De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:38

Waar kan je niet om heen? Niemand beweerd dat Marokkaanse jongeren geen overlast veroorzaken alleen over het aantal en de manier van zoeken naar een oplossing wordt anders gedacht.
Die 3,3 % is in dat artikel is wel hoger dan gemiddeld maar een stuk lager dan sommige hier beweren.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:43

Ja kan ook proberen om het goed te praten, dat kan natuurlijk ook. Of het een beetje minder erg te maken.

Volgens mij zijn het gewoon keiharde cijfers die er nou niet bepaald om liegen

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:47

Ceriadwen schreef:
Ja kan ook proberen om het goed te praten, dat kan natuurlijk ook. Of het een beetje minder erg te maken.

Volgens mij zijn het gewoon keiharde cijfers die er nou niet bepaald om liegen

Die 3,3% bedoel je of nog andere cijfers?

Ceriadwen

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:50

Ik bedoel
Citaat:
Die 3,3 % is in dat artikel is wel hoger dan gemiddeld maar een stuk lager dan sommige hier beweren

dat het een stuk lager is dan sommige hier beweren betekend nog steeds dat het een stuk hoger is dan gemiddeld.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:58

Ik snap nog steeds niet zoveel van dat bagataliseren... Je moet t niet erger maken dan t is, maar zeker ook niet minder maken...

Ik vraag me werkelijk af wat er gebeurt als er in NL een belangrijk moslim (bijvoorbeeld) figuur wordt vermoord en de Nederlanders gaan dan feest vieren..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:08

Cer schreef:
Ik snap nog steeds niet zoveel van dat bagataliseren... Je moet t niet erger maken dan t is, maar zeker ook niet minder maken...

Ik vraag me werkelijk af wat er gebeurt als er in NL een belangrijk moslim (bijvoorbeeld) figuur wordt vermoord en de Nederlanders gaan dan feest vieren..

ik denk dat je dat niet wil weten :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:12

Maar niemand heeft t daar verder over, dat vind ik zo vreemd :? Dat 'mag' allemaal gewoon. Maar owee als er iets de andere kant op gezegd wordt.. dan wordt er meteen moord en brand geschreeuwd, t is allemaal discriminatie en niemand is aardig tegen ze... Dat is toch een beetje een scheve verhouding?

Hetzelfde nu met GW, veel mensen vallen over een heel klein deel uit zn programma. De rest wordt (bijna stelselmatig) genegeerd... dan trek je alles toch scheef?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:40

Maar hoe verklaar je dan dat ik voor het grootste deel van mijn werkdag alleen maar getinte mensen naar gevangenissen en rechtbanken aan het rijden ben en niet te vergeten uitzendcentra's..

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:49

Blue_Eyes schreef:
geerke schreef:
toen had je italianen die vieze stinkende knoflook bakte :+

En guess what...? Inmiddels is dat de normaalste zaak van de werled voor de gemiddelde Nederlander! Spaghetti is normaal Nederlands eten geworden... :P

Vergeet de Vietnamese loempia niet! :+

Ceriadwen schreef:
Tja, wat moet je hierop zeggen. Duidelijker dan dit kan het niet zijn toch?

Om het even nog duidelijker te maken. Je ziet dat vooral de leeftijd van 17 - 18 jaar de grootste "probleem" veroorzakers zijn maar dat het al gauw weer naar beneden zakt. Het is een kwestie van kemphanen gedrag wat na loop van tijd weer afneemt. En dat dat gedrag afwijkt van de Nederlandse jeugd, tja dat is inderdaad wel opmerkelijk. Maar is het in negatieve zin of kun je het ook op een andere manier bekijken? Ik vind het wel bijzonder en vermoed dat het komt van de verschillen van cultuur.

Niet dat ik hun een hand boven het hoofd wil houden maar kop op. Om daarmee gelijk de gehele allochtone bevolking te benadelen vind ik wel wat overdreven. Je kunt ook overal een probleem van maken.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:55

LadyKantje schreef:
Niet dat ik hun een hand boven het hoofd wil houden maar kop op. Om daarmee gelijk de gehele allochtone bevolking te benadelen vind ik wel wat overdreven. Je kunt ook overal een probleem van maken.

Wanneer wordt het wel een probleem dan? Of althans moet het probleem NOG groter worden?

IK persoonlijk vind het wel een probleem, en nou ben ik echt geen zeikerd en voel me niet snel geïntimideerd.

Net doen alsof er geen probleem is, is ook een probleem

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:07

LadyKantje schreef:

Dit neigt imo toch naar bagataliseren..

Overigens, het gaat toch altijd alleen over de probleemgevallen?? en niet de gehele groep. Althans, dat mag ik hopen dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:40

Dat lijkt mij ook, anders is er nooit niks meer bespreekbaar, iets waar dit land zich toch al gauw uit valse schaamte zich schuldig aan maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:42

Cer schreef:

Dat ontploft de boel.....laten we dat maar niet doen.

Zolang extremisten haat met de paplepel wordt ingegoten en wij proberen liefde te prediken, gaan we dit maar niet uit proberen....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:44

Elco schreef:
Maar hoe verklaar je dan dat ik voor het grootste deel van mijn werkdag alleen maar getinte mensen naar gevangenissen en rechtbanken aan het rijden ben en niet te vergeten uitzendcentra's..

Nou gewoon: omdat witte boorden criminaliteit de samenleving wel heel erg veel schade berokkent, maar nauwelijks wordt bestraft.

(Want tja - zo iemand heetf een baan, dus dan maar liever geen gevangenisstraf - is de laatste verdedigingslinie.
De eerste linie van verdediging: men lezen de verhalen rond de heer Demmink.
En daartussne zit ook nog wel het een en ander.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:45

Citaat:

...dan ga ik als nederlander een tegendemonstratie houden, omdat ik me diep voor mijn langenoten schaam.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:53

Janneke2 schreef:
...dan ga ik als nederlander een tegendemonstratie houden, omdat ik me diep voor mijn langenoten schaam.

Nou ik vind dat dat soort demonstraties goed aangepakt mogen worden, of ze nu voor de ene of voor de ander zijn. Tolereren lijkt me niet de bedoeling, van geen enkele bevolkingsgroep.

Is er toen iets gedaan aan die feestvierders? Of hebben mensen hun verontwaardiging erover goed kunnen uiten? oid?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:56

Ik heb toch al gezegd dat er een probleem is met een deel van de Marokkaanse jongeren maar dat het aandeel kleiner is dan sommige hier eerder noemden. Was volgens mij iemand die zelfs 80% riep. Dat is niet bagataliseren maar wel dingen in perspectief zien.

Zijn er trouwens ook recentere cijfers te vinden? Ik zie veel wat oude bronnen voorbij komen maar hoe is de stand van zaken nu we een aantal jaar verder zijn?

Cer schreef:

Waarom zou je zelf iets doen wat je feitelijk verafschuwt?

Cer schreef:
Hetzelfde nu met GW, veel mensen vallen over een heel klein deel uit zn programma. De rest wordt (bijna stelselmatig) genegeerd... dan trek je alles toch scheef?

Omdat de partij zelf dit onderdeel ook graag breed uit meet misschien?
Nu het op financieele steun binnen de EU wat rustiger is in de media hebben ze andere stokpaardje de gulden terug weer even geparkeerd maar die komt ook vast wel weer van stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:59

Ze zegt toch niet dat ze dan feest gáát vieren, ze vraagt zich alleen openlijk af wat er gebeurd als de gebeurtenis (feest vieren door bepaalde groepen mensen omdat iemand vermoord was) omgedraaid wordt; of het dan nog steeds zo oke is en zo rustig aan voorbij moet gaan, of dat we dan allemaal op onze tellen moeten passen omdat ze dan boos zijn.

En dat vind ik oprecht best een goede vraag. Wil niet zeggen dat ik het dan zelf wel doe, maar het is wel iets wat je even aan het denken zet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:00

Cer schreef:
Citaat:
Waarom zou je zelf iets doen wat je feitelijk verafschuwt?

Ik zou t niet weten... ik kan me uberhaupt niet bedenken waarom iemand (en dus ook niet degene die het wel deden) zoiets zouden doen. Maar daar werd niet zo heel veel ophef over gemaakt. Althans, ik kan t me niet herinneren (maar dat kan de leeftijd zijn). Echter, als GW iets roept (en niet eens doet, de feestvierders déden ook echt wat) dan wordt erover geschreven/gepraat..

Citaat:
Omdat de partij zelf dit onderdeel ook graag breed uit meet misschien?

Ik weet niet of dat zo werkt. In dit topic worden ook andere zaken uit zijn programma vermeld, en daar wordt ook niet op gereageerd. Men springt direct weer terug naar zijn zgn 'anti-buitelanders' beleid (voor zover dat is wat gezegd wordt).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:12

Elco schreef:

Je hebt daar waarschijnlijk ooit gesolliciteerd en bent aangenomen?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:18

Willl65 schreef:
Waar ze zo terecht kunnen gezien het feit dat ze ook nog steeds de Marokkaanse nationaliteit hebben.
Ze zijn dus niet alleen Nederlander wat ze niet willen zijn ( alleen de rechten) maar ook Marokaan.

Als je aan een Marokkaan, geboren in Nederland, met een Nederlands paspoort vraagt welke nationaliteit hij of zij heeft, krijg je 9 van de 10 keer gewoon Marokkaan te horen. En dat terwijl men hier is geboren en getogen en het Nederlandse papier heeft!

Mijn vrienden in de VS zijn van origine Iers. Maar, geboren in de VS. als ik hen vraag welke nationaliteit zij hebben, zeggen ze Amerikaans. Uiteraard zijn ze wel trots op de Ierse afkomst.

En daar zit al een nuance verschil. Als je als Nederlander behandeld wil worden, gedraag je er dan ook naar. Je mag best trots zijn op je afkomst, maar als je hier geboren en getogen bent, ben je Nederlander. Ook iets om trots op te zijn. Het idee wat ik er bij krijg is dat het te min is ofzo.

Het beeld wat ik er bij krijg is dat het eerste Nederlandse woord wat men leert zodra er begonnen wordt met praten of men net over de grens komt, is het woord "discriminatie". En dat vind ik jammer, want het kan zo veel beter.

En ja, dan is er een Wilders die eigenlijk een hoop van de irritaties van een hoop medelanders aan weet te stippen en ook een hoop rake uitspraken heeft. Hij doet dit alleen met de botte bijl. En de botte bijl vinden de meeste stemmers van PvdA, CDA, VVD, GroenLinks, D66 en SP niet leuk, evenals de lijsttrekkers van voorgenoemde partijen. Dus dan hakken ze met de botte bijl terug. Het typische hieraan, is dat een hoop mensen dát weer niet zien als een botte bijl.

Ik ben er voor dit jaar nog niet uit waar ik op ga stemmen. VVD is net Robin Hood.. De slechte Robin Hood wel te verstaan: stelen van de armen en geven aan de rijken. Dus die wordt het niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:20

Het is een beetje een vicieuze cirkel die doorbroken moet worden. Want als mensen zich fijn en geaccepteerd voelen in een land zullen ze er trots op zijn om in dat land te wonen en minder om zich heen schoppen. Maar veel Nederlanders zullen iemand pas accepteren als hij zich gedraagt volgens onze normen en waarden en blabla.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 17-03-14 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:21

Cer schreef:
Ik zou t niet weten... ik kan me uberhaupt niet bedenken waarom iemand (en dus ook niet degene die het wel deden) zoiets zouden doen. Maar daar werd niet zo heel veel ophef over gemaakt. Althans, ik kan t me niet herinneren (maar dat kan de leeftijd zijn). Echter, als GW iets roept (en niet eens doet, de feestvierders déden ook echt wat) dan wordt erover geschreven/gepraat..

Zover ik mij kan herinneren is het destijds zeker breed uitgemeten en veroordeeld. :j
Iedereen was sowieso onthutst dat zoiets in Nederland kon gebeuren.
Want je kan banketstaaf wat je wilt want ondanks alle kritiek/op- en aanmerkingen mag GW wel zeggen wat hij wil en kan zijn partij gewoon bestaan en in de kamer zitten.

Vind het jammer dat er op Pechteld na weinig politici zijn die een verbaal sterk debat met Wilders kunnen houden.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:23

lieveli schreef:
Elco schreef:

Je hebt daar waarschijnlijk ooit gesolliciteerd en bent aangenomen?

Sorry, maar wat heeft dat daar mee te maken.?
Slaat kant noch wal je opmerking.. :?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:24

ik vind het wel een lekker droge opmerking :')