Borstvoeding, het taboe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:05

Gillbo schreef:
Collie dan zijn we het helemaal eens. Bv kan heel netjes en discreet dus naar mijn mening kan het dus ook openbaar.
Dus de borstvoedende die discreet voed en iemand die zich eraan zou kunnen storen moet zich misschien ook beseffen dat je zelf degene bent die naar andere borsten kijkt.

Precies je kan je altijd omdraaien, een donald duck lezen etc. En discreet is me misschien nog zelfs te ver gezocht, maar enigszins rekening houden met de situatie lijkt me niet meer dan normaal. Voor beide partijen

Maar het hygiene stuk blijf ik kul vinden. Zeg dan gewoon waar het op staat.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:06

Jeetje je hoeft toch ook niet op een wc te gaan zitten. Zat mogelijk heden :D

Collie2008

Blue_Eyes schreef:
Jij niet, maar er was wel iemand die dat zei. Dat jij daar dan weer opin gaat, dat is jouw keuze!

Misschien moet je dan duidelijker zijn in je posts tegen wie je het hebt

Collie2008

ThreeFingers schreef:
Jeetje je hoeft toch ook niet op een wc te gaan zitten. Zat mogelijk heden :D

Nah, sommige mensen redeneren zwart wit :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:08

Collie2008 schreef:
Maar het hygiene stuk blijf ik kul vinden. Zeg dan gewoon waar het op staat.
Zeg dan gewoon waar het op staat :') En als ik nou serieus me zorgen heb gemaakt om de hygiene? Voor jouw informatie, ik had een kwetsbaar, prematuur-dysmatuur kindje dat iedere twee uur gevoed moest worden en veel te weinig woog. Mag ik daar alsjeblieft een beetje extra voorzichtig mee zijn? Dat werd me ook door iedere arts en verpleegkundige op het hart gedrukt. Zorg dat je hygienisch te werk gaat, voor je het weet heeft ze wat. Pas ermee op.

Collie2008 schreef:
Misschien moet je dan duidelijker zijn in je posts tegen wie je het hebt

Tegen jou, want jij ging erop in. Ik dacht dat dat wel duidelijk was.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 14-05-14 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:08

Zelfs een werkgever is verplicht bij wet dat je niet op een wc mag kolven dus waarom daar wel op een wc in je vrije tijd.

Vraag me ook echt af of er dames zijn die zich naar de wc hebben laten sturen als ze wilde voeden

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:09

Ik dus niet, ben daar wel helemaal gek zeker. :D

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:09

Blue_Eyes schreef:
Ik dus niet, ben daar wel helemaal gek zeker. :D

Dan is het eigenlijk ook geen punt in deze discussie.
Kan me niet voorstellen dat iemand dat zou doen

Collie2008

Re: Borstvoeding, het taboe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:10

waarom hebben we het dan over de WC?

Gaat dus nergens over

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:11

Want de discussie draait alleen om mij? Natuurlijk niet. Er zijn zat moeders die zich laten wegjagen door de anti-borstvoedingsmensen. En dat moet niet.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:12

Vandaar ook mijn vraag ;-)

Dat je je weg laat jagen ligt toch wel aan jezelf.
Ik sta achter mijn keus, als ik geweigerd zou worden als ik ergens bv geef dan is dat ook de eerste en laatste keer dat ik daar kom. Maar zoals ik al zei ben nog nooit weggestuurd
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 14-05-14 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:12

En ik laat me door niemand wegjagen, ook niet in andere situaties dan borstvoeden. Maar ik ken moeders genoeg die daar meer moeite mee hebben. En dat vind ik eigenlijk toch wel heel erg.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:14

Moet zeggen dat ik in de borstvoeding periode nog nooit raar behandeld ben.
Maar ik gooi ook niet in het openbaar de borst te kijk en dan baby eraan enz.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:14

Is ook erg. En zou niet moeten kunnen maar in sommige situatie's heb ik er wel begrip voor.
Of in ieder geval dat er een verzoek komt om discreter te voeden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:16

Kijk nog rven naar de plaatjes in de openingspost?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:17

Aangezien het topic nog steeds eenrichtingsverkeer is, trek ik me eruit terug.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:19

Die plaatjes zijn overdreven en bewust provoserend gemaakt.

Haha anders hebben we niks te diskutieren :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:20

Kan wezen, maar ze verklaren wel waarom we het over de wc hebben. Dat is keurig gewoon on topic ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:23

__Nathalie__ schreef:
Waarom snel opwarmen je weet toch ongeveer hoe laat ze komt. Je kunt het toch van te voren er uit halen om op temperatuur te laten komen?

Borstvoeding is vraag en aanbod. Als ik nu te veel ga kolven krijg ik over productie. dat wil je ook niet. En de boel schoonmaken. Dat vind ik 2 tellen werk. Ik vind het duidelijk minder gedoe als jullie ;)

Dat werkt alleen in de eerste weken heb ik gemerkt, daarna wordt het een zooitje, wacht maar op de eerste regeldagen, kunnen ze ook rustig elke anderhalf uur honger hebben :+
En probeer dan een hongerige baby te laten wachten tot je ergens een pannetje warm water gescoord hebt :')
Ik nam geen afgekolfde melk mee van huis. Thuis moedermelk, buitenshuis poeder. Maar goed mijn kind wilde niet live voeden.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 14-05-14 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:24

Chubby schreef:
Kijk nog rven naar de plaatjes in de openingspost?

Uh dat gaat over Texas, dus in zn geheel niet over Nederland. Heb ook nog nooit gehoord dat in Nederland een moeder met baby naar het toilet werd gebonjourd.
Dus waarom een aantal moeders hier zich zo op hun tenen getrapt voelen? Helemaal niet nodig namelijk.
Zoals ik al in een eerdere post zei: niemand hier heeft gezegd er op tegen te zijn MITS het discreet gebeurt ( of toch in ieder geval gepoogd wordt) dus waarom een aantal moeders zich geroepen voelen om zo fel te reageren, is mij een raadsel.

En een aantal argumenten zijn ook een beetje kul imo; er zijn wel meer dingen die super natuurlijk zijn; seks bv, je blaas of darmen legen, winden laten...al die dingen doe je ook niet in het openbaar, en zijn toch hele normale natuurlijke dingen. En ja borstvoeding moet kunnen in het openbaar, maar een beetje rekening houden met de openbare ruimte ( en de mensen daarin) is toch ook niet teveel gevraagd.

Maar denk eerder dat deze discussie is ontstaan omdat er moeders zijn die het motto 'het is een natuurlijk iets' gebruikt hebben om maar open en bloot (letterlijk) te voeden met als bijdoel te provoceren. En daar is hier iedereen het mee eens ( ook de bv moeders in dit topic); dat is onfatsoenlijk en zeker niet nodig.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 00:10

jullie gaan erg hard, dus niet alles bij gehouden.

maar ik lees veel terug dat je sommige niks met kinderen hebben en het dus verschrikkelijk zitten om naar een voedende moeder/baby te kijken en dat deze maar moeten kolven en met de fles moeten geven.
maar dan kijk je toch alsnog naar een baby die eten krijgt, terwijl je niks met kinderen hebt?!. maar dat vinden jullie wel oke, in vele reacties word dit als alternatief gezegd namelijk.

ik heb er geen problemen mee

1 je ziet niks
2 je hoeft niet te kijken dit doe je bewust zelf

en het is of een huilend kind langs je of een kind wat tevreden is.
overigens vind ik wel dat je het bijv niet in de winkel/attractie vd efteling / pashokje hoeft te doen. ik eet daar zelf namelijk ook niet.ga dan ergens even rustig zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 00:18

Ik ga binnenkort met de camper naar buitenland op vakantie, kan ik misschien toch maar eens gaan oefenen met openbaar borstvoeden... ik zie die mensen waarschijnlijk toch nooit meer terug :+
Ik kan het wel discreet willen, maar ik heb net zo' n baby als Suze_ die alles om zich heen erg interessant vindt en ik heb dankzij mijn borstvergroting 9 jaren geleden nu een mega achterlijk grote cupmaat die nogal in het oog springt, ook wanneer daar geen baby aan hangt. (ik had niet gedacht ooit nog weer bv te gaan geven)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 00:23

kijken doen ze toch :+

ik vraag me even af of de vrouwen er werkelijk meer last van hebben als de mannen. ik zou weleens graag de meningen van mannen willen horen.
overigens in mijn omgeving eerste die bv gaf en dit deed ik gewoon overal wie er ook bij was. nooit scheve gezichten gezien.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 00:30

Ik ben het eigenlijk wel eens met het leven en laten leven. Als je naar buiten gaat kun je nou eenmaal dingen zien die je onprettig vind. Ik vind dat sommige mensen een "onprettig" gezicht hebben, die vraag ik ook niet of ze er een doekje overheen willen doen :+ . En ik denk niet dat iemand ook geestelijke zorg nodig heeft gehad na het zien van bv, dus zo erg is het ook allemaal niet lijkt mij }:0

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 06:40

:+ Muntdrop...hahahaha. Trauma's, praatgroepen... het is het einde van de maatschappij :+