Wat gaan jullie morgen stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:39

Equimotion schreef:
LETS schreef:
De partijstructuur is dan misschien niet democratisch, de partij is wel democratisch gekozen. Het is logisch dat een partij die zoveel stemmen krijgt invloed heeft op het regeringsbeleid lijkt me. Schijnbaar is dit wat een groot deel van Nederland wil.

Dat is dus precies waar ik op doelde met mijn eerdere opmerking dat van alle radicale leiders in de meer en minder recente geschiedenis, er niet zo gek veel met geweld aan de macht zijn gekomen. De meerderheid is democratisch gekozen omdat mensen dachten dat het allemaal wel mee zou vallen. Vervolgens haal je wel een niet-democratische partij binnen, met potentieel grote gevolgen.

Maar dan nog is deze "niet democratische partij" niet groot genoeg om een heel land te overheersen/regeren.. Te weinig zetels, te weinig kiezers.. Dus ik blijf erbij dat men zich te druk maakt om iets wat niiet zal kunnen gebeuren.. ;) Ja, ze hebben invloed, maar dat hebben de CDA en VVD net zo goed..

Maar blijf uiteraard heel nieuwsgierig naar jouw input hierop.

Spruit

Re: Wat gaan jullie morgen stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:51

Daar wil ik nog aan toevoegen dat de situatie toen zo anders was historisch gezien dat ik niet denk dat Wilders zich zal ontpoppen tot een Hitler. Voor een dictator is heel wat meer nodig. Hitler was nooit aan de macht gekomen wanneer de Volkenbond Duitsland in Versailles niet had uitgesloten van deelname bijvoorbeeld. Maar dat is wel heel erg offtopic. Bovendien hebben we tegenwoordig de Europese Unie, die toh eigenlijk ook als extra controle op landen kan worden gezien. Hoe dan ook, ik denk dat je niet te overdreven moet omspringen met de PVV.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:03

Uiteraard spelen er altijd meerdere factoren mee in zo'n proces, en je maakt een vergelijking op basis van een soort "worst-case scenario". Maar het is wél een mogelijkheid op het moment dat je een niet-democratische partij omarmt. En ik vind het erg schokkend dat veel stemmers dus niet eens doorhebben dat de partij niet democratisch is en denken dat dat om de standpunten van de partij gaat.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:09

Nee Equimotion, het is geen mogelijkheid, te weinig zetels, te weinig kiezers en terecht, wat LETS zegt: De EU die in kan grijpen.. Echt waar, mensen geven Wilders te veel macht door "bang" voor hem te zijn..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:00

loesje688 schreef:
Heino schreef:
De enige ervaring die mijn oma met buitenlanders heeft is heel behulpzame mensen die haar helpen bij alles wat ze kunnen. En toch stemt ze PVV... Oja, en ze heeft een keer gevochten met de buitenlandse buurvrouw maar dat was niet de schuld van de buurvrouw :+

Het geld natuurlijk niet voor iedereen ;)
Ik bedoel ook niet dat iedereen die PVV stemt een racist is hoor, er zijn genoeg PVVstemmers die om andere rede voor die partij kiezen.

En zo zijn er ook veel PVV stemmers die willen dat de criminele niet-westerse allochtonen - die niet geïntegreerd zijn - uit Nederland verdwijnen (die kiezen dus wel om de ''allochtonen kwestie'' voor de PVV), onder het mom van ''gedraag je''. Racistisch? Nee hoor. Want deze mensen stemmen 9 van de 10 keer ook op de PVV voor de hogere straffen (dus ook de criminele autochtonen worden dan aangepakt) waar de partij voor pleit.

Gaat puur en alleen om veiligheid. Er zijn helaas veel mensen die denken dat de PVV iedereen met een kleurtje over de grens wil zetten, wat pure nonsens is, waardoor PVV stemmers algauw een racistische bijsmaak krijgen.
Dan wil ik wel de kanttekening maken dat Wilders die indruk nog wel eens wil wekken met zijn extreme opmerkingen, iets waar ik het absoluut niét mee eens ben en wat ik ontzettend jammer vind, maar als je naar de partij punten kijkt dan zie je dat die opmerkingen niet de insteek van de partij zijn. Na mijn idee zijn het pure publiciteitsstunten, iets wat belangrijk is voor een partij maar of dit de manier is? Nee.
Ik zou Wilders dan ook nooit als premier willen hebben, maar van mij mag de PVV best een flink aantal zetels hebben omdat ik het meeste waar ze voor pleiten graag in Nederland zou willen zien. :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:19

Citaat:
Dan wil ik wel de kanttekening maken dat Wilders die indruk nog wel eens wil wekken met zijn extreme opmerkingen, iets waar ik het absoluut niét mee eens ben en wat ik ontzettend jammer vind, maar als je naar de partij punten kijkt dan zie je dat die opmerkingen niet de insteek van de partij zijn

Ja maar, beste JuliaMaria, weet je dat Wilders het enige lid van de partij is? Dus zijn opmerkingen zijn helaas wel de insteek van de partij...

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:11

Als ik het partijprogramma lees dan past dat gewoon bij de punten die ik Wilders hoor roepen. Bovendien zoals Blue_eyes zegt is Wilders ook het enige lid.

Bovendien valt hier ook steeds het woord racistisch.. Maar dat vraag ik me altijd af. Keert Wilders zich tegen een ras of tegen een cultuur? Als hij zich tegen een cultuur keert, is er sprake zijn van discriminatie, niet van racisme.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:05

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
Dan wil ik wel de kanttekening maken dat Wilders die indruk nog wel eens wil wekken met zijn extreme opmerkingen, iets waar ik het absoluut niét mee eens ben en wat ik ontzettend jammer vind, maar als je naar de partij punten kijkt dan zie je dat die opmerkingen niet de insteek van de partij zijn

Ja maar, beste JuliaMaria, weet je dat Wilders het enige lid van de partij is? Dus zijn opmerkingen zijn helaas wel de insteek van de partij...

Quote de rest van mijn bericht er dan ook even bij, dan heb je meteen mijn tegenantwoord erbij zitten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:59

Ik heb de rest van je bericht best wel gelezen, en nu nog een keer, maar ik kan er geen tegenantwoord in vinden....

boshuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:27

Eefske schreef:
PvdA in Rotterdam het grootst. Ik ben content :j

Ja, PVV zal niet de grootste worden in Rotterdam... meerdendeel van de bewoners in Rdam zijn buitenlanders.

Word dadelijk alleen maar erger en ben je als blanke in de minderheid. Als de islam op den duur de overhand krijgt blijft er maar bar weinig van ons Nederlandse cultuur over en worden we onderdrukt. De moskeeen schieten als paddestoelen uit de grond, de schapen zijn een uitstervend ras aan het worden, christelijke kerken worden bedreigd, jongentjes verplicht besneden, vrouwen verplicht aan de koppenvodden, uithuwelijking, en nee ik ben geen racist... ben namelijk trots op Nederland en daar moeten ze van afblijven.
Gedraag je en pas je aan de Nederlandse normen en waarden en leer de taal spreken.

Toen ik jaren geleden alleen in Cairo was paste ik me ook aan... geen blote schouders en mijn haar bedekt. En denk je nou echt dat je op handen gedragen word als je in de Arabische landen een christelijke kerk uit de grond wil stampen?? Ik denk dat ze je meteen ophangen!

Leve de kaas, tulpen en klompen! En de PVV natuurlijk.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:50

Equimotion schreef:
Aranel schreef:
Hé Yvanka, jij ook hier? :))

Ohja, ik vroeg me af wat hier 'eng' aan is..?

[lijst]

Dit zijn maar een paar punten waarop ik het helemaal eens ben met de PVV..

Je geeft je stem aan een niet-democratische partij. Weet je hoe dictators als Hitler, Khadaffi, Sadam Hoessein, etc aan de macht zijn gekomen?Niet met geweld, maar doordat mensen hun stem gaven aan een niet-democratische partij.

Qadhafi is imo van een heel ander caliber dan Hitler. Hitler was een psychopaat met een minderwaardigheidscomplex die jaloers was op Joden en zigeuners omdat ze zulke slimme handelslui waren en het beter deden dan hij. Qadhafi vind ik eerder te vergelijken met Che Guevara. Saddam had zijn dictatorschap te danken aan Amerika.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:51

boshuisje schreef:
Eefske schreef:

Ja, PVV zal niet de grootste worden in Rotterdam... meerdendeel van de bewoners in Rdam zijn buitenlanders.

Word dadelijk alleen maar erger en ben je als blanke in de minderheid. Als de islam op den duur de overhand krijgt blijft er maar bar weinig van ons Nederlandse cultuur over en worden we onderdrukt. De moskeeen schieten als paddestoelen uit de grond, de schapen zijn een uitstervend ras aan het worden, christelijke kerken worden bedreigd, jongentjes verplicht besneden, vrouwen verplicht aan de koppenvodden, uithuwelijking, en nee ik ben geen racist... ben namelijk trots op Nederland en daar moeten ze van afblijven.
Gedraag je en pas je aan de Nederlandse normen en waarden en leer de taal spreken.

Toen ik jaren geleden alleen in Cairo was paste ik me ook aan... geen blote schouders en mijn haar bedekt. En denk je nou echt dat je op handen gedragen word als je in de Arabische landen een christelijke kerk uit de grond wil stampen?? Ik denk dat ze je meteen ophangen!

Wauw. Ten eerste, de beschrijving komt mij totaal niet bekend voor. Hoe kom jij aan deze ervaring?
Het meerendeel van Rotterdam is niet allochtoon, het is namelijk rond de 35%
Zoals Heino al zei zijn er onderzoeken gedaan en is de Islam er niet op uit te onderdrukken.
Bovendien is op vakantie gaan naar Cairo iets anders dan geboren zijn in Nederland.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:15

boshuisje schreef:

Je post is suggestief, angst en haat zaaiend. Het klinkt best wel racistisch, of begrijp ik je verkeerd? wie zijn ze?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:15

boshuisje schreef:
Eefske schreef:

Dus omdat ze in Cairo geen christelijke kerken willen hebben, moeten wij hier ook alle moslims het land uit gooien? Weet je... in het Engels hebben ze daar een heel mooie uitdrukking voor: 'An eye for an eye makes the world go blind'.

Overigens - hier in Eindhoven is inderdaad een Koptische kerk bedreigd, maar niet door Nederlandse moslims, hoor. Nee, door Al Quaida. En verderstaat onze Nederlands-Gereformeerde (what's in a name? :D) kerk bijna naast een moskee. Midden in een overwegend lichtgetinte volkswijk. Ik heb er zelfs tegenover gewoond en het enige gajes dat weleens wat vernielt aan de kerk is toch echt blond en een jaar of 13, 14.

Ook ik herken je beschrijving helemaal niet. Ik woonde eerst in die lichtbruine volkswijk, nu woon ik in een deel van de stad dat door mijn zus geringschattend 'klein-Marokko' werd genoemd. Goed, ze heeft niet precies een beeld van waar dat ligt, dat is waar. :)) Maar ik heb nooit, maar dan ook nooit last van allochtonen in deze wijk. Niet van mannen, die groeten me vriendelijk. De vrouw van de halalsupermarkt hier tegenover vroeg of ik iemand weet die op haar kinderen kan passen. Vrouwen met hoofddoeken op de peuterspeelzaal doen er net zoveel - als het niet meer is - vrijwilligerswerk als de blanke mama's.
Je kunt terugwillen naar kaas, aardappels (Turks!), tulpen (Kazachstan!) en klompen, maar Nederland is niet meer Nederlands. Al honderden jaren niet meer.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 04-03-11 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:19

Ik vind het altijd zo'n raar argument als mensen zeggen 'in hún landen moeten wij ons ook aanpassn en worden we opgehangen als we een christelijke kerk neerzetten'.
Wat Blue_Eyes al zegt, moeten wij alles doen wat andere landen ook doen? Moet je niet zelf het goede voorbeeld geven en ieder mens een eerlijke kans geven? Wat maakt het nou uit dat er moskeeën in Nederland staan, waarom voel je je daardoor bedreigd? En hoe kom je op de info dat schapen een uitstervend dier zijn in Nederland? En wat heeft dat met de islam te maken?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:21

Toen ik laatst naar Bennekom reed, had ik helemaal niet het idee dat schapen een uitstervende diersoort zijn... :=

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:43

En nog iets.. Nederlandse cultuur? Zoals Blue_eyes zegt bestaat dat al eeuwen niet meer. Rond 1600, zo even uit mijn hoofd, was 30% van de bevolking wat wij allochtoon noemen. Van oa. die buitenlandse kennis hebben wij onze Nederlandse gouden eeuw kunnen beleven. Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen. Wat is dan de Nederlandse cultuur, ik ben autochtoon maar ik geloof niet dat wij dezelfde Nederlandse cultuur kennen. Want als het moet zijn zoals jij het beschrijft hoef ik niet bij die Nederlandse cultuur te horen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:03

Veel Arabische landen worden nou niet echt als het toonbeeld van een moderne beschaving gezien... wil je van Nederland net zoiets maken dan. :?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:10

Zo'n vaart zal het niet lopen ;) Maar een beetje vermenging kan nooit kwaad. We eten ook allemaal macaroni en nasi, zetten tulpen op tafel en in onze tuin en spreken vaak drie of vier talen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:12

@Krips, daar is Maxima aardig voor op haar vingers getikt hoor ;) Maar ik ben het met je eens, trouwens, van oorsprong zijn we toch bijna allemaal allochtoon?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:17

Ik zie "kaas, tulpen en klompen" sowieso meer als iets voor de toeristen. Hoeveel mensen dragen er nou dagelijks klompen, hebben er altijd tulpen op de tafel staan... ik niet hoor. :+ Kaas eet ik wel, maar geloof dat hier vaker uitheemse bloemetjes op de tafel staan dan tulpen. :D En klompen heb ik sowieso niet.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:18

maar dat wil niet zeggen dat mensen zich hier niet aan de regels hoeven te houden omdat ze hier oorspronkelijk niet vandaan komen.
zwart,wit,grijs,bruin,beige of paars maakt mij niet uit.

cultuur laat ik me ook niet over uit, we zijn anders dan de belgen en fransen dat dan weer wel :P
beetje moeite doen met zn allen en we gaan een hele stap vooruit :)

(ik heb wel klompen, gekregen van een boer voor mijn verjaardag) :P

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:20

Ja dat vind ik ook zo'n kul-argument. Als je (ik noem maar wat) als homo stel door Iran loopt, loop je niet hand in hand. Je past je aan. Maar het is toch juist een geweldige verworvenheid en vrijheid dat het in Nederland wel kan? Ik ben het ermee eens dat mensen de taal moeten leren en zich volgens de Nederlandse wetten en regels moet gedragen, maar voor het overige ben ik blij dat Nederland een land is waarin je jezelf kunt zijn.
Waar ik Nederland wel in doorgeschoten vind is toegeven aan bijvoorbeeld het eisen van een vrouwelijke arts door moslimmannen voor hun vrouw. Dit vind ik totaal belachelijk. Bovendien is dit in landen als Turkije ook niet het geval, dus zo 'gebruikelijk' is dit niet in moslimlanden. Ondanks dat ik het meestal niet met Geert Wilders eens ben, is het wel zo dat het ontkennen van problemen geen zin heeft. In sommige steden is de overlast van bijv. Marrokaanse jongeren erg groot (Gouda bijvoorbeeld). De vraag is alleen, hoe los je het op? Wat mij betreft niet door keihard te gaan roepen dat ze achterlijk zijn, maar door ze naar school te sturen en ze aan het werk te krijgen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:22

Er zijn zat Nederlanders die zich niet aan de regels houden, geldt gewoon voor iedereen :j overigens ben ik nog nooit een moslim tegen gekomen die me probeerde te bekeren, wel zat christenen aan de deur, op straat... ik ben niet zo bang voor onderdrukking door de islam. :n

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:26

voor iedereen idd.
overlast door marrokaanse jongeren komt meestal dorodat er hier minder toezicht op is.
in marrokko is de sociale controle erg streng, hier juist niet.

moslims, christenen, hare krishnas, heb ze allemaal weleens gesproken over hun geloof.
moet kunnen, zolang het niet opdringerig wordt :)