Be_stronger schreef:verzekering is iets wat je altijd zal moeten betalen en waar mensen met een uitkering ook hun uitkering voor krijgen naast evt huursubsidie, vaak zal het misschien net krap zijn maar het geld dat mensen krijgen van de overheid IS om te kunnen wonen is om huur en verzekeringen te kunnen betalen en daarnaast nog normale dingen als boodschappen, als ze dan persee een auto willen rijden, of een dure hobby willen hebben of dagjes weg willen blijven gaan dat is hun probleem en daar moeten andere nederlanders niet voor opdraaien vind ik.( dat is mijn kijk erop ) uitkering is best wel veel ,mijn schoonzus heeft er al een tijdje 1 door een gebroken rug en voet door auto-ongeluk, kan ze makkelijk van rondkomen als ze niet te veel gekke dingen koopt. uitkering word ook aangepast op leefomstandigeheden als huis/kind enz dus moet voldoende zijn om in ieder geval verplichtingen van te betalen.
stel dat de huur met huursubsidie 300 is, en zorgverzekering 114, dan hou je best wat over, zij krijgt namelijk 1200 euro....
met werk en/of naar school gaan erbij kan ik erin komen dat het lastiger word, maar met uitkering niet.
Euh... Juist. En hoe gaan mensen die gewoon een baan hebben dit oplossen? Mensen die al geen leuke dingen kunnen doen, die geen auto hebben en hun zorgpremies niet of nauwelijks kunnen betalen?