Echte vrouwen hebben rondingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:57

Tango1979 schreef:
NatasjavE schreef:
Hoezo?

Wil je mijn voedselpatroon zien?

Ik kom echt wel aan 2500 calorieen. (advies voor vrouwen ligt tussen de 1600 en 2400 per dag)

Tuurlijk bestaat het wel, gewoon gezond eten en toch wat onder de BMI grens zitten. Maar ik denk dat het aantal personen dat gewoon gezond eet en echt rond de 16/17 zit, net zo zeldzaam is mensen met een gezond eetpatroon en morbide obesitas. Komt imo weinig voor.

En het promoten van ondergewicht, gebeurd al jaren. Hierdoor zijn veel (jonge) mensen zo gebrainwashed, dat ze niet meer kunnen beoordelen wat een gezond gewicht is.

En hoeveel vrouwen worden Victoria's Secrets model? Dat zijn er uitzonderlijk weinig. Hebben een bepaalde lichaamsbouw.

Als 10% van de vrouwen net zo'n lijf hebben als ik. Dan zijn dat nog best behoorlijk veel vrouwen. Van die 10% word misschien 0,5% een victoria Secrets model.(effe schatten,...het zal wel nog minder zijn)

Ze hebben geen ongezond laag gewicht...ze hebben gewoon het gewicht dat bij hen past. Gewoon echte vrouwen.

Dat dat niet een over all weergave van de gemiddelde vrouw is kan zijn. Heb in dit topic en in een ander topic ook gemald dat er in de reclame en mode wereld best wat meer variatie mag zijn in het beeld van vrouwen. En het liefst wat minder fotoshop.

Maar het maakt niet dat vrouwen met een laag gewicht geen echte vrouwen zijn.

Maar dan nog wat anders. Ik ben nu 42 jaar. Waarom zijn al die modellen zo jong? (geen angst,...weet het antwoord heus wel :+ )
Dat is toch ook niet realistisch? We worden met z'n alle veel ouder...we "vergrijzen". En ik moet als ouwe taart kijken naar meiskes van 17 9(met of zonder overgewicht :+ )

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:00

Ik zie toch nog af en toe Claudia Schiffer verschijnen hoor en die is toch geen 17 meer. :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:01

petraaken schreef:
Ik zie toch nog af en toe Claudia Schiffer verschijnen hoor en die is toch geen 17 meer. :+

Ja,..en nog wel een paar.

Maar gemiddeld genomen zijn ze allemaal heel jong. Zeker qua fotomodellen.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:21

NatasjavE schreef:
En hoeveel vrouwen worden Victoria's Secrets model? Dat zijn er uitzonderlijk weinig. Hebben een bepaalde lichaamsbouw.

Als 10% van de vrouwen net zo'n lijf hebben als ik. Dan zijn dat nog best behoorlijk veel vrouwen. Van die 10% word misschien 0,5% een victoria Secrets model.(effe schatten,...het zal wel nog minder zijn)

Ze hebben geen ongezond laag gewicht...ze hebben gewoon het gewicht dat bij hen past. Gewoon echte vrouwen.

Dat dat niet een over all weergave van de gemiddelde vrouw is kan zijn. Heb in dit topic en in een ander topic ook gemald dat er in de reclame en mode wereld best wat meer variatie mag zijn in het beeld van vrouwen. En het liefst wat minder fotoshop.

Maar het maakt niet dat vrouwen met een laag gewicht geen echte vrouwen zijn.

Maar dan nog wat anders. Ik ben nu 42 jaar. Waarom zijn al die modellen zo jong? (geen angst,...weet het antwoord heus wel :+ )
Dat is toch ook niet realistisch? We worden met z'n alle veel ouder...we "vergrijzen". En ik moet als ouwe taart kijken naar meiskes van 17 9(met of zonder overgewicht :+ )

Zo ken ik er nog een paar, iemand kan dus wel ongezond overgewicht hebben maar geen ongezond ondergewicht?? En nergens gezegd dat vrouwen met een laag gewicht geen echte vrouwen zijn, vind ik een schandalige opmerking.

Vrouwen met een TE laag gewicht, zijn wel ongezonde vrouwen, net als vrouwen met een te HOOG gewicht ongezonde vrouwen zijn.

Anoniem

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:31

Tuurlijk bestaat er zoiets als ondergewicht en ongezond. Maar het is niet omdat je mager bent dat je ongezond bent.

Ik sport veel. Ik heb mijn metabolisme versneld door vaak kleine maaltijden te eten. Guess what ; Ik eet veel meer en val af.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:33

Yamcha schreef:
Tuurlijk bestaat er zoiets als ondergewicht en ongezond. Maar het is niet omdat je mager bent dat je ongezond bent.

Ik sport veel. Ik heb mijn metabolisme versneld door vaak kleine maaltijden te eten. Guess what ; Ik eet veel meer en val af.

Dus dan bestaat overgewicht en gezond ook? Prima, als jij dat vind, kan ik ook wel mee leven. Maar het lijkt wel of de grens voor over- en ondergewicht anders is. Overgewicht: foei ongezond, doe er wat aan!! Ondergewicht: och ja, is niet zo erg, kan je niet veel aan doen, dat is gewoon zoals je bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:36

Je leest wat je zelf graag wilt lezen. Prima voor je, maar ik doe niet mee, ga maar met jezelf discussiëren dan.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:40

Yamcha schreef:
Je leest wat je zelf graag wilt lezen. Prima voor je, maar ik doe niet mee, ga maar met jezelf discussiëren dan.

Sorry, snap echt niet wat je bedoelt? Probeer gewoon normaal te discusseren, niet stom bedoeld ofzo...
Wat bedoel je dan precies?
Ik zeg niet dat mager ongezond is, ik zeg dat een TE laag gewicht ongezond is
EDIT: ook TE hoog gewicht is ongezond

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:52

Ik zie ook veel vaker voorbij komen dat mensen met overgewicht maar moeten afvallen en als dat niet lukt ze niet hun best doen maar zodra het gaat om iemand met ondergewicht die niet kan aankomen hoort het bij de bouw... Tjah... No offence overigens naar de slankere mensen hoor ;) maar dit valt wel op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:39

Ik denk dat het er vanaf hangt of je overgewicht hebt of ondergewicht in welke mate het opvalt. Volgens mij is het ongeveer gelijk, alleen bij een van de twee voel je je met aangesproken en daarom valt het je meer op. Denk ik.

Tango: bmi-wise is allebei gewoon niet gezond. Al voel ik persoonlijk meer voor een vetpercentage meting en er is ook nog een mogelijkheid om te meten hoeveel vet er rond je organen zit. Ik vind dat meer zeggen. Al sta je dan raar te kijken wie er gezond is en wie niet.

Mijn punt wad ook een beetje dat je gerust slank kunt zijn, met een hoog metabolisme. Dat is minder angeboren dan mensen denken. Je kunt je metabolisme omhoog brengen. Door voldoende te eten in veel kleine porties. Veel mensen eten Veel te weinig, waardoor het lichaam in een spaarstand gaat en het onmogelijk lijkt om af te vallen. De oplossing is dan meer gaan eten. Ontbijt, tien uur, lunch, drie uur, diner, acht uur, soms toen uur nog.
Dan wordt je lijf een verbrandingsmotor, je metabolisme stijgt en je valt af. Dat kan echt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:49

En soms doet ook dat niets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:59

Klopt, zal zeker niet bij iedereen werken. Maar het kan. Dat was meer het punt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:02

Yamcha schreef:
Ik denk dat het er vanaf hangt of je overgewicht hebt of ondergewicht in welke mate het opvalt. Volgens mij is het ongeveer gelijk, alleen bij een van de twee voel je je met aangesproken en daarom valt het je meer op. Denk ik.

Tango: bmi-wise is allebei gewoon niet gezond. Al voel ik persoonlijk meer voor een vetpercentage meting en er is ook nog een mogelijkheid om te meten hoeveel vet er rond je organen zit. Ik vind dat meer zeggen. Al sta je dan raar te kijken wie er gezond is en wie niet.

Mijn punt wad ook een beetje dat je gerust slank kunt zijn, met een hoog metabolisme. Dat is minder angeboren dan mensen denken. Je kunt je metabolisme omhoog brengen. Door voldoende te eten in veel kleine porties. Veel mensen eten Veel te weinig, waardoor het lichaam in een spaarstand gaat en het onmogelijk lijkt om af te vallen. De oplossing is dan meer gaan eten. Ontbijt, tien uur, lunch, drie uur, diner, acht uur, soms toen uur nog.
Dan wordt je lijf een verbrandingsmotor, je metabolisme stijgt en je valt af. Dat kan echt.

je vergeet te vertellen dat je dan wel gezond moet eten...veel groenten.Iedere twee uur een mars en een zak chips gaat niet werken,die worden keurig meteen opgeslagen :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:36

Tango1979 schreef:
Yamcha schreef:

Dus dan bestaat overgewicht en gezond ook? Prima, als jij dat vind, kan ik ook wel mee leven. Maar het lijkt wel of de grens voor over- en ondergewicht anders is. Overgewicht: foei ongezond, doe er wat aan!! Ondergewicht: och ja, is niet zo erg, kan je niet veel aan doen, dat is gewoon zoals je bent.

Het ligt er een beetje aan wat de oorzaak van het ondergewicht is.

Komt dat door lijnen, te weinig voedsel inname dan komt het lichaam energie en vitamines en mineralen te kort. daar maak je je lijf ook kapot mee.

Iemand die niet aankomt doordat deze persoon veel energie verbruikt maar wel voldoende vitamines en mineralen binnen krijgt en ook voldoende energie om op dat gewicht te blijven komt niet iets te kort.

Overgewicht is hoe je het went of keert altijd een onbelans in energie verbruik calorie inname. Je komt boven de 1600 calorieen per dag uit.

Ondergewicht geeft vooral een risico op osteoporose. De gevolgen van overgewicht zijn echt zeer veel ernstiger. Bij licht overgewicht valt dat nog wel mee(mits glucose en vetstofwisseling in orde zijn)
Maar bij gewoon overgewicht heb je toch werkelijk een groot gezondheids- risico.

Mensen met licht ondergewicht en licht overgewicht hebben ongeveer dezelfde leeftijds verwachting. Bij gewoon overgewicht is dat al aanzienlijk anders. Heb je daarnaast nog een verhoogde kans op overgewichts diabetes(suikerziekte type 2)dan nemen de kansen op hart en vaatziekte en andere ongemakken zeer aanzienlijk toe.
Diabetes Melitus type 2(ouderdomssuiker of overgewichts suiker) is explosief aan het toenemen. En de rede daarvan is dat "we"met z'n alle steeds dikker worden.
Je word geboren met de aanleg om DM2 te ontwikkelen. daar kan je niks aan doen....wat je wel kan den is op gewicht blijven en de gevolgen van deze sluipmoordenaar uitstellen. En ja...dat kan voor sommige echt een hels probleem zijn.(google maar een op darmhormoon)

Dus ondergewicht gezond....ligt er aan hoeveel en wat de oorzaak is.
Overgewicht....een maatschappelijk probleem.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:47

NatasjavE schreef:
Tango1979 schreef:

Het ligt er een beetje aan wat de oorzaak van het ondergewicht is.

Komt dat door lijnen, te weinig voedsel inname dan komt het lichaam energie en vitamines en mineralen te kort. daar maak je je lijf ook kapot mee.

Iemand die niet aankomt doordat deze persoon veel energie verbruikt maar wel voldoende vitamines en mineralen binnen krijgt en ook voldoende energie om op dat gewicht te blijven komt niet iets te kort.

Overgewicht is hoe je het went of keert altijd een onbelans in energie verbruik calorie inname. Je komt boven de 1600 calorieen per dag uit.

Ondergewicht geeft vooral een risico op osteoporose. De gevolgen van overgewicht zijn echt zeer veel ernstiger. Bij licht overgewicht valt dat nog wel mee(mits glucose en vetstofwisseling in orde zijn)
Maar bij gewoon overgewicht heb je toch werkelijk een groot gezondheids- risico.

Mensen met licht ondergewicht en licht overgewicht hebben ongeveer dezelfde leeftijds verwachting. Bij gewoon overgewicht is dat al aanzienlijk anders. Heb je daarnaast nog een verhoogde kans op overgewichts diabetes(suikerziekte type 2)dan nemen de kansen op hart en vaatziekte en andere ongemakken zeer aanzienlijk toe.
Diabetes Melitus type 2(ouderdomssuiker of overgewichts suiker) is explosief aan het toenemen. En de rede daarvan is dat "we"met z'n alle steeds dikker worden.
Je word geboren met de aanleg om DM2 te ontwikkelen. daar kan je niks aan doen....wat je wel kan den is op gewicht blijven en de gevolgen van deze sluipmoordenaar uitstellen. En ja...dat kan voor sommige echt een hels probleem zijn.(google maar een op darmhormoon)

Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar dit is echt pertinent onjuist. Ondergewicht en de problemen van ondergewicht en ondervoeding kosten onze maatschappij meer dan overgewicht. Ondergewicht geeft een risico op osteoporose, maar daarnaast ook op
- verminderde weerstand en daarmee veel vatbaarder voor ziektes en diens complicaties
- psychische problemen
- meer risico op longziektes
- bloedarmoede
- vage ziekteklachten die niet snel met voeding in beeld worden gebracht (en daardoor uitgebreid onderzocht worden met alle kosten) zoals brosse nagels, lusteloosheid, dof haar enz.
Ondergewicht komt veel voor bij ouderen, kleuters en dus bij tieners van 15-25 (jongvolwassenen)

Het is alleen zo dat overgewicht op dit moment steeds vaker voorkomt en dus een grotere doelgroep betaamt. Omdat het een relatief nieuwe ziekte is wordt er veel onderzoek naar gedaan en weten we dus veel, maar uiteindelijk kost ondergewicht onze maatschappij vele male meer geld dan overgewicht.

De rest van je reactie klopt, mensen met overgewicht hebben inderdaad meer risico op hart en vaatziektes en diabetes. Maar ondergewicht is nooit gezond.
Sterker nog, dat is de reden dat er geen categorie "licht ondergewicht" wordt toegepast normaal gesproken. Ondergewicht is altijd (zeer) schadelijk, wat bij licht ondergewicht nog wordt betwijfeld.

Iemand die stabiel ondergewicht heeft komt nog steeds dingen tekort, net zo goed als dat iemand van 120kg die stabiel op gewicht blijft nog steeds teveel eet en risico's loopt. Stabiel op een te laag gewicht blijven betekend dat je nog steeds te weinig eet. Je eet niet voldoende kcal, anders zou je wel aankomen. Iemand met een bmi van 16 heeft minder energie nodig dan iemand met een bmi van 20. Dus eet je pertinent te weinig dan val je af, tot je oichaams een balans heeft. Als die balans er is betekend het niet ineens dat je voldoende eet.

(En nu gaan er mensen met ondergewicht reageren die vinden dat ze prachtige nagels hebben, geen lusteloosheid enz. Vergeet niet dat er een groter risico is op, dus niet dat je het standaard heb :) )
En nu kruip ii weer onder mijn steen...

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:25

NatasjavE schreef:

Dit is absoluut niet waar. Onderzoek van University of California. Kort gezegd: indeling op basis van BMI: ondergewicht, normaal, licht overgewicht en obesitas. Mensen in de categorie ondergewicht hebben 2 (!!) x zoveel kans op vroegtijdig overlijden. Bij obesitas 1,26x en bij licht overgewicht was er geen verschil met normaal te vinden.
http://www.jabfm.org/content/25/4/422.a ... c813b70bc9

En 1600 calorieën eten? Voor iemand van 1.70 die 55 kg weegt en 1 a 3 uur in de week sport, is dat al lijnen. Die persoon hoort bijna 1800 calorieën te eten (kijk maar eens bij BMR)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:57

1800? Meer. Zeker 2000.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:14

Yamcha schreef:

Ik vind dit trouwens een super goede tip, werkt vaak echt wel, zeker als je ook wat beweging erbij neemt. Je kan op deze manier, met dezelfde calorie-intake, toch afvallen.

Vind 1800 ook vrij weinig, maar zoek maar eens een BMR calculator... heb t nagerekend :=

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:36

Vind het nogal straf dat ik hier verweten word dat ik banketstaaf naar magere mensen toe. Beste iedereen, IK BEN ZELF SLANK ! Je ziet mijn ribben ook ! Komaan, zeg, doe normaal. Als ik een foto plaats van een paard waar je de ribben net van ziet, en dat vergelijk met de (gefotoshopte) VS modellen en de niet- gefotoshopte Doutzen foto's roept iedereen schande ! Doe nu even niet zo hypocriet aub. Dit is in se precies hetzelfde, maar van het paard schreeuwen jullie moord en brand, en bij de mens is het een normaal gezond gewicht. Sorry, maar hier volg ik even niet ...

Daantje_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 00:14

Ik weet niet of je hier bij stilgestaan hebt, maar de BMR gaat uit van de verbranding in rust, dus temperatuurregeling en alle andere processen in je lichaam, dus alle extra activiteiten zijn niet meegenomen in de uitkomst :P
Mijn BMR ligt rond de 1800, maar doordeweeks moet ik dagelijks toch wel bijna 2500 calorieën binnenkrijgen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 06:09

Sevke, dat paard is gewoon NIET te vergelijken met een Doutzen. Dat paard is behalve mager ook nog eens totaal zonder spieren en dus in een slechte conditie. Doutzen is misschien "mager", maar in slechte conditie kan je haar toch echt niet noemen!!

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:00

Daantje_1996 schreef:
Ik weet niet of je hier bij stilgestaan hebt, maar de BMR gaat uit van de verbranding in rust, dus temperatuurregeling en alle andere processen in je lichaam, dus alle extra activiteiten zijn niet meegenomen in de uitkomst :P
Mijn BMR ligt rond de 1800, maar doordeweeks moet ik dagelijks toch wel bijna 2500 calorieën binnenkrijgen

Ja, BMR gaat uit van body in rust. Als je 25 jaar bent, 1.70 en 55 kg dan is de BMR 1336. Als je dus de hele dag in bed ligt, verbrand je dit aan calorieen.

http://rubriek.nl/fitness/bmr.php

Afhankelijk van de intensiteit van lichaamsbeweging, vermenigvuldig je de uitkomst met een bepaalde coefficient.

Maar dit gaat dus om de opmerking dat je als je overgewicht hebt, teveel eet, met daarbij de opmerking dat 1600 cal normaal is. Dit is voor bijna niemand normaal, dit is echt veel te weinig. Veel mensen hebben echt geen idee van wat normaal is, bijvoorbeeld qua gewicht. De VS modellen worden als normaal gezien, de Dove modellen als dik. Terwijl dit absoluut niet het geval is, de Dove modellen zitten op of dichter bij een gezonde BMI (en ik vermoed ook dichter bij een gezond vetpercentage) dan de VS modellen.

Voor de mooi is het misschien goed om aan de onderkant van de BMI te zitten, voor je gezondheid is dat echter absoluut niet niet. Van licht overgewicht (BMI tot 30 denk ik) is zelfs nooit aangetoond dat het een grotere kans op overlijden zou geven.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:19

ik vond doutzen voor het kindje mooier, nu enigszins wat 'leeggezogen' uiterlijk :=
maar dat is persoonlijke smaak. Als ze gezond is is het prima toch +:)+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:33

Mensen zouden de BMI eens links moeten laten liggen. Er klopt geen snars van. Met een te hoog gewicht/vetpercentage behoor je toch nog tot de gezonde groep. Vind het zelfs misleidend.

Maar goed, de discussie dat echte vrouwen rondingen hebben word ik soms ook een beetje moe van. Sowieso waar slaat het woordje 'echt' op. Ik heb het liever over gezonde vrouwen dan over echte vrouwen. En de ene gezonde vrouw heeft meer rondingen/massa dan de andere. Maar ik denk dat zo'n 60% van de mensen enigszins te dik is.

Was laatst in het zwembad op woensdagmiddag. Liggend bij de duikplank in de buurt de kindertjes geteld die op het trappetje klommen. Van de 10 kinderen vond ik er 8 al te dik. Dat beloofd wat. En in plaats van dat we daar wat aan gaan doen, veranderen we gewoon onze perceptie van wat 'gezond' is. Veranderen we de standaardmaten en passen we zelfs de maten van kleding aan zodat de maat klein blijft, maar het model groter wordt. Goede ontwikkelingen...NOT

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 10:10

Ik werd via pb terug gelokt, dat het al wat rustiger was.. Even bijgelezen en gelukkig worden mensen al wat rustiger naar elkaar toe. :)

Ik vind Doutzen prachtig, ook haar lijf. Niet te mager, gewoon een mooi lichaam. Maar lees dat veel mensen dit wél te dun vinden. Nou, dat kan :) Dan zeggen jullie dus precies hetzelfde als wat ik eerder zei maar dan andersom :) Ik vat dat elk geval niet als belediging op, terwijl ik ook zo'n lichaam als Doutzen heb en ik weet dat sommige mensen dat te dun vinden. Ieder zijn eigen mening toch :)

Weet je wanneer ik een vrouw mooi vindt? Als een vrouw zelf verzekerd is, een bepaalde uitstraling heeft. Of zij maat 44 of 32 is maakt mij dan niets uit.

Neem dit voorbeeld:
Afbeelding

Ik vind het 3 prachtige vrouwen. Maar je kan er niet omheen dan zij alle 3 een ander lichaam hebben. De linker vrouw is misschien voor sommige wat te dun en de rechter vrouw is voor sommige misschien wat te dik. De middelste vrouw zie ik als normaal, terwijl andere de rechter of linker vrouw als normaal zien. Maar wat je ook vindt, dunner of dikker, het blijven 3 prachtige vrouwen.

Dik is een woord wat negatief beladen is en dat vind ik erg jammer. Want ik vind alleen het extreme ( obesitas of anorexia bijv) lelijk, dán zorgt je lichaam er echt voor dat je niet meer mooi bent. Maar zodra je wat zichtbare ribben hebt is dit voor mensen dus kennelijk een reden om iemand lelijk te vinden ( zie Doutzen en de reacties) en wanneer je een paar vetrolletjes hebt kennelijk ook. Omdat mensen dus oordelen op een manier als ik net beschrijf, krijg je als het ware 2 groepen tegenover elkaar die elkaar beledigen. Mijn bedoeling was niet om iemand te zijn die iemand beledigde, maar zo werd het wel opgevat. Wat ik nu ook wel begrijp, maar nogmaals zo is het nooit bedoeld.

Ik zag een bepaalde ontwikkeling dat er aan de ene kant wordt gezegd in de media dat er steeds meer Nederlanders met zwaar overgewicht komen, dat het problematisch is. Maar aan de andere kant dat een maatje meer hebben door de media wordt geprezen als "real beauty". Ik zag als "gevaar" ( let op, haakjes) van het begint toch vaak met 1 maatje meer.. Maar misschien heb ik dat dus wel helemaal mis, dat is me wel duidelijk. Ik weet nog dat het de hele wereld over ging dat, toen in Amerika Anorexia een "hype" was, er te dunne modellen werden neer gezet. Want het begon met een maatje minder zien in tijdschriften etc. Dus ik zag nu toevallig een maatje meer en dacht doen wij dan nu niet precies hetzelfde? Ik heb elk geval nooit iemand willen kwetsen met dit topic, en heb sommige dingen misschien zelf ook wat te scherp gezegd. Ik snap dat het een gevoelig onderwerp is en had zelf wat meer empathie moeten tonen.

Ik hoop dat de discussie voortgezet kan worden op een normale respectvolle manier en daar draag ik graag mijn steentje aan bij :)