Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nathalie_v schreef:Natuurlijk komt de vergelijking met Morgan.....
Nu vraag ik me echt af waar die orka coalitie blijft met hun grote mond ....
Zolang er niets officieel bevestigd is, heeft speculeren niet zo veel zin of wel? Ik heb bij Ecomare op de site gekeken en daar staat nog niets
NathalietjeB schreef:vergeet niet dat ze gewoon geld willen zien en dood is ie kennelijk meer waard dan levendwant ja trekt meer kijkers he zo een skeletje
jil kan jij niet een slootje graven voor de walvis en hem met een bootje er uit trekken![]()
NathalietjeB schreef:vergeet niet dat ze gewoon geld willen zien en dood is ie kennelijk meer waard dan levendwant ja trekt meer kijkers he zo een skeletje
Jilletje schreef:JessAndHope schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar kom op... er moet toch IETS te doen zijn? Sleep dat dier terug, desnoods met een béétje pijn... waar ie nu ligt voelt het ook niet fijn.
Nou doe je ding en red de walvis!
Mindim schreef:Kan het niet met je eens zijn.
Wat is beter voor de populatie dan met deze bultrug dood?
Mindim schreef:NathalietjeB schreef:maja vergeet niet dat dit dan weer komt door dolfinarium he....die zien enkel cash
maar nu weet ik nog steeds niet of ie nou dood is of niet
Ik denk niet dat het dolfinarium hier nu aan verdiend, maar Naturalis was erg content met een nieuw compleet skelet.
Mindim schreef:NathalietjeB schreef:maja vergeet niet dat dit dan weer komt door dolfinarium he....die zien enkel cash
maar nu weet ik nog steeds niet of ie nou dood is of niet
Ik denk niet dat het dolfinarium hier nu aan verdiend, maar Naturalis was erg content met een nieuw compleet skelet.
F_Orumster schreef:Mindim schreef:Kan het niet met je eens zijn.
Wat is beter voor de populatie dan met deze bultrug dood?
Je mag het met me oneens zijn hoor
Zieke wilde dieren moet je niet willen oplappen en terugzetten, tenzij ze in menselijke dingen verstrikt raken, dat is een andere oorzaak.
LvH heeft een hart voor dieren inderdaad, maar ze slaat zo door, maar dit komt voort uit mijn scepticisme tegen het werk wat ze doet (en ja, ik heb gefundeerde mening, we hebben zelf populatieonderzoek verricht).
Ik erger me aan de ondertoon in haar berichten ''wij redden maar nee hoor zij vermoorden liever'' terwijl fysiek gezien de dood hier geen verkeerde oplossing is.
Dat eenzijdige, geemotioneerde beeld stoort me, het is best goed om rationeel te blijven.
F_Orumster schreef:Correctie, IS heel content. Zeker als je naar de voorgeschiedenis kijkt en ze al meermalen nét niet grip kregen op een compleet skelet.
NathalietjeB schreef:nee verdienen ze er niet aan waarom zijn er dan dierenartsen van dolfinarium daar om t beest dood te maken?? dat heeft niks te maken met dat ze vast wel geld verdienen en dealtje heb gemaakt van naturalis??
NathalietjeB schreef:Mindim schreef:
nee verdienen ze er niet aan waarom zijn er dan dierenartsen van dolfinarium daar om t beest dood te maken?? dat heeft niks te maken met dat ze vast wel geld verdienen en dealtje heb gemaakt van naturalis??
F_Orumster schreef:Ik zeg niet dat de bultrug ziek was toen hij aanspoelde, al is desorientatie vaak al een slecht teken in den beginne.
Ik kan me echter niet voorstellen dat hij nu nog gezond is en nog een kans zou maken.
Maar ik wás ook niet tegen een reddings operatie, ik zeg gewoon dat ik me stoor hoe LvH zich uitlaat.
Maar ik vind ook de rol van naturalis dubbel. Ik ben dus niet voor of tegen zowel inslapen als redden toen er nog wat te redden viel.
Een beetje relativeren vind ik alleen wel wat meer op zijn plaats mogen zijn in deze kwestie.
Ik zou dat hele centrum serieuzer nemen als ze elk dier dat ze binnenkrijgen monitoren en het leven volgen. Dat ze waarnemen wanneer ze die nog een keer binnenkrijgen, dat ze tracken hoe hun verloop verder is (dat ze niet 1 maand later alsnog sterven). Dán zou dat centrum nut hebben zeg! Maar goed, dit is offtopic.