Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:37

Be_stronger schreef:
verzekering is iets wat je altijd zal moeten betalen en waar mensen met een uitkering ook hun uitkering voor krijgen naast evt huursubsidie, vaak zal het misschien net krap zijn maar het geld dat mensen krijgen van de overheid IS om te kunnen wonen is om huur en verzekeringen te kunnen betalen en daarnaast nog normale dingen als boodschappen, als ze dan persee een auto willen rijden, of een dure hobby willen hebben of dagjes weg willen blijven gaan dat is hun probleem en daar moeten andere nederlanders niet voor opdraaien vind ik.( dat is mijn kijk erop ) uitkering is best wel veel ,mijn schoonzus heeft er al een tijdje 1 door een gebroken rug en voet door auto-ongeluk, kan ze makkelijk van rondkomen als ze niet te veel gekke dingen koopt. uitkering word ook aangepast op leefomstandigeheden als huis/kind enz dus moet voldoende zijn om in ieder geval verplichtingen van te betalen.
stel dat de huur met huursubsidie 300 is, en zorgverzekering 114, dan hou je best wat over, zij krijgt namelijk 1200 euro....
met werk en/of naar school gaan erbij kan ik erin komen dat het lastiger word, maar met uitkering niet.

Euh... Juist. En hoe gaan mensen die gewoon een baan hebben dit oplossen? Mensen die al geen leuke dingen kunnen doen, die geen auto hebben en hun zorgpremies niet of nauwelijks kunnen betalen?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:58

@san87 daar hebben wij (mn vriend en ik) nou geen problemen mee gelukkig :)
helaas zijn er wel mensen die dat hebben, maar bij sommige zal het eraan liggen dat ze te weinig werken en bij andere mischien dat ze ziek zijn enz.
overal zal een reden voor zijn :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:09

dennisje schreef:
helaas zijn er wel mensen die dat hebben, maar bij sommige zal het eraan liggen dat ze te weinig werken en bij andere mischien dat ze ziek zijn enz.

Joah en niet altijd is er (makkelijk) wat aan te doen. Dus een verhoging van de premie hakt er gewoon in.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:51

_San87_ schreef:
dennisje schreef:

Joah en niet altijd is er (makkelijk) wat aan te doen. Dus een verhoging van de premie hakt er gewoon in.

dat wil ik odd graag geloven ;)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:29

Citaat:
verzekering is iets wat je altijd zal moeten betalen en waar mensen met een uitkering ook hun uitkering voor krijgen naast evt huursubsidie, vaak zal het misschien net krap zijn maar het geld dat mensen krijgen van de overheid IS om te kunnen wonen is om huur en verzekeringen te kunnen betalen en daarnaast nog normale dingen als boodschappen, als ze dan persee een auto willen rijden, of een dure hobby willen hebben of dagjes weg willen blijven gaan dat is hun probleem en daar moeten andere nederlanders niet voor opdraaien vind ik.( dat is mijn kijk erop )

Waarom ga je enorm off topic door er mensen met een uitkering bij te halen. Dit topic gaat over ze zorgpremie die duurder wordt.
Ik vind het asociaal zoals jij hier je domme mening neerzet. Je schoonzus zal ook niet blij zijn met je door haar privé-omstandigheden en inkomen openbaar te maken 8)7

Deri

Re: Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 19:27

iedereen heeft een eigen mening, maar laten we het aub netjes houden, en niet op de man af aanvallen :)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:42

Natuurlijk mag ik er iets van zeggen, het is totaal off topic en onfatsoenlijk.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 19:45

Klopt maar dat zou ook op een andere toon kunnen dan aanschuiven met "domme mening" :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:35

Veel mensen geven hier aan dat het ziekenfonds zoveel goedkoper was, maar is dat echt zo?

Als je weinig verdient krijg je per maand 70 euro zorgtoeslag, als je verzekering 100 euro per maand kost, dan is dat 30 euro per maand wat je zelf moet betalen. Zo schokkend veel is dat toch niet?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:39

Vergeet niet dat je je nu ook aanvullend moet verzekeren, fysiotherapie en tandarts zaten vroeger bij het ziekenfonds in. Je moet nu ook veel medicijnen zelf betalen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:00

Be_stronger schreef:
verzekering is iets wat je altijd zal moeten betalen en waar mensen met een uitkering ook hun uitkering voor krijgen naast evt huursubsidie, vaak zal het misschien net krap zijn maar het geld dat mensen krijgen van de overheid IS om te kunnen wonen is om huur en verzekeringen te kunnen betalen en daarnaast nog normale dingen als boodschappen, als ze dan persee een auto willen rijden, of een dure hobby willen hebben of dagjes weg willen blijven gaan dat is hun probleem en daar moeten andere nederlanders niet voor opdraaien vind ik.( dat is mijn kijk erop ) uitkering is best wel veel ,mijn schoonzus heeft er al een tijdje 1 door een gebroken rug en voet door auto-ongeluk, kan ze makkelijk van rondkomen als ze niet te veel gekke dingen koopt. uitkering word ook aangepast op leefomstandigeheden als huis/kind enz dus moet voldoende zijn om in ieder geval verplichtingen van te betalen.
stel dat de huur met huursubsidie 300 is, en zorgverzekering 114, dan hou je best wat over, zij krijgt namelijk 1200 euro....
met werk en/of naar school gaan erbij kan ik erin komen dat het lastiger word, maar met uitkering niet.

moet zeggen dat ik het er wel mee eens ben :o met uitzonderingen daar gelaten ;)
wij gaan regelmatig naar de efteling of walibi we hebben een paard warvoor veel dure spullen gekocht worden bijna niks 2e hands eigenlijk.
nu 1 auto binnenkort de 2e die ook vrij nieuw is. dus ja wij sparen veel en verders leven we lekker :D.
mensen die gewoon werken en alsnog bijna niks kunnen, dan vraag ik me af hoeveel vaste lasten heb je of verdien je gewoon heel weinig??

wij hebben gewoon mazzel met alles. maar er zijn idd gezinnen die het minder hebben.
ik ken mensen van mn vaders vriendengroep en die geef ik regelmatig kleding boeken enz enz.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:01

Tiggs schreef:
Veel mensen geven hier aan dat het ziekenfonds zoveel goedkoper was, maar is dat echt zo?

Als je weinig verdient krijg je per maand 70 euro zorgtoeslag, als je verzekering 100 euro per maand kost, dan is dat 30 euro per maand wat je zelf moet betalen. Zo schokkend veel is dat toch niet?

veel mensen geven dat geld uit aan andere dingen denk ik ;)

Be_stronger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 14:38

@flicka owja joh is dit zooooo offtopic, dus mensen met een uitkering hebben geen zorgverzekering??? en niemand die wet over wie ik het heb dus zal haar een worst wezen, ze zit ook niet aan een uitkering omdat ze te lui is om te werken maar ivm een gebroken rug dus nee ze vind het niet erg...

had inderdaad nog niet eens gedacht aan de 70 euro vergoeding, 30 euro kan iedereen wel missen aan een zorgverzekering, en aanvullend pakket is 14 euro meer ( in mijn geval)
ben het met dennisje eens, mensen die gewoon werken en het niet kunnen betalen, hoeveel verdienen die dan? er is een wettelijk minimumloon in nederland ingesteld van 900 euro 900 - 44 = 856 euro voor eten en huur.....best wat toch.... denk dat er toch veel mensen zijn die zeggen niets te kunnen missen maar wel bv roken wat ze niet kunnen laten, dat kost een hoop geld, er zullen best mensen zijn die het echt niet kunnen missen om wat voor reden dan ook maar dit zal niet de meerderheid van nederland zijn gezien de steun die je krijgt als alleenverdiener/student enzenz.
maar dat is mijn mening en als je zelf een andere mening hebt (flicka) dan vind ik dat prima mar hoef ik nog niet dom genoemd te worden, wat wel dom is is regeren dat het offtopic is maar iemand persoonlijk aanvallen zonder aanvulling op deze berichten is i.m.o nog veel meer offtopic ;)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 15:07

dennisje schreef:
Tiggs schreef:

veel mensen geven dat geld uit aan andere dingen denk ik ;)

Dat is misschien erg kort door de bocht, maar ik vind wel dat mensen die bijvoorbeeld een paard hebben, roken, op vakantie kunnen naar het buitenland (etc., allemaal luxe goederen) niet moeten klagen dat ze de zorgverzekering niet meer kunnen betalen.
Mensen vinden het tegenwoordig zo vanzelfsprekend dat ze van alles hebben..

En ja, ik ben me er van bewust dat er mensen zijn die het wel écht slecht hebben in Nederland.

Edit: ik heb weleens berekend wat ik aan toeslagen zou krijgen als ik de helft van m'n uren zou gaan werken. Dat was om te janken (voor mij dan...), netto scheelt dat echt (te) weinig.
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 24-09-11 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 15:08

Be_stronger schreef:
@flicka owja joh is dit zooooo offtopic, dus mensen met een uitkering hebben geen zorgverzekering??? en niemand die wet over wie ik het heb dus zal haar een worst wezen, ze zit ook niet aan een uitkering omdat ze te lui is om te werken maar ivm een gebroken rug dus nee ze vind het niet erg...

had inderdaad nog niet eens gedacht aan de 70 euro vergoeding, 30 euro kan iedereen wel missen aan een zorgverzekering, en aanvullend pakket is 14 euro meer ( in mijn geval)
ben het met dennisje eens, mensen die gewoon werken en het niet kunnen betalen, hoeveel verdienen die dan? er is een wettelijk minimumloon in nederland ingesteld van 900 euro 900 - 44 = 856 euro voor eten en huur.....best wat toch.... denk dat er toch veel mensen zijn die zeggen niets te kunnen missen maar wel bv roken wat ze niet kunnen laten, dat kost een hoop geld, er zullen best mensen zijn die het echt niet kunnen missen om wat voor reden dan ook maar dit zal niet de meerderheid van nederland zijn gezien de steun die je krijgt als alleenverdiener/student enzenz.
maar dat is mijn mening en als je zelf een andere mening hebt (flicka) dan vind ik dat prima mar hoef ik nog niet dom genoemd te worden, wat wel dom is is regeren dat het offtopic is maar iemand persoonlijk aanvallen zonder aanvulling op deze berichten is i.m.o nog veel meer offtopic ;)

amen _/-\o_

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 15:11

[/quote]Dat is misschien erg kort door de bocht, maar ik vind wel dat mensen die bijvoorbeeld een paard hebben, roken, op vakantie kunnen naar het buitenland (etc., allemaal luxe goederen) niet moeten klagen dat ze de zorgverzekering niet meer kunnen betalen.

En ja, ik ben me er van bewust dat er mensen zijn die het wel écht slecht hebben in Nederland.[/quote]

roken en een paard hebben is idd luxe. kun je het niet betalen en dan heb ik het ook over dierenarts kosten enz.
neem dan geen paard. ik heb een mooie gevulde apparte rekening voor mn paard als er iets gebeurt.
je zorgverzekering is verplicht en kun je die niet betalen tja dan moet je is gaan kijken naar oplossingen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 15:23

Bij mijn man op het werk wordt, als je gebruik maakt van de collectieve verzekering, de premie rechtstreeks op je loon ingehouden. Ik vind dat wel fijn omdat je het zo ook niet aan iets anders uit kunt geven.

Ben het wel eens met de berichten hierboven dat allerlei luxe vanzelfsprekend wordt gevonden. Maar dat begint al op school, het is echt niet normaal hoe vaak er verre en dure uitjes zijn, dagje Amsterdam voor cultuur, weekje Ardennen of Londen... . Kinderen krijgen zo wel het idee dat dat soort dingen allemaal maar normaal zijn en moeten kunnen of er nou wel of geen geld voor is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 16:37

We willen ook gewoon te veel luxe.
Vroegah kregen we kleding van de kledingbeurs en als ik mijn ouders vraag over hun vakantie dan gibfen ze een week op de fiets naar Drenthe met een tentje.
Naar het buitenland deden enkel de rijken.
Tegenwoordig gaat men naar Ibiza met een minimumloon.
Dan kan de verzekering er ook wel af toch?
Misschien zou het gewoon direct via de werkgever moeten gaan. Wat je niet krijgt kun je niet uitgeven en dat zou wellicht wat wanbetalers schelen.

Be_stronger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 17:02

inderdaad sizzle, er is veel veranderd helaas :( dan degene die geen geld hebben maar wel naar ibiza gaan, jaaaa maar dat was maar 199 euro per persoon via vakantieveilingen ..... en ik wil ook weleens ertussenuit. dan krijg je die opmerkingen
want deze mensen ken ik ook, geen cent te makken maar wel op vakantie gaan, hond aangeschaft met veel dierenartskosten ( ligt aan het ras, veel benauwd en luchtwegproblemen), ze rijden een auto ( vraag me niet hoe ellendig hij eruit ziet maar ook deze was MAAR 350 euro...
maar het is wel een auto, die ook niet op water rijdt en die ook wegenbelasting en verzekering opeist, tegenwoordig kijken we alleen naar de aanschafwaarde, van oww dit kan nog wel deze maand, en dan is het weer de 25ste en is er weinig geld over voor de vaste lasten.

nederland heeft een luxeprobleem wat er inderdaad al op te jonge leeftijd ingewreven word, heb je geen mobiel als je 8 bent dan hoor je er niet bij, dus kopen pa en ma een mobiel tegen pesten, en kleding van de wibra?? mmaaaaammm ik wil alleen maar nike anders kijken ze me scheef aan, scholen die inderdaad veel dagjes walibi en dierentuin organiseren, heel leuk maar ouders zijn wel "verplicht" minimaal 45 euro bij te dragen in de kosten en zorgen voor lunchgeld.
en ook reclames van hoe super de nieuwe samsung is, en een paar weken later is een nog een veel betere samsung......dan moeten ze die weer hebben.
kinderen hebben geen idee van wat alles kost, totdat ze 18 jaar worden en zelf voor verzekeringen en huur komen te staan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 17:57

Sharani schreef:
Bij mijn man op het werk wordt, als je gebruik maakt van de collectieve verzekering, de premie rechtstreeks op je loon ingehouden. Ik vind dat wel fijn omdat je het zo ook niet aan iets anders uit kunt geven.

Ben het wel eens met de berichten hierboven dat allerlei luxe vanzelfsprekend wordt gevonden. Maar dat begint al op school, het is echt niet normaal hoe vaak er verre en dure uitjes zijn, dagje Amsterdam voor cultuur, weekje Ardennen of Londen... . Kinderen krijgen zo wel het idee dat dat soort dingen allemaal maar normaal zijn en moeten kunnen of er nou wel of geen geld voor is.

Bij ons wordt de premie ook op het salaris ingehouden: € 97,32 de basispremie en € 58,65 aanvullende pakketten met een bijdrage van de werkgever: € 18,90 bruto ( dus ong. € 11 netto).

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:00

Tiggs schreef:
Dat is misschien erg kort door de bocht, maar ik vind wel dat mensen die bijvoorbeeld een paard hebben, roken, op vakantie kunnen naar het buitenland (etc., allemaal luxe goederen) niet moeten klagen dat ze de zorgverzekering niet meer kunnen betalen.

En ja, ik ben me er van bewust dat er mensen zijn die het wel écht slecht hebben in Nederland.

Edit: ik heb weleens berekend wat ik aan toeslagen zou krijgen als ik de helft van m'n uren zou gaan werken. Dat was om te janken (voor mij dan...), netto scheelt dat echt (te) weinig.

Nou, ik vind het een beetje te veel van het goede, zoveel zorgpremie betalen, iets minder en mensen kunnen ook nog wat andere leuke dingen doen... Ik vind het vrij kort door de bocht ja, het is namelijk een behoorlijk bedrag!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:07

Maar zoals eerder is verteld is het toch niet veel ? Als je zo weinig hebt krijg je 70 zorgtoeslag. Dan denk ik dat je een schappelijke premie hebt. Mensen kunnen nog genoeg leuke dingen doen, het is alleen nooit genoeg.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:11

Ik denk dat veel van de problemen niet zitten bij de groep die reacht heeft op de zorgpremie, maar bij de groep die daar net niet voor in aanmerking komt. Dus net teveel verdienen voor de vergoedingen en dan gebeurd er iets. Iemand wordt ontslagen of wordt ziek, zoiets.

De mensen die al lange tijd van allerlei bijstandsdingen leven, gaan over het algemeen echt niet op vakantie en dat soort zaken. Dat zijn natuurlijk maar de uitzonderingen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:12

Babsiej schreef:
Maar zoals eerder is verteld is het toch niet veel ? Als je zo weinig hebt krijg je 70 zorgtoeslag. Dan denk ik dat je een schappelijke premie hebt. Mensen kunnen nog genoeg leuke dingen doen, het is alleen nooit genoeg.

Dan betalen ze toch nog genoeg?

Ben ik niet met je eens maar ik heb al zoveel mensen om me heen in de oliebol zien komen zonder daar zelf al te veel aan kunnen doen. Ook mensen die het er zelf naar hebben gemaakt maar daar gaat het niet over. maar het gaat mij er om dat je niet kunt oordelen over een ander. Is natuurlijk altijd makkelijk maar niet altijd eerlijk.