haboshof schreef:Ik heb niet het idee dat ik aangevallen word.
Wij hebben inderdaad boxen en dat heb ik ook al uitgelegd. Een gedeelte staat 24/7 buiten met schuilmogelijkheid. Maar wij hebben voornamelijk heel oude paarden/pony's. Als we die zouden houden op de "natuurlijke" manier, dan was de helft waarschijnlijk al dood. Dus maken we er het beste van. Ze krijgen hun slobber (ook niet natuurlijk, een paard zonder tanden en kiezen verhongerd of wordt opgegeten in de natuur) op stal. Er zijn er een aantal die rust vinden in hun stal, omdat ze niks hebben te vrezen van soortgenoten oid. Je ziet ze daar echt ontspannen. We hebben lage wanden in de boxen, sowieso is contact wel mogelijk onderling, en groepsstallen. En bovendien in de winter staan ze veel droger en warmer. De oudsten hebben echt problemen daarmee. Wel gaan ze zomer en winter zoveel mogelijk naar buiten. Ze staan nooit een hele dag op stal.
Ik heb dieren, die bevangen waren van de kou gezien, dat wil je niet, tenzij je zover gaat dat je dat acceptabel vindt en ze dan dus op deze manier dood laat gaan. Als een oud paard gaat liggen in extreme weersomstandigheden, zoals deze winter meermalen is voor gekomen, dan zijn ze snel dood.Ik vind dat niet acceptabel. 24/7 buiten is mooi, maar als je graag wilt dat het dier oud wordt, dan moet je toch wat aanpassingen doen en wij hebben nu ervaren dat alleen een schuilmogelijkheid niet voldoende is. Ik vind ook dat een dier niet tot over de kogels in de modder hoort. Een droge plek is een must. Oude dieren drogen niet makkelijk op en daarom is de stal toch wel fijn.

Electra63 schreef:Ik heb wel pony's gezien tot aan hun knieën in de modder, dat vind ik net zo erg als 23/7 op stal.
Er hoort altijd een droog stuk in het land te zijn, waar pony's droog kunnen staan, het liefst met schuilstal en/of bomen/struiken.
Ben het volledig met je eens