Angeliquee18 schreef:Ik zie permanente make-up meer gewoon als "make-up" zeg maar. En een tattooage als tattooage.
... make-up is toch een vorm van body-paint op je gezicht?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Angeliquee18 schreef:Ik zie permanente make-up meer gewoon als "make-up" zeg maar. En een tattooage als tattooage.
Kan aan mij liggen hoor, omdat ik permanente make-up meer voor medische redenen heb
Ayasha schreef:Maar het is net als de plaatjes, een tatoeage. Toch is het meer geaccepteerd.
Ayasha schreef:Angeliquee18 schreef:Ik zie permanente make-up meer gewoon als "make-up" zeg maar. En een tattooage als tattooage.
Kan aan mij liggen hoor, omdat ik permanente make-up meer voor medische redenen heb
medische redenen vind ik in deze context zoooo overdreven...JE verdraagt geen gewone make up waardoor dit aangenamer was, maar het is niet dat je doodziek wordt wanneer je het niet had laten doen.
lieveli schreef:Ik ben het met Angelique eens, ik vind het ook niet te vergelijken. Ik vind een tatoeage toch een vorm van kunst, een tekening.
Permanente make up is dan getatoeëerd, in principe valt het als tatoeage niet op.
lieveli schreef:We praten een beetje langs elkaar heen. Het gaat mij niet om de techniek, maar bot gezegd, het 1 valt meer op dan het ander.
Huertecilla schreef:lieveli schreef:We praten een beetje langs elkaar heen. Het gaat mij niet om de techniek, maar bot gezegd, het 1 valt meer op dan het ander.
.... dus een niet opvallende tattoo is geen tattoo?
Stel dat ik dit begrijp, dan snap ik helemaal niets meer van oorpiercings.
Imo is het simpelweg een gevoelsmatige, onlogische invulling welke voorvloeit uit ook volstrekt onlogische cultuurgewoontes.
Er is geen verschil, maar men vindt het anders...
Ayasha schreef:Maar puur naar de maatschappij toe die de kunstvorm niet accepteert zou je wel van een zekere hypocriesie kunnen spreken.
Tigra_ schreef:Vind het toch vreemd dat permanente make-up meer geaccepteerd is dan een tatoeage elders op het gezicht of lichaam. Mensen blijven toch vreemde wezens.
xSlvna schreef:Edit: Dit verklaard waarom make-up wel geaccepteerd wordt door mensen die niet van tattoo's houden, een tattoo betekend iets (en dat kunnen bij grote brede kale mannen hele enge dingen zijn hoor) , make-up niet.