Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Intussen is de PVV sinds Wilders zijn getwitter over de koningin, eerst na haar kersttoespraak nu over de sjaal, 5 zetels gedaald in de peilingen
Als het tot zijn aanhangers door gaat dringen dat hij VOOR alle verhogingen die zij nu op hun aanslagen vinden en TEGEN het verlagen van de hypotheekrente op dure huizen (soms per jaar meer dan een modaal salaris) is, wellicht dat ze dan eens zullen begrijpen dat Wilders gewoon een hele rechtse politicus is met alleen maar een extreme haat voor alles dat met de Islam te maken heeft.
gohya schreef:Ik hoorde net op t.v. dat de PVV 2 zetels is kwijt geraakt.
Maar 5 kwijt raken zou nog beter zijn.
Tessa_1 schreef:De PVV is qua programma hetzelfde als de SP
jameyskatje schreef:ik deel bepaalde punten van de pvv, maar hun signatuur, hun visie over de islam en de moslims, weerhoud mij er van om op hen te stemmen. dan kan de rest van hun programma nog zo goed zijn, met een stem voor de pvv keur je dus hun visie over de islam en moslims (en dus een groot deel van je landgenoten die vrijheid moeten inlveren) goed en daar kan ik niet bij.
ik ken pvv-ers die (wanneer ik hun face to face naar de reden vraag) dingen roepen als 'ja maar ik vind hun programmapunt over de zorg belangrijk, of over de financieen' en dan zogenaamd zijn ze solidair met de moslims en vinden ze het geen enkel probleem dat ik een hoofddoek draag. als ik ze vervolgens met het volgende confronteer 'maar door jou stem op de pvv, komt mijn vrijheid in gevaar'. ja dan hebben ze niets meer te zeggen dan 'zo bedoel ik dat ook niet'. Maargoed.. dan denk ik weer.. waarom niet stemmen op de sp?
Daarom stem ik dus ook sp
dat hele koningin-hoofddoek verhaal. ag, hij krijgt gewoon weer podium. ik ben blij dat de koniging zei dat het niets met onderdrukking te maken heeft. maarja, de koningin is ook niet heilig, ik vind het sowieso al 1 grote poppenkast. punt is wel, Wilders verliest steeds meer zetels en zijn uitspraken blijven slecht/niet onderbouwd
Tessa_1 schreef:Aan de hand van de verkiezingsprogramma's van de SP en de PVV; en dan kijkend naar het 'sociale' stuk daarvan:
- Willen allebei de AOW leeftijd op 65 houden volgens de verkiezingsprogramma's
- Willen allebei het behoud van de stufie en de OV-jaarkaart
- Willen allebei meer investeren in het onderwijs
- Willen allebei geen verhoging van het eigen risco
- Willen allebei meer mensen voor de zorg en in de zorg investeren
- Willen allebei meer kleinschalige zorg in de buurt
- Willen allebei 'behoud van huursubsidies'/'minder stijging van huurprijzen'
- Willen allebei geen kilometerheffing
- Willen allebei rechten van dieren in de grondwet
- Willen allebei extra politieagenten
- Willen allebei sociale werkplaatsen en speciaal onderwijs behouden
Op sociaal vlak zijn ze het dus grotendeels gewoon met elkaar eens, de verschillen zitten in de dingen die de SP wel in hun verkiezingsprogramma heeft staan en de PVV niet, en in alle dingen die volgens de PVV ook maar iets met buitenlandse mensen te maken hebben waardoor ze er extreem op reageren.
Maar ik vind het allebei niks, het kan nooit goed zijn voor een land om zo extreem dingen door te willen voeren. (En of dat nou 'ieder voor zich' of 'alles samen delen is'.. in het ene geval lijd de helft van de bevolking honger, en in het andere geval gaat de staat failliet.)
randalinpony schreef:@Blue Eyes.![]()
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Pol ... itie.dhtml
Perspolitie... ik voel een Godwin opborrelen...