Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:31

Het luchtruim boven oost-Oekraïne is nu gesloten. (AFP)

door Redactie NU.nl 21:31

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:32

Als ik inderdaad het filmpje van de crash heb gezien (en niet van een andere crash/ander vliegtuig) is het vliegtuig niet in de lucht uit elkaar gevallen maar op zn buik op de grond geland, in brand gevolgen en toen geëxplodeerd.

Esmee_RS

Heftig hoor! Een bekende van mij zat erin... :(
Heel veel sterkte voor alle nabestaanden, dit gun je echt niemand.

Anouk_M

92 Nederlandse slachtoffers al bevestigd

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:33

purny schreef:
Ik vind het ook bijzonder dat deze paspoorten allemaal nieuw eruit zien...

Maar aan de andere kant; je ziet ook lichamen liggen die op het oog nog aardig intact zijn en waarvan de huidskleur zichtbaar is. Het ligt er net aan waar je zit ...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-07-14 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:33

DromenLies schreef:
Als ik inderdaad het filmpje van de crash heb gezien (en niet van een andere crash/ander vliegtuig) is het vliegtuig niet in de lucht uit elkaar gevallen maar op zn buik op de grond geland, in brand gevolgen en toen geëxplodeerd.

Als er een spoor van 15km aan vliegtuigmateriaal gevonden is, moet het vliegtuig wel eerder uit elkaar zijn gevallen. Het strookt dan in ieder geval niet met het filmpje.

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:34

wat naar! echt heel erg! ik volg het niet helemaal hoor meerdere verhalen opeens. is het vliegtuig neergeschoten? perongelijk neergeschoten? of een chrash? of weten ze het nog niet zeker?

Dribbel

BBC (tijd is -1 tov NL)

20:23: The Ukrainian Security Service SBU has published on its Youtube account (filmpje verwijderd) what it says are intercepted conversations between pro-Russian militants in which they say they admit shooting down a civilian plane, BBC Monitoring reports.

20:27: BBC Monitoring reports more from the conversation between militants allegedly intercepted by the Ukrainian Security Service.
The conversation starts with Igor Bezler, a key militant, apparently telling a Russian security official by phone that the pro-Russian militants have shot down a plane.

20:31: In the YouTube footage a militant nicknamed "Major" is seen saying it was shot down by "Cossacks from the Chernukhino roadblock".
Major goes on to say: "It is definitely a civilian plane... there was a lot of people on board," BBC Monitoring reports.

Is er een vertaling nodig voor iemand?
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 17-07-14 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Ik heb foto's van slachtoffers gezien die ook gewoon intact waren. Zeker niet alle mensen zijn verbrand :n Dus dat er paspoorten intact zijn verbaasd mij helemaal niet.

MarvanTom schreef:
Dribbel schreef:

Mag ik het erg apart vinden dat de paspoorten er zo ongeschonden uitzien?

Echt verschrikkelijk dit...
Eerst maar ff afwachten hoe deze ramp zich verder ontwikkelt qua berichtgeving en het onderzoek hiernaar, maar de vingers worden al naar iedereen en niemand gewezen ala politiek spel.
Dat is dit niet!
Dit is een drama.
Doemdenken of speculeren niet gewenst...

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:35

Ongeschonden paspoorten als je van minstens 10 km hoogte neerstort met een paar 100 km p/u?
Apart... >;)
Eerst maar ff de onderzoeken afwachten.
Als dat mogelijk wordt gemaakt door Oekraïne/ Rusland...

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:36

Ja, dat kan, MarvanTom. :)

coldsummers

vuurneon schreef:
purny schreef:
Ik vind het ook bijzonder dat deze paspoorten allemaal nieuw eruit zien...

Maar aan de andere kant; je ziet ook lichamen liggen die op het oog nog aardig intact zijn en waarvan de huidskleur zichtbaar is. Het ligt er net aan waar je zit ...

Als er overlevende waren maakt het veel uit waar je zit, in dit geval denk ik niet heel veel. Het maakt het identificeren makkelijker, maar alsnog hebben de mensen er niets aan die nog intact zijn nadat het vliegtuig is neergestort. Deze zijn tenslotte allemaal overleden, helaas.

Dribbel

MarvanTom schreef:
Ongeschonden paspoorten als je van minstens 10 km hoogte neerstort met een paar 100 km p/u?
Apart... >;)

Is al paar keer gezegd...
Nogmaals:
Sowieso 8, misschien 12 Nederlandse paspoorten op de foto. Van de 71(?) Nederlanders, dus maar een klein deel v/d Nederlanders. En nogmaal, niet het hele vliegtuig stond in brand, en dit zijn maar een paar van de bijna 300 paspoorten. Kan dus best zijn dat deze paspoorten uit een niet verbrand deel komen, uit de bagage in bagage compartimenten boven de stoelen. Dan kunnen ze er dus best onbeschadigd uit zien.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:37

Als ze in tassen of koffers zaten kan dat best!

chocobroodje

Daar kan toch niks kapot aan gaan? Ik snap niet wat daar nou zo vreemd aan is...

MarvanTom schreef:
Apart... >;)

coldsummers

Ik verbaas me niet als er meer dan 71 Nederlanders aan boord van dat vliegtuig zaten. Ik vind het overigens wel erg voor Malaysia Airlines, dit is het tweede dodelijke ongeluk in een korte tijd.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:38

Ik vind dat helemaal niet apart hoor. Als je de beelden ziet dan zie je ook mensen die nog intact zijn, je kan zelfs zien wat voor kleren ze aan hebben. Dus nee ik vind het niet raar hoor.
Verder zie je ook nog delen van het vliegtuig waar je niet zoveel aan mankeert.

Fitzroy

Dat was toch ook met de ramp in Tripoli? Daar waren ook nog ongeschonden bezittingen en stoelen en niet te vergeten Ruben die het wonderwel overleefd heeft.

Dribbel

BBC (-1 t.o.v. NL tijd):
20:35 : Ukraine's Defence Ministry has said that no Ukrainian fighter jets were in the air in the area where the Malaysian plane was shot down.

20:36: "No surface-to-air systems are involved in the military operation against separatists in the east, and the plane was out of reach of other Ukrainian air defence forces," the statement from Ukraine's Defence Ministry added. (BBC Monitoring)

Vertaling nodig?
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 17-07-14 21:39, in het totaal 2 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:39

Heimdallr schreef:
vuurneon schreef:

Als er overlevende waren maakt het veel uit waar je zit, in dit geval denk ik niet heel veel. Het maakt het identificeren makkelijker, maar alsnog hebben de mensen er niets aan die nog intact zijn nadat het vliegtuig is neergestort. Deze zijn tenslotte allemaal overleden, helaas.

Ehm... Het ging over het 'mysterie' dat er paspoorten intact zijn.... Dus ook voor paspoorten geldt hetzelfde; de plek kan bepalend zijn voor ongeschonden zijn of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:39

Op het vliegveld van Kuala Lumpur arriveren de eerste familieleden en vrienden van inzittenden van vlucht MH17. Ze proberen meer te weten te komen over het lot van de passagiers en bemanningsleden van de Boeing 777. Sommigen eisen inzage in de passagierslijsten. Er is echter geen personeel van Malaysia Airlines in de buurt.

door Redactie NU.nl 21:38

Alarmcentrale Eurocross krijgt veel telefoontjes. Bezorgde betrokkenen zitten met allerlei vragen, zegt een woordvoerder. Eurocross heeft inmiddels de hulpverlening opgestart. Dit gebeurt in nauw overleg met het ministerie van Buitenlandse Zaken.

door Redactie NU.nl 21:33

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:40

Jeetje, iemand die ik ken plaatste vanavond opeens een berichtje op facebook dat ze 6 uur aan het zoeken zijn geweest over onverharde wegen, dat ze toen eindelijk uit Oekraïne weten te komen!

Ook raar als je daar bent dat er dan zoiets gebeurd

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:41

vuurneon schreef:
Heimdallr schreef:

Ehm... Het ging over het 'mysterie' dat er paspoorten intact zijn.... Dus ook voor paspoorten geldt hetzelfde; de plek kan bepalend zijn voor ongeschonden zijn of niet.

Logisch dat paspoorten ongeschonden zijn, sommigen zitten gewoon opgeborgen in tassen of waar dan ook. Er is zelfs een keer een zelfmoordbrief gevonden die nog volledig intact was, terwijl het vliegtuig in duizenden stukjes te grond raakten.
Laatst bijgewerkt door coldsummers op 17-07-14 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:41

chocobroodje schreef:
Daar kan toch niks kapot aan gaan? Ik snap niet wat daar nou zo vreemd aan is...

MarvanTom schreef:
Ongeschonden paspoorten als je van [b]minstens 10 km hoogte neerstort met een paar 100 km p/u?[/b]
Apart... >;)

Daar gaat heel veel kapot van, zie ook het vliegtuig. En de slachtoffers die er naast/in liggen. ;)
Maar ik denk zo dat het belangrijker is om te weten wat er precies is gebeurd.
Laatst bijgewerkt door MarvanTom op 17-07-14 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:42

Gaan we nu serieus zitten discussiëren of dat een paspoort wel of niet kapot kan gaan?