Citaat:
Als je begint met 20 paarden en je heb er na verloop van tijd 1200 zou je wel eens ergens nieuwe lichaamdelen kunnen verwachten...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Vas, alle argumenten die jij in je lange betoog aanhaalt zijn in dit topic allang weerlegt.
Citaat:Het verschil met 24/7 stalpaarden en de bio industrie is dat ik vind dat die dieren onnodig leed wordt toegebracht en dat vind ik van de dieren in de ovp niet.
Nikass schreef:Randalinpony jij trekt conclusies die niet kloppen dus daar kan ik niet op reageren. Datzelfde geldt trouwens nog meer voor Vas.
Citaat:Oja en mijn overige vragen was oa of iedereen hier vegetariër is en een stille tocht gaat houden voor de bio industrie? (en zo nee, waarom niet? )
Nikass schreef:Nou Vas, erg goed lezen kan je niet.
Ik heb al uitgelegd dat ik de BI dierenleed vindt en de OVP niet. Ik vind niet dat dieren daar "moedwillig worden uitgehongerd omdat je -wie? ik? - te beroerd ben om ze in de juiste aantallen -volgens wiens, jouw? maatstaf? - te houden. Dat zijn conclusies die JIJ trekt maar die bepaald niet op waarheid berusten.
Nikass schreef:Randalinpony jij verdraaid mijn woorden. Ik heb niet gezegd dat verhongering en ontbering van schuilmogelijkheid noodzakelijk is. Daar kan ik dus ook geen reactie op geven.
Ik hoef niet persé te discussiëren over de BI. De vraag was alleen waarom daar geen stille tocht voor wordt gehouden.
Vas schreef:Denk niet dat het iets te maken heeft met mijn opmerking over JOU maar meer dat je gewoon geen goede argumenten meer heb en daarom allerlei andere dingen bijhaalt.
Citaat:Randalinpony jij verdraaid mijn woorden. Ik heb niet gezegd dat verhongering en ontbering van schuilmogelijkheid noodzakelijk is. Daar kan ik dus ook geen reactie op geven.
Citaat:Het verschil met 24/7 stalpaarden en de bio industrie is dat ik vind dat die dieren onnodig leed wordt toegebracht en dat vind ik van de dieren in de ovp niet.
JewEmm schreef:Vas schreef:Denk niet dat het iets te maken heeft met mijn opmerking over JOU maar meer dat je gewoon geen goede argumenten meer heb en daarom allerlei andere dingen bijhaalt.
Eigenlijk denk ik dat er hier geen discussie meer is, omdat de "tegenstanders" hun argumenten hebben gegeven, de "voorstanders" deze argumenten weerlegd hebben, zie ook mijn posts een aantal pagina's terug. Daar weer van beide kanten op gereageerd is, en nu al die argumenten en weerleggingen weer aangehaald worden. Elkaar overtuigen gaat niet gebeuren. Dat is wel duidelijk. Het is alleen jammer dat er niet geaccepteerd wordt dat anderen argumenten hebben die voor hun zwaarder tellen.
randalinpony schreef:Nikass, houd het netjes, doet Vas ook.
Citaat:Randalinpony jij verdraaid mijn woorden. Ik heb niet gezegd dat verhongering en ontbering van schuilmogelijkheid noodzakelijk is. Daar kan ik dus ook geen reactie op geven.
Las ik jouw woorden denk ik verkeerd:Citaat:Het verschil met 24/7 stalpaarden en de bio industrie is dat ik vind dat die dieren onnodig leed wordt toegebracht en dat vind ik van de dieren in de ovp niet.
Ik las namelijk dat je het leed in de OVP dus niet onnodig vond. Klopt dan weer dat het leed in mijn ogen onthouding van voedsel en beschutting is.
Als jij dat niet vindt, ben ik wel benieuwd waar het leed dan wel uit bestaat.
zoutenootjes schreef:Tja, de bio industrie, dat is ook wat. Hier was ooit een buur die het eten van eieren verschrikkelijk vond. Dat we dat vooral niet mochten doen vanwege de bio industrie. Maar ik heb kipjes in de tuin lopen. Die gaan niet ieder ei uitbroeden. Dus wat doe je er dan mee? Daar had de buur niet echt een antwoord op. Buur kon ook niet echt zeggen hoe slecht mijn kippen het hadden, want die liepen zo de wei in, de tuin in, en hadden (en hebben) een prima leven. Soms gaat er een de soep in, of de stoofpot (als de haantjes erge ruzie maken). Echte scharrelkip. Ze zijn wat anders van smaak dan de 'standaard' kip.
randalinpony schreef:Zijn er verschillen in hun gedrag ten opzichte van elkaar, tegenover dat in voorjaar/zomer als voldoende voedsel beschikbaar is? Zijn er verschillen in de frequentie van bepaalde gedragingen?