PGB is door de 2e kamer onderuit gehaald.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: PGB is door de 2e kamer onderuit gehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:07

Ik heb inderdaad Fleurtje gezien gisteren bij Knevel en Co. Werkelijk niemand daar aan tafel snapte haar uitleg.
En het verhaal 12000 mensen erbij in de zorg is een leugen. Door de bezuinigingen in de Geestelijke Gezondheidszorg, moet er heel erg bezuinigd worden door de zorginstellingen. De meeste instellingen bezuinigen op het personeel, tijdelijke contracten worden niet verlengd en er is een vacaturestop.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:10

Misschien bedoelde ze mantelzorgers. Want daar komen inderdaad heel veel van bij wanneer je de PGB wegdoet. Heel veel mensen die hun werk op zullen moeten zeggen om voor familieleden te zorgen...

Technisch gezien dus geen leugen, alleen vat de burgerij het op als een belofte van 12000 betaalde banen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:35

julius_juut schreef:
Misschien bedoelde ze mantelzorgers. Want daar komen inderdaad heel veel van bij wanneer je de PGB wegdoet. Heel veel mensen die hun werk op zullen moeten zeggen om voor familieleden te zorgen...

Technisch gezien dus geen leugen, alleen vat de burgerij het op als een belofte van 12000 betaalde banen.

Nee dat vat de burgerij niet zo op, dat stond mevrouw Van Zanten vrolijk te liegen in het verzorgingstehuis waar ze directeur geweest was en ze zette er onder media belangstelling en de camera van het NOS nieuws zelfs haar handtekening onder (wat er op dat papier stond hebben we overigens niet gezien), maar Henk en Ingrid zijn doorgaans goed gelovig als het maar niet van links komt want die kan je niet vertrouwen. Heerlijk toch zon duidelijk beeld van de politiek.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:44

Maar laten we nou eens stellen dat er 12.000 banen komen in de zorg,denken ze nou echt dat mensen zitten te springen voor een baan in de zorg? Het is lichamelijk én geestelijk erg zwaar,oke het word goed betaald,maar dit werk houd je niet lang vol.Ook lopen die banen dan via een zorgkantoor [als ik het goed begrepen heb] ook dat zorgkantoor doet dit niet gratis,kost veel geld.
Ook de werkeloosheid stijgt flink,mensen die nu in de zorg werken via PGB worden werkeloos.
En geloof me,die zorgkantoren eisen diploma's enzo.
Dat kabinet ziet alleen hoeveel geld ze binnen halen als ze de PGB stop zetten,ze zien niet de veel hogere kosten die ze later krijgen.

Uhm Mark Rutten valt niet goed te praten.Toen ze hem confronteerde op t.v. met een uitspraak van hem over de zorg werd hij boos.Die uitspraak was toen: wij komen niet aan de PGB!
Hoe haalde ze het in hun hoofd om dit uit te zenden!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:29

Ach, behalve in de GGZ, moet er sowieso bezuinigd worden in de zorg in het algemeen. Dus meer handen aan het bed, daar heb ik nooit in geloofd.
En over goed betaalde banen in de zorg. Daar zijn de meningen over verdeeld. De onregelmatigheidstoeslag maakt het salaris nog wat aantrekkelijk, maar dat betekent wel dat je avonden, nachten en weekenden moet werken. Dat is moeilijk te combineren met jonge kinderen, zeker voor alleenstaanden, want kinderopvang is er bijna alleen tijdens kantooruren, of je moet voor opvang door een gastouder/familielid gaan, maar dat brengt op dit moment ook weer allemaal problemen met zich mee i.v.m. vergoedingen. Om over de nadelige gevolgenvan onregelmatig werken voor je lichaam nog maar niet te spreken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:49

@Electra63
idd. daarom zeg ik ook,mensen zitten echt niet te springen om een baan in de zorg.
Dus ik zou niet weten hoe ze die zogenaamde 12.000 banen moeten vullen.
Als ze een hart hebben in de kamer dan gaat dit plan de prullebak in en praten we er niet meer over.
Maar deze gedachte is een Efteling gedachte,een sprookje.
Maar! het zou niet het eerste plan zijn wat in de prullebak verdwijnt,ik blijf positief.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:07

Wellicht kan jij als PVV stemmer de PVV een e mail sturen en daarin verwoorden wat je hier zegt

Daar zijn ze wel gevoelig voor denk ik

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:48

sarabande schreef:
Wellicht kan jij als PVV stemmer de PVV een e mail sturen en daarin verwoorden wat je hier zegt

Daar zijn ze wel gevoelig voor denk ik

Denk je dat echt? ik zelf denk dat het ze totaal niet intresseerd wat ik als PVV stemmer van ze vind.
Ze hebben totaal geen gevoel,ik vind nu alles daar bij de PVV gevoelloos.
En waarom?anders hadden ze NOOIT akkoord gegaan met dit achterlijke plan om de PGB stop te zetten.
Ze weten donders goed wat dat betekend voor al die hulp behoevende mensen.
Ik wil ze best mailen hoor, en zeggen wat ik nu van ze vind.
[waar moet ik dan heen mailen?]per PB graag.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:51

Nou PVV.nl daar staat heel uitnodigend, mail Geert :D :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:05

Zo die weten nu ook hoe ik erover denk.[heb gemailt].
Heb even mijn gal gespuwd naar de PVV.
Hun zijn de enige die dit absurde plan stop kunnen zetten,en dat heb ik ze ook gezegd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:27

Ha ha nou ik ben benieuwd of en wat je als antwoord krijgt

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:54

gohya schreef:
Maar laten we nou eens stellen dat er 12.000 banen komen in de zorg,denken ze nou echt dat mensen zitten te springen voor een baan in de zorg? Het is lichamelijk én geestelijk erg zwaar,oke het word goed betaald,

goed betaald??? nou, echt niet hoor :n wat electra63 zegt, de onregelmatigheids-toeslagen maken het nog een beetje aantrekkelijk. ik werk 3 ochtenden, 2 avonden en de weekenden. (zaterdag en zondagochtend) om een beetje goed loon te hebben.
ik ben alleenstaand met kindje en ben blij dat m'n moeder 's avonds en in het weekend op kan passen en 2 dagen kinderdagverblijf ant anders was het echt niet te doen. en daarnaast het geluk dat m'n manager rekening houd met wanneer ik opvang heb. anders was het gewoon niet te doen. maar echt aantrekkelijk wordt het werk er niet op hoor. wij lopen zelfs met telefoontjes die we langs een pas moeten halen zodat de tijd geregistreerd wordt hoelang je bij de mensen binnen bent. echt niet grappig meer.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:31

Vreselijk om zo de motivatie weg te halen bij mensen die je zo hard nodig hebt, en ook dom want zodra ze iets anders vinden zijn ze weg

Daarom geloof ik ook niet in de 12000 extra krachten en het verhaal van Van Zanten dat ze de mensen die nu PGB hebben dezelfde zorg garandeert, dat kan gewoon niet als ze moet bezuinigen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:35

Ik geloof helemaal niet in die 12000 extra krachten in de zorg. Ik geloofde ook niet in die extra politie-agenten.
Dat zijn gewoon praatjes om de mensen stil te houden, of beter gezegd: leugens.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:50

Ik ben zelf freelance verzorgende,maar ik zal echt nooit meer kiezen voor een baan in de zorg.
Het is gewoon te zwaar,vooral geestelijk is het erg zwaar.
Degene die ik nu 24 uur verzorg laat ik niet vallen,maar als die naar een instelling zou moeten stop ik zeer zeker in de zorg.

Die Van Zanten heeft haar versie/plan zo in haar hoofd geperst dat ze er heilig van overtuigd is dat zij gelijk heeft.Denk maar niet dat ze zal toegeven dat ze fout zit.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:25

Macht corrumpeert, je zal maar directrice zijn van een verzorgingstehuisje en opeens in het midden van de macht, de regering van Nederland zitten, daar wil je wel wat voor liegen hoor.

Probleem met dit hele kabinet is er zitten nauwelijks capabele mensen in.
Dat is niet toevallig het beleid wordt door een heel klein groepje bepaald en de rest is zo blij met de verkregen belangrijkheid dat ze braaf meedoen, van uit de coulissen uit gelachen door Wilders die en deel van hen voor ze minister werden nog verwierpen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:44

Electra63 schreef:
Ik geloof helemaal niet in die 12000 extra krachten in de zorg. Ik geloofde ook niet in die extra politie-agenten.
Dat zijn gewoon praatjes om de mensen stil te houden, of beter gezegd: leugens.

Precies wat ik dacht...12000 extra krachten gaan vast dat meer blauw op straat achterna.
Gisteren op de radio: de bezuinigingen op het PGB gaan exact 0.0 opleveren. Het gaat echter wel banen kosten... Ergo...12000 erbij? Er gaan banen verloren...

Hey,.....toppie +:)+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:59

Het is nu 5 dagen geleden dat ik ze mailde,tot op heden geen antwoord gehad.
Ben benieuwd of ik uberhaupt een antwoord krijg.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:08

Wauw Gohya goed dat jij die mail gestuurd hebt! Ben benieuwd of je nog antwoord krijgt, maar je moet maar zo denken, het is toch belangrijk dat de achterban zich laat horen. De PVV heeft wel degelijk ook verantwoordelijkheid ten opzichte van zijn stemmers.

Tja die zorg en politie, het was al duidelijk dat er bezuinigd moest worden en dat laat zich nou eenmaal moeilijk rijmen met meer banen...

Wat ik het meest kwalijke in dit hele verhaal vind, is dat het zoveel onrust en zorgen oproept bij een van de zwakste groepen in de samenleving.

De opbrengst is dus 0.0 maar de kosten zijn in ieder geval een heel groot gevoel van onveiligheid en zorgen over de toekomst bij de mensen die echt afhankelijk zijn van zorg middels een PGB.

En dat vind ik zelf best erg. Is nadenken en plannen doorrekenen voor je zoveel onrust in de maatschappij brengt nou echt zo moeilijk?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:09

Ik vind het héél erg dat ze aan de PGB komen,maar het áller ergste vind ik de leugens van de PVV [en de rest ook hoor].Schreeuwen ze:NEE we komen niet aan de zorg!Wat een sukkels zeg.
Ik heb ze duidelijk laten weten hoe ik nu over ze denk! en ik hoop echt dat er meer PVV stemmers net als ik nu gaan denken!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:58

Mevr. van Zanten is weer iets veranderd.De PGB voor mensen die meer dan 10 uur hulp hebben blijft bestaan.Das al een begin,nu de rest nog.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:04

Ik hoorde dat de kosten van de zorg volgend jaar flink omhoog gaan en de zorgtoeslag naar beneden. Maar gelukkig is het burka-verbod er doorheen. Daar hebben wij heel veel aan. Met dank aan de PVV. :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:27

Electra63 schreef:
Ik hoorde dat de kosten van de zorg volgend jaar flink omhoog gaan en de zorgtoeslag naar beneden. Maar gelukkig is het burka-verbod er doorheen. Daar hebben wij heel veel aan. Met dank aan de PVV. :D

Waarbij er van uit gegaan wordt dat Henk en Ingrid die paar Burka's (de meesten hebben er nog nooit een gezien) inderdaad belangrijker vinden dan meer betalen en minder krijgen in de zorg

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:30

Sarabande,
Je moet natuurlijk wel je prioriteiten stellen als (minderheids)kabinet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:34

Wow,ja das ook errug belangrijk dat Burka verbod.
Ik heb trouwens nog steeds geen mailtje terug gehad van Geert![lafaard,durft zeker niet].