Tatoeages asociaal en lelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:14

Angeliquee18 schreef:
Ik zie permanente make-up meer gewoon als "make-up" zeg maar. En een tattooage als tattooage.

... make-up is toch een vorm van body-paint op je gezicht?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:14

Angeliquee18 schreef:
Ik zie permanente make-up meer gewoon als "make-up" zeg maar. En een tattooage als tattooage.
Kan aan mij liggen hoor, omdat ik permanente make-up meer voor medische redenen heb :)

medische redenen vind ik in deze context zoooo overdreven... :+ JE verdraagt geen gewone make up waardoor dit aangenamer was, maar het is niet dat je doodziek wordt wanneer je het niet had laten doen.

Hoe dan ook; de techniek is gelijkaardig.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:19

Ayasha schreef:
Maar het is net als de plaatjes, een tatoeage. Toch is het meer geaccepteerd. :)

Dat is het.
Het is helemaal hetzelfde doch men ervaart een verschil door sociale conventies van het moment.
Het is nog maar heel kort terug dat verf op het gezicht hoerig/sletterig werd gevonden. Nu is het tatoueren van die gezichtsverf al normaal.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:22

Het hangt echt van de tatoeage zelf af of ik het mooi vind of niet. Ik laat het alleen niet overduidelijk merken wanneer ik iets lelijk vind. ;)
Ik vind het wel sneu wanneer er zo ondoordacht iets gezet wordt. Deze ochtend nog een tv-programma waarin een man een hele sleeve had die hem deed herinneren aan zijn jeugd en zijn vader (overleden door kanker). Nu wilde hij het geheel afwerken met de woorden 'my father, my pride, my nogiets' maar dan in het Latijn. Laten ze de afgewerkte tattoo zien staat er om te beginnen al 'meus vir'. En vir betekent jammer genoeg 'man'. Dus nu heeft die 'mijn man' op zijn arm staan. Hoe kan je nu betekenis hechten aan een taal die je niet verstaat? Dat snap ik dan weer niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:24

Ayasha schreef:
Angeliquee18 schreef:
Kan aan mij liggen hoor, omdat ik permanente make-up meer voor medische redenen heb :)

medische redenen vind ik in deze context zoooo overdreven... :+ JE verdraagt geen gewone make up waardoor dit aangenamer was, maar het is niet dat je doodziek wordt wanneer je het niet had laten doen.

Wel een goede eigenlijk. Perfect argument voor roodharigen of anderen met een zongevoelige huid; ´Neeneenee, het is géén tatouage, maar heeft een medische reden. Ik verbrand heel snel en heel erg, doch wit is zo wit en bruin past niet bij mijn haar/ogen.´

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:26

lieveli schreef:
Ik ben het met Angelique eens, ik vind het ook niet te vergelijken. Ik vind een tatoeage toch een vorm van kunst, een tekening.

Permanente make up is dan getatoeëerd, in principe valt het als tatoeage niet op.

Ik vind permanente make-up dan wel weer een tattoo.

Veel visagisten vallen onder "make up artist" en vinden make-up dus ook een vorm van kunst.
Nu snap ik ook wel dat je geen 3 kleuren oogschaduw permanent laat zetten, maar alle inkt die je met een naald inbrengt vind ik een tattoo.

Of je het nu gebruikt om een tribal op je bil te zetten, je wenkbrauwen te laten tekenen of de kleur van een litteken met huidskleurige inkt minder wil laten opvallen.

Urbanus

Re: Tatoeages asociaal en lelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:27

Ik zeg niet dat het geen tattoo is, ik zeg dat ik het niet vergelijkbaar vind.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:31

maar je zegt niet waarom niet. De techniek is het zelfde. De inkt eigenlijk ook. Dus? :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:32

Ik zeg wel waarom ik dat vind, lezen is een kunst.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:34

ah I see, omdat het niet op valt als kunst..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:36

Precies! Ik vind een tatoeage op een lichaam een kunstvorm, een uiting van een emotie, gedachte of simpelweg omdat het mooi is.

Permanente make up vind ik toch echt make up.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:37

en dat is vermoedelijk ook waarom het sociaal meer geaccepteerd is.

Maar EIGENLIJK is het niet logisch dat de kuntsvorm minder geaccepteerd is. Het is nl. dezelfde techniek. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:40

We praten een beetje langs elkaar heen. Het gaat mij niet om de techniek, maar bot gezegd, het 1 valt meer op dan het ander.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:43

Snap ik, en ik begrijp waar jij het verschil maakt heel goed. Maar puur naar de maatschappij toe die de kunstvorm niet accepteert zou je wel van een zekere hypocriesie kunnen spreken. :) Want vaak komen dan de argumenten dat je je lichaam verminkt... Maar hun permanente make up die ze dan hebben is dezelfde verminking alleen geaccepteerd. :) Dat bedoel ik maar te zeggen. :)

net als mensen met oorbellen die piercings zelfverminking vinden... Want ja, een gat in je neus maken is veel erger dan een gat in je oorlel... ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:46

lieveli schreef:
We praten een beetje langs elkaar heen. Het gaat mij niet om de techniek, maar bot gezegd, het 1 valt meer op dan het ander.

.... dus een niet opvallende tattoo is geen tattoo?

Stel dat ik dit begrijp, dan snap ik helemaal niets meer van oorpiercings.

Imo is het simpelweg een gevoelsmatige, onlogische invulling welke voorvloeit uit ook volstrekt onlogische cultuurgewoontes.
Er is geen verschil, maar men vindt het anders...

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:47

Ik denk dat dat voor ieder mens verschillend is hoe ze permanente make up zien :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:48

lieveli schreef:

Geloof me, slecht opgebrachte permanente make-up valt wel degelijk op hoor :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:49

Huertecilla schreef:
lieveli schreef:

.... dus een niet opvallende tattoo is geen tattoo?

Stel dat ik dit begrijp, dan snap ik helemaal niets meer van oorpiercings.

Imo is het simpelweg een gevoelsmatige, onlogische invulling welke voorvloeit uit ook volstrekt onlogische cultuurgewoontes.
Er is geen verschil, maar men vindt het anders...

Vandaar dat ik zei 'bot gezegd' omdat er altijd uitzonderingen zijn.

Hier, wat spijkers:

Afbeelding

Dan hoef je ze niet meer op laag water te zoeken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:59

Ayasha schreef:
Maar puur naar de maatschappij toe die de kunstvorm niet accepteert zou je wel van een zekere hypocriesie kunnen spreken.

Inderdaad.
Zie ook het hogere % universitaire studentes dat wel eens wat bijverdiend heeft in de sexindustrie dan het % wat een tattoo heeft; prostitutie wordt blijkbaar als minder schadelijk voor de toekomst ervaren dan een tattoo. prutsmuts zijn kan, hoerig een tattoo hebben niet. Je ziet het niet versus wel. Hypocrisie ten top.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:05

lieveli schreef:
Hier, wat spijkers:

[ Afbeelding ]

Dan hoef je ze niet meer op laag water te zoeken.

Treffend stekelige illustratie van een steek onder water vanwege het niet hebben van een steekhoudend argument _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:06

Prima, wat jij wilt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:08

Vind het toch vreemd dat permanente make-up meer geaccepteerd is dan een tatoeage elders op het gezicht of lichaam. Mensen blijven toch vreemde wezens.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:15

Tigra_ schreef:
Vind het toch vreemd dat permanente make-up meer geaccepteerd is dan een tatoeage elders op het gezicht of lichaam. Mensen blijven toch vreemde wezens.

Ik vind het niet vreemd, make-up (permanent of niet) is 'normaal'. (ogen heeft iedereen, deze accentueren is niks bijzonders, zo ook wenkbrauwen).

'Permanente make-up' wordt niet om de methode geaccepteerd, maar om de kleuren, plekken. Het is vaak gewoon niks bijzonders, gewoon een wenkbrauw die 'iedereen' heeft, maar een tattoo is een heel kunstwerk, met een betekenis (of niet) die een ander zo 1, 2, 3 niet begrijpt op een plek waar 'normaal' niks zit.

Edit: Dit verklaard waarom make-up wel geaccepteerd wordt door mensen die niet van tattoo's houden, een tattoo betekend iets (en dat kunnen bij grote brede kale mannen hele enge dingen zijn hoor :')) , make-up niet.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 31-07-13 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:16

Mooi onderzoeksonderwerp voor sociale studies trouwens: Is er onder universitaire studentes een negatieve correlatie tussen in de sexindustrie gewerkt hebben en het hebben van een tattoo?

Zou 'logisch' zijn.
Juist degenen die als prostituee gewerkt hebben willen het hoerige imago van een ' tramp stamp' vermijden.

Dat is dan weer een interessant stuk info voor mannen die een representatieve, goed opgeleide partner zoeken:
Met tattoo is de kans op een ex-prostituee kleiner.
Als dat dan breder bekend zou raken wordt een tattoo op de onderrug een ' net-meiske-prent' ....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:18

xSlvna schreef:
Edit: Dit verklaard waarom make-up wel geaccepteerd wordt door mensen die niet van tattoo's houden, een tattoo betekend iets (en dat kunnen bij grote brede kale mannen hele enge dingen zijn hoor :')) , make-up niet.

Ik stel dat de meeste tattoos gewoon alleen maar een esthetische waarde hebben. Exact als make-up.

De groeitattoo op 'mijn' vriendin bijvoorbeeld is simpelweg permanente body-paint uitsluitend en alleen omdat zij het mooi en vrouwelijk vindt.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 31-07-13 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt