Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 08:08

Sizzle schreef:
Zie edit.
< 3 ng (0.000000003 gram)

Aha,...en het is ethylkwik in plaats van methylkwik.

ethylkwik kan schadelijk zijn vanaf 3 milligram per kilo lichaamsgewicht.

methylkwik in veel lagere dosis...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 08:20

Max adh voor kwik is iets van 100 ng/kg mens voor organisch kwik. Voor anorganisch ongeveer 10x meer.
Met bladgroente krijg je daar ook aardig wat van binnen.
Helemaal als je een volkstuintje in de stad hebt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 08:26

Sizzle schreef:
Max adh voor kwik is iets van 100 ng/kg mens voor organisch kwik. Voor anorganisch ongeveer 10x meer..

Nou,...ik geloof niet dat ik zoveel tetanus prikken wil :D

Mungbean

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 08:54

Ik heb 4 weken geleden een dktp booster gehad.
Ik heb er nog geen 20 seconden last van gehad, maar het zou kunnen dat als ik vanavond natriumglutamaat in mijn eten stop ik morgen autistisch wakker wordt natuurlijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 09:15

Magrathea schreef:
Ik denk dat ze eerder bedoelde dat kanker in het algemeen erg naar is, en je het dus wilt voorkomen waar je kan.

Precies, de kans dat ze het krijgen is al zeer reeel, of het nu borstkanker is of longkanker of wat dan ook, maar wat ik er zelf aan kan bijdragen om de kans op kanker te verminderen: graag!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 09:15

Sizzle schreef:
Ik heb 4 weken geleden een dktp booster gehad.
Ik heb er nog geen 20 seconden last van gehad, maar het zou kunnen dat als ik vanavond natriumglutamaat in mijn eten stop ik morgen autistisch wakker wordt natuurlijk.

:(:) Dan zullen we mee schema's en structuren voor je maken :Y)

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 09:30

anneliesdj schreef:
Stitch, heb jij dat artikel ook gelezen een paar pagina's terug over polio in staphorst in 1971?
Wat vind je daarvan dan?

Nee heb ik niet gelezen, welke pagina? dan zoek ik het even op.
Mijn oma heeft ook polio gehad, gelukkig had ze er weinig aan over gehouden.

Ja heel erg als iemand ziek wordt, en ik ben ook zeker niet tegen alle vaccinaties, maar ik vindt wel dat er te snel en te veel geënt wordt.
zo werkt de jaarlijkse griepprik niet omdat griep elke keer verandert, mensen die aan de griep overlijden zijn al zwak of ziek.
Mensen gaan nou eenmaal dood, waarom wordt dat zo moeilijk te accepteren?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:07

Magrathea schreef:
Overigens werd er wel een vaccin geintroduceerd tegen baarmoederhalskanker, maar die wilde niemand.... :\

Mijn docent op de uni had daar een stuk over. Kan niet meer woord voor woord citeren, maar het kwam er op neer dat je door dit vaccin dus antistoffen maakt, maar dat het bij testen dus soms moeilijkheden/onduidelijkheden kan geven. Een meisje van mijn opleiding heeft in de testfase van dit vaccin gezeten, zij word mede door de antistoffen die ze nu heeft "positief" getest op HPV bij de "simpele eerste testen". Ze heeft dus in haar dossier een aantekening staan bij de doktor. Technisch gezien is het "beter" om het vaccin niet te halen maar elk jaar een uitstrijkje te laten doen ook vanaf jongere leeftijd dan 30, dat geeft bij de simpele eerste testjes een beter resultaat.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:19

Anoniem schreef:
LHO schreef:
En die vergelijking met het verkeer gaat compleet mank; ook daar doen we er alles aan het veiliger te maken. Snelheidslimieten, airbags, gordels.... Zowel de overlevingskans in het verkeer als de overlevingskans qua medische aandoeningen is de afgelopen 70 jaar fors toegenomen. En dat is niet omdat we ineens allemaal zo kritisch zijn geworden naar vaccinaties.

Een groot deel van onze overlevingskansen hebben we te danken aan hygiëne, en in het verkeer verhoog je je overlevingskansen aanzienlijk wanneer je in een X5 rijd ipv in een fiat 500. Ik rij hygiënisch ongevaccineerd in een X5, zie het maar zo :D

Maar hoeveel thiomersal zit er nou eigenlijk in het tetanusvaccin.... iemand??

Samenstelling DKTP:

6. AANVULLENDE INFORMATIE

Wat bevat Infanrix-IPV

- De werkzame bestanddelen zijn
Difterie toxoïd1
niet minder dan 30 IE
Tetanus toxoïd1
niet minder dan 40 IE
Bordetella pertussis antigenen
(Pertussis toxoïd1
, Filamenteus Hemagglutinine1
, Pertactine1
) 25, 25 en 8 microgram
Poliovirus (geïnactiveerd) (type 1, type 2, type 3)2
40, 8 en 32 D-antigeen eenheden

1
geadsorbeerd aan aluminiumhydroxide (Al(OH)3) Totaal: 0,5 milligram Al3+
2
geproduceerd in VERO cellen

- De andere bestanddelen zijn
Natriumchloride (NaCl)
Medium 199 (hoofdzakelijk aminozuren, mineraalzouten en vitamines bevattend)
Water voor injectie

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:20

Anoniem schreef:
Ik mag er van uitgaan dat jij de rest van je leven iedere 10 jaar netjes je DTP vaccinatie ophaalt, LHO? Jij en je hele familie? Je opa's en oma's ook? Want na 10 jaar ben je niet meer beschermd tegen Difterie en je weet vast wel hoe naar je daarvan dan kunt sterven:

Ivm tropische reizen twee jaar terug DKTP verlengd ja. En hepatitis A. En recent A en B (TwinRix), dus nu nog 1x gemengd en 1x B en dan heb ik levenslange bescherming tegen Hepatitis A en B.

En nog steeds geen autisme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 11:32

Ik vroeg om thiomersal het tetanusvaccin LHO, niet in de DTP.

Maar ga je nu ook netjes iedere 10 jaar die DTP halen? En je vriendin en hele familie ook? Want je viel zo over polio maar difterie is ook niet niks hè. Daarbij... Wanneer je niet iedere 10 jaar netjes je DTP haalt kun je dus ook een pasgeboren baby die nog niet gevaccineerd mag worden besmetten met difterie. Dan breek je kudde immuniteit behoorlijk af. Dat geldt trouwens voor iedereen hier die vind dat er gevaccineerd moet worden. Denken jullie wel aan jezelf en je familie en jullie deelname aan de kudde immuniteit wanneer het om difterie gaat!!
Ik denk dat er heel wat zijn die nu rode wangetjes krijgen omdat ze langer dan 10 jaar geleden hun DTP hebben gehad.
Het gaat niet alleen om polio of mazelen hoor, dan hadden ze de D wel uit de DTP weg kunnen laten.

Hoe zit dat nou met je familie dan, LHO, allemaal netjes gevaccineerd ?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 11:37

Ik heb toch al geschreven hoeveel er in zit?

Ik heb overigens nog altijd geen antwoord gekregen waar ik kan vinden dat je na de bmr voor je omgeving (gezonde mensen) besmettelijk bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 11:43

Sizzle schreef:
Max adh voor kwik is iets van 100 ng/kg mens voor organisch kwik. Voor anorganisch ongeveer 10x meer.

Iets eten , inademen of iets ingespoten krijgen zijn totaal verschillende dingen. Wanneer je iets ingespoten krijgt kan je lichaam er niets meer tegen doen, dan omzeil je alle barrières.
Ga iedere ochtend je koffie maar eens in je arm injecteren, of de zuurstof die je normaal gesproken inademd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 11:53

Zodra het opgenomen wordt in het lichaam is het effect hetzelfde en de afbraak route ook.
Maar goed, sommige mensen houden gewoon van complot theorieen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:01

En toch komt difterie enzo nauwelijks voor :)* misschien is het vooral nuttig in de eerste 10-15 jaar van je leven omdat je dan het meest vatbaar bent? En daarna heb je het niet meer nodig omdat je dan van jezelf al sterk genoeg bent.

Verder ga ik mee met Sizzle :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:01

Anoniem schreef:
Sizzle schreef:

Iets eten , inademen of iets ingespoten krijgen zijn totaal verschillende dingen. Wanneer je iets ingespoten krijgt kan je lichaam er niets meer tegen doen, dan omzeil je alle barrières.
Ga iedere ochtend je koffie maar eens in je arm injecteren, of de zuurstof die je normaal gesproken inademd.

Als stille meelezer moet ik hier toch even op reageren hoor.
Ook geïnjecteerde zaken krijgen te maken met first-pass eliminaties/metabolisaties in het lichaam. Ook die stoffen gaan langs de lever en worden daar omgezet en uitgescheiden via de gal of de nieren.

Als deze systemen er niet waren, konden medicijnen als dopamine en methyldopa die naast oraal ook i.v. toegediend kunnen worden ook niet werken. Dit soort medicijnen moeten eerst via de lever omgezet worden voordat ze hun werking kunnen uitoefenen. De moederproducten kunnen dit namelijk niet (voor de medicijn-studenten onder ons, dit is even een versimpelde uitleg).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:03

Sizzle schreef:
Ik heb toch al geschreven hoeveel er in zit?

Ik heb overigens nog altijd geen antwoord gekregen waar ik kan vinden dat je na de bmr voor je omgeving (gezonde mensen) besmettelijk bent.

Na vaccinatie vermeerderen de ingespoten virussen zich:
9. Mazelenvaccinatie is onnatuurlijk
Mazelenvaccinatie wordt toegediend in de vorm van de BMR-prik (bof, mazelen, rodehond). In dit combinatievaccin zitten onder andere levend verzwakte mazelenvirussen. Deze virussen vermenigvuldigen zich na de injectie en zetten het afweersysteem aan het werk. Hierdoor ontstaat immuniteit tegen mazelen. Er treedt dus net als bij ziekte een infectie op (het vermeerderen en verspreiden van het virus).

Bron RIVM feiten en fabels .

Dus er zitten o.a. Mazelen virussen in, en natuurlijk rode hond, en bof ...
Dan onder het kopje overdracht in de bijsluiter staat dat er excretie uit de neus en mond mogelijk is. Dan kan ik de rest zelf wel bedenken ondanks dat ze dat hebben geprobeerd te camoufleren met woorden als vatbare personen, theoretisch en geen vaststaand bewijs.
Dat is altijd een goeie... Geen vaststaand bewijs, net zoals ' kan uit de aanwezige documentatie niet worden opgemaakt'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:06

Je omzeilt echter wel de eerste paar belangrijke barrières door te injecteren.

Ach en polio e.d komt toch ook nog nauwelijks voor...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:11

Owja? Welke dan? Dat oraal opgenomen producten andere first-pass barrières hebben dan i.v. toegediende producten, dat klopt. Maar dat is logisch, want je dient ze via verschillende routes toe. Maar iedere route heeft first-pass barrières, dus door te stellen dat je met i.v. barrières mist t.o.v. oraal, klopt niet, ze zijn alleen verschillend (maagsap versus macrofagen bijvoorbeeld). Waar baseer je dit op?

Mocht je geïnteresseerd zijn in dit soort zaken, raad ik je twee goede studieboeken van mij aan die in feite de bijbel van mijn opleiding en werkveld zijn:
- http://www.bol.com/nl/p/casarett-doull- ... 009586940/
- http://www.bol.com/nl/p/algemene-farmac ... 002881433/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:13

Dit is een mooi voorbeeld van die besmettelijkheid... En van de inhoud van de rechtzaak die ik eerder aanhaalde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:18

magda_90 schreef:
Owja? Welke dan? Dat oraal opgenomen producten andere first-pass barrières hebben dan i.v. toegediende producten, dat klopt. Maar dat is logisch, want je dient ze via verschillende routes toe. Maar iedere route heeft first-pass barrières, dus door te stellen dat je met i.v. barrières mist t.o.v. oraal, klopt niet, ze zijn alleen verschillend (maagsap versus macrofagen bijvoorbeeld). Waar baseer je dit op?

Mocht je geïnteresseerd zijn in dit soort zaken, raad ik je twee goede studieboeken van mij aan die in feite de bijbel van mijn opleiding en werkveld zijn:

Ohh sorry, ze hebben mij over het natuurlijke afweersysteem op school helemaal het verkeerde geleerd. En ik injecteer normaal gesproken ook geen ziektes in mijn lichaam. Die kom ik altijd op andere wijze tegen. Op de natuurlijke...
Dus o.a mijn huid beschermt me omdat daar geen naalden met ziekteverwekkers doorheen worden geprikt. Mocht er toch ergens wat doorkomen dan heb ik mijn interne systeem nog achter de hand.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:25

Anoniem schreef:
magda_90 schreef:

Ohh sorry, ze hebben mij over het natuurlijke afweersysteem op school helemaal het verkeerde geleerd. En ik injecteer normaal gesproken ook geen ziektes in mijn lichaam. Die kom ik altijd op andere wijze tegen. Op de natuurlijke...
Dus o.a mijn huid beschermt me omdat daar geen naalden met ziekteverwekkers doorheen worden geprikt. Mocht er toch ergens wat doorkomen dan heb ik mijn interne systeem nog achter de hand.

Of ze hebben het juiste aangeleerd maar verdraait de ontvanger de informatie naar eigen voordeel, iets wat ik heel veel tegenkom ik dit soort discussies.

Wat dacht je van een snee en vieze modder waar het virus in zou kunnen zitten, dat is een hele natuurlijke weg? Dat is exact namelijk hetzelfde principe, ook qua afweer exact hetzelfde principe. Muggen die besmet zijn met malaria zijn ook vergelijkbaar met hetzelfde principe.

Kritisch zijn is één zaak, maar wees wel kritisch met de juiste feiten. Tot die tijd heeft het geen zin om discussie te voeren, want dan draait het alleen maar rond en eindigt het op niets.

[edit] Door je huid kunnen daarnaast ook genoeg ziekteverwekkers heen komen. Dat is allemaal afhankelijk van het medium en de eigenschappen van het medium. Je zou bijvoorbeeld maar een vies goedje besmet met bacteriën/virussen over je heen krijgen. Dat kan, met de juiste eigenschappen, prachtig door je huid heen gaan. Dan krijgt het te maken met een stapel barrières en afhankelijk van je lichaam wordt je al dan niet ziek ervan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:28

Maar stel dat we mazelen oraal "vaccineren". Bijv via een puffertje zoals astmapatienten die gebruiken. Voor gezonde mensen is de kans dan groot dat de verzwakte virussen het afweersysteem niet eens degelijk aan het werk zetten omdat de virussen elders al tegen zijn gehouden. Dus krijg je niet de verwachte immuniteit.

Repelsteel, ik ben even benieuwd wat voor opleiding jij hebt genoten / wat voor beroep je uitoefent? (Omdat je het over school hebt :) Ik heb namelijk nauwelijks immunologie op het VWO gehad)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:35

Modder waar het mazelen virus in zit?
Dat lijkt me nou meer iets voor een complottheorie :D
En daar komt het stukje hygiene weer om de hoek kijken.

Maar het lijkt me echt raar om in het bos van mijn paard te vallen en daar doordat ik door een stronk een snee in mijn arm krijg de mazelen of difterie op te lopen.

(Tetanus heb je geen vaccin voor nodig om dat te bestrijden. )

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:40

Heb ik specifiek mazzelen genoemd o.i.d.? Ik had het over virussen in het algemeen. Wellicht even goed lezen en dan vooral het hele stuk en de essentie ervan?

Zie daarnaast ook de laatste post van Magrathea over de toedieningswegen van vaccinatie en juist het waarom erachter.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 05-04-14 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt