Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lesilla schreef:Kerstversiering justitiepaleis moet weg om moslims niet te choqueren
14/12/'07 De kerstversiering in twee bureaus aan de ingang van het justitiepaleis moest verwijderd worden omdat het de moslims kan choqueren.
De kantoorbedienden hadden hun kantoren feestelijk versierd met slingers en lichtjes. Maar de nieuwe chef eiste dat dit onmiddellijk weggehaald werd.
"Zoals elk jaar hadden we onze bureaus versierd met kerstversiering, maar dit jaar mocht het blijkbaar niet meer," getuigt een medewerkster. "Na aandringen kregen we dan de reden te horen: dit kon moslims die het justitiepaleis bezoeken choqueren. We moeten immers neutraal blijven."
Positieve discriminatie gaat soms echt te ver
jaantsje schreef:Tja, ieder zijn mening. Voor mij blijft het sinterklaas met zijn zwarte pieten om hem te helpen
HolyPope schreef:En wat is er mis met een slaaf?
Fred_Kroket schreef:jaantsje schreef:Tja, ieder zijn mening. Voor mij blijft het sinterklaas met zijn zwarte pieten om hem te helpen
Er is verschil tussen een mening en een feit, het is geen mening dat Zwarte Piet een hulpje is. Zwarte Piet is een slaaf en als die waarheid je te hard is kun je lekker je kop in de grond steken en zo hard mogelijk roepen dat het door de schoorsteen komt (waarom zijn de kleren dan niet vies) maar dat is natuurlijk een sterk staaltje jezelf voor de gek houden. Moet je ook zelf weten maar zolang je maar weet dat ik beter weet en blijf dan niet zo volharden in je mening die nergens op gebaseerd is.
Fred_Kroket schreef:HolyPope schreef:En wat is er mis met een slaaf?
Niks, er is iets mis als je gaat beweren dat de slaaf een jongen is die zwart is geworden door de schoorsteen...
Fred_Kroket schreef:HolyPope schreef:En wat is er mis met een slaaf?
Niks, er is iets mis als je gaat beweren dat de slaaf een jongen is die zwart is geworden door de schoorsteen...
@Vibabu, de Nederlandse cultuur (waar Sinterklaas gevierd wordt) is gebaseerd op het feit dat Zwarte Piet dus een slaaf is en niet (omdat het nou eenmaal wat verzachtender is) naar mening van sommigen een jongend die zwart is geworden door roet uit een schoorsteen.
Citaat:Tja, ieder zijn mening. Voor mij blijft het sinterklaas met zijn zwarte pieten om hem te helpen
Citaat:Er is verschil tussen een mening en een feit, het is geen mening dat Zwarte Piet een hulpje is. Zwarte Piet is een slaaf en als die waarheid je te hard is kun je lekker je kop in de grond steken en zo hard mogelijk roepen dat het door de schoorsteen komt (waarom zijn de kleren dan niet vies) maar dat is natuurlijk een sterk staaltje jezelf voor de gek houden. Moet je ook zelf weten maar zolang je maar weet dat ik beter weet en blijf dan niet zo volharden in je mening die nergens op gebaseerd is.
Citaat:Wat zwarte Piet is, en hoe mensen tegen zwarte piet aankijken, is afhankelijk van leeftijd, plaats en tijd. Het gaat er om hoe men zwarte Piet ZIET, en dus is het wel degelijk een mening en hangt het daarvan af of het al of niet discriminatie is. Dat heet met de tijd meegaan. En dat is kennelijk wat sommigen niet willen of kunnen.
Als een ander zwarte Piet als slaaf ziet, op basis van geschiedenis of gelul over of de kleren wel ofniet zwart van de roet zijn, prima! Maar dan moet ie niet over mij en anderen, wiens opvattingen je helemaal niet kent, gaan roepen dat we een traditie hoog houden waarin slavernij wordt goedgekeurd.
Dat eeuwige geneuzel over geschiedenis, gevoeligheden, etc terwijl de intentie van mensen over het algemeen heel anders is. Daar wordt aan voorbij gegaan: dat we met de rol van zwarte Piet in het sinterklaasverhaal niet de INTENTIE hebben om te kwetsen of discrimineren. Dat mensen er nog steeds iets fouts in willen zien, zegt iets over die mensen, in ieder geval niet over mij.
Fred_Kroket schreef:Diegene die nu allemaal over opvoeding van mij beginnen en waarom ZP geen slaaf is lees het artikel nog eens in de link die ik heb geplaatst. Jullie reageren zo herkenbaar volgens het artikel! Echt prachtig en voorspelbaar
Fred_Kroket schreef:Diegene die nu allemaal over opvoeding van mij beginnen en waarom ZP geen slaaf is lees het artikel nog eens in de link die ik heb geplaatst. Jullie reageren zo herkenbaar volgens het artikel! Echt prachtig en voorspelbaar
Fred_Kroket schreef:Kijk nog een leuk artikeltje hoe ze er in andere landen tegen aan kijken!
http://whatiftheyweremuslim.com/2011/12/15/in-holland-santa-doesn%E2%80%99t-have-elves-he-has-slaves/
Sinterklaas is dan wel voorbij maar alvast voor volgend jaar en kunnen mensen zich een beetje inlezen!
MamboBeach schreef:Fred_Kroket schreef:Kijk nog een leuk artikeltje hoe ze er in andere landen tegen aan kijken!
http://whatiftheyweremuslim.com/2011/12/15/in-holland-santa-doesn%E2%80%99t-have-elves-he-has-slaves/
Sinterklaas is dan wel voorbij maar alvast voor volgend jaar en kunnen mensen zich een beetje inlezen!
Nou, ik ben maar gestopt met lezen, wat een zeikstuk zeg en lekker subjectief. Een vliegend wit paard!![]()
![]()