Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Nelleke_ schreef:@ Blijheid, je noemt het voorbeeld burn-out maar met een burn-out kan je echt niet lekker de hele dag op stal chillen, meerdere paarden rijden en stallen mesten.![]()
Mijn voorbeeld betreft inderdaad een voorbeeld waarin flink gefraudeerd werd. (Misschien nog steeds, ken nu die situatie niet.)
kiwiwitje schreef:Dus omdat je een border hebt. Royal voert en behendigheid doet. Kun je met een ander ras Of hulp hond niet duurder uit zijn? Beetje kortzichtig vind je niet? Ik moet al andere speeltjes en andere riem hebben dan jij omdat ik anders de hond nieteens uit kan laten. Of er eens mee kan spelen..
Niet dat wij het ooit eens gaan worden. Dus niet dat die discussie nog zij heeft
Sizzle schreef:Strasshorse schreef:on daar echt geen paard en mezelf van onderhouden hoor. Dus dat hier gezegd wordt dat iedereen met een baan een paard kan onderhouden vind ik eigenlijk niet helemaal kloppen.
Ik snap dan weer niet hoe dat kan.
Ik heb ook voor een baan van 70% met het minimum een paard kunnen houden. Al koos ik er destijds voor om dat gled te gebruiken om versneld mijn studieschuld af te betalen.
It is all about priorities.
_Nelleke_ schreef:zoals al meerdere keren aangegeven ben ik dat zeker. Maar kan ik bij iemand anders niet bepalen welke spullen hun voor hun paard moeten kopen dat ik er mee kan werken. Of dat ik ze kan verzorgen. Wat bijvoorbeeld met een eigen paard wel kan. Ik lig dagen in bed. en zelfs van de afstandsbediening krijg ik last. Ik snap ook volledig dat voor iemand anders dit heel moeilijk tot niet te begrijpen is. daarom probeer ik het uit te leggen. Overigens heb ik wel gewerkt. En daar door zijn de allergieen veel versterkt omdat o.a ik en de huisarts het niet"herkenden" ik werkte 55 uur in de week in de horeca in de keuken! En dat mis ik enorm. Maar is voor mij geen doen meer. Ik heb een opleiding om met dieren te werken maar ook dat kan ik niet meer doen.@ kiwiwitje ik begrijp jouw situatie ook wel alleen jij zal in de praktijk ook geen hele dagen op stal zitten en meerdere dingen ondernemen die iemand met een fulltime baan niet kan doen omdat daar gewoonweg geen tijd of geld voor is. Dat is een beetje wat ik ermee probeer te zeggen.
Als jij in de praktijk met leuke dingen ineens niet zoveel last hebt van je allergie maar als het om werken gaat ineens heeeuuulll veel last hebt van allergie dan ga ik wel vraagtekens zetten bij die allergie (of bij het werk wat je doet) Als je al bij het horen van het woord werk ineens ziek zwak en misselijk bent maar wel van alles kan ondernemen dan vind ik dat er iets niet klopt.
Als jij letterlijk beperkt bent in de dingen die je doet en daardoor bent afgekeurd, dan ben je ook beperkt in je hobby. Snap je wat ik bedoel? Hiermee wil ik geen aanval plegen op jouw situatie maar ik gebruik jouw situatie nu even als voorbeeld.
Tendance schreef:kiwiwitje schreef:Dus omdat je een border hebt. Royal voert en behendigheid doet. Kun je met een ander ras Of hulp hond niet duurder uit zijn? Beetje kortzichtig vind je niet? Ik moet al andere speeltjes en andere riem hebben dan jij omdat ik anders de hond nieteens uit kan laten. Of er eens mee kan spelen..
Niet dat wij het ooit eens gaan worden. Dus niet dat die discussie nog zij heeft
Hulphond wordt voor een groot deel gesubsidieerd hoor.
Ons buurmeisje heeft er echt een nodig en het kost haar enkel voer en speeltje.
Tendance schreef:Maar goed. Vooral de mensen, die hun paard van de uitkering betalen zouden niet zo met modder moeten smijten en gewoon moeten denken: ik heb lekker mijn paard en wie daar voor moet werken boeit me niet. Wie daar over zeurt boeit me ook niet, want ik heb gewoon wat ik wil.
Tendance schreef:Maar goed gelukkig mogen wij het niet erg vinden, dat iemand van "gratis" geld een paard kan houden, maar mogen jullie ons wel belachelijk en kortzichtig noemen.
En dat terwijl er hier mensen reageren die keihard werken en iedere euro om moeten draaien om het te redden, maar geen paard kunnen houden (gelukkig behoor ik niet bij deze groep) en het maar met een wekelijks lesje moeten doen of zelfs dat niet kunnen betalen.
Blijheid schreef:_Nelleke_ schreef:@ Blijheid, je noemt het voorbeeld burn-out maar met een burn-out kan je echt niet lekker de hele dag op stal chillen, meerdere paarden rijden en stallen mesten.![]()
Mijn voorbeeld betreft inderdaad een voorbeeld waarin flink gefraudeerd werd. (Misschien nog steeds, ken nu die situatie niet.)
Burn-out is misschien niet het best gekozen voorbeeld nee, daar heb je gelijk in. Sowieso wat je omschrijft 'elke dag de hele dag' is natuurlijk en rare situatie
Ik denk echter wel dat het voor sommige stalgenoten (die er maar een uurtje zijn) al snel líjkt alsof je er de hele dag bent, terwijl het in feite maar enkele dagen en enkele uren is, en je met een psychische aandoening best een stal kan uitmesten of een uurtje kan rijden. (maar inderdaad, niet elke dag, de hele dag en 3 paarden en 15 stallen nee!)
Ayasha schreef:Tendance schreef:Maar goed gelukkig mogen wij het niet erg vinden, dat iemand van "gratis" geld een paard kan houden, maar mogen jullie ons wel belachelijk en kortzichtig noemen.
En dat terwijl er hier mensen reageren die keihard werken en iedere euro om moeten draaien om het te redden, maar geen paard kunnen houden (gelukkig behoor ik niet bij deze groep) en het maar met een wekelijks lesje moeten doen of zelfs dat niet kunnen betalen.
Wil je het? Mijn lijf? Medicatie om te functioneren (en mijn goede dagen zijn nog steeds niet zo goed als een gezonde zijn slechte dagen). Wil je ruilen? Dan krijg je de paarden er bij. En mijn uitkering.
Want ik ruil zo met je. In a heartbeat.
Tendance schreef:Ik ga niet zeggen wat jij wel mag. Ik zeg alleen dat als je enkel van een uitkering van de staat leeft, een paard niet nodig is.
Maar goed. Vooral de mensen, die hun paard van de uitkering betalen zouden niet zo met modder moeten smijten en gewoon moeten denken: ik heb lekker mijn paard en wie daar voor moet werken boeit me niet. Wie daar over zeurt boeit me ook niet, want ik heb gewoon wat ik wil.
Tendance schreef:Je krijgt het geld niet gratis! Je hebt er een heel groot deel van kwaliteit van leven voor moeten inleveren!! Snap dat nou eens...Dat is jouw mening Geryon. Jammer dat je mij rechtstreeks aan moet vallen om dat duidelijk te maken.
Ik blijf bij mijn mening dat paarden een overbodige luxe zijn. Ik val zieken niet aan. Ik heb het enkel over geld wat gratis gekregen is en wat uitgegeven wordt aan overbodige luxe. Dan kkunnen vele andere zieken daarmee geholpen worden.
Dat iemand tegen mij zegt, dat dit een verkeerd beeld is, dat is zijn mening, maar mijn mening is niet zo en dan moet je me niet aanvallen, maar met echt goede argumenten komen.
Mijn beste vriendin heet die 2 herseninfarcts gehad en is dus ook echt ziek, maar ook zij denkt er hetzelfde over.