Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:09

Cayenne daar ben ik het helemaal mee eens. Je weet ook niet waarom die in zo'n staat is. Mensen met zware psychose kunnen rare dingen doen. Nee ik zegt nu niet dat hij psychose heeft, maar het kan... Alles kan, we weten het gewoon niet

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:09

Ja, ik denk ook dat je op zo'n moment even heel cru aan jezelf (en/of je kinderen) denkt en dan pas aan anderen. Het is dan echt even 'mijn leven of hun leven'...... Dat is ons overlevingsinstinct, denk ik. Verschrikkelijk. Wat een drama.

Ik liep net bij ons hier in de supermarkt en dacht toen ook even 'er zal nu maar iemand ineens om zich heen gaan schieten....' Daar kun je je toch eigenlijk niets bij voorstellen???? ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:10

Cayenne schreef:
Knap dat jullie dat kunnen zien van zulke vage foto's en beelden van veraf genomen...........

Vreselijk dat iemand tot zo'n daad kan komen. Ergens ga je toch een bepaald soort van medelijden met zo'n iemand krijgen.
Hij had natuurlijk nooit mensen met zich mee mogen nemen de dood in.

Medelijden, grapje zeker?
Ik voel niet veel meer dan woede namelijk, laffe man zeg. Bah bah.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:10

Ook minimaal 1 kindje gewond/gedood heah |(
Het schijnt dat er ook een kindje tussen twee mensen in liep die beide neergeschoten zijn en een omstander nét dat kindje weg wist te trekken voor het ook neer geschoten werd :n

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:11

Vind het wel raar dat ze de volledige naam van de dader zo noemen, neem aan dat hij ook familie heeft.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:11

Gedsie .. en dan te bedenken dat het ook in **woonplaats** waar ik vandaag gewinkeld heb had kunnen gebeuren..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:12

Woede, ja natuurlijk, maar iemand komt niet zomaar zover. Daar gaat heel wat aan vooraf.
Misschien komt het ook omdat ik in de zorg werk met mensen met dat ik me een beetje kan inleven, maar goed. Ik zei ook een "bepaald soort van medelijden". Niet dat ik nu in de eerste plaats aan hem denk, absoluut niet, maar triest is het zeker wel.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-04-11 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

isabelle_k

Iel wat eng en raar, vlak bij en nog geen 100 meter van mijn school.. ga er regelmatig heen..

Miepie77

Anthea schreef:
Cayenne schreef:
Knap dat jullie dat kunnen zien van zulke vage foto's en beelden van veraf genomen...........

Vreselijk dat iemand tot zo'n daad kan komen. Ergens ga je toch een bepaald soort van medelijden met zo'n iemand krijgen.
Hij had natuurlijk nooit mensen met zich mee mogen nemen de dood in.

Medelijden, grapje zeker?
Ik voel niet veel meer dan woede namelijk, laffe man zeg. Bah bah.

hij heeft niet alleen anderen gedood he, ook zichzelf, die man moet echt heel ver weg zijn geweest, het is heel triest allemaal

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:13

Elin_ schreef:
Gedsie .. en dan te bedenken dat het ook in **woonplaats** waar ik vandaag gewinkeld heb had kunnen gebeuren..

leiden dus? :) dat is ook om de hoek bij mij

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:14

Iedereen spreek nu kwaad over de dader, maar mensen jullie weten helemaal niks. Je weet niet waarom hij het heeft gedaan. Zoals ik al zei mensen die in een zware psychose raken of wat dan ook weten echt niet meer wat ze doen. Misschien denk ik wel zo omdat ik uit de zorg kom, en heb ik dus misschien een andere kijk hierop dan mensen die niet uit de zorg komen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Hopelijk komen ze er vooral achter hoe hij aan dat wapen kwam.
Want ik vind het wel idioot dat mensen tegenwoordig met zo'n wapen rond kunnen lopen.

@damesschoen, dat zei ik dus ook al :)

Sunnda

Hier ook een inwoner van Alphen aan den Rijn.

Op dit moment zijn de centra's nog dicht, en staan er enorm veel ambulance's, brandweer en een trauma uit voorzorg klaar. De politie is niet te tellen zoveel. Ik ben wel wezen kijken bij de riddehof maar het is enorm gek.
Je hoort het, weet dat het hier is gebeurd, maar het dringt niet echt tot je door. Heel vreemd.
Toen ik het hoorde kwam ik net uit het winkelcentrum bij hazerswoude, het idee dat mensen ook gingen winkelen en nu niet meer leven.

damesschoen

Re: Alphen a/d rijn.Zelfmoord in overvolle winkelcentrum 4 doden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:15

@ cayenne ik zag het idd toen ik mijn berichtje net had geplaatst

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:15

damesschoen schreef:
Iedereen spreek nu kwaad over de dader, maar mensen jullie weten helemaal niks. Je weet niet waarom hij het heeft gedaan. Zoals ik al zei mensen die in een zware psychose raken of wat dan ook weten echt niet meer wat ze doen. Misschien denk ik wel zo omdat ik uit de zorg kom, en heb ik dus misschien een andere kijk hierop dan mensen die niet uit de zorg komen

heb ik ook al meerdere keren hier vermeld idd wat betreft psychose :) In mijn famillie komt het helaas voor en heb dus de nodige ervaring ermee en weet wat het kan aanrichten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:16

Ook zichzelf ja, en dat zou ik opzich heel erg vinden.. Maar als het op deze manier moet.. Dan vind ik het eerder 'goed' dat hij dood is en niet meer terug de maatschappij in kan. Aangezien de straffen in Nederland nou niet erg zwaar zijn.

Ik vind het wel ontzettend erg voor zijn familie.

nathalie_v

Kom net uit m'n werk en m'n moeder zegt gelijk:
'er is een schietpartij in alphen geweest'
(zelf heb ik er gewoond, er woont nu nog steeds familie)
Wij hebben al onze familie en vrienden gelukkig kunnen bereiken (vanmiddag al). Alleen mij opa en oma nog niet, maar die komen daar naar mijn weten eigenlijk nooit (in de ridderhof)
Vrienden van ons keken precies vanuit hun woning (die flat) recht op de nachtmerrie in!
Krijg wel kippenvel als ik naar de beelden kijk. Ben daar vroeger veel geweest (en kom er nog wel eens op een blauwe maandag) en herken dus ook de omgeving.
Ik dacht van dit soort dingen dat het altijd ver weg zou gebeuren.. Helaas is niets minder waar!

Ontzettend veel sterkte voor de slachtoffers en nabestaande en natuurlijk de ooggetuigen!!

MarJon

De dader was lid van een schietclub.. Zal ie zo aan het wapen zijn gekomen dan?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:17

JessAndHope schreef:
Ook minimaal 1 kindje gewond/gedood heah |(
Het schijnt dat er ook een kindje tussen twee mensen in liep die beide neergeschoten zijn en een omstander nét dat kindje weg wist te trekken voor het ook neer geschoten werd :n

volgens mij is het kleintje wel in zijn beentje geschoten..

ik vind het onvoorstelbaar dat mensen "excuses" voor hem proberen te vinden..

ik hoop dat er snel meer nieuws komt, ik hoor nu namelijk wel dezelfde dingen als vanmiddag.

liberty22

Cayenne schreef:
Woede, ja natuurlijk, maar iemand komt niet zomaar zover. Daar gaat heel wat aan vooraf.
Misschien komt het ook omdat ik in de zorg werk met mensen met dat ik me een beetje kan inleven, maar goed. Ik zei ook een "bepaald soort van medelijden". Niet dat ik nu in de eerste plaats aan hem denk, absoluut niet, maar triest is het zeker wel.

als het een echte psychopath is heus daar heb je geen medelijden mee dat zijn mensen de woorden die hun omschrijven mag ik hier niet eens uitspreken.

damesschoen

Is dat al bevestigd MarJon?

xSaarSaar

Zelfs als je lid bent van een schietclub kom je niet zomaar aan een mitrailleur :n

Hinata

Ja was vanmiddag aan het werk en mijn baas hoorde over die schietpartij, dachten in het eerste moment aan zoiets als vorige week, maar dit is wel even wat heftiger. Collega woont er 100 m vanaf en heeft eerst dr familie gecontacteerd of die aan het boodschappen doen waren, en dat was gelukkig niet het geval.

Ben nu wel benieuwd naar die persconferentie.

MarJon

Volgens het NRC handelsblad wel. En het staat hier eerder in het topic al.

Stopcontact

Re: Alphen a/d rijn.Zelfmoord in overvolle winkelcentrum 4 doden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:18

Hoe laat begint die conferentie nou?