Abortus: voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:02

stef schreef:
chipieke schreef:
Wie of wat boet er? Het kind beseft het niet :-) Want eigelijk is het toch geen kind.
Als je mijns inziens geprobeerd hebt om dit te voorkomen, kan je niet spreken van gemakszucht.

Als iemand niet alles gedaan heeft om het te voorkomen, moet die persoon maar op de blaren zitten en een kind krijgen, zo bedoel je het toch :?
Dan is het kind toch de dupe van de stommiteit van zijn ouder(s)?

Ik bedoel het net andersom :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:03

Colway schreef:
Overigens ook als je als vader het kind niet erkent, kan de moeder via een rechterlijke procedure de vader onderhoudsplichtig of als wettelijke vader laten zijn
Dat is nog eens oneerlijk zeg...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:07

Huertecilla schreef:
De emancipatiebeweging zou in kwaliteit een dimensie vooruit gaan wanneer ze dit inzicht zou verwerven.
Zoals het nu is, is haar positie héél zwak mbt het ´baas in eigen buik´ want ze ontkent het ´baas over eigen sperma´.

En ach, aangezien het lastigvallen van vrouwen ook maar zwaar gechargeerd wordt door die lastige vrouwen is er feitelijk geen reden voor mannen om uberhaupt waar dan ook maar voor verantwoording te nemen. Als je wilt gaan lobbyen voor een mannenpil: mijn zegen heb je. Maar mocht je in de tussentijd buiten de deur willen, alleen ben je bang dat je ineens aansprakelijk gesteld wordt voor een kind zou ik aanraden om in elk geval condooms te gebruiken.

F_Orumster: waarom? De vrouw kan het kind ook niet zomaar ontkennen en is er ook aansprakelijk voor totdat er afstand gedaan wordt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:18

F_Orumster schreef:
Colway schreef:
Overigens ook als je als vader het kind niet erkent, kan de moeder via een rechterlijke procedure de vader onderhoudsplichtig of als wettelijke vader laten zijn
Dat is nog eens oneerlijk zeg...

Jep.
Niet erg geëmancipeerd toch?

Op een pakje cigaretten moet tegenwoordig staan dat roken de gezondheid schaadt.

Ik vind dat op de venusheuvel ook een waarschuwing hoort te staan:

Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:21

Huertecilla schreef:
Ik vind dat op de venusheuvel ook een waarschuwing hoort te staan:

Goed idee. Misschien dat er dan minder vrouwen misbruikt worden. Misschien dat er zelfs wel een markt is voor een vrouwencondoom annex muizenval: iedereen die ongevraagd naar binnen gaat: *pats*
Dat lijkt me wel effectief.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 16:31

Shadow0 schreef:
Goed idee. Misschien dat er dan minder vrouwen misbruikt worden. Misschien dat er zelfs wel een markt is voor een vrouwencondoom annex muizenval: iedereen die ongevraagd naar binnen gaat: *pats*

Die is er al. :j Nouja, niet als een muizenval, maar hij doet wel pijn.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:37

Huertecilla schreef:
Dit is principieel niet anders dan abortus verbieden.

De emancipatiebeweging zou in kwaliteit een dimensie vooruit gaan wanneer ze dit inzicht zou verwerven.
Zoals het nu is, is haar positie héél zwak mbt het ´baas in eigen buik´ want ze ontkent het ´baas over eigen sperma´.

Ik denk niet dat je kan zeggen dat het afdwingen van verantwoording van een man principieel hetzelfde is als een verbod op abortus. Immers leid een verbod tot abortus niet tot de verplichting om een kind te hebben, dat kind kan je immers nog aan iemand anders overdragen. Het leid tot de verplichting om jou eigen lichaam 9 maanden onvrijwillig huis te laten bieden aan iets wat je er vervolgens aan het eind via een zeer natuurlijk pijnlijk proces uitgeperst moet worden of je middels een gevaarlijke operatie moet laten verwijderen.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:42

Appelmoes_11 schreef:
Shadow0 schreef:

Die is er al. :j Nouja, niet als een muizenval, maar hij doet wel pijn.

Je zal m maar vergeten uit te halen als je seks hebt met je vriend #) :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:43

liedje89 schreef:
Ik denk niet dat je kan zeggen dat het afdwingen van verantwoording van een man principieel hetzelfde is als een verbod op abortus.

Sleutelwoord ´principieel´.
Dat het voor het principe van beslissingsvrijheid hetzelfde is.
Het afdwingen van vaderschapsverplichtingen = een kind opdwingen = baas over eigen sperma ontkennen.

Ja, dat is in gradatie niet hetzelfde als baas over eigen buik ontkennen, een vrouw een kind opdwingen.

Principieel is het rechten ontzeggen en een kind opdringen. Principieel hetzelfde.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:45

Stybba schreef:
Je zal m maar vergeten uit te halen als je seks hebt met je vriend #) :P

Zelfs een ezel loopt dat risico geen tweede keer.
Weet je gelijk waar je aan toe bent als je vriend blijft _O-

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:47

Baas in eigen buik! _/-\o_

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:48

Huertecilla schreef:
Ayasha schreef:
áh. Oké. Nee in die zin ben ik het dus wel met 'm eens. Ik vind niet dat vrouwen de mogelijkheid mogen hebben om een man te dwingen vader te zijn. Zoals ik al zei, helemaal aan het begin van de zwangerschap papiertje laten tekenen of je vader wil worden, of niet.

Dat is dan voor de séx!! Ayasha.

Niets romantiek, niets verliefdheid; eerst even vrijwaringsbewijs tekenen meiske/mevrouw.

Tsja dat doen de vrouwen toch echt zichzelf aan door achtelijke acties zoals de pil niet nemen terwijl ze zeggen van wel enz. Daarmee druk je romantiek nu eenmaal de kop in. :)

Magrathea

Re: Abortus: voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:57

Ayasha, je kunt door de pil heen ook zwanger worden hoor. En dan is die meneer ineens niet thuis... Het komt maar al te vaak voor helaas.

Over het discussiepunt:
Wat betreft het legaal zijn van abortus ben ik voor.
Zelf zou ik het niet willen. Teveel ervaringen van gelezen, word er eng van. Maar de mogelijkheid moet er absoluut zijn.
Ik denk overigens niet dat mensen die te lui zijn om de pil te nemen en dus zwanger worden, het een tweede keer in het hoofd halen om dat te vergeten. Volgens mij tekent een abortus je voor het leven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:59

Dan laat je abortus doen of je houdt het en gaat niet zeuren bij meneer die geen kinderen wil.
Door de pil heen zwanger worden is helaas, toch echt, in het merendeel van de gevallen, door laksheid.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:06

Ik ken toch echt al iemand die tot twee keer toe, terwijl ze er nooit één vergat, zwanger is geworden. En ze merkte het niet eens, dat was nog het ergste (haar vliezen braken gewoon ineens, onee een kind, onee nog één).

Wat nou als jij morele/religieuze/medische bezwaren hebt tegen abortus? Kom op zeg, elke jongen weet dat dat kan gebeuren, zeker als hij geen condoom om doet dan is het ook zijn verantwoordelijkheid.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:12

Magrathea schreef:
Ik ken toch echt al iemand die tot twee keer toe, terwijl ze er nooit één vergat, zwanger is geworden. En ze merkte het niet eens, dat was nog het ergste (haar vliezen braken gewoon ineens, onee een kind, onee nog één).

Wat nou als jij morele/religieuze/medische bezwaren hebt tegen abortus? Kom op zeg, elke jongen weet dat dat kan gebeuren, zeker als hij geen condoom om doet dan is het ook zijn verantwoordelijkheid.

Zoals ik al schreef is de (on)rechtensituatie zodanig dat; doneer je genen ruím aan de spermabank; dan vasectomie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:15

BarbaLala schreef:
Baas in eigen buik! _/-\o_

Helemaal mee eens.

En emancipatie van het sperma *\o/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:17

Ayasha schreef:
Tsja dat doen de vrouwen toch echt zichzelf aan door achtelijke acties zoals de pil niet nemen terwijl ze zeggen van wel enz. Daarmee druk je romantiek nu eenmaal de kop in. :)

Ik kan het je nog veel sterker vertellen.
Condoom uit de prullenbak vissen en de inhoud inbrengen.
Nee, dat is geen urbane legende helaas.

Gelukkig net zo min de regel als de hier verketterde mannen.
De sfeer van de verwrongen emancipatie echter is zó negatief dat niet eens beseft wordt dat het opleggen van een kind door abortus niet zo makkelijk kan worden weggevaagd wanneer door dezelfde beweging de man wél een kind opgedrongen wordt.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 21-08-12 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:19

Magrathea schreef:

Dan houd je het kind maar dan zadel je er niet een ander mee op.
2 keer nog wel?
Da's wel heel apart. Dan ben ik toch geneigd te denken dat ze niet zo secuur was als ze zelf denkt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:23

Ik blijf het ook bijzonder vinden dat je tot 2 keer zwanger wordt door consequent pilgebruik heen. Dan win je nog veel gemakkelijker de lotto

Overigens vindt ik het zelf ook altijd maar vaag dat je pas erachter komt dat je zwanger bent als je bevalt, (niet banketstaaf bedoeld) maar hoe huge ben je dan?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:26

Niet. Ze was een collega van mij en toevallig had ze het de week ervoor over dat ze een beetje was aangekomen, maar verder was er echt niks aan haar te zien. En ze was ook niet dik van zichzelf ofzo. Maar de week erna was er ineens een kind.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:33

Het is misschien zelfs logischer dat ze nogmaals zwanger is geworden door consequent pilgebruik heen. Dan werkte d(i)e pil bij haar gewoon niet volledig. Ieder lichaam is anders.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:54

Colway schreef:

Nee, dat is niet zo ! Als je als vader het kind niet erkent heb je geen enkel recht (dus geen bezoekrecht etc, maar ook geen onderhoudsplicht). Alleen als je het kind erkend hebt, wordt je wettelijk gezien dus ook de vader en heb je - naast rechten - dus ook de plichten. Vaders zat die wél het bezoekrecht willen, maar niét financieel willen bijdragen. Ja, zo kan ik het ook :D Daarnaast kun je ook nog bij de rechter gedeelde ouderlijke macht overeenkomen: dan heb je gelijke rechten én plichten (dus ook qua bezoekrecht etc.).

@Mizora: ....--- Het is misschien zelfs logischer dat ze nogmaals zwanger is geworden door consequent pilgebruik heen. Dan werkte d(i)e pil bij haar gewoon niet volledig. Ieder lichaam is anders.... ----

Maar als je nu één keer door de pil heen zwanger geworden bent, begin je daar toch niet opnieuw mee? Andere conceptiemiddelen als spiraal, nuvaring etc. bestaan ook nog. Daarnaast: dat je één keer niet herkent dat een kind in je zit te trappen (en dat doen ze echt), nou vooruit... Maar twéé keer? Komop, zeker als je het al eens meegemaakt hebt, herken je het als vrouw echt meteen !

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:56

Nertje klopt niet, de moeder kan bij de rechtbank indienen het verzoek dat hij wel onderhoudsplichtig of de wettelijke vader is

Citaat:
Kan ik de biologische vader van mijn kind onderhoudsplichtig maken?

Als de biologische vader van uw kind niet vrijwillig aan zijn onderhoudsplicht voldoet, kunt u de onderhoudsplicht door de rechter laten vaststellen. U heeft hiervoor een advocaat nodig.
Biologische vader en wettelijke vader

Als u niet getrouwd bent en de biologische vader heeft uw kind niet erkend, dan is hij in beginsel niet onderhoudsplichtig. Als u toch wilt dat hij meebetaalt aan de verzorging van uw kind, dan kunt u zijn onderhoudsplicht laten vaststellen door de rechter.

rijksoverheid.nl

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:02

Dan zal er toch eerst via een bloedtest moeten worden bewezen dat hij de vader is en als hij dat weigert, heb je geen poot om op te staan (trust me) ! Heb het dan wel over niet getrouwd: voor de wet is ieder kind geboren uit een huwelijk wettelijk van de echtgenoot (ook al is hij niet de verwekker).
Laatst bijgewerkt door Netje op 21-08-12 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt