Vriendlief en ik zitten samen in de 6 cijfertjes per jaar, en verder gaat t je geen bal aan

( idd ruim in de 52% dus we zijn echt meer dan solidair genoeg, ondanks dat ik 1 dag minder werk om wat minder belasting te betalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babsiej schreef:Waarschijnlijk niet.. Anders zijn de modaaltjes erg goed bedeeld![]()
Vriendlief en ik zitten samen in de 6 cijfertjes per jaar, en verder gaat t je geen bal aan![]()
( idd ruim in de 52% dus we zijn echt meer dan solidair genoeg, ondanks dat ik 1 dag minder werk om wat minder belasting te betalen)
Mindim schreef:Nou dan heeft manlief een goede baanWant als financieel administratief medewerker verdien je meestal rond modaal.
Wil je minder werken om minder belasting te betalen? Als je meer verdient nu dan als je 40 uur werkt (dat zei je volgens mij eerder) dan betaal je toch niet minder belasting? Gaat er om wat je financieel binnen krijgt, niet hoeveel uren je draait.
pmarena schreef:Ik kan het goed begrijpen hoor, soms gaat het niet om de harde cijfers maar meer om het principe, het gevoel
Als je merkt dat iemand die bvb. 20 uur werkt, veel meer per uur overhoudt dan wanneer je 40 uur werkt....dan kun je toch wel eens na gaan denken en blijkt dat 1 dag minder werken inhoudt dat je 20% minder uren maakt, maar daardoor niet 20% minder verdient, dus op zich hou je dan "meer" over met minder werk, zeg maar.
Net zoiets als dat ik als ik een miljoen zou winnen, toch echt ons huis ermee af zou betalen terwijl het veel verstandiger is / meer oplevert om er rente van te gaan trekken en gebruik te blijven maken van de HRA...maar ik ben liever van die kostenpost en schulden af, dat lijkt me een heerlijk gevoel, geen schulden meer
Mindim schreef:PMarena, ik deed dat ook omdat ik destijds minder wilde gaan werken en meer vrije tijd wilde. Maar Babsiej gaf aan dat te doen om minder belasting te betalen, vandaar mijn vraag.
Nou gelukkig maar dat vriendlief nog een een behoorlijke periode voor de boeg heeft, lijkt me niets zo'n donkere wolk boven het hoofd. Maar goed, soms lijkt het of de zon schijnt en dan kan die donkere wolk er ook opeens uit het niets zijn. Garanties hebben we niet helaas.
Ik ben opgehouden met werken. Mijn man is het meest van huis en we hebben 1 kind, ik heb gekozen om thuis te blijven. Ach, ik vermaak me wel en kan een ander die het harder nodig heeft mijn baan nemen
Maar als je 27 bent, snap ik dat je nog niet thuis wilt gaan zitten.
Electra63 schreef:Ja, die principes die ken ik van iedereen.![]()
Vaak willen mensen wat minder uren werken, omdat dit lonend is voor bijv. huursubsidie of andere tegemoetkomingen. Of het kan net verschil maken tussen 42% of 52% loonbelasting.
En Babsiej,
Als je man in schaal 11 zit, verdient hij max € 4354 bruto per maand (aan het einde van zijn inschaling), dat is een leuk salaris, ruim 2 x modaal, maar dan ben je IMO niet rijk.
En verder boeit mij het salaris van anderen niet zo, ik werk in de HR-branch, dus ik zie heel veel salarissen voorbij komen, ik ben niet zo snel onder de indruk.
Mindim schreef:Maar wil je huursubsidie dan moet je toch onder modaal zitten?
Wij hebben ook een tijd gehad dat we wel iets minder wilden verdienen, idd dat was destijds op de 42% naar de 52 % grens. Zit je er net over heen, maar houd je per saldo heel wat minder over.
Mindim schreef:Ik huur ook niet, maar wil je huursubsidie krijgen zit je wel op beneden modaal dacht ik hoor.
Hetzelfde met zorgtoeslag.