestjes geluidsdichte zone voor vluchten naar Amsterdam :x
Ook graag een barriere voor luid opscheppende zakenballen over wie een betere carriere heeft en misschien nog een verbod op vakantiegangers die uit zenuwen de ene na de andere slechte grap maken.
Dan graag afscheiding van mensen die voor de vlucht nog gerookt hebben en speciale hokjes voor snurkende mensen.

Ik zou mijzelf ook apart willen zetten, ben luchtziek. Schijnen mede passagiers ook niet zo grappig te vinden :') terwijl ik eigenlijk zelden spuug omdat ik dan medicatie heb, maar dat ik er al lijkbleek en heel beroerd uit zie is al voldoende haha

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:20

vuurneon schreef:
Sizzle schreef:

Ik zou mijzelf ook apart willen zetten, ben luchtziek. Schijnen mede passagiers ook niet zo grappig te vinden :') terwijl ik eigenlijk zelden spuug omdat ik dan medicatie heb, maar dat ik er al lijkbleek en heel beroerd uit zie is al voldoende haha

Daar zou ik idd ook bloednerveus van worden :') :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:23

Ben wel heeeeeeel stil tijdens de hele vlucht anders :D je hoort mij niet hahaha, te beroerd om iets te zeggen :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:26

Sizzle schreef:

Is allemaal mogelijk... Vlieg eerste klas of huur een prive vliegtuig.. Of dien een petitie in bij de luchtvaartmaatschappijen.. Wie weet hoe ver je komt. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:32

Oeh ja mensen die naar rook of zweet stinken.....wèg ermee, achter een glazen wand houden gewoon :j :P

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:53

Kunnen jullie het nu echt niet hebben dat er mensen zijn die kindvrije horeca of vliegtuigen zouden willen? Wat is jullie probleem? Get over it .. Ieder zijn ding. Ik houd niet van schreeuwende of jankende kinderen. Enige oplossing: geen kinderen. Die resorts zijn er ook niet voor niets en vinden gretig aftrek.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:55

@Fitzory, het probleem is dat het leidt tot een vrij onverdraagzame maatschappij waar mensen heel erg langs elkaar heenleven en het verleren om met elkaar om te gaan.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:57

Ik stem voor kindvrije wijken.
Mijn buurjongen krijst mij heel erg vaak wakker(slaap al bewust met het raam dicht nu). En een boek lezen in de tuin met mooi weer zit er al een hele tijd niet meer in helaas.
Grapje natuurlijk, maar soms... ;)

Als ik met mijn neus voor 2 restaurants zou staan en de één is kind vrij en de ander zit vol met koters dan kies ik voor optie 1.
Persoonlijk snap ik niet waarom er mensen zijn die het een probleem zouden vinden als die optie er zou zijn?
Het gaat toch niet om alle horeca gelegenheden?

Overigens is het vaak niet de gillende koters waar ik me echt aan erger maar de lakse opvoeding, het niet corrigeren en het 'schijt' hebben aan de rest instelling.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:05

Omdat ik tegen leeftijds discriminatie ben, ben niet zo fan van bepaalde groepen zonder wettige reden uit te sluiten.

We leven met elkaar, uitsluiten lijkt mij niet de oplossing. Personeel kan óók ingrijpen bij overlast immers als ouders het niet doen. Maar dat valt mij vaak tegen bij luidruchtige mensen; of het nou kind of volwassene is terwijl de zaak wel mensen die overlast geven kan waarschuwen en zelfs wegsturen. Maar er wordt niet altijd actie ondernomen. Overigens kom ik zelden echt excessen tegen, zelfs in de Macdrek amper last van kinderen terwijl daar er aardig wat zijn :+
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-08-15 21:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:07

Bovenstaande, plus dat de krijsende en rennende kinderen een gevolg zijn van iets, niet de oorzaak. Waarmee het dus enkel symptoom bestrijding is, het probleem niet opgelost wordt en de gevolgen steeds extremere vormen aan zullen nemen (met de bijbehorende extremere overlast, uiteraard).

Edit: opmaak even gecorrigeerd..... :o
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 26-08-15 21:09, in het totaal 2 keer bewerkt