12 doden in Parijs na aanslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:46

Shiloh schreef:
Ik wil de grenzen helemaal niet dicht, ik wil niet uit de schengen. Ik denk ook niet dat dat de oplossing is. Ik vind zijn vorm van vrijheid gewoon een nieuwe vorm van gevangenschap.

Hier ben ik het mee eens. Ik hoor echt niet bij de mensen die het stiekum toch een klein beetje eens zijn met de gedachtengang van Wilders :n

Eske_B

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:56

Bedankt voor de antwoorden van mijn kant. Misschien klopt de vergelijking niet helemaal, in mijn hoofd zat meer beide (vele) doden in een situatie die toch best dichtbij komt, misschien verkeerd gezien :)

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:07

Geschiedenis zal zich vrees ik herhalen en er zullen dan ook weer oorlogen zijn om een geloof. Een geloof, met dezelfde basis als het Christendom en Jodendom. Eigenlijk heeft het nog maar weinig te maken met het huidige Islam. Deze groep radicalen ontneemt ons onze levensstijl, want wij moeten hetzelfde leven als zij. Vrouwen worden onderdrukt, al sinds het begin van de religies, maar daar komt langzaam verandering in. Helaas komen er dan weer groepen die zorgen dat dit proces verstoord wordt... Het is echt uit den boze dat je mensen neerschiet omdat ze een cartoon plaatsen, als iedereen elkaar gaat uitmoorden omdat anderen een andere mening hebben wordt dit niet een wereld die bedoelt was om op te bouwen, waar mensen in vrede naast elkaar leven, maar een regelrechte hel. Er is maar een soort wezen op aarde dat zijn eigen soort zo uitmoord : de mens. En dat noemt zich de intelligenste soort op aarde...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:14

Idd Muttley, 'intelligent'... leven is simpelweg eten en voortplanten, maar 'we' zijn zo dom dat we het ons zo moeilijk maken.
:D
Ik hoop dat de daders snel gepakt worden.
* kruipt weer onder steen..

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:25

Maar de aanslag is dus nep?
Alleen om onze mening om te gooien?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:06

Deze aanslag is heel echt, vind de site die jolliegirl aanhaalt dan ook disrespectvol. Daarbij als je de commentaren leest eronder wordt al snel duidelijk dat ze zelf er ook niet alles van snappen.
Ik kijk nu al twee middagen niets anders, op het nieuws gaat het nergens anders over.

Maar er wordt ook echt duidelijk gemaakt d t het om extremisten gaat!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:14

Aanslag is gruwelijk. Waarom doen mensen zoiets.hopelijk blijft het hierbij en volgt er geen wraak op wraak overal. ;(

Alleen waar nu de klopjacht is zaten we een paar dagen geleden nog. :oo poe ben blij dat we nu weer thuis zijn. Ben normaal graag in Frankrijk maar nu :n

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:16

karuna schreef:
Aanslag is gruwelijk. Waarom doen mensen zoiets.hopelijk blijft het hierbij en volgt er geen wraak op wraak overal. ;(

Alleen waar nu de klopjacht is zaten we een paar dagen geleden nog. :oo poe ben blij dat we nu weer thuis zijn. Ben normaal graag in Frankrijk maar nu :n

ik woon in frankrijk maar ik heb geen last hoor....frankrijk is vrij groot.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:59

Ik weet, heel erg groot zelfs met veel rustige plekken. Alleen Picardie is normaal ook een rustige streek, nu niet zo dus.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:35

Het word eens tijd in deze wereld dat mensen zichzelf eens wat minder belangrijk gaan vinden.

Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd, dit heeft niks meer met geloof te maken. Mensen doden mensen, het geloof, geweren of messen niet.

Over de jihad gesproken; er zijn inderdaad meerdere 'stromingen' die voor hun jihad gaan. Logisch ook; Het komt van de Arabische woordstam jhd, dat 'streven' betekent. Jihad betekent letterlijk 'inspanning gericht op het realiseren van een bepaald doel'.
Iedereen heeft zo zijn eigen doel. Vredelievend of haatdragend, iedereen heeft een eigen doel in zijn of haar leven.

In feite voer ik ook een jihad; zorgen dat mijn omgeving de zorg en aandacht krijgt die het verdiend. Weliswaar hoef ik hierbij niet andere mensen te beledigen, bedreigen of te vermoorden.

Ik blijf even volgen en op dit onderwerp kauwen. Ook wil ik nog aangeven dat ik het klasse vind dat deze discussie (op wat kinken in de kabel na) zo netjes en duidelijk verloopt.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:51

Ik reageer veder ook nietin dit topic maar er is 1 ding wel dat ik me vreselijk begin te ergeren aan het moslimgemeenschap
ik zou zeggen nederland blijf maar lekker moskeeën bouwen en dan komen we er wel met die extremisten -O-
je mab tegenwoordig niks over het geloof zeggen want voof je het weet is het je laatste adem

Dit is de zoveelste aanslag al wat door de jihad,alqaida of zul soort monsters gepleegd word
wie kan hier nou nog een goed woordje over hebben ????? Ik heb nog nooit gehoord
dat een christen dit gedaan heeft....

De goeie moslims om het zo even te zeggen zijn hier natuurlijk weer de dupe van

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:57

In vroeger tijden waren de christenen en katholieken ook niet bepaald lieverdjes. De spaanse inquisitie bijvoorbeeld of de beeldenstorm waarbij zowat alle katholieken moesten vrezen voor hun leven in Nederland.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:03

sloffiee schreef:
Ik reageer veder ook nietin dit topic maar er is 1 ding wel dat ik me vreselijk begin te ergeren aan het moslimgemeenschap
ik zou zeggen nederland blijf maar lekker moskeeën bouwen en dan komen we er wel met die extremisten -O-
je mab tegenwoordig niks over het geloof zeggen want voof je het weet is het je laatste adem

Dit is de zoveelste aanslag al wat door de jihad,alqaida of zul soort monsters gepleegd word
wie kan hier nou nog een goed woordje over hebben ????? Ik heb nog nooit gehoord
dat een christen dit gedaan heeft....

De goeie moslims om het zo even te zeggen zijn hier natuurlijk weer de dupe van

Dan moet je even de geschiedenisboeken in. De Christenen hebben zich vroeger ook als beesten gedragen.

Wat ik wel altijd vind is dat er maar een paas Moslims dit in het openbaar durven te veroordelen. Het zou mooi zijn als de hele Moslimgemeenschap nu eens gezamenlijk op zou staan en zulke daden zou veroordelen. Ik weet dat er Moslimgroepen meegedaan hebben e.d. tijdens de demonstraties e.d.
En hier en daar hoor je wel wat geluiden, maar erg sterk is het niet.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:06

Ik zit in de Bourgondië en hier is het ook rustig. Mijn baas is gisteren in Parijs geweest maar heeft het er verder niet over gehad dus was verder ook niet onder de indruk denk ik.

Maar de klopjacht is wel actief aan de gang ..

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:53

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:58

Berichten alweer ... opnieuw 2 doden en 20 gewonden , man man geen woorden voor..

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:07

http://www.nu.nl/aanslag-parijs/3967942 ... arijs.html

Citaat:
Resumerend:

- Bij een schietpartij in de buurt van Parijs zijn zeker twee doden en twintig gewonden gevallen. Dat schrijft de Franse krant Le Parisien. Het gebeurde in het Franse dorp Dammartin-en-Goële. De gewonden zijn naar het ziekenhuis gebracht.

- In het dorp is een gijzeling gaande. De gijzelnemers zouden de twee verdachten zijn van de aanslag in Parijs. De twee hebben zich verschanst in een drukkerij.

- Er zouden meerdere mensen in het pand worden vastgehouden. De gijzeling is op steenworp afstand van het Parijse vliegveld Charles de Gaulle.

-
Aan de gijzeling ging vermoedelijk een achtervolging vooraf waarbij is geschoten.

bron: nu.nl

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:09

Je plant een gemaskerde overval met 12 doden, maar je laat wel uw identiteitskaart in de auto ligge???? Niemand die zich daar vragen rond stelt.
Ineens zijn die twee herkend?
Ik denk da je is me de franse geheime dienst moet gaan praten. Der zijn twee redenen:
Europa zit vol vreemdelingen. Ofwel wil frankrijk een zuivering doorvoeren, want ze hebben er geen vat of controle meer op.
En anders is dit een goede reden om weer een land aan te vallen en duizenden onschuldige te doden, zoals ze vorig jaar in Libie hebben gedaan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:12

Alyel: Wat voor rare complottheoriën heb jij? Want een overheid zal zomaar even zorgen dat er mensen afgeknald worden? Oh en dat er mensen worden gegijzeld? Ik weet niet hoor....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:14

Bah. Ze gaan weer verder.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:14

alyel schreef:
Je plant een gemaskerde overval met 12 doden, maar je laat wel uw identiteitskaart in de auto ligge???? Niemand die zich daar vragen rond stelt.

Daar worden door politie/overheid wel vragen over gesteld hoor.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:15

Tja 9/11 was ook geen opgezet spel ;-)

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:16

Even een misschien rare gedachtengang: ze zitten momenteel in een drukkerij. Wat als dit nu helemaal geen toeval is, en deze drukkerij met zorg is uitgezocht? Vanaf dat ik dat hoorde schiet er door mijn hoofd dat het mogelijk de drukkerij is waar het blad gedrukt wordt, en ze op die manier ze dubbel willen pakken? Dan krijg ik bijna het gevoel dat die identiteitskaart bewust is laten liggen, omdat ze op deze situatie aan wilden sturen. Ik weet het niet, maar ik krijg hier een raar gevoel bij dat het niet zomaar is dat ze daar zitten. Met twee dagen hadden ze namelijk al veel verder kunnen zijn.

Wat ik overigens ook een heel triest gevolg vind hiervan is dat mensen steeds minder het geloof los kunnen zien van acties van dit soort figuren die alleen zeggen het vanuit het geloof te doen, en alle goede moslims hier op aangekeken worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:16

alyel schreef:
Ineens zijn die twee herkend?
Ik denk da je is me de franse geheime dienst moet gaan praten. Der zijn twee redenen:
Europa zit vol vreemdelingen. Ofwel wil frankrijk een zuivering doorvoeren, want ze hebben er geen vat of controle meer op.
En anders is dit een goede reden om weer een land aan te vallen en duizenden onschuldige te doden, zoals ze vorig jaar in Libie hebben gedaan.

Alyel, nu kom je weer met opmerkingen die kant nog wal raken. Als ik zoiets als dit zou lezen als rechercheur dan zou ik zelfs alert zijn. Je lijkt zelf wel gehersenspoeld. Er niets op tegen om een kritisch geluid te laten horen maar wat jij doet??? Pen en potlood zijn wapens maar die kunnen ook een hoop bullshit uitkramen.
Misschien kun je beter je heil op andere forums gaan zoeken, bij gelijkgestemden, alhoewel dat ook weer erg link kan zijn want jij lijkt zeer in de ban te zijn van iets wat ik niet kan en wil begrijpen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:18

Identiteitskaart was van hun neefje, de jongen die op school zat. Waarschijnlijk een bewuste keuze om de zoektocht te vertragen zodat ze bij hun volgende doelwit konden komen.