Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:16

Charlottesch schreef:
de leeftijd maakt niet uit ik ben oud en wijs genoeg om te weten of het terecht is

Blijkbaar niet, bekijk dat filmpje nog maar eens goed.

Charlottesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:17

Charlottesch schreef:

Alleen aangevallen. Lijkt me wel genoeg. Ik ben geen hond. Maar ik begrijp dat je nog maar 12 bent, dat verklaart wel de redenatie.[/quote]

Citaat:
Ik had ook net gespiekt in haar profiel en kwam tot dezelfde ontdekking ;) ...

en sorry het is triester dat jullie op die leeftijd nog op bokt mee praten in forums dan dat ikals 12 jarige het niet vind kunnen. als 12 jarige heb je ook een mening? miss dat dat bij jullie niet zo was maar geen mening geven over iemand die je niet kent volgende x danku

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:19

WHAHAHA... dus dat wij op 'oudere' leeftijd nog op bokt zitten maakt ons triest?
Dan is het merendeel op bokt ERG triest...

Dit zegt dus al weer genoeg over jouw uitspraak dat de leeftijd niets uitmaakt..

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:20

Miepmiept schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=COSoeMroekk
Weet niet of deze hier al staat? Honden bij de auto.

Er was toch iemand die zei dat het niet waar was dat die honden in die auto hingen ? Of dat ze met rennen er tegenaan gebotst waren en een deuk hadden gemaakt ?
Wat ik zie lijkt me toch geen gezond gedrag, vastbijten in een auto, erop springen etc.....
Misschien vergis ik me hoor, en is dat voor dit type honden wel normaal gedrag, maar als ik mijn hond zoiets zie doen dan zou ik er echt van schrikken :oo

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:21

Charlottesch schreef:
en sorry het is triester dat jullie op die leeftijd nog op bokt mee praten in forums dan dat ikals 12 jarige het niet vind kunnen. als 12 jarige heb je ook een mening? miss dat dat bij jullie niet zo was maar geen mening geven over iemand die je niet kent volgende x danku

Uh... Okee? :')

Goed. Back on topic.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:22

Nens77 schreef:
Miepmiept schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=COSoeMroekk
Weet niet of deze hier al staat? Honden bij de auto.

Er was toch iemand die zei dat het niet waar was dat die honden in die auto hingen ? Of dat ze met rennen er tegenaan gebotst waren en een deuk hadden gemaakt ?
Wat ik zie lijkt me toch geen gezond gedrag, vastbijten in een auto, erop springen etc.....
Misschien vergis ik me hoor, en is dat voor dit type honden wel normaal gedrag, maar als ik mijn hond zoiets zie doen dan zou ik er echt van schrikken :oo

Mee eens.. ik zou echt raar staan te kijken en écht denken dat die hond doorgedraaid is...

Happie

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:25

Waar waren de eigenaren in dit verhaal? Of mis ik iets?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:25

Moet je je onopgevoede beesten maar bij je houden. Domme mensen

akishino

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:30

Ik heb al veel gezien op hondengebied, maar nog nooit twee honden die een auto toetakelen. Wat een apart gedrag

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:31

Hahaha, honden kunnen geen auto slopen :').
Volgende keer vliegen ze Cesar Milan in, tot die tijd moet iedereen zn hond maar onder controle houden.
12 jaar kan best, maar wordt niet zo persoonlijk. Jouw mening hoeft niet mijn.mening te zijn en ik ben niet raar of triest als ik het anders zie.

De eigenaresse had genoeg tijd om in te grijpen. Het is toch te zot voor woorden dat mensen moeten vluchten omdat iemand zn honden niet kan houden?

En honden die zomaar aanvallen zijn ook niet normaal. Jammer dat sommige mensen dit vinden.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:33

Ik zie hier 2 honden van een pittig ras dat in groepsmentaliteit aan het jagen is, dit is opzich heel natuurlijk honden gedrag. Het beeld dat ik bij de auto zie is dat hun prooi onder de auto zit en dat ze daar gefrustreerd bij proberen te komen. Ze kunnen op dit moment niet bij hun prooi omdat da auto daarboven staat en dan krijg je dit soort omgerichte agressie wat ook normaal en veelvoorkomend gedrag is. Het is geen gewenst gedrag, maar ik zie ook geen 'ziek' gedrag en ik acht de kans groot dat zodra je deze 2 honden uit hun roedelmentaliteit haalt door ze te scheiden je ineens van dit agressieve gedrag af bent. Heel triest dat het hier op uit moest draaien, ik wéet dat mijn hond in zo'n situatie net zo hard mee zou gaan jagen.. Niet op mensen, wel op katten. Op dat moment wordt een jachtinstinct getriggert dat er gewoon in zit.
Ik snap de agent wel hoor, hij kan dit gedrag niet interpreteren en is spaans benauwd voor de beesten. Toch blijft het heel sneu dat dit is gebeurd, deze honden hadden niet mogen losbreken.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:34

Nou weet ik niet hoe vaak jullie al bestormd zijn door twee staffords, ik nog nooit gelukkig... maar ik kan me goed voorstellen dat de adrenaline op dat moment door je lijf giert. Als er dan één tegen je opbotst en je valt wordt je niet zo snel kalm. En als je dan wéét dat ze eerder een mens gebeten hebben en je hebt een wapen. Tja 1+1=2 denk ik dan, zelfs als je wél wat van honden weet.

Die agent zal achteraf ook wel snappen dat dat laatste schot niet echt nodig was. Vooral omdat ze hem makkelijk hadden kúnnen pakken toen hij op de grond lag. Als ze hem dood hadden willen hebben hadden ze de kans. Maar op dat moment verdedig je jezelf zou ik denken.

De honden zijn ontsnapt, ja dan moet je maar zorgen dat je een goede omheining hebt. Tegen mensen oprennen zodat ze omvallen is al geen normaal gedrag dus qua opvoeding zal het ook niet allemaal even lekker zitten.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:35

Snadrem schreef:
Ben ik niet met je eens. Ik ben van mening dat de beste stuurlui aan wal staan. Dat baseer ik op het gegeven dat er hier mensen reageren die zeggen hoe de agent had moeten reageren, terwijl ze:
- niet de melding hebben gekregen;
- niet beschikken over verdere achtergrondinformatie over wat er is gebeurd;
- niet weten hoe het was om daar te staan;
- waarschijnlijk nog nooit een busje pepperspray hebben gezien/ vastgehad/ gebruikt;
- zeer waarschijnlijk geen ervaring hebben met "valse" honden in een vergelijkbare situatie;
- niet weten wat de wapenuitrusting van een agent is, in welke gevallen je dat dan gebruikt en hoe en in welke mate je daarin getraind wordt;
- de agent in kwestie niet kennen;
- geen weet hebben van alle procedures die gaan lopen bij zo'n incident;
- nog maar één kant van het verhaal hebben vernomen via social media, en dat is dus niet het complete verhaal.

En ondanks al die zaken hierboven, gaan ze dan toch vertellen hoe de agent wel of niet had moeten handelen. Dan zeg ik: je weet er niks van, je mag het zielig vinden dat de honden dood zijn, maar je hoeft niet te vertellen hoe die agent zijn werk moet doen. Ik ga bij een bouwplaats toch ook niet vertellen hoe ik vind dat ze de heipalen de grond in moeten timmeren?

Als jij vindt dat ik dan een kinderachtige mening heb, dan is dat maar zo. Ik denk daar wat anders over.

ennnn....Waar zeg ik dan dat de agent anders had moeten handelen?? Je draait mijn woorden om en daar houd ik niet zo van :) Ik zeg letterlijk óf ( lees: óf) er geen andere manier was.. Ik noem voorbeelden etc. Omdat ik het zo'n nare situatie vind ( voor iedereen, Ik denk zo maar dat dit voor de agent ook heel erg is.. Om een hond neer te schieten, ook dat moet heel heftig zijn) en probeer gewoon te opperen of er andere manieren zouden kunnen zijn. Iets wat overigens heel normaal is hoor, dat je een (nieuws) onderwerp ter discussie brengt op een discussie forum :)

Dus nogmaals, mensen lees begrijpend en maak het niet zo persoonlijk.. Is het nu echt zo moeilijk om een discussie te voeren terwijl je goed leest, bij voorkeur begrijpend leest, en zonder persoonlijk te worden naar elkaar? Want wanneer mijn woorden verdraaid/uit verband worden gehaald is een discussie waardeloos terwijl het anders juist een interessant/leerzaam iets zou kunnen worden.

Dus nogmaals je verdraaid compleet mijn woorden en doet net als of ik een betweter ben die de agent op zijn vingers tik, terwijl ik gewoon probeer te kijken hoe dit wellicht anders had gekund en wat andere onderwerpen ter sprake bracht.

zucht... is discussiëren dan echt zo moeilijk %) %) %) %)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:35

volgens de eigenares waren ze perfect opgevoed... :7

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:38

Blue_Eyes schreef:
En dat ze dat dan op hun gemak staan te filmen ipv er iets aan te doen, sjonge. En maar klagen.

Het zijn zulke lieve honden, maar ingrijpen en ze weg lokken met een koekje of stukje worst ho maar :+

Kasmir

geerke schreef:

Mijn hond is perfect opgevoed, zodra ze in zo'n jachtmodus raakt in een roedelmentaliteit komen instincten naar boven die een goede opvoeding geheel ondermijnen. Ik ken de eigenaresse niet, ken de honden niet maar wil hiermee zeggen dat het zóu kunnen dat ze een prima opvoeding hebben genoten. Je ziet hier echt 2 jagende honden, dit maakt ze niet minder gevaarlijk voor de kat, maar dit maakt ze ook niet 'ziek'. Natuurlijk gedrag, maar ongewenst gedrag.

Nogmaals ik begrijp goed waarom er is geschoten hoor, maar ik probeer ook een beetje licht te schijnen op het gedrag van de honden waardoor dat misschien wat meer begrijpelijk wordt. Ik gok dat de eigenaar van de hond het anders had gewild, de politie het anders had gewild en iedereen die hier mee leest het ook anders had gewild. Een trieste samenloop van omstandigheden, en het is nu eenmaal niet anders.
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 31-08-14 20:42, in het totaal 3 keer bewerkt

minikatje

geerke schreef:

Ah, dan ist goed.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:40

Het kan iedere eigenaar wel is gebeuren dat zijn dier ontsnapt . Natuurlijk is de eigenaar daar fout in maar niemand weet hoe die honden zijn ontsnapt. Dat die honden niet opgevoed zijn weet ook niemand , wie weet luisteren ze gewoon goed en is er niks aan de hand aan de riem . Twee dieren die los zijn gebroken kunnen wel even hun eigen feestje gaan bouwen en heel anders reageren dan normaal . Dat de agent heeft geschoten kan ik wel snappen , wat had die anders gemoeten? Teveel risico met kinderen en andere mensen. Ik denk dat iedereen het liever anders had gezien. Ik vind het sneu voor de eigenaar die ze honden kwijt is maar ook voor de agent die nu veel commentaar krijgt en het vast ook anders had gewild.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:40

Femke_L schreef:
Blue_Eyes schreef:

Alleen aangevallen. Lijkt me wel genoeg. Ik ben geen hond. Maar ik begrijp dat je nog maar 12 bent, dat verklaart wel de redenatie.

Ik had ook net gespiekt in haar profiel en kwam tot dezelfde ontdekking ;) ...

En sinds wanneer moet je 18+ zijn om serieus genomen te worden op een forum voor alle leeftijden? Sinds wanneer moet er gezegd worden in een topic hoe oud iemand is en vervolgens het ook nog door een ander een quote worden?

Ik vind dat het meisje van 12 heel wat volwassener reageert dan jullie dames :) Jullie spelen zelfs op een meisje van 12 op de man..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:43

Nessah schreef:
En sinds wanneer moet je 18+ zijn om serieus genomen te worden op een forum voor alle leeftijden? Sinds wanneer moet er gezegd worden in een topic hoe oud iemand is en vervolgens het ook nog door een ander een quote worden?

Ik vind dat het meisje van 12 heel wat volwassener reageert dan jullie dames :) Jullie spelen zelfs op een meisje van 12 op de man..

Je hoeft van mij geen 18+ te zijn. Ik zou hier mijn 11-jarige dochter best los durven laten. Het ging me om de manier van reageren en die is wel passender bij een 12-jarige dan bij een 18-jarige. Dat heeft niets te maken met op de man spelen, wel met een verklaring zoeken voor een bepaalde manier van reageren.

Maar zoals ik zei, weer on topic.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:45

Nessah schreef:
Dus nogmaals, mensen lees begrijpend en maak het niet zo persoonlijk.. Is het nu echt zo moeilijk om een discussie te voeren terwijl je goed leest, bij voorkeur begrijpend leest, en zonder persoonlijk te worden naar elkaar? Want wanneer mijn woorden verdraaid/uit verband worden gehaald is een discussie waardeloos terwijl het anders juist een interessant/leerzaam iets zou kunnen worden.

Dus nogmaals je verdraaid compleet mijn woorden en doet net als of ik een betweter ben die de agent op zijn vingers tik, terwijl ik gewoon probeer te kijken hoe dit wellicht anders had gekund en wat andere onderwerpen ter sprake bracht.

zucht... is discussiëren dan echt zo moeilijk %) %) %) %)

Nou, kennelijk is discussiëren inderdaad zo moeilijk en gaat het stukje over goed lezen en niet alles persoonlijk oppakken ook zeker op voor jou. Ik heb namelijk nergens gezegd dat JIJ de agent op de vingers tikt, ik heb gezegd dat er verschillende hondenfluisteraars en wapenexperts waren die het allemaal beter wisten. Daar stond nergens tussen "zoals Nessah", of iets wat daar op lijkt.

Dus, tja.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:46

Blue_Eyes schreef:

Goed. Back on topic.

@Blueeyes: Oh sorry.. Dus bovenstaande reactie naar jou naar een 12 jarig meisje die zich probeert te verdedigen moet ik als vooral volwassen opvatten? Als je volwassen was, had je een meisje van 12 niet "uitgelachen" met een :') smiley. en zo'n neerbuigende reactie op haar post gegeven.

Maar goed, ik zou dit topic ontstippen. Ga ik bij deze maar echt doen :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:46

Snadrem schreef:
Nou, kennelijk is discussiëren inderdaad zo moeilijk en gaat het stukje over goed lezen en niet alles persoonlijk oppakken ook zeker op voor jou. Ik heb namelijk nergens gezegd dat JIJ de agent op de vingers tikt, ik heb gezegd dat er verschillende hondenfluisteraars en wapenexperts waren die het allemaal beter wisten. Daar stond nergens tussen "zoals Nessah", of iets wat daar op lijkt.

Dus, tja.

Je had mij in de quote bij dit bericht :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:48

Nessah schreef:
Snadrem schreef:

Dus, tja.

Je had mij in de quote bij dit bericht :)

Ja, omdat jij vond dat mijn post kinderachtig was. Dat stuk is dus aan jou gericht. En daarna heb ik mijn "kinderachtige mening" even toegelicht om aan te geven hoe ontzettend kinderachtig hij wel niet was.
Laatst bijgewerkt door Snadrem op 31-08-14 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:49

Nessah schreef:
Blue_Eyes schreef:

Goed. Back on topic.

@Blueeyes: Oh sorry.. Dus bovenstaande reactie naar jou naar een 12 jarig meisje die zich probeert te verdedigen moet ik als vooral volwassen opvatten? Als je volwassen was, had je een meisje van 12 niet "uitgelachen" met een :') smiley. en zo'n neerbuigende reactie op haar post gegeven.

Maar goed, ik zou dit topic ontstippen. Ga ik bij deze maar echt doen :)

Het 'euh... Okee? :') ' gaat over haar opmerking dat wij te oud zijn om nog op Bokt te reageren. Dus. Tja. Dat vond ik inderdaad wel een wat lachwekkende opmerking. Jij niet?