Dodelijk busongeval in Zwitserland met Belgische bus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 00:06

Jeetje wat een vreselijk ongeluk zeg ;( ;(
Woorden schieten me tekort.. ;(

Ine23

Re: Dodelijk busongeval in Zwitserland met Belgische bus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 00:28

Ook ik dacht weer aan het ongeval vandaag. Zo erg voor de nabestaanden van de buschauffeurs ook, want ook deze mensen herleven deze dag nog de rest van hun leven. Ik vraag me af hoe het nu een jaar later gaat met de revaliderende kinderen?

Sterkte voor alle mensen die op deze dag sterkte konden/kunnen gebruiken.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:52

Ik dacht er ook weer aan. Zeker omdat we er toch dichterbij staan ivm dochter van stalgenootje.
Dus dan wordt er sowieso heel vaak aan gedacht.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:04

Ik heb er ook aan gedacht en uitvoerig over gesproken. Woensdagavond was ik aan het werk en ik zat de hele avond naast de vader van 1 van de kinderen die verongelukt is. Dus ook het bewuste moment dat het een jaar geleden was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:40

Hoe is het met haar Silence? Lijkt me voor haar een giga moeilijk jaar...

Idd dan besef je het nog eens even goed Neon...

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:14

Het blijft verschrikkelijk, en het zal zeker niet snel vergeten worden. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:44

Vandaag in de telegraaf dat de chauffeur mogelijk zelfmoord wilde plegen. Ouders hebben veel vragen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:46

Arme chauffeur, het is niet niks wat hij mee heeft gemaakt. Waarom zoeken de ouders hier iets achter? Ook al zou hij geen fout hebben gemaakt, dan nog is dit iets wat je je hele leven blijft achtervolgen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:47

Ik denk dat de ouders voornamelijk een schuldige willen aanduiden. Vind het heel erg voor de echtgenote en familie van de buschauffeur, want de buschauffeur heeft altijd een beetje de schuld naar zich toe geschoven gekregen (eerst zou hij gedronken hebben, daarna was hij oververmoeid en had hij niet mogen rijden, nu dit weer).

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:50

Gini, dat gevoel heb ik nou ook..

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:30

bel91 schreef:
Vandaag in de telegraaf dat de chauffeur mogelijk zelfmoord wilde plegen. Ouders hebben veel vragen.

Waarom zo'n oud topic uppen?
Maar goed, vraag me toch wel af of je dat 'vandaag' gelezen hebt. Aangezien het de laatste keer was dat die chauffeur zou rijden met de bus en daarna zou hij met zijn vrouw op vakantie gaan, lijkt me sterk dat hij dan zelfmoord pleegt, en op wat voor een manier dan ook. := Iemand die zelfmoord pleegt zou er niet zoveel mensen bij willen betrekken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:35

Ehm omdat er vandaag een reportage over in stond....
er waren/zijn genoeg mensen die er mee bezig waren en/of mensen kenden die er in betrokken waren. Er word gesuggereerd dat hij antidepressiva slikte.

http://www.hartvannederland.nl/algemeen ... zelfmoord/

En ook hier vandaag vermeld..
telegraaf moet je voor aanmelden om te lezen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-04-14 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:38

Mensen die depressief zijn hebben niet per se zelfmoord gedachtes.:) Het zou wel kunnen hé, maar ik vind het gewoon ongeloofwaardig klinken dat die buschauffeur er dan zoveel onschuldige mensen bij zou betrekken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:46

Van bepaalde (antidepressiva) medicatie is bekend dat ze tot zelfmoord kunnen leiden. Als bijwerking van de medicijnen.
Mijn dochter slikt bijvoorbeeld Ritalin en ook bij dat medicijn is bekend dat men daardoor zelfmoordgedachtes kan krijgen. Staat als bijwerking vermeld in de bijsluiter bij het medicijn. Dan is het aan de begeleiding om dit te signaleren. Mijn dochter slikt het sinds kort en wij houden dat dus goed in de gaten.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:48

De Telegraaf :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:54

Tiggs schreef:
De Telegraaf :')

+1 arme vrouw haar overleden man is nu de boeman. . Denk nog geregeld eraan , als ik nummers hoor van de ceremonie en dan zie ik de rij met kisten weer staan. .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 16:09

De Telegraaf is een sensatiekrant. Dat moet met een fikse korrel zout gelezen worden.
Helaas kan ik het artikel niet lezen, maar ik spreek dagelijks een vader van een omgekomen kind, en weet ook wat hier gemeld wordt niet zo is.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 16:21

Zo sneu.. ben benieuwd wat voor wending dit gaat krijgen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:24

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:49

Gaat dus niet om alle ouders maar de ouders van 14 kinderen. Vond het al vreemd. Degenen die ik ken (2 overleden kinderen) zitten daar niet bij namelijk.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:50

Ik kan wel begrijpen dat een deel ouders niet kan loslaten wat er gebeurd is en het onderzoek laten overdoen. Als die mensen antwoorden nodig hebben, hebben ze alle recht om alles te doen om die antwoorden te krijgen. Ze zijn hun kind kwijt.

Of het veel antwoorden zal geven, dat weet ik niet. Maar ik begrijp wel dat die ouders het proberen. Die hele zelfmoordpiste ivm de chauffeur, daar geloof ik persoonlijk niet in.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:36

Tieneke schreef:
Ik kan wel begrijpen dat een deel ouders niet kan loslaten wat er gebeurd is en het onderzoek laten overdoen. Als die mensen antwoorden nodig hebben, hebben ze alle recht om alles te doen om die antwoorden te krijgen. Ze zijn hun kind kwijt.

Of het veel antwoorden zal geven, dat weet ik niet. Maar ik begrijp wel dat die ouders het proberen. Die hele zelfmoordpiste ivm de chauffeur, daar geloof ik persoonlijk niet in.

Dit.:j
Het lijkt me ook onmogelijk om na te gaan of er iets technisch aan die bus was, als je ziet wat voor een wrak er overblijft kan je dat toch gewoon niet meer onderzoeken? Ik denk niet dat we hier ooit een juist antwoord op zullen krijgen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:51

Hvelreki schreef:

Citaat:
Dat bericht de Nederlandse krant De Telegraaf en werd door ouders bevestigd aan Het Nieuwsblad.

Ik vraag mij trouwens of of je uberhaubt wel 100% zeker een uitslag krijgt. Alleen dan lijk je rust te hebben, komt er geen resultaat uit dan denk ik dat je alsnog blijft zitten met de vraag waarom? En je krijgt je kind er ook niet mee terug. Voor de weduwe moet dit toch ook verschrikkelijk zijn dat de 'goede' naam van je man zo te kijk gezet wordt.

Hier zijn geen winnaars en die komen er niet ook -O-

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:52

Tieneke schreef:

Deze ouders trekken zich op aan een vals antwoord. Er zijn al zoveel onderzoeken geweest, nergens kon uit afgeleid worden wat de oorzaak precies was, waarschijnlijk een samenloop van omstandigheden, zoals zo vaak bij een ongeval.
De ouders hebben de schuld bij de buschauffeur gelegd en ze laten nu net zoveel onderzoeken doen tot als er iemand zegt 'ja, het kwam door de chauffeur'.
Ik kan me het verdriet van de ouders niet voorstellen en ik hoop het nooit nooit nooit mee te maken, maar hoe ze nu bezig zijn kan ik toch weinig begrip voor hebben. De familie van de buschauffeur heeft ook iemand verloren he, het is niet dat ze buiten schot blijven.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:34

Tuurlijk, maar als je verteerd wordt door verdriet, kan ik me voorstellen dat je niet rationeel blijft en dit doet.