De kosten moeten omlaag!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:27

KarmaWitch schreef:
Bron: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Op 7 maart 2014 om 15:00 wordt er een protestactie gehouden tegen alle belachelijk hoge kosten die wij Nederlanders moeten betalen!
Ouderen moeten langer thuis wonen, speciale woongroepen worden gesloten en afgebroken, huurprijzen reizen de pan uit... Nouja ga maar even verder.

Wat houdt deze protestactie in? Om 15:00 op vrijdag middag is het door heel het lang een gigantische spits. Om deze tijd proberen we met zoveel mogelijk chauffeurs (liefst iedereen die een auto kan bemachtigen en die een rijbewijs heeft!) alle Nederlands wegen blokkeren.

Hoe belachelijk is het dat de buitenlanders in ONS land MINDER zorgpremie hoeven te betalen dan WIJ?
Wij Nederlanders met een midden tot lage inkomen liggen krom om de maand door te komen!
Leuke dingen doen zijn bijna alleen nog maar weggelegd voor de mensen met een beetje meer of de gelukshebbers met gewonnen kaarten.

Mijn studiefinanciëring is omlaag gegaan, omdat mijn moeder maar mee moet betalen! Dit KAN gewoon niet. Ma heeft niet die extra's. Zij kan ook bijna niet rondkomen. De OV kaart wordt straks een kortingskaart.
Waar is de Nederlandse regering mee bezig?

Wie doet mee!

Pvv stemmer?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:27

Wat dacht men van de export van kennis en diensten?

Eske_B

Re: De kosten moeten omlaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:28

Ook muziek en mode :j.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:28

waar zit die kennis, niet in de regering :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:31

little_king schreef:

Sorry, maar je bent wel erg aan het wijzen naar anderen.........

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:32

little_king schreef:

Ook niet bij jou blijkbaar...

Wacht dacht je van bijvoorbeeld waterwerken. (Schepen bergen, waterkeringen)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:34

Naar wie moet ik dan wijzen? Hun zijn daar toch echt gaan zitten met het idee dat ze ons land kunnen besturen.
En het mogen toch duidelijk zijn dat dat niet het geval is. Landen om ons heen doen het beter. En die zitten ook in Europa.
Dus ja waar moet ik dan naar wijzen?

MarlindeRooz schreef:
little_king schreef:

Ook niet bij jou blijkbaar...

Marlinde dank je wel voor je persoonlijke sneer.
Verschil is dan ook dat ik dat ook niet op de functie zit die de kennis wel behoort te hebben.
Ik ben o.a. wel diegene die aan hun onkunde mag betalen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:37

Welke regering er ook zit, het zijn moeilijke tijden. Hoge werkeloosheid, huizenmarkt nog steeds op slot. Iedereen heeft er last van, dat is niet snel op te lossen, door niemand. Een file veroorzaken lost zeker niets op, behalve frustratie voor anderen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:39

Ik heb al eerder aangegeven dat ik een file veroorzaken geen oplossing vind.
Maar als ik er in kom te staan en die kans is groot, dan zal ik er niet staan mokken maar kan het wel begrijpen.

Al denk ik zelfs dat er geen bewuste files gaan komen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:40

maar alles duurder maken is ook de oplossing niet...geen mens geeft meer geld uit.Dat is echt moordend voor de economie.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:41

Investeren is idd beter, koopkracht omhoog, uitgeven, meer belasting voor de schatkist, economie laten rollen.
Maar helaas is de oplossing niet zo simpel.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:41

geerke schreef:
maar alles duurder maken is ook de oplossing niet...geen mens geeft meer geld uit.Dat is echt moordend voor de economie.

En Rutte die blaat dat mensen geld moeten uitgeven.

Niet beseffend dat dat niet meer kan voor vele na de vaste lasten.
Die vent staat gewoon niet in de werkelijkheid.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:45

de meeste politici staan niet echt in de werkelijkheid...wonen op plaatsen waar inderdaad geen problemen zijn en hebben niet echt geldgebrek.Allemaal prima,ik gun het ze van harte....Maar echt verplaatsen in de normale burger word dan toch wat moeilijk.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:47

Tijdens mijn vakanties in Nederland is ons juist opgevallen hoe goedkoop heel veel dingen zijn.

Voor ons een reden om juist naar Nederland te verhuizen.

Een protest tegen vaste lasten die flink stijgen vind ik prima. Maar zeggen dat het slecht leven is in Nederland?

Je hebt een dak boven je hoofd, schoon drink water, het is veilig, gelijke rechten. Even relativeren hoor.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:52

veilig?Niet iedere plek is veilig hoor.
Enorme hoge belastingdruk in Nederland,maar daar heb je alleen last van als je werkt en omdat je werkt moet tanken...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:52

little_king schreef:
geerke schreef:

En Rutte die blaat dat mensen geld moeten uitgeven.

Niet beseffend dat dat niet meer kan voor vele na de vaste lasten.
Die vent staat gewoon niet in de werkelijkheid.

Maar om die economie weer op gang te brengen moet er een begin gemaakt worden.

Volgend mij was het Adam smith maar zoals een econoom ooit zei.
In tijden van welvaart moet de overheid de staatschulden wegwerken en in tijden van crisis moet de overheid meer gaan investeren en consumeren.

En ik geef hem groot gelijk, en rutte ook. Maar dan moet de overheid zelf ook gaan consumeren ipv consuminderen. Maar dan heb je nog iets als EU.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:54

De overheid snijdt over al in maar niet in zichzelf...en door de BTW te verhogen geeft geen mens meer geld uit.Zo gaat een land op zijn reet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:01

geerke schreef:
De overheid snijdt over al in maar niet in zichzelf...en door de BTW te verhogen geeft geen mens meer geld uit.Zo gaat een land op zijn reet.

volgens mij wordt er behoorlijk bezuinigd ook op de overheid. Ook ambtenaren (bijv. militairen)
Worden ontslagen.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:01

Typisch Nederland. Klagen klagen klagen. Oké met sommige dingen ben ik het ook niet mee eens maar om daar nou alle snelwegen voor af te zetten?? Ik denk als je wilt dat het veranderd ga de politiek in. Of protesteer op een correcte manier maar kom op nou alle snelwegen afzetten?
En zo slecht hebben wij Nederlanders het nou ook weer niet. Als je echt wilt werken is er vaak wel iets te vinden. Ook al is het asperge plukken ofzo. Maar omdat wij daar te lui voor zijn komen de Polen, Roemenen enz dat werk doen. En kijk eens hoe de mensen in Afrika, arme wijken in Brazilië, Nepal en ga zo maar door leven. In krotten waar ze geen ziektewet, verzekering enz kennen. Hier in Nederland heb je ook altijd nog de voedselbank, uitkering het mag dan wel niet veel zijn maar altijd maar dat gezijk dat wij Nederlanders het zo slecht hebben :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:17

BTW, een ander punt.
Een slechte economie heeft naas nadelen ook voordelen.

Neem als voorbeeld de huisprijzen, die onbetaalbaar waren geworden. Gellukig zijn die prijzen nu aan zakken zodat ze weer betaalbaar worden waardoor nu ook aardig wat mensen de kans krijgen om een huis te kopen terwijl ze voorheen niet konden.

En wat is rijkdom?
Om veel geld te hebben en niks uit te geven(zeg maar dagobert duck)?
Of om veel geld uit te kunnen geven, aan 3de wereld landen en lagen bevolkings groepen?
Ik denk dat hebzucht het grootste probleem is in ons land op dit moment.

Raponsje schreef:
Tijdens mijn vakanties in Nederland is ons juist opgevallen hoe goedkoop heel veel dingen zijn.

In vergelijking met welk land als ik dat vragen mag?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:34

Fjorj schreef:
BTW, een ander punt.
Een slechte economie heeft naas nadelen ook voordelen.

Neem als voorbeeld de huisprijzen, die onbetaalbaar waren geworden. Gellukig zijn die prijzen nu aan zakken zodat ze weer betaalbaar worden waardoor nu ook aardig wat mensen de kans krijgen om een huis te kopen terwijl ze voorheen niet konden.

En wat is rijkdom?
Om veel geld te hebben en niks uit te geven(zeg maar dagobert duck)?
Of om veel geld uit te kunnen geven, aan 3de wereld landen en lagen bevolkings groepen?
Ik denk dat hebzucht het grootste probleem is in ons land op dit moment.

Raponsje schreef:

In vergelijking met welk land als ik dat vragen mag?

Veel mensen hebben financiele problemen omdat men veel te dure huizen kocht of de overwaarde gebruikte voor andere, luxe zaken.

levensmiddelen zijn niet zo duur hier. InSpanje en Griekenland zijn de boodschappen duurder. Daarentegen is buiten de deur eten in die landen weer goedkoper.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:41

Ik woon in Schotland.

Boodschappen zijn hier veel duurder.
We betalen £270 per maand aan council tax,
Uit eten is duurder en internationale ketens zijn hier veel duurder.

Ter vergelijking een ikea kastje in Nederland was 65 euro. Dat zelfde kastje kost hier £85 wat zon 93 euro is.

Het minimumloon is hier in verhouding lager dan in Nederland terwijl spullen meer kosten.

Dus families die daarvan rond moeten komen hebben echt niets meer te besteden. Kinderbijslag of bijzondere bijslag bestaat hier niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:49

En daardoor ook grotere verschillen tussen rijk en arm?

Electra63,
Helemaal waar, het verhaal heeft zeker 2 kanten.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:15

Raponsje schreef:
Ik woon in Schotland.

Boodschappen zijn hier veel duurder.
We betalen £270 per maand aan council tax,
Uit eten is duurder en internationale ketens zijn hier veel duurder.

Ter vergelijking een ikea kastje in Nederland was 65 euro. Dat zelfde kastje kost hier £85 wat zon 93 euro is.

Het minimumloon is hier in verhouding lager dan in Nederland terwijl spullen meer kosten.

Dus families die daarvan rond moeten komen hebben echt niets meer te besteden. Kinderbijslag of bijzondere bijslag bestaat hier niet.

maar als ik het me goed herinner betalen jullie geen/heel weinig inkomstenbelasting.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:18

Uit mn hoofd eerste schaal rond de 25% := ?