Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:51

Winged schreef:
Magrathea schreef:
Is kinderbijslag niet inkomensafhankelijk dan? Wat is dat nu weer voor raars, huur- en zorgtoeslag is dat toch ook?

Weet je hoeveel een kind kost? :P Kinderbijslag is volgens mij ook een stimulans om wel kinderen te krijgen. Anders wordt het volgens mij onbetaalbaar :=

Ik persoonlijk vind dat je pas aan kinderen moet denken als je dat kunt betalen. Dan hoeft de overheid ook niet mee te betalen en wij dus ook niet :n

Daarbij vind ik niet dat je moet stimuleren om kinderen te krijgen aangezien we overbevolkt zijn!
Ook worden mensen steeds ouder door medische wetenschaps resultaten. Stoppen. Hoe oud moeten we worden? 200??

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:01

Figaro schreef:
@winged: Dat ligt er aan.. je hebt kinderalimentatie en partneralimentatie..

partneralimentatie vind ik echt de grootste onzin.. Alleenstaande moeder/vrouw kan ook gaan werken hoor!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:02

gohya schreef:
Malenka schreef:
Gohya,
Dat zal niet goed zijn voor het dierenwelzijn in Nederland... de dierenbescherming kan niet zomaar verder gaan waar de politie de taken heeft over genomen. De hele structuur is veranderd en de bereidheid tot medewerking van vrijwilligers ook. Ik ben benieuwd wat er mee gaat gebeuren.

Ik weet het,dan gaan we weer terug naar af w.b.t. de dieren.
Als de dierenpolitie dan toch moet verdwijnen,geef de DB dan meer bevoegheid?

ajb niet, daar moet dan eerst bij de DB eerst heel wat aan scholing gedaan worden voor dat dat aan de orde zou mogen komen.
we hebben toch ook gewoon de LID?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:03

griebels schreef:
Magrathea schreef:
Weet je hoeveel een kind kost? :P Kinderbijslag is volgens mij ook een stimulans om wel kinderen te krijgen. Anders wordt het volgens mij onbetaalbaar :=

Ik persoonlijk vind dat je pas aan kinderen moet denken als je dat kunt betalen. Dan hoeft de overheid ook niet mee te betalen en wij dus ook niet :n

Daarbij vind ik niet dat je moet stimuleren om kinderen te krijgen aangezien we overbevolkt zijn!
Ook worden mensen steeds ouder door medische wetenschaps resultaten. Stoppen. Hoe oud moeten we worden? 200??

Ja maar als je als ouder in één klap word ontslagen net als een hoop mensen voor je, dan aast iedereen op de best betaalde baan, dan moet je gewoon mazzel hebben.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:05

griebels schreef:

partneralimentatie vind ik echt de grootste onzin.. Alleenstaande moeder/vrouw kan ook gaan werken hoor!

Je bent duidelijk niet op de hoogte, als er geen kinderen geboren worden is er niemand straks om jouw oude dag te betalen
En een alleenstaande moeder met kleine kinderen die geen oppas kan betalen, kan onmogelijk gaan werken.
Of moet ze die kinderen overdag maar even in de ijskast stoppen???

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:07

Figaro schreef:
stef schreef:
parner alimentatie vind ik ook weer zoiets geks...

Totaal offtopic.. maar een partneralimentatie is alleen van toepassing als er een significant verschil is in inkomen tussen beide partners. Als moeder de vrouw er altijd voor gekozen heeft om thuis voor de kinderen te zorgen en de warme prak te koken voor manlief de snelle manager met dikke BMW.. Dan lijkt het mij niet meer dan redelijk dat vrouwlief na een scheiding een bepaalde periode recht heeft op een vorm van financiële steun van ex-manlief. En als zij daar vervolgens haar nagels van laat doen.. moet zij weten toch?
Maar goed, dit heeft weinig te maken met stemmen, bezuinigingen en politiek denk ik.

Uh mijn partner heeft geen kinderen met zijn ex (en zij ook niet zonder hem), maar moest toch partneralimentatie gaan betalen. Dat heeft hij weten af te ketsen door te zeggen dat dan ook het huis (met de crisis dus veel minder waard), met schuld dus, ook voor de helft van haar is...
Dit heeft hij gewonnen door onderlinge goede afspraken te maken...
Dus partneralimentatie alleen als je kinderen zou hebben is dus niet waar :n

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:09

Ik hoop van harte dat het krijgen van kinderen nooit alleen maar voor de welgestelden weggelegd zal zijn.
En zoals Sarabande zegt, zou dat ook erg dom zijn.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:18

sarabande schreef:
griebels schreef:

Je bent duidelijk niet op de hoogte, als er geen kinderen geboren worden is er niemand straks om jouw oude dag te betalen
Ik heb niet gezegd dat er geen kinderen meer geboren mogen worden, alleen dat het niet gestimuleerd moet worden. Overbevolking en vergrijzing ga je dan ook tegen met minder kinderen, en dus op lange termijn beter voor Nederland.
En een alleenstaande moeder met kleine kinderen die geen oppas kan betalen, kan onmogelijk gaan werken.
WAarom niet, er zijn toch genoeg grijsjes?? Die kunnen ook oppassen...
Of moet ze die kinderen overdag maar even in de ijskast stoppen???

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:20

op de lange termijn zullen er minder mensen zijn, meer werkgelegenheid, hogere inkomens en betere voorzieningen. Nederland wordt weer een rijk land :j

Blue_Eyes

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:21

Overbevolking ga je misschien tegen met minder kinderen, maar vergrijzing :n

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:23

op de lange termijn wel...
Niet zo veel kids meer erbij, geeft ook minder vergrijzing dan nu...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:30

griebels schreef:

Gadverdamme wat een ongelooflijk denigrerende en kortzichtige opmerking :r :r

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:32

Sorry hoor, maar lekker persoonlijk..
Mijn neefje en nichtje worden ook opgevangen door de oma's...
Wat is daar mis mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:36

Marjoow schreef:
Wat denk je nou, dat er Anno 2012 een Dictatuur en Derde Wereld Oorlog ontstaat in Nederland? Wel realistisch blijven hoor ;)

Hoho, niet zo vlug oordelen. De post komt van een jonger iemand die probeert om verband te brengen in de geschiedenis en het heden en ik denk dat we dat niet moeten ontmoedigen. Of de gedachtengang helemaal klopt en toepasselijk is, is een andere vraag maar ik vind het wel leuk dat er verder wordt gekeken dan de eigen neus lang is. Feit blijft dat Wilders wel al een flinke fractie in de kamer heeft gehad zonder dat hij daar overtuigend materiaal, plannen, programma of mensen voor had. Hopelijk is dat in de volgende kamer minder :).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:39

griebels schreef:
Sorry hoor, maar lekker persoonlijk..
Mijn neefje en nichtje worden ook opgevangen door de oma's...
Wat is daar mis mee?

Moet je wel een Opa en een Oma voor hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:41

sarabande schreef:
griebels schreef:

Gadverdamme wat een ongelooflijk denigrerende en kortzichtige opmerking :r :r

Ergens zit er natuurlijk wel wat in, maar dan op een goede manier uitgewerkt. Ouderen zullen steeds meer kansen krijgen om toch hun steentje te blijven bijdragen en ik denk dat dat voor veel mensen heel wenselijk is.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:43

djeez, er zijn altijd uitzonderingen...
meeste mensen hebben gewoon hun ouders nog hoor, dus voor kleine kinderen opa's en oma's...

ook kunnen vrouwen oppasmoeder zijn en met een paar andere moeders dagen afspreken...
Er zijn zoveel meer mogelijkheden dan alleen de kinderopvang financieren...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:46

Of vaders oppasvaders :+

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:47

kan ook...
Mijn broertje (en vader van 2) blijft op donderdags thuis en past dan ook op zijn neefje en op het kind van vrienden...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:50

Wat jij voorstelt, gebeurt inderdaad nu ook al.
Daar blijkt dan ook uit dat het geen totale oplossing is. Er blijft behoefte aan andere vormen van kinderopvang.
Niet iedere oma/opa wil worden ingezet als kinderopvang. Niet iedere ouder wil de zorg van kinderen van anderen erbij.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:53

griebels schreef:
ook kunnen vrouwen oppasmoeder zijn en met een paar andere moeders dagen afspreken...
Er zijn zoveel meer mogelijkheden dan alleen de kinderopvang financieren...

Nou...zo iets proberen wij hier in de buurt te organiseren. Lukt niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:53

Boras schreef:
Wat jij voorstelt, gebeurt inderdaad nu ook al.
Daar blijkt dan ook uit dat het geen totale oplossing is. Er blijft behoefte aan andere vormen van kinderopvang.
Niet iedere oma/opa wil worden ingezet als kinderopvang. Niet iedere ouder wil de zorg van kinderen van anderen erbij.

Klopt en daar reageerde ik op.
Als oma met alle liefde haar kleinkinderen opvangt, prima, maar het moet niet gedwongen gaan worden en als vaststaand aangenomen.
Oma heeft hard gewerkt en haar eigen kinderen grootgebracht dus ze moet een keuze kunnen maken om iets anders met haar tijd te gaan doen als ze dat wil

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:54

Er is ook behoefte aan meer geld voor de bevolking etc...
Je zult ergens moeten beginnen en dit zijn dingen die je zelf kunt doen!
Goed voor je eigen beurs maar ook voor de bevolking als je het met zijn allen doet.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:56

Volgende verkiezingen mag ik eindelijk stemmen. Besluit staat vast, wordt sowieso VVD. Al hun punten spreken me erg aan. Mensen die een modaal inkomen hebben of net iets meer worden -naar mijn mening- veel te veel misgund. Eigen boontjes doppen is belangrijk.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:57

Nee, niet met z'n allen, want niet iedereen kan/wil dit doen.
Plus het feit dat mensen straks langer door moeten werken, gooit ook roet in het eten bij je plan.
Ik vind het geen goed doordacht plan.