Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:48

Dat is inderdaad zo, patronen/rituelen/gewoontes veranderen kost helaas veel, heel veel tijd

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:49

Nee joh! Da's toch veel te gevaarlijk :D

_San87_ schreef:
Ach ja, laten we de rollen eens omdraaien, waarom niet :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:50

Thirty schreef:
Nee joh! Da's toch veel te gevaarlijk :D

_San87_ schreef:
Ach ja, laten we de rollen eens omdraaien, waarom niet :D.

Ja, stel je voor dat het een eerlijk gevecht wordt ;(.

Fenrir

Re: Stier verwond beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:51

'Spanje kampt met tekort stierenvechters' :7

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:30

_San87_ schreef:
Ik zat net het door Jus geposte filmpje te kijken en dan vraag ik mij af of zoiets ook niet kan zónder die speren, zónder dat zwaard. Want ik moet eerlijk zeggen dat ik het, zonder al dat bloed en die steekpartijen, niet eens zo schokkend vind. In dat geval zou het meer een soort van spel of dans worden.

Zonder dat de stier daarvoor gruwelijk mishandeld hoeft te worden.

das niet stoer....lekker steken in een beest wel,dan ben je wel heul stoer :j :j

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:37

"Kijk ik heb zoveel macht en ben zo stoer dat ik een stier een mes in zn lijf durf te steken!"

Pff man. Ik heb een kind op de wereld gezet. Nou jij weer, sukkel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:41

Mindfields schreef:
"Kijk ik heb zoveel macht en ben zo stoer dat ik een stier een mes in zn lijf durf te steken!"

Pff man. Ik heb een kind op de wereld gezet. Nou jij weer, sukkel.

Ik moest even hardop lachen _O-.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:44

haha ik vond nog een foto op internet waarom het ineens heel duidelijk wordt waarom die mannetjes dat doen,maar ja die is niet zo heel netjes voor op bokt :o

laat ik het zo zeggen,de meeste mannen kopen een grote auto voor dat probleem... :))
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 10-10-11 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:44

kimmie261 schreef:
haha ik vond nog een foto op internet waarom het ineens heel duidelijk wordt waarom die mannetjes dat doen,maar ja die is niet zo heel netjes voor op bokt :o

Iets met kleine pikkies toevallig? :').

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:45

:)) :))

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:47

hij kiest ervoor bij dat beest in de ring te staan en dan stokken in zijn rug te prikken..

dat het beest hem nu net in zijn hoofd prikt met zijn horens..

eigenschuld.. die horens heeft die niet voor niks.. zelfverdediging.!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:47

_O-

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:51

Ze moeten wel kleine pi**mels hebben anders passen ze niet in die strakke pakkies dit is trouwens een heel ritueel want hij word er bijna ingeperst.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:56

Jaren terug ze was smoorverliefd op hem :D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:57

Wie was verliefd op wie Jus? Voordat ik het filmpje aanklik?

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:57

Guernica schreef:
DaphneR93 schreef:
]gaap }:0 daar gaan we weer! Jij jouw mening samen met een hele iniminie kleine minderheid!!! Andere hun mening.....

Haha als je dat daadwerkelijk vindt, waarom maak je dan zo'n opmerking? Want in feite suggereer je ook dat mijn mening onjuist is door te zeggen dat ik tot de hele iniminie kleine minderheid behoor.
Kom op zeg. Ik zeg nergens dat iemand anders geen recht heeft op zijn mening, ik zeg dat ik de uitspraken van dood en verderf niet begrijp en ik vraag door waarom zij dit zo voelen, wat is daar in vredesnaam verkeerd aan?
Dat hoort gewoon bij een discussie.

Daar heb je ook gelijk in, ik respecteer jouw mening ook. Jij bent diegene die onder andere zegt dat ik slechter ben dan die Matador zelf omdat mijn eerste ingeving op dit artikel 'yes goed voor hem' was. En dat dat belachelijk is omdat ik zijn familie niet ken etc. Dat hoort toch ook niet in de discussie?

Maar je hebt gelijk, reageer nogal heftig en ongenuanceerd hierop omdat ik gewoon niet kan begrijpen waarom mensen dit doen. En mijn familie is Spaans en heb deze discussie ook al 100 keer daar gevoerd maar ik kan na zo'n bericht, of als ik het per ongeluk zie echt wakker liggen. Dus vandaar dat je opmerking me ff verkeerd schoot. Maar zeg er al niets meer over.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:59

Mindfields schreef:
Wie was verliefd op wie Jus? Voordat ik het filmpje aanklik?

Madonna op de stierenvechter.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:00

Net goed voor hem... vind het echt belachelijk dat dit nog mag daar!! :(

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:08

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:09

jus schreef:
Ze moeten wel kleine pi**mels hebben anders passen ze niet in die strakke pakkies dit is trouwens een heel ritueel want hij word er bijna ingeperst.

*Hoort macho met piepstem*

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:20

Nathalie02 schreef:
Het is best mogelijk om te laten zien hoeveel man je wel niet bent, zonder een stier pijn te doen:

http://www.youtube.com/watch?v=Q0VWKGgbTs0&feature=fvst

Dit zijn recortadores iid veel leuker om naar te kijken in Spanje doen ze dit ook veel , in Nimmes Frankrijk word er nog steeds (met veel succes ) corridas gehouden , in(zuid) Frankrijk wordt het juist veel populairder en in Spanje wordt het minder raar

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:35

verbaasd me echt dat de laatste dode in 1985 is gevallen.

Ben ik erg grof als ik zeg dat zulke ongelukken van mij vaker mogen gebeuren? Het is gruwelijk wat die man is overkomen, maar vind het wel een gepaste straf na zoveel dierenmishandeling.

Stanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:39

Barbaars vind ik het.

Ik heb het filmpje gekeken van de stier die gratie krijgt ( zonder geluid)
Maar waarom mag deze stier blijven leven? Omdat hij niet opgeeft en blijft aanvallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:25

DaphneR93 schreef:
Guernica schreef:
Haha als je dat daadwerkelijk vindt, waarom maak je dan zo'n opmerking? Want in feite suggereer je ook dat mijn mening onjuist is door te zeggen dat ik tot de hele iniminie kleine minderheid behoor.
Kom op zeg. Ik zeg nergens dat iemand anders geen recht heeft op zijn mening, ik zeg dat ik de uitspraken van dood en verderf niet begrijp en ik vraag door waarom zij dit zo voelen, wat is daar in vredesnaam verkeerd aan?
Dat hoort gewoon bij een discussie.

Daar heb je ook gelijk in, ik respecteer jouw mening ook. Jij bent diegene die onder andere zegt dat ik slechter ben dan die Matador zelf omdat mijn eerste ingeving op dit artikel 'yes goed voor hem' was. En dat dat belachelijk is omdat ik zijn familie niet ken etc. Dat hoort toch ook niet in de discussie?

Maar je hebt gelijk, reageer nogal heftig en ongenuanceerd hierop omdat ik gewoon niet kan begrijpen waarom mensen dit doen. En mijn familie is Spaans en heb deze discussie ook al 100 keer daar gevoerd maar ik kan na zo'n bericht, of als ik het per ongeluk zie echt wakker liggen. Dus vandaar dat je opmerking me ff verkeerd schoot. Maar zeg er al niets meer over.

Zo bedoelde ik het niet hoor, dat dat belachelijk is omdat je zijn familie niet kent. Wat ik bedoelde is dat ik vind dat ik niet vind dat we zo hard kunnen oordelen over iemand die waarschijnlijk zijn hele leven lang deze richting op geduwd is en waar een grote kans van is dat hij niet beter weet. Goed of slecht, het is nu eenmaal wel traditie.
Hoort inderdaad niet binnen de discussie, maar wel weer in het verlengde van de heftige uitspraken die gedaan werden.

En ik snap je helemaal hoor, ik vind het vreselijk om te zien en horen.. Alleen ik weet dat het voor mij niet werkt om vanuit mijn onmacht in mijn woede te schieten en iemand praktisch de hel in te wensen (hiermee wijs ik niet naar jou).
Maar goed, voor anderen helpt dit misschien weer wel en dat moet ik dan ook respecteren.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:33

au au au au au au au au au au dat filmpje!
Je ziet gewoon dat die stier zijn hele wang losrukt!!
Ik wens het de stier niet toe om dood te gaan.
Maar ik kan ook niemand dit toewensen.