PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:10

Intussen is de PVV sinds Wilders zijn getwitter over de koningin, eerst na haar kersttoespraak nu over de sjaal, 5 zetels gedaald in de peilingen
Als het tot zijn aanhangers door gaat dringen dat hij VOOR alle verhogingen die zij nu op hun aanslagen vinden en TEGEN het verlagen van de hypotheekrente op dure huizen (soms per jaar meer dan een modaal salaris) is, wellicht dat ze dan eens zullen begrijpen dat Wilders gewoon een hele rechtse politicus is met alleen maar een extreme haat voor alles dat met de Islam te maken heeft.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 19:22

sarabande schreef:
Intussen is de PVV sinds Wilders zijn getwitter over de koningin, eerst na haar kersttoespraak nu over de sjaal, 5 zetels gedaald in de peilingen
Als het tot zijn aanhangers door gaat dringen dat hij VOOR alle verhogingen die zij nu op hun aanslagen vinden en TEGEN het verlagen van de hypotheekrente op dure huizen (soms per jaar meer dan een modaal salaris) is, wellicht dat ze dan eens zullen begrijpen dat Wilders gewoon een hele rechtse politicus is met alleen maar een extreme haat voor alles dat met de Islam te maken heeft.

Je vergeet de uitspatting van Bosman nog: een uitgekotst stuk halalvlees, gemaakt van turks varken. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:25

Inge_83 schreef:
Je vergeet de uitspatting van Bosman nog: een uitgekotst stuk halalvlees, gemaakt van turks varken. ;)

Dat was nog niet eens meegenomen in deze peilingen, dat komt nog.

Die meneer heeft trouwens wel echt het uiterlijk van een lid van de provinciale staten :+

gohya

Re: PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:31

Ik hoorde net op t.v. dat de PVV 2 zetels is kwijt geraakt.
Maar 5 kwijt raken zou nog beter zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:35

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:37

Mooi! Lekker voor ze.Van mij mogen ze nog veel meer zetels verliezen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:39

gohya schreef:
Ik hoorde net op t.v. dat de PVV 2 zetels is kwijt geraakt.
Maar 5 kwijt raken zou nog beter zijn.

Beter dat ze zichtbaar in de Kamer zitten dan ergens achter de schermen van een christelijke partij.

Veel acties van de PVV doen meer goed voor de rede en gezond verstand dan welk redelijk- of gezond vestand argument ook.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 16-01-12 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:39

Goyha, jij stemde eerst toch PVV, als ik me niet vergis? Wat heeft je politieke voorkeur doen veranderen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:54

Heino schreef:
Goyha, jij stemde eerst toch PVV, als ik me niet vergis? Wat heeft je politieke voorkeur doen veranderen?

Ja klopt,en daar heb ik nu heel veel spijt van.
Ze zouden niet aan de gezondheids zorg komen! en zo nog meer belofte's die ze niet na komen.
Volgende stem is voor de SP.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:58

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:10

Ik vind overigens de uitglijder van Wilders een stuk slechter voor de PVV dan een uitglijder van een vazal a la Bosman. Het was al bekend dat de PVV gewoon geen kwalitatief goede mensen aan kan trekken. Een beetje verstandig mens trapt daar niet in, zeker niet na het LPF debacle.

Maar dat een leider zo zwaar uit de bocht gaat dat hij de koningin van iets onheus beticht, is er gewoon feit van slecht leiderschap. En slechte leiders trekken eenmaal geen goed personeel aan. Maar goed, de stemmers van Nederland gaan nou weer de andere kant in. De zetels gaan van de PVV naar de SP, het moet niet gekker worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:33

Paar jaar geleden voor de verkiezingen zeiden tot mijn stomme verbazing al veel mensen dat ze de keuze tussen de SP of de PVV zouden maken en zelfs dat de stemwijzer beide aangaf.
Toen vroeg ik me af wie die vragen gemaakt had
Maar Wilders was zo slim geweest om net te doen of hij compassie had met Henk en Ingrid en beloftes in zijn programma opgenomen die hij niet alleen niet kon financieren, maar ook niet van plan was om na te komen. Intussen is het zo dat de SP en de PVV wel eensgezind tegen Europa zijn en dat schijnt nogal wat mensen aan te spreken.
Dat de SP voortgekomen is uit het communisme en die ideologie nog aanhangt, lijkt niet bekend te zijn

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:10

De PVV is qua programma hetzelfde als de SP, maar dan met aantal dingen gebaseerd op een hekel aan buitenlanders eraan toegevoegd.. Het zijn allebei partijen waar mensen op stemmen die 'iets te zeuren hebben' of 'ontevreden zijn'. (Het wisselt alleen wie die stemmen krijgt van die groep nederlanders, het ene jaar is het de SP, het volgende jaar de LPF en dan weer de PVV).

De SP heeft makkelijk roepen als ze alleen maar in de oppositie zitten, het zou echt niet goed zijn voor nederland om meer geld te gaan weggeven aan allerlei dingen zonder ergens op te gaan bezuinigen..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 00:38

Tessa_1 schreef:
De PVV is qua programma hetzelfde als de SP

Dan heb je toch weinig begrip van de werkelijkheid. Wilders is gewoon een rechtse politicus, altijd al geweest en de enige reden dat hij tegen Europa is, is omdat Europa regels oplegt, bijvoorbeeld over hoe een land met zijn immigranten en asielzoekers behoort om te gaan.

SP is de meest linkse partij die juist alles wil delen en loyaal is voor de zwakken in de samenleving

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 02:02

Aan de hand van de verkiezingsprogramma's van de SP en de PVV; en dan kijkend naar het 'sociale' stuk daarvan:
- Willen allebei de AOW leeftijd op 65 houden volgens de verkiezingsprogramma's
- Willen allebei het behoud van de stufie en de OV-jaarkaart
- Willen allebei meer investeren in het onderwijs
- Willen allebei geen verhoging van het eigen risco
- Willen allebei meer mensen voor de zorg en in de zorg investeren
- Willen allebei meer kleinschalige zorg in de buurt
- Willen allebei 'behoud van huursubsidies'/'minder stijging van huurprijzen'
- Willen allebei geen kilometerheffing
- Willen allebei rechten van dieren in de grondwet
- Willen allebei extra politieagenten
- Willen allebei sociale werkplaatsen en speciaal onderwijs behouden

Op sociaal vlak zijn ze het dus grotendeels gewoon met elkaar eens, de verschillen zitten in de dingen die de SP wel in hun verkiezingsprogramma heeft staan en de PVV niet, en in alle dingen die volgens de PVV ook maar iets met buitenlandse mensen te maken hebben waardoor ze er extreem op reageren.

Maar ik vind het allebei niks, het kan nooit goed zijn voor een land om zo extreem dingen door te willen voeren. (En of dat nou 'ieder voor zich' of 'alles samen delen is'.. in het ene geval lijd de helft van de bevolking honger, en in het andere geval gaat de staat failliet.)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 06:12

ik deel bepaalde punten van de pvv, maar hun signatuur, hun visie over de islam en de moslims, weerhoud mij er van om op hen te stemmen. dan kan de rest van hun programma nog zo goed zijn, met een stem voor de pvv keur je dus hun visie over de islam en moslims (en dus een groot deel van je landgenoten die vrijheid moeten inlveren) goed en daar kan ik niet bij.

ik ken pvv-ers die (wanneer ik hun face to face naar de reden vraag) dingen roepen als 'ja maar ik vind hun programmapunt over de zorg belangrijk, of over de financieen' en dan zogenaamd zijn ze solidair met de moslims en vinden ze het geen enkel probleem dat ik een hoofddoek draag. als ik ze vervolgens met het volgende confronteer 'maar door jou stem op de pvv, komt mijn vrijheid in gevaar'. ja dan hebben ze niets meer te zeggen dan 'zo bedoel ik dat ook niet'. Maargoed.. dan denk ik weer.. waarom niet stemmen op de sp?

Daarom stem ik dus ook sp ;)

dat hele koningin-hoofddoek verhaal. ag, hij krijgt gewoon weer podium. ik ben blij dat de koniging zei dat het niets met onderdrukking te maken heeft. maarja, de koningin is ook niet heilig, ik vind het sowieso al 1 grote poppenkast. punt is wel, Wilders verliest steeds meer zetels en zijn uitspraken blijven slecht/niet onderbouwd

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:02

Een groot verschil is dat de SP altijd respect voor Beatrix heeft betuigd. ;)

Daarnaast is er een fundamenteel verschil tussen een verkiezingsprogramma waar je als partij vierkant achter staat, en een dat je alleen maar in elkaar hebt geknutseld om maximaal stemmen te trekken.

Dat verschil vertaalt zich dan later in stemgedrag in de kamer. ;)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:15

jameyskatje schreef:
ik deel bepaalde punten van de pvv, maar hun signatuur, hun visie over de islam en de moslims, weerhoud mij er van om op hen te stemmen. dan kan de rest van hun programma nog zo goed zijn, met een stem voor de pvv keur je dus hun visie over de islam en moslims (en dus een groot deel van je landgenoten die vrijheid moeten inlveren) goed en daar kan ik niet bij.

ik ken pvv-ers die (wanneer ik hun face to face naar de reden vraag) dingen roepen als 'ja maar ik vind hun programmapunt over de zorg belangrijk, of over de financieen' en dan zogenaamd zijn ze solidair met de moslims en vinden ze het geen enkel probleem dat ik een hoofddoek draag. als ik ze vervolgens met het volgende confronteer 'maar door jou stem op de pvv, komt mijn vrijheid in gevaar'. ja dan hebben ze niets meer te zeggen dan 'zo bedoel ik dat ook niet'. Maargoed.. dan denk ik weer.. waarom niet stemmen op de sp?

Daarom stem ik dus ook sp ;)

dat hele koningin-hoofddoek verhaal. ag, hij krijgt gewoon weer podium. ik ben blij dat de koniging zei dat het niets met onderdrukking te maken heeft. maarja, de koningin is ook niet heilig, ik vind het sowieso al 1 grote poppenkast. punt is wel, Wilders verliest steeds meer zetels en zijn uitspraken blijven slecht/niet onderbouwd

Er zijn ook genoeg mensen die stemmen op de PVV, alleen omdat zij zoveel media aandacht krijgen. Negatieve media aandacht zorgt óók voor stemmen natuurlijk. Kan nu net die zwevende kiezer overtuigen om op deze partij te stemmen. Maar goed, ze hebben Geert Wilders nu in actie gezien. Tot nu toe heeft hij nog weinig zinnigs weten te vertellen. Ik ben benieuwd hoe populair hij is in 2015, als de verkiezingen weer beginnen.

@ Tessa, ook dit is een manier om stemmen te winnen. Beide partijen weten echt wel dat deze plannen niet te realiseren zijn i.v.m de bezuinigingen. Bijna heel Nederland zal het met (bijna) alle punten eens zijn. En aangezien veel mensen hun stem laten afhangen van kieswijzer...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:06

Tessa_1 schreef:
Aan de hand van de verkiezingsprogramma's van de SP en de PVV; en dan kijkend naar het 'sociale' stuk daarvan:
- Willen allebei de AOW leeftijd op 65 houden volgens de verkiezingsprogramma's
- Willen allebei het behoud van de stufie en de OV-jaarkaart
- Willen allebei meer investeren in het onderwijs
- Willen allebei geen verhoging van het eigen risco
- Willen allebei meer mensen voor de zorg en in de zorg investeren
- Willen allebei meer kleinschalige zorg in de buurt
- Willen allebei 'behoud van huursubsidies'/'minder stijging van huurprijzen'
- Willen allebei geen kilometerheffing
- Willen allebei rechten van dieren in de grondwet
- Willen allebei extra politieagenten
- Willen allebei sociale werkplaatsen en speciaal onderwijs behouden

Op sociaal vlak zijn ze het dus grotendeels gewoon met elkaar eens, de verschillen zitten in de dingen die de SP wel in hun verkiezingsprogramma heeft staan en de PVV niet, en in alle dingen die volgens de PVV ook maar iets met buitenlandse mensen te maken hebben waardoor ze er extreem op reageren.

Maar ik vind het allebei niks, het kan nooit goed zijn voor een land om zo extreem dingen door te willen voeren. (En of dat nou 'ieder voor zich' of 'alles samen delen is'.. in het ene geval lijd de helft van de bevolking honger, en in het andere geval gaat de staat failliet.)

Het verschil is dat de PVV die beloftes gedaan hebben en nu voor het korten op bijna al deze zaken gestemd hebben (behalve de dieren dan) zodat er nu ook minder geld voor al deze zaken wordt uitgegeven men meer premie betaalt en minder zorg krijgt bijvoorbeeld, terwijl de SP mordicus tegen korten op zorg etc is en altijd geweest

Nog even voor alle duidelijkheid, zonder de stemmen van de PVV in de 2e kamer, zou er niet op deze manier gekort zijn op zorg, onderwijs, politie etc

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:40

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:57

Idd! de PVV heeft zóveel belofte's gedaan en ze komen er niet 1 na,ja die van de dieren politie zijn ze na gekomen.Maar de gezondheids zorg totaal niet,en meerdere dingen niet.
Het enige waar ze zich écht druk om maken is de hoofddoekjes en de koran.
Je kan ze mailen maar een antwoord krijg je niet van ze.Logisch ook als je verteld hoe je je hebt vergist in ze en dat je er zo'n spijt van hebt.Dat willen ze niet horen,dus geen antwoord geven.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:16

Ja, daar had Geert ook wel wat over te zeggen, over dat onderzoek van de KU-Tilburg.
Hij vindt ze daar allemaal Stapel :))

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:00

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:02

Wel zijn zwangere vrouw in elkaar slaan en met een mes op de keel dreigen, maar niet tegen kritiek kunnen......

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:11

randalinpony schreef:
@Blue Eyes. :D

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Pol ... itie.dhtml

Perspolitie... ik voel een Godwin opborrelen...

Ach, de PVV was toch altijd voor transparantie, openheid, geen achterkamers en vooral: alles mag gezegd worden in een democratie. :D De belofte van de uitbreiding van de politie is ook niet uitgekomen, dus een perspolitie kan er best wel bij. :P