Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Momey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:31

AMSTERDAM - Het regeringstoestel met prins Willem-Alexander, prinses Máxima, prins Constantijn, prinses Laurentien en hun kinderen vloog vrijdagavond wegens slecht weer eerst naar Sankt Gallen in Zwitserland.

Bron nu.nl

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:32

Jolliegirl schreef:
Bewust en onbewust :) :)
Duidelijk lijkt me.

En wanneer is iets een risico en wanneer is het dat niet?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:32

Citaat:
DEN HAAG - Het regeringsvliegtuig PH-KBX, met daarin Prins Willem-Alexander, prinses Máxima, prins Constantijn, prinses Laurentien en al hun kinderen, is geland in het Zwitserse Sankt Gallen

Staat in de Telegraaf. Ik was effe eten dus had niet door dat ze al geland waren. Maar dan nog.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:33

Michellkuh schreef:
Deze meneer ging met alle waarschuwingen (code rood en verboden om off piste te gaan) toch off piste en kwam in een lawine terecht. Dit zijn risico's opzoeken.

Een ander persoon zit in een auto en een dronken gast rijdt vol in op zijn auto en de persoon die niets fout deed ging dood. Dat is het noodlot.

Voila _/-\o_

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:33

Nouuuuuu als er code 4 afgegeven is en een off piste verbod....dan neem je toch een behooorlijk risico als je toch off piste gaat...Laat ik het zo zeggen: Ik had mijn vent er aan z'n oren vandaan getrokken en als het moet aan een ander lichaamsdeel, ik zou dat niet kunnen waarderen zo'n actie.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:34

Cassidy schreef:
Jolliegirl schreef:
Bewust en onbewust :) :)
Duidelijk lijkt me.

Daar vroeg je toch niet om?

Je vroeg het verschil tussen risico en noodlottig.

noodlottig is(voor mij) zonder risico iets doen wat fout gaat.

Offpiste met deze sneeuwval is gewoon dom. :) Zeker na een offpiste verbod!
Dan vraag je bewust om dit soort moeilijkheden. Spanning of niet.. dan zoek je maar een gewone zwarte piste op.

Momey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:34

Michellkuh ik ben trots op je

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:35

Ik weet niet of het al genoemd is, maar ik ben eigenlijk een beetje bang dat iedereen ingevlogen wordt om 'afscheid' te nemen, dat hij nu nog kunstmatig in leven wordt gehouden.

Hoe dan ook verschrikkelijk, en ik duim dat het heel erg mee valt!! Maar 20 minuten onder de sneeuw is echt lang. :\

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:35

Vreselijk ongeluk, ook al was het een onverantwoorde actie.

Ik zat me te bedenken, stel dat er nu iets met dat regeringsvliegtuig zou gebeuren.
Dan ontstaat er een ernstig probleem met de troonopvolging.
Er staat me iets van bij dat mogelijke troonopvolgers vanwege dit gevaar vaak met aparte vliegtuigen vliegen. Of is dat een broodje aap verhaal?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:36

Waarom er vanuit gaan dat het om afscheid nemen gaat?

Als een familielid van jou in het ziekenhuis ligt, al is het met een gebroken been, dan wil je daar toch ook zo snel mogelijk heen?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:37

Bellarose schreef:
Ik weet niet of het al genoemd is, maar ik ben eigenlijk een beetje bang dat iedereen ingevlogen wordt om 'afscheid' te nemen, dat hij nu nog kunstmatig in leven wordt gehouden.

Dat is mogelijk, maar ik denk niet dat je daaraan conclusies moet verbinden.
Het is heel normaal dat de familie op een moment als dit bij elkaar wil zijn. Hoe de situatie ook is op dit moment.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:37

Jolliegirl schreef:
Cassidy schreef:

Daar vroeg je toch niet om?

Je vroeg het verschil tussen risico en noodlottig.

noodlottig is(voor mij) zonder risico iets doen wat fout gaat.

Offpiste met deze sneeuwval is gewoon dom. :) Zeker na een offpiste verbod!
Dan vraag je bewust om dit soort moeilijkheden. Spanning of niet.. dan zoek je maar een gewone zwarte piste op.

Er was geen off-piste verbod toen hij daar aan het skiën was... Dat is daarna pas afgekondigd.

Momey

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:38

nee hoor

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:39

Ook al is het dom en onverstandig en is het waarnschijnlijk ze eigen schuld, dan nog blijft dit erg tragisch!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:39

Bellarose schreef:

Hoe dan ook verschrikkelijk, en ik duim dat het heel erg mee valt!! Maar 20 minuten onder de sneeuw is echt lang. :\

Als mijn zus een ongeluk heeft gehad, ga ik ook direct die kant op :j
Familie is belangrijk voor mij. Als ik er zou liggen, zou mijn zus met kids die kant opkomen. Dat weet ik zeker. Als steun voor mij of mijn vriend.
Rustig thuis afwachten zit er niet bij.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:40

Momey, misschien is het handig om even de post te quoten waar op je reageert, ik heb geen flauw idee waar je nu 'nee hoor' op zegt namelijk. :+

Iemand enig idee wanneer er een extra journaal kwam? Meen het ergens gelezen te hebben maar vergeten.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:41

Ik ga ook nergens van uit een hoop van harte dat ik het ontzettend mis heb, maar 'normaal' heb je 6 minuten, hij lag 20 minuten onder de sneeuw. :brr:

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:42

Ik volg nu RTL

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:44

vuurneon schreef:
Ik volg nu RTL

Weinig nieuws zo te horen... Brrr... Dom of niet, ik vind het erg akelig. Ook de koninklijke familie ontkomt niet aan de nare gebeurtenissen in het leven...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:45

T zijn net gewone mensen, alleen hebben zij de pech dat alles uitvergoot wordt.... Lijkt mij ook niet echt fijn. Friso wil gewoon zijn.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:48

vuurneon schreef:
Bellarose schreef:

Als mijn zus een ongeluk heeft gehad, ga ik ook direct die kant op :j
Familie is belangrijk voor mij. Als ik er zou liggen, zou mijn zus met kids die kant opkomen. Dat weet ik zeker. Als steun voor mij of mijn vriend.
Rustig thuis afwachten zit er niet bij.

Niet vervelend bedoeld, maar als jij en je familie vervolgens neerstort is er niet een compleet koningshuis wég.

Ik denk het ook Vuurneon...

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:49

Dom of niet, is het daarom minder erg??

Wat een geneuzel. Dat het niet erg snugger was, waren we op pagina 1 al uit geloof ik.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:49

Citaat:
Koninklijk huis-verslaggeefster Marieke de Vries is een uur geleden geland in Wenen. Volg haar via haar twitter. Ze vliegt vanavond nog naar Innsbruck waar Friso op de intensive care ligt.

Waarom kan zij wel naar Innsbruck vliegen en de koninklijke familie niet? :+

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:50

vuurneon schreef:
T zijn net gewone mensen, alleen hebben zij de pech dat alles uitvergoot wordt.... Lijkt mij ook niet echt fijn. Friso wil gewoon zijn.

Dat is inderdaad de keerzijde! Maar daarnaast is er bijvoorbeeld medisch gezien ook enorm veel mogelijk voor ze. Zo'n status zal je in het ziekenhuis vast de beste zorg opleveren. Ieder mens (arts) is toch net even scherper bij patiënten met een dergelijke status en wellicht opent het deuren die voor de reguliere sterveling gesloten blijven.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:50

Update bij RTL had weinig nieuw nieuws. Familie is onderweg, beetje uitleg over lawine, risico's wat hij kan hebben..

Naja geen nieuws is goed nieuws.