eigen risico bijna verdubbeld in 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:54

cherie78 schreef:
Nuage schreef:
Maar je mag iemand niet afwijzen omdat ze zwanger is hoor. Dat is wettelijk verboden.

En iemand mag niet afgewezen worden op leeftijd, geloof, afkomst etc.

Maar het wordt allemaal gedaan :j

Naar verhouding betalen de laagste inkomens inderdaad het meeste.

Met de vermelding dat de kandidaat niet in het profiel past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:55

Electra63 schreef:
WFiemox:
Dat een werkgever een zwangere dame niet aanneemt, dat vind ik niet zo gek. Immers na een paar maanden, na net goed ingewerkt te zijn, ga je weer met verlof en moet jouw werk toch weer over genomen worden door een (tijdelijke) kracht.

Ik zie hier vaak staan dat mensen 80 uur per week werken? Ik wil wel graag weten waarom en in welke functie. Er is niet voor niets een arbeidstijdenwet. Dat daar wel eens vanaf wordt geweken en dat er mensen zijn die structureel overwerken, dat weet ik. Dat heb ik zelf ook veel gedaan. Maar structureel 80 uur werken?

Mensen met een eigen zaak werken nog wel eens 80 uur, maar die zijn niet allemaal declarabel (in overdrachtelijke zin). In dienst bij een werkgever zie je niet zoveel mensen 80 uur werken, maar wel 50 of 60.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:57

Je word bedankt dan krijgen alle huisbezitters gigantische problemen en worden alsnog burgers tot op het bot uitgekleed :o
Jij zit zeker in een huurhuis?? Dat je op de hypotheekrente zo'n kritiek hebt.
Wij hebben maar een normale hypotheek
Arabesk schreef:
Als ze nu eerst weer eens de hypotheekrente aftrek afschaffen voor huizen > 5 ton, dat bespaart veel meer dan dit :( Maar dankzij de VVD is die hypotheekrente aftrek voor dure huizen er weer gekomen. Terwijl die afgeschaft was.

Dat werkgevers zwangeren het liefst moeilijker aannemen dat begrijp ik wel maar om nou te zeggen we nemen geen moeders aan (aangezien ik al sinds vorig jaar juli bezig ben met solliciteren en toen nog niet weer zwanger was) vond ik wel te zot voor woorden
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 05-05-12 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:58

Electra63 schreef:
cherie78 schreef:
Naar verhouding betalen de laagste inkomens inderdaad het meeste.

Ik vind dit altijd hele rare beweringen?
Als je uitgaat van alleen de premie van de zorgverzekerin wel :D , als je echter kijk, naar de loonbelasting die de hogere inkomens betalen, weer niet. :D

Is toch een heel simpel rekensommetje?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:01

purny schreef:
cherie78 schreef:
En iemand mag niet afgewezen worden op leeftijd, geloof, afkomst etc.

Maar het wordt allemaal gedaan :j

Met de vermelding dat de kandidaat niet in het profiel past.

Bijvoorbeeld inderdaad :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:03

Heino schreef:
Weet je, je kan niet álles bij rijkere mensen vandaan halen. Ik ben ook behoorlijk links, ben ook van de sterkste schouders zwaarste lasten, maar niet van de sterkste schouders álle lasten. En die indruk krijg ik bij jou nu wel enigszins.

Wonderlijk, want volgens mij heb ik vooral benadrukt dat ik meer visie wil (namelijk kritisch kijken naar de hele gezondheidszorg en structurele keuzes maken, ipv dit soort net-niet-methodes) is mijn bezwaar vooral dat ik het eigen risico de zieken zo onevenredig benadeelt, niet de mensen met een lager inkomen per se.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:05

Purny zo'n vermelding vind ik persoonlijk ook veel netter doen overkomen inderdaad.

Maar hoe zit dat dan eens hiermee?

Je hebt goede opleiding afgerond en je solliciteert precies naar de functie-eisen waar je ook precies aan voldoet etc.. En dan een terugkoppeling terug weten te krijgen met ''Sorry we gaan niet verder met je in ons sollicitatie proces ivm te duur voor ons''

Want dit heb ik ook al regelmatig als terugkoppeling terug gekregen en ik stond er versteld van!! Waarom heb ik dan een goede opleiding afgerond..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:06

Shadow0, het is best een klein beetje logisch dat besparingen op de zorg ook hun weerslag hebben op mensen die klant zijn bij die zorg. Als er bijvoorbeeld een maatregel komt bij de slagersbranche, dan worden de producten daar ook duurder. Is dat dan oneerlijk voor die klanten en een ongekend voordeel voor de vegetariers?

XfiemoX, dit is niet helemaal de plek om jouw afwijzingen te bespreken, daar zijn andere topics meer geschikt voor.

XFiemoX

Re: eigen risico bijna verdubbeld in 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:07

Lovely klopt en zal me er ook niet verder over los laten daar gaat immers dit topic niet echt over, sorry.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:14

Lovely schreef:
Shadow0, het is best een klein beetje logisch dat besparingen op de zorg ook hun weerslag hebben op mensen die klant zijn bij die zorg. Als er bijvoorbeeld een maatregel komt bij de slagersbranche, dan worden de producten daar ook duurder. Is dat dan oneerlijk voor die klanten en een ongekend voordeel voor de vegetariers?

Zodra het betekent dat essentiele voedselbronnen niet meer bereikbaar zijn voor bepaalde groepen: ja. Bij vlees is dat wat minder het geval, maar als het bijvoorbeeld zou betekenen (wat in Amerika al aan de orde is) dat verse groente en fruit niet meer haalbaar zijn, dan denk ik dat we kritisch na moeten denken.

Daarnaast heb ik nogal wat problemen met het wegzetten van chronisch zieken als 'klant'. Ze hebben verrekte weinig keuze. De meesten zijn niet ziek omdat het zo'n leuk tijdverdrijf is.

En tenslotte ben ik van mening dat de besparingen nu onevenredig op de patient worden afgewenteld, terwijl er binnen de zorg zelf OOK zoveel wringt. En de chronisch zieken hebben vele malen minder mogelijkheden om bv de hele werkwijze te veranderen dan de politiek of de zorgverzekeringen dat hebben. Daarom vind ik dit een kortzichtige, vervelende bezuiniging waarbij het leed voor de mensen die in de problemen komen erg groot is, die de solidariteit heel erg onder druk zet (dat blijkt in dit topic wel genoeg lijkt me) terwijl het betrekkelijk weinig structurele besparing oplevert. DAAR heb ik moeite mee.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:16

Lovely schreef:
Electra63 schreef:
WFiemox:
Dat een werkgever een zwangere dame niet aanneemt, dat vind ik niet zo gek. Immers na een paar maanden, na net goed ingewerkt te zijn, ga je weer met verlof en moet jouw werk toch weer over genomen worden door een (tijdelijke) kracht.

Ik zie hier vaak staan dat mensen 80 uur per week werken? Ik wil wel graag weten waarom en in welke functie. Er is niet voor niets een arbeidstijdenwet. Dat daar wel eens vanaf wordt geweken en dat er mensen zijn die structureel overwerken, dat weet ik. Dat heb ik zelf ook veel gedaan. Maar structureel 80 uur werken?

Mensen met een eigen zaak werken nog wel eens 80 uur, maar die zijn niet allemaal declarabel (in overdrachtelijke zin). In dienst bij een werkgever zie je niet zoveel mensen 80 uur werken, maar wel 50 of 60.

Is logisch wanneer je in loondienst werkt er van ieder overgewerkt uur dubbel belast wordt en naar de belastingdienst verdwijnt,of je krijgt tijd voor tijd maar geen tijd om het te besteden want daar is geen tijd voor,dus wat schiet het dan op voor de werknemer om over te werken,helemaal niks!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:20

Lovely schreef:
Electra63 schreef:
WFiemox:

Ja, dat klopt, zelfstandigen e.d. werken inderdaad vaak meer.
Maar in dit topic, krijg je bijna de indruk dat 80 uur werken normaal is om een goede boterham te verdienen. :D

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:23

Dan zie ik hier staan dat mensen vinden dat ze actie ondernemen door een dag niet te tanken,nou die actie slaat nergens op,zet geen zode aan de dijk,je kunt beter een week massaal de auto laten staan en kun je daardoor niet bij je werk komen,gewoon ziekmelding en allemaal een week thuis blijven van je werk,dus de economie een week stilleggen,maar dan wel landelijk,kijken hoe snel ze zijn in den Haag!

We worden al twintig jaar voor de gek gehouden en iedereen klaagt wel maar gaan gewoon na een uur klagen door met de brave burger spelen,bang om hun eigen hachie te verliezen en de sterkste zullen blijven bestaan en de zwakkere gaan er onderuit,in den Haag en Brussel lachen ze zich kapot en wanneer ze het niet meer aankunnen krijgen ze naast hun wachtregeling nog een vette handdruk en gaan met ons geld mooi weer spelen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:26

Paddenpad schreef:
Dan zie ik hier staan dat mensen vinden dat ze actie ondernemen door een dag niet te tanken,nou die actie slaat nergens op,zet geen zode aan de dijk,je kunt beter een week massaal de auto laten staan en kun je daardoor niet bij je werk komen,gewoon ziekmelding en allemaal een week thuis blijven van je werk,dus de economie een week stilleggen,maar dan wel landelijk,kijken hoe snel ze zijn in den Haag!

We worden al twintig jaar voor de gek gehouden en iedereen klaagt wel maar gaan gewoon na een uur klagen door met de brave burger spelen,bang om hun eigen hachie te verliezen en de sterkste zullen blijven bestaan en de zwakkere gaan er onderuit,in den Haag en Brussel lachen ze zich kapot en wanneer ze het niet meer aankunnen krijgen ze naast hun wachtregeling nog een vette handdruk en gaan met ons geld mooi weer spelen.

Natuurlijk, gewoon ziek melden!!
Wat raar toch, dat werkgevers soms sceptisch zijn bij ziekteverzuim. Hoe vaak ik niet het advies lees: ziek melden. Neem dan verlof op. Het is niet het probleem van de werkgever hoe en of jij op je werk kan komen. :)

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:29

Dat er nu zo weinig geld over is is omdat de banken,de pensioenfondsen al die jaren gegokt hebben door investeringen te doen en te beleggen in zaken die geen garantie voor de toekomst bieden,plus dat wij als Hollanders ook nog eens het meeste afdragen aan Brussel voor de EU,en wij maar braaf betalen en nu zitten wij straks in de armoe en die dikke koppen die aan de macht zijn blijven dik,zien ze het niet meer zitten nou dan laten we het kabinet toch knallen,zo gaat dat al vanaf 1998 en wij maar denken dat we in een democratie leven....echt niet!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:34

Paddenpad schreef:
Dat er nu zo weinig geld over is is omdat de banken,de pensioenfondsen al die jaren gegokt hebben door investeringen te doen en te beleggen in zaken die geen garantie voor de toekomst bieden,plus dat wij als Hollanders ook nog eens het meeste afdragen aan Brussel voor de EU,en wij maar braaf betalen en nu zitten wij straks in de armoe en die dikke koppen die aan de macht zijn blijven dik,zien ze het niet meer zitten nou dan laten we het kabinet toch knallen,zo gaat dat al vanaf 1998 en wij maar denken dat we in een democratie leven....echt niet!

Overdrijf jij altijd zo? Wij zijn nr. 4 of 5 uit mijn hoofd :D

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:36

Electra63 schreef:
Paddenpad schreef:

Natuurlijk, gewoon ziek melden!!
Wat raar toch, dat werkgevers soms sceptisch zijn bij ziekteverzuim. Hoe vaak ik niet het advies lees: ziek melden. Neem dan verlof op. Het is niet het probleem van de werkgever hoe en of jij op je werk kan komen. :)

Wat denk je wat het antwoord is van de werkgever wanneer al zijn werknemers dezelfde week tegelijk verlof willen haha jij snapt het niet helemaal en leest alleen ziekmelden,aangezien je aan de vakbonden ook niks hebt of niet veel zul je zelf iets moeten ondernemen tegen dit landelijk bestuur!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:38

Electra63 schreef:
Paddenpad schreef:

Overdrijf jij altijd zo? Wij zijn nr. 4 of 5 uit mijn hoofd :D

Nee ik overdrijf dus niet,jouw reactie is nu juist van de Hollander die denkt het valt allemaal wel mee,en daardoor zitten we in de problemen omdat de meeste zo nog denken en lekker blijven betalen en aanmodderen en niks willen ondernemen,bang voor je eigen hachie omdat je het nog wel goed vind zo.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:41

Paddenpad, wat een ongelofelijk kinderlijk naïeve posts van jou...laat me raden, financieel ook geen rozengeur en manenschijn in jouw leven?
Blijf maar lekker schreeuwen en schoppen tegen Den Haag, Brussel en vergeet de VS niet met al hun complotten, dan gaat er vast ook voor jou wel wat veranderen in de komende 10 jaar... :Y)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:54

Paddenpad,
Ziek melden, terwijl je niet ziek bent, is gewoon fraude, in mijn ogen. Het is nadelig voor de werkgever en voor je collega's/klanten. Ziekteverzuim is een grote onkostenpost voor werkgevers, als iemand dan niet ziek is en zich onterecht ziek meld, dan vind ik dit not-done.

Verder klopt jouw bericht over de bijdrage van Nederland aan de EU gewoon niet. Dus breng het niet als een feit.
hhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_ ... anismeekel

Verder, ben ik niet bang voor mijn hachje, maar heb ik mijn zaken goed voor elkaar :D

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:58

Wildgirl schreef:
Paddenpad, wat een ongelofelijk kinderlijk naïeve posts van jou...laat me raden, financieel ook geen rozengeur en manenschijn in jouw leven?
Blijf maar lekker schreeuwen en schoppen tegen Den Haag, Brussel en vergeet de VS niet met al hun complotten, dan gaat er vast ook voor jou wel wat veranderen in de komende 10 jaar... :Y)

Over kinderachtig gesproken,jouw post bewijst hoe zelfingenomen en egoistisch persoontje jij bent,die alleen maar denkt aan zichzelf en niet aan het land in het algemeen,mede door personen als jij wordt dit land ten gronde gejaagd,nu denk jij door persoonlijk te worden en te denken hoe mijn situatie is en te speculeren zoals men speculeert met onze belastingscenten en premie's je mening daarbij kracht toe te zetten,wat dus juist averechts werkt en laat zien hoe zwak jij bent of geestelijk onderontwikkeld en niet weet wat zich allemaal afspeelt in de maatschappij.

Wat jij doet is mensen proberen de kop in te drukken en zeggen dat ze lekker moeten blijven betalen zonder te zeuren of zelf na te denken waar hun zuurverdiende centjes heen gaan en wat men er mee doet.
Wij zijn volgens de statuten het op twee na rijkste land en dat zijn we geworden door onze inzet van hard werken en meegaan in het ontwikkelen van nieuwe ideeen en braaf betalen aan belasting en premie's en investeren in de economie waarvoor we nu gestraft worden en mogen opdraaien voor de kosten en schulden die gemaakt zijn door derden die dit dus niet gedaan hebben en met hun reet op het strand gelegen hebben al die jaren!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:59

Electra63 schreef:
Paddenpad,
Ziek melden, terwijl je niet ziek bent, is gewoon fraude, in mijn ogen. Het is nadelig voor de werkgever en voor je collega's/klanten. Ziekteverzuim is een grote onkostenpost voor werkgevers, als iemand dan niet ziek is en zich onterecht ziek meld, dan vind ik dit not-done.

Verder klopt jouw bericht over de bijdrage van Nederland aan de EU gewoon niet. Dus breng het niet als een feit.
hhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_ ... anismeekel

Verder, ben ik niet bang voor mijn hachje, maar heb ik mijn zaken goed voor elkaar :D

Ik denk dat je eerst eens een paar posten terug moet lezen en als je het dan nog niet begrijpt,gaat het waarschijnlijk boven je pet,het gaat niet over het ziekmelden!!!!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:04

Niet alleen in jouw ogen Electra, ook in mijn ogen ga je, je niet ziekmelden als je niet écht ziek bent.
Maargoed, 80% van de posters in dit topic hebben geen ideeeee waar ze het over hebben als ze woorden als politiek en bezuinigen op het salaris van de MP in hun mond nemen.
Ik wens iedereen daarom heel veel succes met het ER van 400 euro komend jaar!

Mijn laatste toevoeging, ja ik ben inderdaad in bepaalde mate zelfingenomen en misschien ook wel egoïstisch...gelukkig niet in die mate waardoor ik mijn ''kaauutee'' leventje op andermans bordje leg en alleen maar kan lopen klagen over hoe slécht ik/we het wel niet heb/hebben.
Geestelijk onderontwikkeld ben ik ook zéker, daarom ben ik namelijk wél in staat die 400 ER te dragen en zwak, ach wat is zwak...misschien had ik gisteravond niet die tweede fles Moët open moeten trekken ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:06

Electra63 schreef:
Lovely schreef:

Ja, dat klopt, zelfstandigen e.d. werken inderdaad vaak meer.
Maar in dit topic, krijg je bijna de indruk dat 80 uur werken normaal is om een goede boterham te verdienen. :D

Even offtopic, maar ik zou jullie aan willen raden een kijkje te nemen op de zuidas.
(en ik weet dat, omdat ik er zelf werk :Y) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:07

Wildgirl schreef:
Niet alleen in jouw ogen Electra, ook in mijn ogen ga je, je niet ziekmelden als je niet écht ziek bent.
Maargoed, 80% van de posters in dit topic hebben geen ideeeee waar ze het over hebben als ze woorden als politiek en bezuinigen op het salaris van de MP in hun mond nemen.
Ik wens iedereen daarom heel veel succes met het ER van 400 euro komend jaar!

Mijn laatste toevoeging, ja ik ben inderdaad in bepaalde mate zelfingenomen en misschien ook wel egoïstisch...gelukkig niet in die mate waardoor ik mijn ''kaauutee'' leventje op andermans bordje leg en alleen maar kan lopen klagen over hoe slécht ik/we het wel niet heb/hebben.
Geestelijk onderontwikkeld ben ik ook zéker, daarom ben ik namelijk wél in staat die 400 ER te dragen en zwak, ach wat is zwak...misschien had ik gisteravond niet die tweede fles Moët open moeten trekken ;-)

:D