Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:58

Het menselijke mag hier wel voorgaan op het financiële en ontspannende, vind ik. Ik denk dus ook dat het de beste beslissing is om het te stoppen.

Bij de meesten zal de shock nu pas komen. Als je achteraf ziet wat met je had kunnen gebeuren, zijn dat heel verwarrende gevoelens.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:59

NatasjavE schreef:
mOamm schreef:
Echt erg wat er gebeurd is! Heb dat filmpje gekeken van de tent die instortte. Echt vreselijk als je daar in stond op dat moment!! Wat moet iedereen bang geweest zijn!! Heel veel sterkte voor iedereen die dit mee heeft moeten maken!! ;(

Weet je dat ik geen moment bang ben geweest...gewoon op de automatische piloot....mijn zonnebril viel en die heb ik nog opgeraapt...najah zeg...die zonnebril is wel het minst belangrijk...ging gewoon automatisch...

Nu pas zit ik te chacken

Ergens kan ik me dat op zich wel begrijpen. Geloof dat je eerste instantie nog niet door hebt hoe erg het is.. en nu de realisatie komt.

Ik ben overigens zo blij dat onze bekende okay is.

saskiakefie

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 11:59

Ik snap heel goed dat die mensen balen, helemaal als je er gister niet bij was. Op het zien van je favoriete artiest kan je maanden uitkijken, soms wel jaren. Als het moment dan bijna daar is maar het weer alles verpest, dan is dat goed balen. Maar het valt natuurlijk in het niet bij wat de slachtoffers en hun familie doormaken.

Las net dat er 5 doden zijn, 140 gewonden, waarvan 10 zwaargewond. Er verkeren nog 3 mensen in kritieke toestand die dus vechten voor hun leven. De doden zijn allemaal Belgen, onder de zwaargewonden zijn 2 Nederlanders.

Roosch

Kan ik me ook wel goed voorstellen.
(Rise Against: +:)+ )

Ik zit de situatie even te vergelijken met Pinkpop.
De uitgang daar is niet je van het, weet niet hoe het op Pukkelpop was maar daar duurt het na afloop van een festival zeker 2 uur eer iedereen naar buiten is.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:03

Roosch schreef:
Ik zit de situatie even te vergelijken met Pinkpop.
De uitgang daar is niet je van het, weet niet hoe het op Pukkelpop was maar daar duurt het na afloop van een festival zeker 2 uur eer iedereen naar buiten is.

Dat zijn natuurlijk de gewone uitgangen. Er zijn altijd heel veel nooduitgangen voorzien, moet wel voor de (brand)veiligheid enz. Die zijn volgens de brandweer binnen de 5 minuten opengesteld toen het onweer losbarstte.

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:03

Roosch schreef:
Zie wel berichten op Facebook en Hyves voorbij komen van mensen die balen dat ze hun favoriete artiest moeten missen, maar ach.. so be it.

Dat mensen zulke berichten durven te typen.. Er zijn doden gevallen, maar ze maken zich druk om het missen van een band??

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:04

Oja, daar heb ik helemaal niet aan gedacht, heb notabene vlak naast een nooduitgang gewerkt. 8)7 8)7

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:07

terlygert schreef:
Roosch schreef:
Zie wel berichten op Facebook en Hyves voorbij komen van mensen die balen dat ze hun favoriete artiest moeten missen, maar ach.. so be it.

Dat mensen zulke berichten durven te typen.. Er zijn doden gevallen, maar ze maken zich druk om het missen van een band??

Dat zijn vast mensen die er gisteravond niet bij waren...

Roosch

Re: Officieel 4 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:08

Jep, klopt.
Mensen die zich al een hele tijd verheugen op hun favoriete artiest.
Kan me voorstellen dat dat wat zuur is, maar als je die beelden ziet denk je toch aan heel andere dingen hopelijk.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:11

Het is maar goed dat ze het aflasten, dan hoeven mensen niet met een dubbel gevoel te gaan of thuis te blijven... En met zo'n ravage op het terrein....dat kan je niet in 1 avond herstellen en als het nou 1 klein tentje was...

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:14

alsnog vrij respectloos naar de hele situatie en de mensen die er wel bij waren. Die band treedt heus nog wel een keer op ergens..
Maargoed dat is mijn gedachte. Ben er zelf ook niet bij geweest, maar na hier gelezen te hebben en filmpje+foto's gezien te hebben zou ik het niet over mn hart kunnen verkrijgen om zo'n bericht te plaatsen.
Misschien wisten ze nog niet van de ernst van de situatie, dat zou kunnen.

zwieke

Ik denk dat bij veel mensen die er niet bij waren en bv vandaag pas zouden gaan *sh^t, nu kan ik niet gaan zien* Maar als ze inderdaad het even laten doordringen dat ze beseffen dat het beter zo is...

En zoals Zonnetje81 zegt, zo'n ravage is niet in één twee drie opgeruimd...

Yasmine

Chokri zei op de persconferentie vanochtend wel dat ze de weide bijna in orde hadden gemaakt, maar dat ze puur uit respect niet doorgaan.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:17

Ik durf ook eerlijk toegeven dat ik een beetje baal hoor. Rise Against wou ik zo ontzettend graag nog eens zien en Foo Fighters, tja, wanneer heb je die mogenlijkheid ooit nog eens?

Neemt niet weg dat ik het volledig begrijp en erachter sta dat alles is afgelast. Niet meer dan logisch uit respect voor de overledenen en gewonden.

Net iets gehoord van de neef van mijn vriend, die is nu opweg naar huis. iedereen die ik ken is nu terecht gelukkig.

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:23

Maar het hele festival is nu dus afgelast? Wel goed dat ze dat hebben gedaan. Belachelijk dat mensen dan zulke dingen op Facebook gaan plaatsen.. Ok je hebt natuurlijk wel je best gedaan om een kaartje te bemachtigen (geen idee wat zoiets kost) maar zou niet echt in feeststemming daar naartoe willen als je ziet wat er is gebeurd.. Dat de schrik er achteraf komt kan ik me trouwens opzich wel voorstellen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:24

BraveSpots schreef:
Ik durf ook eerlijk toegeven dat ik een beetje baal hoor. Rise Against wou ik zo ontzettend graag nog eens zien en Foo Fighters, tja, wanneer heb je die mogenlijkheid ooit nog eens?

Neemt niet weg dat ik het volledig begrijp en erachter sta dat alles is afgelast. Niet meer dan logisch uit respect voor de overledenen en gewonden.

Net iets gehoord van de neef van mijn vriend, die is nu opweg naar huis. iedereen die ik ken is nu terecht gelukkig.

Ik vind het ook compleet terecht dat het niet doorgaat.
Maar ik baal stiekum ook een beetje dat ik de Foo Fighters moest missen...maar ik heb er geen moment aan gedacht om te blijven.
De FF hou ik nog te goed....

Gelukkig zijn al jouw vrienden terecht...in angst zitten...dat lijkt me het ergste.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:25

Tuurlijk dat je baalt dat je ze niet kunt zien, maar respect voor de medemens is hier op zijn minst he :)

Hoe verloopt het nu verder qua vergoeding enzo?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:27

Nou, zo'n kaartje kost een hoop geld, tot een paar honderd euro als je het volledige festival blijft. Dus ik denk dat ook de festivalgangers wel vergoed zullen moeten worden.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:28

Het festival is volledig afgelast. :j
Ik vind het niet meer dan logisch dat dat gedaan is.

Kaartjes kosten behoorlijk wat geld.. Ik denk dat je zo'n 150€ betaald voor een combi-ticket, en als dan het festival niet doorgaat is het natuurlijk zuur...
Maar de slachtoffers die er gevallen zijn zijn toch net wat belangrijker dat de tickets vind ik.

Het is trouwens nog niet bekend wat er gaat gebeuren met al die tickets, of ze terugbetaald gaan worden/schade vergoeding krijgen/ weet ik veel wat. Daar wordt later over beslist.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:28

Naar geld enz hebben ze allemaal nog niet gekeken, wat ik ook niet meer dan normaal vind. Heb wel al veel mensen op Facebook gezien die hun ticketgeld met liefde willen doneren aan de slachtoffers en hun families. Maar ik denk dat het festival de tickets gewoon zal terug betalen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:29

Kwa vergoeding is nog niets bekend in elk geval. Begrijp ik ook wel, prioriteit is om iedereen naar huis te krijgen en alle schade beetje op te meten denk ik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:34

Een vriendin die daar was heeft nu op FB "Ik snap het niet.... Ik zag je nog en toen was je ineens weg en nu kom je nooit meer terug" :\ Maar ze wil niet praten dus ik weet niet wat er precies gebeurt is... Ik hoop dat ze snel rust vindt.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:36

Wij zijn ook weer thuis.. wat een nachtmerrie was dat zeg.
Wij stonden in de chateau toen die openscheurde en omviel.. Het leek wel een slechte film.
Iedereen gillen, rennen, paniek..
Gelukkig heb ik mijn man zijn hand kunnen pakken, en zijn we bij elkaar gebleven..
Ik zag iemand vallen, die werd helemaal ondergelopen.. dus we zijn daarheen gerend.. een geluk.. want ondertussen is de tent om ons heen ingestort.. We zaten echt maar 2 meter van een grote gevallen stalen constructie af..

We zijn bij die man gebleven tot hij afgevoerd werd door de ambulance, en toen hebben ze ons er ook uit gehaald..

Ik besef het allemaal nog niet.. als ik de youtube beelden en foto's zie..
Wij hebben heel veel geluk dat we hier goed vanaf gekomen zijn.
Een van onze vrienden is daar wel geraakt door een balk, maar die was met een paar hechtingen en een hersenschudding gelukkig klaar..

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:36

Oh wat erg voor haar Ayasha :/