Helft van alle Nederlanders gaat vreemd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Re: Helft van alle Nederlanders gaat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:36

Niemand ontkent vreemdgaan, er worden wel vraagtekens geplaatst bij het onderzoek (interpretatie van de vraag en bijbehorende cijfers), maar ik zie niemand ontkennen.

En inderdaad, het is 'maar seks', tot je iemand tegenkomt waarvan je denkt 'ik hoef het niet meer bij een ander'.
Tenminste, dat is bij mij het geval.
En verschil in libido...
Er is altijd nog affectie en genegenheid, dat kan het verschil meer in verhouding brengen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:57

Jaloezie hoort sowieso niet thuis in een gezonde relatie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 13:11

Sizzle schreef:

Jaloezie is een emotie - die kun je niet zomaar uitbannen of blokkeren of negeren. Het gaat er vooral om wat je ermee doet. Erkennen en proberen te begrijpen werkt. Het gebruiken als reden om de ander te controleren en in te perken is meestal heel wat minder constructief.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 13:13

Huertecilla schreef:
Lusitana schreef:
Dat er veel mensen vreemd gaan verbaast mij niet, dat veel mensen er zo agressief op reageren, wel.

...en dan vragen waarom er niet meer reacties zijn.

Jij bedankt voor de jouwe.

Ik denk dat je een raak punt aanstipt.
Onzekerheid, jaloezie, ´bezit´ als motivatie.
Wonderlijk is de fijne en tweeslachtige grens daarvan:
Moet een man hier op Bokt eens schrijven over zíjn vrouw en dat die iets niet mág van hem _O-
Schrijft een man dat een lief van haar heerlijke onafhankelijke zelf is en zelf kan uitmaken wat ze ´mag´, dan is het óók niet goed.

Ik zie een parallel met wat ik hier in het zuiden meemaakte mbt vrouwen en het huishouden.
Bezoekende buurvrouwen die mij zagen/zien afwassen, stofzuigen, koken vinden dat meer bedreigend van hun domein, hun rol, dan een uiting van gelijkwaardigheid.

De agressie welke jij aanstipt Lusitana is imo angstagressie over opschudden van (vermeende) zekerheden.
Het állerwonderlijkste is imo dat dit in een onderwerp over massaal vreemdgaan speelt. Het massale wordt daarbij gewoon ontkent terwijl het betreffende onderzoekje in het geheel niet alleen staat en in een coherent beeld van dergelijke onderzoeken past.
De oplossing is ook alleen maar +:)+ : Integer bespreken :)*
Waar is de angst voor?

Callisto04 schreef:
Ik denk dat jij niet kan lezen.
Meer dan 1 huwelijk is wettelijk verboden, meer dan met 1 partner wettelijk samenwonend zijn ook.

Uitgezonderd door buitenlanders in het buitenland aangegane daar wettelijke huwelijken.

Citaat:
Wettelijk samenwonen

In tegenstelling tot de feitelijke samenwoning is de wettelijke samenwoning enkel mogelijk tussen twee personen. De wet legt geen beperkingen op in de aard van verhouding of geslacht. De wettelijke samenwoning is dus evengoed mogelijk tussen twee samenwonende verwanten (familieleden). De enige twee voorwaarden zijn dat de samenwonenden niet verbonden mogen zijn door een huwelijk of door een andere wettelijke samenwoning, en dat ze bekwaam moeten zijn om contracten aan te gaan.

Al met al eigenlijk wonderlijk en schandalig tegelijk:
De staat erkent dat je van meer partners kan houden, dat je er mee kan samenwonen, maar je mag ze geen gelijke wettelijke positie geven, doch je mag dat wel met een familielid.
Het geeft slechts aan dat het bij de wet om het inkomen van de Staat zekerstellen gaat. Het gaat om het recht van het stelsel, niet om het welzijn van het individu, niet het belang van geliefden.

Maar goed, dat is zoals het is en het houdt de automatisch geregelde aardse zaken van de wet buiten de liefde in dergelijke situaties _/-\o_
Je bent op die manier in staat om in een testament aardse zaken te regelen zoals de liefde dat rechtvaardigt.

Terug naar het onderwerp geeft de stellingname over dat het van de wet niet anders mag een imo schokkend perspectief voor bespreekbaarheid en bedrog.

Waarom is dat wonderlijk en schandalig? Als je huwt of je registreert als wettelijk samenwonend kies je voor een stelsel waarbinnen een aantal rechten en plichten vastgelegd zijn. Wil je daarvan afwijken kan dat best, ga dan een andere verbintenis aan. Erfrecht is bedoeld om een aantal rechten te waarborgen, de inkomsten van de staat staan daar voor een stuk buiten. Meer nog, voor de staat zijn de inkomsten hoger als je van de vastgelegde lijn afwijkt omdat partners binnen een huwelijk bepaalde voordelen krijgen (zoals in België bv mbt tot de gezinswoning). Vanuit de staat kan je niet anticiperen op alle mogelijke verbintenissen. Buiten een voor bepaalde erfgenamen gewaarborgd deel kan je inderdaad in een testament de rest naar eigen goeddunken verdelen. Dat heeft ook voor een deel met waarborgen van de inkomsten van de staat te maken. Of uitgaven. Als iemand wordt opgenomen in een home is het nu eenmaal zo dat er daardoor mogelijk hulpbehoevendheid ontstaat op financieel gebied. Moet de staat daarvoor opdraaien? Of vroegere partners à rato van hun relatie met de hulpbehoevende? Huidige partners à rato van hoeveel ze met iemand kwali-tijd hadden/hebben? Ga je met al die partners een geschreven overeenkomst aan? Wat met iemand die een open relatie heeft, maar enkel one nightstands? Hoe ga je dat allemaal georganiseerd krijgen? Dromen is mooi, maar soms moet er ook enige ratio zijn, anders zitten we meteen chaotische samenleving waarbinnen niemand nog weet welke rechten en plichten er zijn tenzij degenen die sterk genoeg zijn om deze zelf af te dwingen. Wat de ongelijkheid nog groter maakt in veel gevallen.
In het buitenland aangegane huwelijken die daar wettelijk zijn hebben hier geen waarde tenzij ze ook hier als huwelijk erkend zijn. Ik denk niet dat dit voor meer dan 1 huwelijk kan gelden.
Trouwens, jouw mening dat mijn reacties op jou agressief zijn en de daaraan gekoppelde conclusies verbazen mij. Ik heb al gezegd dat het voor mij bespreekbaar is als mijn partner bepaalde vrijheden wil bv op seksueel gebied. Hoe kan dit dan gerelateerd worden met "angstagressie over opschudden van (vermeende) zekerheden"? In mijn relatie had mijn vriendin een andere partner. Waarvan ik het ook een jaar heb geweten en geaccepteerd. Dus voor mij zijn er geen a priori zekerheden, aannames, ... Het werkte niet, met haar, in deze situatie. Dat wil niet zeggen dat ik het niet werken daarop afschuif en het daarom in toekomstige relaties onbespreekbaar vind. Ik had dezelfde vrijheden, maar heb er nooit gebruik van gemaakt omdat ik er geen behoefte aan heb. Dat mag toch hoop ik? Misschien ligt dat ook anders in een andere relatie, dat weet ik niet. Maar op mijn 37 ken ik mezelf toch wel al een beetje, dus acht ik de kans zeer klein. Mijn hart zal niet groot genoeg zijn voor al die liefde vermoed ik.
Laatst bijgewerkt door Callisto04 op 30-09-14 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 13:17

Shadow, ik bedoel eigenlijk te zeggen dat als je last hebt van jaloezie er al duidelijk iets niet helemaal lekker gaat in de relatie en je moet uitvinden hoe je er vanaf komt.
Onuitgesproken jaloezie is een sluipmoordenaar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 13:57

Sizzle schreef:
Shadow, ik bedoel eigenlijk te zeggen dat als je last hebt van jaloezie er al duidelijk iets niet helemaal lekker gaat in de relatie en je moet uitvinden hoe je er vanaf komt.
Onuitgesproken jaloezie is een sluipmoordenaar.

Jaloezie is iets in jezélf.
De reden/oorzaak buiten jezelf zoeken is altijd verkeerd.
Zelfs als de partner inderdaad vreemd gaat, dan nóg is het JOUW emotie, joúw onlust, joúw probleem.

Net terug van de bakker.
Was hilarisch.
Staat een jonge vrouw met een kinderwagen en de zuigeling brabbelt naar me; ´pa... pa...pa, pa pa, pa...´
Een paar wachtende vrouwen kijken scheef naar mij, de baby, de jonge vrouw welke nadrukkelijk probeert alles te negeren en ´Pán!´; de kleine is eruit.

Callisto04 schreef:
In het buitenland aangegane huwelijken die daar wettelijk zijn hebben hier geen waarde tenzij ze ook hier als huwelijk erkend zijn. Ik denk niet dat dit voor meer dan 1 huwelijk kan gelden.

Bijna 1500 erkende polygame huwelijken in NL.

Dat creëert eigenlijk een discriminatie op grond van nationaliteit; van Nederlandse nationaliteit.

Verder blijf ik het idioot aanmatigende dwingelandij om vanwege vage administrative drogredenen mensen te verbieden meer dan één lief tegelijk wettelijk te erkennen.
Je kan tig keer huwen/scheiden en de meest complexe schare kinderen met wel/niet erkende/erkennende biologische/wettelijke vaders hebben.
Tig keer sequentieel is +:)+
Duurzaam twee is verboden 8)7
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 30-09-14 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:01

Sizzle schreef:

Op zich geef ik je wel gelijk dat jaloezie de relatie vaak niet ten goede komt. Maar als je als partner weet dat de andere jaloers is, dit bespreekbaar is, kan daar toch mee omgegaan worden? Iedereen heeft goeie en minder goeie eigenschappen. Als je reactie op jaloezie kwaad worden is, jezelf tekort gedaan voelen of weet ik wat en er direct ruzie wordt gemaakt zal het een negatief effect hebben. Als je dat kadert binnen het geheel en je houdt er rekening mee dat de oorzaak van de jaloezie bij de persoon zelf ligt, lijkt mij dat niet onoverkomelijk. Afhankelijk van in welke mate en hoe het zich uit uiteraard. Ik zou er zelf bijvoorbeeld geen probleem mee hebben berichten of mail te laten lezen als dit de andere gerust stelt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:03

Maar hoe wordt je jaloers als je je vertrouwen hebt in je relatie?
Of is jaloezie een eigenschap die sommige mensen altijd hebben?

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:06

Huertecilla schreef:
Callisto04 schreef:

Bijna 1500 erkende polygame huwelijken in NL.

Ik woon in België en polygame huwelijken worden hier niet erkend.
Art. 391 Hij die, door de banden van het huwelijk verbonden, een ander huwelijk aangaat vóór de ontbinding van het voorgaande, wordt gestraft met (opsluiting van vijf jaar tot tien jaar). <W 2003-01-23/42, art. 64, 041; Inwerkingtreding : 13-03-2003>

Nederland gaat ook die richting uit meen ik.
Laatst bijgewerkt door Callisto04 op 30-09-14 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:08

Sizzle schreef:

Jaloezie is een emotie.
Dat is ALTIJD bij jezélf.
Joúw emotie, joúw onlust, joúw probleem.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:09

Sizzle schreef:

Ik zou het geen eigenschap noemen, maar wel iets dat uit jezelf komt. Bijvoorbeeld tgv laag zelfbeeld. Een relatie kan dit wel in meer of mindere mate tot uiting doen komen. Als je al jaloers bent en je betrapt je partner met je beste vriendin in bed zal dit niet zorgen voor minder jaloezie.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:11

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:

Jaloezie is een emotie.
Dat is ALTIJD bij jezélf.
Joúw emotie, joúw onlust, joúw probleem.

Je kan er wel samen mee omgaan. Als jij ziek wordt is dat dan ook jouw probleem?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:21

Callisto04 schreef:
Je kan er wel samen mee omgaan. Als jij ziek wordt is dat dan ook jouw probleem?

Inderdaad; je kan je partner naar de psycholoog/psychiater brengen.
Inderdaad moet iemand die ziek is genezen worden en niet diens partner.

Wanneer iemand chronisch ziek is wordt, dan zijn daar uiteraard van bijna niets tot schier alles variaties in doch op zích is dit een min op de balans van een relatie waar geen standaard oplossing voor geldt.
Enneh ook ziek wil je dat jouw lief gelukkig is...

Met jaloezie is dát, die empathie nu net een probleem.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:31

Huertecilla schreef:
Callisto04 schreef:

Inderdaad; je kan je partner naar de psycholoog/psychiater brengen.
Inderdaad moet iemand die ziek is genezen worden en niet diens partner.

Wanneer iemand chronisch ziek is wordt, dan zijn daar uiteraard van bijna niets tot schier alles variaties in doch op zích is dit een min op de balans van een relatie waar geen standaard oplossing voor geldt.
Enneh ook ziek wil je dat jouw lief gelukkig is...

Met jaloezie is dát, die empathie nu net een probleem.

Doe jij dat er nu om of denk jij echt zo? Probleempje bij de partner, wel stuur die naar de psycholoog, vul de tijd die vrijkomt op met iemand anders, tot die persoon genezen is en je terug gelukkig kan maken. Dan is het minpunt op de balans weg en kunnen we weer verder. Iemand die jaloers is kan net zo goed empathisch zijn. Iemand met een probleem wegsturen om het eerst even op te lossen om de min op de balans weg te werken is net een gebrek aan empathie in mijn ogen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:46

Callisto04 schreef:
Als je al jaloers bent en je betrapt je partner met je beste vriendin in bed zal dit niet zorgen voor minder jaloezie.

Volgens mij gaat er dan ook iets mis in je relatie als je dit niet afgesproken had :+
Daar hoef je niet eens jaloers voor te zijn :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:48

Callisto04 schreef:
Doe jij dat er nu om of denk jij echt zo?

Jaloezie en empathie staan op gespannen voet.

Wanneer je empathie hebt voor het plezier van jouw partner dan speelt jaloezie niet. Zie compersie voor een heldere illustratie.

Maar goed, dat gaat weer behoorlijk zijdelings van het onderwerp ook al is jaloezie een mogelijke ´noodzaak´ tot bedrog.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 15:38

Pion schreef:
Niemand ontkent vreemdgaan, er worden wel vraagtekens geplaatst bij het onderzoek (interpretatie van de vraag en bijbehorende cijfers), maar ik zie niemand ontkennen.

En inderdaad, het is 'maar seks', tot je iemand tegenkomt waarvan je denkt 'ik hoef het niet meer bij een ander'.
Tenminste, dat is bij mij het geval.
En verschil in libido...
Er is altijd nog affectie en genegenheid, dat kan het verschil meer in verhouding brengen.

Vraag gewoon eens in je eigen omgeving en houdt er rekening mee dat er nogal om gelogen wordt. Dan kom je echt wel tot dezelfde conclusie.

Nou jij hoeft niet bij een ander, ik ook niet, maar je partner misschien wel...en misschien niet accuut, niet na tien jaar, maar wel na twintig?

En affectie en genegenheid en zelfs masturbatie is geen vervanging voor iemand die wel erge behoefte aan seks heeft. Allemaal leuk en aardig en kán werken want echte liefde heeft niks met seks te maken. Maar al zal die partner zich aanpassen, dat hoeft van mij persoonlijk dus totaal niet.
Vooral jonge mannen zoeken toch vaak wel juist een partner OM regelmatig seks te kunnen hebben met een vertrouwd iemand ipv steeds op jacht te moeten gaan mogelijk zonder resultaat.

En dan is er nog de kunst van het verleiden en het geil worden onder invloed en die dingen gaan soms ook nog samen.. De reden waarom zoveel vreemdgaan is niet omdat men nou zo op zoek gaat naar een sekspartner erbij, hoewel die er ook zijn, maar vooral omdat men, al of niet onder invloed, zich laat verleiden omdat de sfeer daar naar is. Omdat je een instant click hebt, omdat, omdat, omdat, vul maar in.

Tussen die "helft die vreemdgaat" kunnen mensen bij zijn die 1 x een slippertje hebben gemaakt met carnaval, bij wijze van spreke. Het gaat immers over "ooit" bedrogen zijn of "ooit" zijn vreemd gegaan.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 30-09-14 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 15:47

Lusitana schreef:
Ik denk sowieso dat als je jong bent meer de behoefte hebt om iemand te "bezitten" met alle (achterlijke) jaloezie die erbij hoort, dan als je ouder wordt, omdat het veel te maken heeft met onzekerheid.
Wat meestal weer komt uit een laag zelfbeeld, wat echt past bij adolescentie.
Hoe je door je puberteit komt bepaald volgens mij ( en dit roep ik dus echt zonder wetenschappelijke bronnen daarvoor, maar ik kan me daar wel eens in verdiepen) voor een groot deel hoe sterk je in je schoenen staat wat betreft relaties en de vrijheid daarin....

Volgens mij heeft het niet zoveel met bezitten te maken, maar als je zoveel waarde aan vrijheid hecht; waarom zou je dan een relatie willen? Volgens mij kun je dan net zo goed of misschien wel beter single zijn.

Overigens herken ik me niet in je theorie, toen ik adolescent was had ik een relatie waar ik alle vrijheid wilde en die ook gunde aan mijn vriend (nu ex). Achteraf was dat gewoon een mismatch en was ik er daarom zo makkelijk in. Nu ben ik bijna halverwege de dertig, inmiddels heb ik met mijn huidige partner geleerd dat een relatie veel meer kan zijn dan seks en gezamenlijke lasten/taken.

Ik ben graag alleen en vermaak me prima, bij mijn paard let's say. Maar als ik daar dan een ongelukje heb en ik voel me rot en heb pijn dan vind ik het fijn als ik mijn man kan bellen en dat hij dan de aandacht voor me heeft en alle tijd voor me neemt. Ik zou me dan wél alleen voelen als hij dan heel open zegt; sorry joh ik heb afgesproken om eens lekker van bil te gaan met mijn scharrel.

Volgens mij is dat geen bezittingsdrang maar gewoon de menselijke behoefte aan wederzijdse intimiteit.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 15:51

Daarom; de gegeven cijfers kunnen op meerdere manieren worden geïnterpreteerd.
Vreemdgaan ís er gewoon, het gebeurt. Maar ik heb wel twijfels bij de interpretatie, van de cijfers uit het onderzoek, door verschillende mensen.

Hoe ik denk over monogame/polygame relaties over 10/20 jaar zie ik dan wel weer.
Op dit moment voel ik mij heel prettig in een monogame relatie. :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 15:59

sallandval schreef:
Lusitana schreef:
Ik denk sowieso dat als je jong bent meer de behoefte hebt om iemand te "bezitten" met alle (achterlijke) jaloezie die erbij hoort, dan als je ouder wordt, omdat het veel te maken heeft met onzekerheid.
Wat meestal weer komt uit een laag zelfbeeld, wat echt past bij adolescentie.
Hoe je door je puberteit komt bepaald volgens mij ( en dit roep ik dus echt zonder wetenschappelijke bronnen daarvoor, maar ik kan me daar wel eens in verdiepen) voor een groot deel hoe sterk je in je schoenen staat wat betreft relaties en de vrijheid daarin....

Volgens mij heeft het niet zoveel met bezitten te maken, maar als je zoveel waarde aan vrijheid hecht; waarom zou je dan een relatie willen? Volgens mij kun je dan net zo goed of misschien wel beter single zijn.

Ik kan het heel kort uileggen. Een relatie kan iets toevoegen, maar je moet zelf ook iets zijn. Ik houd er niet van een helft zijn die alleen maar kan functioneren als er een wederhelft is.
Dat maakt niet dat mijn relaties minder waard zijn, of geen echte liefde is, het is alleen geen noodzaak om gelukkig te zijn.

En het bezit komt om de hoek kijken bij ziekelijke jaloezie. Die partners hebben geen leven meer

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:04

sallandval schreef:

Wat een Bushisme!

Dat jij slechts één relatievorm op jouw netvlies hebt maakt jouw beeld nog niet de hele werkelijke wereld.
Er zijn vele samenlevingsvormen. Allemaal even goed.
Zelfs een handvol vormen van monogamie waarvan sexuele monogamie er één is.
Die éne vorm niet aanhangen sluit niet gelijk alle andere samenlevingsvormen uit.

Heb je inmiddels de moeite genomen de inuït cultuur op te zoeken?
Die samenleving was strikt monogaam doch niet sexueel exclusief.
Single blijven stond vrijwel gelijk aan niet overleven en het niet exclusieve verhoogde de overlevingskansen enorm.
Met een wat minder rigide beeldvorming over relaties zouden monogame relaties in NL heel wat duurzamer kunnen zijn, een grotere overlevingskans kunnen hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:07

Waarom wordt die stelling van Sallandval zo aangevallen?
Sommige mensen zijn misschien inderdaad beter af als ze single zijn.
Niet iedereen moet een relatie.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:10

Lusitana schreef:
Ik kan het heel kort uileggen. Een relatie kan iets toevoegen, maar je moet zelf ook iets zijn. Ik houd er niet van een helft zijn die alleen maar kan functioneren als er een wederhelft is.
Dat maakt niet dat mijn relaties minder waard zijn, of geen echte liefde is, het is alleen geen noodzaak om gelukkig te zijn.

En het bezit komt om de hoek kijken bij ziekelijke jaloezie. Die partners hebben geen leven meer

Oh zo, dat ben ik helemaal met je eens!

Ziekelijke jaloezie is ongezond, maar er is ook nog zoiets als gezonde jaloezie:

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:11

sallandval schreef:
Ik ben graag alleen en vermaak me prima, bij mijn paard let's say. Maar als ik daar dan een ongelukje heb en ik voel me rot en heb pijn dan vind ik het fijn als ik mijn man kan bellen en dat hij dan de aandacht voor me heeft en alle tijd voor me neemt. Ik zou me dan wél alleen voelen als hij dan heel open zegt; sorry joh ik heb afgesproken om eens lekker van bil te gaan met mijn scharrel.

Je gaat er dan ook maar vanuit dat hij meteen maar niet om jou geeft en die scharrel niet even kan laten wachten of de afspraak verzetten....

Want dat is natuurlijk ook gewoon een mogelijkheid...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:17

Sizzle schreef:
Waarom wordt die stelling van Sallandval zo aangevallen?
Sommige mensen zijn misschien inderdaad beter af als ze single zijn.
Niet iedereen moet een relatie.

Nee, niet iedereen hoeft een relatie, maar er zijn een heleboel meer relaties mogelijk dan een 1 op 1 liefdesrelatie op 1 bepaalde manier.
Waarom zou een ander voor je bepalen dat je beter single kan zijn als je behoefte hebt of zou kunnen krijgen aan meerdere partners? Of als je geen behoefte hebt aan seks?
Als alle partijen maar tot een goede overeenkomst komen.