Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:59

@San: Ik bedoelde in het algemeen je PC beter beveiligen, zou je ook wel snappen om de rest van mijn post te lezen ;)

En wat zou het voordeel zijn om gebruik je te maken van iemands anders DigiD? En dan bedoel ik voor de duidelijkheid wederom voor jou zelf??? Dat je een ander even in een pikante positie kunt zetten ala, maar dat wordt ook weer opgelost, maar welk voordeel heb jij zelf dan? Geld krijg je niet hoor.....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 01:03

Winddancer schreef:
@San: Ik bedoelde in het algemeen je PC beter beveiligen, zou je ook wel snappen om de rest van mijn post te lezen ;)

En wat zou het voordeel zijn om gebruik je te maken van iemands anders DigiD? En dan bedoel ik voor de duidelijkheid wederom voor jou zelf??? Dat je een ander even in een pikante positie kunt zetten ala, maar dat wordt ook weer opgelost, maar welk voordeel heb jij zelf dan? Geld krijg je niet hoor.....

Ik kan niemand anders dan de crimineel verzinnen die profijt heeft van rommelen met andermans DigiD. Dus ik snap je opmerking niet.

Als iemand de site van de overheid hackt en daarmee dus de informatie van DigiD heeft en daarmee ook dingen kan aanvragen in de naam van iemand anders, verkrijgt diegene die gehackt heeft de voordelen. Jij niet.

En ik heb mijn PC prefect beveiligd, maar je maar geen zorgen. Ik ken de gevaren van hacken wel.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 01:04

_San87_ schreef:
Winddancer schreef:

Ik kan niemand anders dan de crimineel verzinnen die profijt heeft van rommelen met andermans DigiD. Dus ik snap je opmerking niet.

Als iemand de site van de overheid hackt en daarmee dus de informatie van DigiD heeft en daarmee ook dingen kan aanvragen in de naam van iemand anders, verkrijgt diegene die gehackt heeft de voordelen. Jij niet.

En ik heb mijn PC prefect beveiligd, maar je maar geen zorgen. Ik ken de gevaren van hacken wel.

En welke voordelen heeft hij daar zelf van????? Geen toch? Hij zal geen cent ontvangen of wat dan ook......of wel dan?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 01:05

Anne_GTI schreef:
Tat_jana schreef:
sja ik denk niet dat ik hier over mag oordelen,, maar vindt het terecht :)
was deze week in centerparcs,, lekker zwemmen..
kwam er een vrouw geheel gesluierd in het water..
ik vondt het WALGELIJK en ben er uit gegaan.. ik heb respect voor alles en iedereen maar vindt dit gewoon echt NIET kunnen :)

En als er onder al die sluiers iemand zat die volledig onder de littekens van brandwonden zat en zich op deze manier al die blikken op haar verminkte lichaam wilde besparen?

dan vindt ik het alsnog smerig... gelukkig betrof het hier een buitenlandse vrouw en hoef ik me daar verder niet druk over te maken.. ik vindt het een naar idee.. en om wat voor rede je ook kleren in het bad draagt ik vindt het er vies uitzien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 01:06

Winddancer schreef:
_San87_ schreef:

En welke voordelen heeft hij daar zelf van????? Geen toch? Hij zal geen cent ontvangen of wat dan ook......of wel dan?

Niet? De hacker kan al je gegevens veranderen als hij dat zou willen. Adresgegevens, bankrekeningnummers, e.d.

Volgens mij onderschat jij de mogelijkheden die de digitale wereld kwaadwillenden biedt.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 01:11

_San87_ schreef:
Niet? De hacker kan al je gegevens veranderen als hij dat zou willen. Adresgegevens, bankrekeningnummers, e.d.

Volgens mij onderschat jij de mogelijkheden die de digitale wereld kwaadwillenden biedt.

Ach ze doen maar hoor.....schieten ze niks mee op....kan allemaal achterhaald worden. Digitale wereld he ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 07:16

Heino schreef:
Los daarvan heb ik nog steeds van niemand onderbouwd gezien dat burka's idd criminaliteit in de hand werken. Dus, wie voelt zich geroepen? Ojajoh? Dennisje?

he dame, jij verdraaid zelf de boel hier......mijn uitspraak is gericht op de openingspost

ik zal het je nog eens laten zien:
Biggers schreef:
Hee hoi,

Vandaag weer wat op de radio gehoord. Boerka's worden verboden in Nederland?
Als je er eentje draagt krijg je 380 euro boete.

Weer een ideeetje van Minister Donner.
Daar is niets raars aan volgens Donner. Zo'n hoge straf. ''Je mag ook niet geheel ontkleed over straat lopen.''

Om het even in zijn geheel te zetten... (Dit is ©by nu.nl)
Het kabinet wil het dragen van een boerka, een gezichtssluier, een ondoorzichtige integraalhelm en een bivakmuts in het openbaar bestraffen met een boete van maximaal 380 euro.

Dus. Wat vinden jullie hier eigenlijk van?

Groetjes,
Biggers

Ojajoh schreef:
Terecht!!!

Je gezicht bedekken, dus onherkenbaar maken werkt alleen maar criminaliteit in de hand

lees!! je gezicht bedekken!
dat is OOK met intergraalhelm, OOK met bivakmuts en dergelijke zaken....

ik spreek nergens over alleen burka's

dus voordat je namen gaat roepen,moet je wel even zeker van je zaak zijn ja....vind dat namelijk erg vervelend van je!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 10:14

Heino schreef:
MamboBeach schreef:
Niemand zegt dat diegene met een tattoo ook daadwerkelijk gevaarlijker IS maar het geeft geen veilig gevoel. Gevoel en instinct zegt mij heel veel namelijk. Zo zie je, dat is voor iedereen anders.

Oeps, jij had het over "instinct, gevoel en ervaring", niet over verstand. Ik dacht al, waar gaat het nu weer mis :P Gevoel en instinct probeer ik me ook sterk bij te houden, maar ik baal er enorm van wanneer blijkt dat mijn instinct/gevoel door de media gecreëerd is. En dat overkomt me helaas nogal eens. Tot nu toe bleek 'het gevaar' juist steeds uit de hoek te komen waar ik het niet verwachtte.

Las pas een mooi stukje in een slecht vrouwenblad over een blinde vrouw die in de trein een heel gesprek gevoerd had met wat achteraf een gast vol tattoo's en piercings bleek te zijn. Mevrouw had een heel geanimeerd gesprek gehad, toen ze ergens verderop in de trein een man tegen zijn vrouw hoorde zeggen "zo die durft, een gesprek aangaan met zo'n figuur", waarop de vrouw antwoordde dat ze juist doordat ze niet primair op iemand's uiterlijk afgegaan was zo'n mooi gesprek gehad had, en dat ze dat waarschijnlijk gemist had wanneer ze wél had kunnen zien. Vond ik een mooie tekst, en gaat voor velen in dit topic wel op denk ik, ook mezelf af en toe tot mijn spijt. Ik heb de vooroordelen alleen niet richting burka-dragers en gepiercete mensen, maar richting 'tokkies' :o

Daar heb jij het wel vaker over en dat vind ik heel erg jammer dat je je daarachter gaat verschuilen, over de media. Dan kun je je bij ieder punt/nieuws je wel af gaan vragen of het wel klopt of dat je niet een bepaalde kant wordt opgejaagd... Als dat zo was, dan stemden we toch allemaal massaal op VVD of PVV of PvdA? Begrijp je? Ik vind het altijd een beetje een dooddoener en zo jammer dat iemand je de mond wil snoeren. Ik word er zelfs een beetje verdrietig van. Ik, als volwassen vrouw mag toch mijn mening hebben en die is gebaseerd op ervaring, gevoel, nieuws en noem maar op. Net zoals bij jou.

Waarom heb jij het bij tokkies dan? Heb je daar een vervelende ervaring mee?

SimoneDV schreef:
SimoneDV, ik weet niet of je een paard hebt maar is die gechipt?

ik heb geen paard maar ken er zat die gechipt zijn, maar ik hoop niet dat je nu wil gaan zeggen dat je mensen dus net als dieren dan ook gewoon kan gaan chippen!? Ik ben geen koe met een oormerk label...[/quote]
Nee hoor, je denkt voor een ander en helemaal de verkeerde kant op... Wat jammer nou dat je je in een hoekje laat duwen, Dat is zooooo kenmerkend en zooooo jammer.
Jij vroeg in een eerdere post iets aan mij en ik wilde gewoon zeggen, dat de paarden tegenwoordig ook gechipt moeten zijn, en dat dat nu eenmaal een regel is die is ingevoerd, niets meer en niets minder. Als je je daar niet aan houdt kun je ook een boete krijgen. Tja, zo is het nu eenmaal...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 10:17

Winddancer schreef:

Je kunt de bankrekening veranderen en dan extra huursubsidie, zorgtoeslag aanvragen, voorlopige teruggave hypotheekrente (gewoon bedragen verzinnen....) en dit loopt best hard op.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 10:22

Electra63 schreef:
Big Brother is watching you. Alleen al door je pingedrag en door je GSM.

Ik geloof dat veel mensen hier dat niet door hebben.
En geloof mij, er is NIETS wat 100 procent zekerheid geeft dat het veilig is.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 10:27

_San87_ schreef:

Volgens mij onderschat jij de mogelijkheden die de digitale wereld kwaadwillenden biedt.[/quote]
Maar wat is nu je punt? Tegenwoordig gaat dat via Digi-D, dus wat wil je nou?

Excuses, dit is niet juist gequote, de quote is niet van San87, maar van Winddancer en daaronder van San87.
Laatst bijgewerkt door MamboBeach op 18-09-11 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 10:29

Het is wel off-topic, maar google maar eens op identiteitsfraude Ron Kowsoleea. Dit was een zakenman waarvan 15 jaar geleden zijn identiteit werd gestolen door een crimineel. Uiteindelijk is hij failliet gegaan en moest de ombudsman er aan te pas komen.
IMO zal dit alleen maar erger worden in de toekomst.

MamboBeach

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 10:32

Ik begrijp het niet, het ging over een ID-kaart en nu over fraude enz...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 10:34

MamboBeach schreef:

nee het gaat over het beboeten van het bedekken van het gezicht.......

dat is oorspronkelijk waar het topic over gaat ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 10:35

MamboBeach schreef:

Zolang mensen denken dat alles goed in Nederland geregeld is met o.a. digiD, internet enz., wordt wakker, het is helemaal niet veilig. Je ID kan zeker via het internet gemakkelijk gestolen worden met alle nadelige gevolgen.
Maar het heeft niets meer met de Burka te maken, wel met je identificatieplicht.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:42

Ojajoh schreef:
lees!! je gezicht bedekken!
dat is OOK met intergraalhelm, OOK met bivakmuts en dergelijke zaken....

ik spreek nergens over alleen burka's

Een burka is één van de gezichtsbedekkenden middelen. En aangezien het in dit topic over burka's gaat vraag ik naar de burka, niet naar de integraalhelm. Dus niks verdraaien van je woorden, wel het ontopic proberen te houden ;)

Mambo, ik verschuil me niet achter de media hoor. Als je feit, vooroordeel en media naast elkaar gaat leggen ga je vanzelf een verband zien. Zwarte piet wordt enorm positief in het nieuws gezet, niemand is bang voor zwarte piet. De burka daarentegen.... terwijl je zowel als burka-drager als zwarte piet niet erg herkenbaar bent en het argument "ik wil zien met wie ik te maken heb" niet echt meer op gaat.
Verder mag je van mij je mening hebben hoor, maar als je meedoet aan een discussietopic kan je verwachten dat mensen je van hun eigen mening proberen te overtuigen ;)
En waarom ik tokkies niet prettig vind? Omdat ik grof taalgebruik associeer met grof gedrag. Misschien ook niet helemaal eerlijk, maar ik geloof dat ik al had gezegd dat ik ervan baal dat ook ik me laat leiden door vooroordelen ;) En dat is opzich helemaal niet gek, maar wees je wel bewust van je vooroordelen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:18

Electra63 schreef:
MamboBeach schreef:

Zolang mensen denken dat alles goed in Nederland geregeld is met o.a. digiD, internet enz., wordt wakker, het is helemaal niet veilig. Je ID kan zeker via het internet gemakkelijk gestolen worden met alle nadelige gevolgen.
Maar het heeft niets meer met de Burka te maken, wel met je identificatieplicht.

Wat wil je hier nu mee zeggen? Ik denk dat elk weldenkend mens dat begrijpt. Met alles kan namelijk gefraudeerd worden...Niets is waterdicht namelijk.

Dan moet je ook niet bokken en noem maar op, alles kan worden achterhaald.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:22

Winddancer schreef:

Mambobeach,
het was o.a. een reaktie op het hierboven geschreven. Windancer vraagt zich af wat het voordeel is om iemands Digid/ID te stelen? Vaak denken mensen dat hier in Nederland alles goed geregeld is en fraude niet voorkomt, vandaar mijn voorbeeld van Ron Kowsoleea.

Maar het heeft niets met Burka-verbod te maken. Ik denk altijd wel, wat volgt er na het Burka-verbod?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:27

Heino, als er hier in de zomer een zwarte piet rond mijn huis loopt, dan vind ik dat wel vreemd. Maar nu weer een zwarte piet erbij halen... Dus moet zwarte piet worden afgeschaft? Da's vreemd, dus alle negers de deur uit? Want zwarte piet heeft alleen aan andere broek aan met mantel en een petje op. Mijn zwarte piet draagt geen burka hoor, dus ik begrijp de vergelijking niet.

Ik doe mee aan een discussietopic, alleen sta ik er anders in denk ik. Jij wil iemand overtuigen van jouw mening. Voor mij hoeft dat niet, ik weet gewoon wat ik zie en mee maak en daar baseer ik mijn mening op. :)

Dus als je je bewust bent van je vooroordelen is het geoorloofd? ;) Iedereen heeft vooroordelen, meningen enz. en dat mag ook. Als je daar voor jezelf eerlijk in blijft, is dat geen probleem, heeft niets met media te maken hoor, niet alleen de media.

Was wel grappig, mijn man hielp iemand een keer en ging koffie drinken bij de vrouw des huizes. Kregen ze het ook over een discussie met buitenlandse mensen. Mijn man heeft daar duidelijk een mening in, dat stelde deze vrouw niet op prijs en begreep het niet en werd zelfs een beetje boos op mijn man. Kijk, dat vind ik dan weer schokkend! Dat zijn mijn man zijn ervaringen en tja, heel jammer, maar zo is het wel.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:30

Electra63 schreef:
Winddancer schreef:

Mambobeach,
het was o.a. een reaktie op het hierboven geschreven. Windancer vraagt zich af wat het voordeel is om iemands Digid/ID te stelen? Vaak denken mensen dat hier in Nederland alles goed geregeld is en fraude niet voorkomt, vandaar mijn voorbeeld van Ron Kowsoleea.

Maar het heeft niets met Burka-verbod te maken. Ik denk altijd wel, wat volgt er na het Burka-verbod?

Ja, jij ziet dat zo. Ik ken mensen die andersom denken... Zie je een moskee de grond uit stampen, en wat komt daarna? Burka's, en wat komt daarna? Begrijp je? Ik denk dat je elkaar moet respecteren maar tot op zekere hoogte. Bepaalde dingen hoef en moet je als land niet toestaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:34

Ja, dat is jouw mening.
Ik ga niet naar de kerk en in mijn wijk staan veel kerken, dat hoeft van mij ook niet, maar zolang ik niet gedwongen word om naar de kerk te gaan, vind ik het prima. Hetzelfde geldt voor de Moskee. Als mensen daar heen willen, prima, als ik maar niet hoef.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:35

MamboBeach schreef:
Ja, jij ziet dat zo. Ik ken mensen die andersom denken... Zie je een moskee de grond uit stampen, en wat komt daarna? Burka's, en wat komt daarna? Begrijp je? Ik denk dat je elkaar moet respecteren maar tot op zekere hoogte. Bepaalde dingen hoef en moet je als land niet toestaan.

Maar wie bepaald die zekere hoogte, oftewel wie manipuleert die acceptatie???

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:37

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

IMO bepaalt het volk dit, d.m.v. regering/gemeenteraad.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:41

Electra63 schreef:
Ja, dat is jouw mening.
Ik ga niet naar de kerk en in mijn wijk staan veel kerken, dat hoeft van mij ook niet, maar zolang ik niet gedwongen word om naar de kerk te gaan, vind ik het prima. Hetzelfde geldt voor de Moskee. Als mensen daar heen willen, prima, als ik maar niet hoef.

Ja prima, zo denk jij erover. :) En zo denkt iedereen anders. :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:42

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

Voor deze ene keer ga ik in op je post, want het enige wat jij doet is schreeuwen, je niet meer in de discussie mengen en weer schreeuwen. Beetje jammer...

Wat is jouw eigen antwoord sarabande? Wie MANIPULEERT :roll: dat? :)