Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:Rock schreef:Tja... er is natuurlijk altijd de kans dat manlief ervandoor gaat.
Ja, en wat dan nog? Ten eerste vind ik dat ook de schuld van de vrouw, een relatie moet je met z'n tweeën levend houden, maar dat is een andere discussie, maar je kunt dan toch alsnog werk zoeken?
NatasjavE schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, zijn inmiddels 22 pagina's, maar ik heb er wel een hele duidelijke mening over.
Ik vind dat iedereen die dat kan, ook moet bijdragen aan het draaiende houden van de economie. Ik vind thuisblijfmoeders dus inderdaad zeer egoïstisch. Let wel ik bedoel dus niet die dames die niet kunnen om wat voor een reden dan ook he!
We beginnen binnen afzienbare tijd last te krijgen van de vergrijzing. We moeten inmiddels doorwerken tot ons 67ste om de pensioenkosten betaalbaar te houden. En nog menen er mensen dan hun bijdrage niet nodig is????
Het argument jonge kinderen vind ik daarnaast absoluut geen excuus. Ik heb ook 2 jonge kinderen en mijn man verdient ook genoeg om het hele gezin te kunnen onderhouden. Toch vind ik het dat ik naar mezelf en de Nederlandse samenleving verplicht ben om te gaan werken.
Voor mezelf omdat ik nooit weet hoe mijn leven er een half jaar, jaar of 10 jaar uit ziet.(overleden, man arbeidsongeschikt, gescheiden...weet jij veel)
voor de samenleving omdat ik nu op mijn manier ook een steentje bijdraag.
Ik ben dan dus OOK tegen thuisblijfvaders(die wel kunnen maar niet gaan werken)
NatasjavE schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, zijn inmiddels 22 pagina's, maar ik heb er wel een hele duidelijke mening over.
Ik vind dat iedereen die dat kan, ook moet bijdragen aan het draaiende houden van de economie. Ik vind thuisblijfmoeders dus inderdaad zeer egoïstisch. Let wel ik bedoel dus niet die dames die niet kunnen om wat voor een reden dan ook he!
We beginnen binnen afzienbare tijd last te krijgen van de vergrijzing. We moeten inmiddels doorwerken tot ons 67ste om de pensioenkosten betaalbaar te houden. En nog menen er mensen dan hun bijdrage niet nodig is????
Het argument jonge kinderen vind ik daarnaast absoluut geen excuus. Ik heb ook 2 jonge kinderen en mijn man verdient ook genoeg om het hele gezin te kunnen onderhouden. Toch vind ik het dat ik naar mezelf en de Nederlandse samenleving verplicht ben om te gaan werken.
Voor mezelf omdat ik nooit weet hoe mijn leven er een half jaar, jaar of 10 jaar uit ziet.(overleden, man arbeidsongeschikt, gescheiden...weet jij veel)
Leonie89 schreef:Ik heb een deel van dit topic gelezen en verbaas me over het feit dat het er de hele tijd over gaat 'als je man je verlaat'. De situatie kan ook heel anders zijn! Wat nou als je man komt te overlijden?
Twiggy2008 schreef:Gelukkig mag iedereen zelf weten of we al dan niet gaan werken, ongeacht kortzichtige meningen. Gelukkig hebben we die vrijheid om te kiezen hoe we ons leven inrichten. Ben heel blij dat een ander dat voor mij niet mag beslissen.
![]()
Ik vind mijn kind overigens een stuk belangrijker dan wat werk of status.
NatasjavE schreef:Ik vind dat iedereen die dat kan, ook moet bijdragen aan het draaiende houden van de economie. Ik vind thuisblijfmoeders dus inderdaad zeer egoïstisch. Let wel ik bedoel dus niet die dames die niet kunnen om wat voor een reden dan ook he!
KarinvdM schreef:NatasjavE schreef:Ik vind dat iedereen die dat kan, ook moet bijdragen aan het draaiende houden van de economie. Ik vind thuisblijfmoeders dus inderdaad zeer egoïstisch. Let wel ik bedoel dus niet die dames die niet kunnen om wat voor een reden dan ook he!
Wat een onzin, dankzij een huismoeder kan een ander aan het werk, die anders misschien wel een uitkering had moeten krijgen.
Enneh, die huisvrouwen doen genoeg om de economie draaiende te houden; geld uitgeven!
Blue_Eyes schreef:De overheid vindt het blijkbaar niet egoistisch als vrouwen thuisblijven voor de kinderen, anders zouden ze nooit de kinderopvangbijdrage zo terugbrengen...
Brainless schreef:NatasjavE schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, zijn inmiddels 22 pagina's, maar ik heb er wel een hele duidelijke mening over.
Als je zo begint...
Ik heb 3 kinderen (dat werkt ook wel tegen de vergrijzing).
Hoe hoog zou de werkloosheidcijfer zijn als alle thuiszittende vaders/moeders zouden gaan werken??
Die schiet met tientallen procenten omhoog. Dus ik voel mijn juist verplicht "mijn" baan aan een WW-er te geven. Dat scheelt weer een stuk in de uitkeringen...
Laat dus eerst maar werk komen voor mensen die het echt nodig hebben en nu een uitkering krijgen.
Pensioen spaar je voor je zelf en niet voor andere... dus ook als ik extra pensioen spaar, betekend niet dat een ander ook extra krijgt. Mijn man spaart al extra voor later (ook voor mij dus... helemaal van ons eigen geld).
Ik vind het zelf belangrijk (ook voor de Nederlandse staat) om mijn kinderen zo veel mogelijk zelf op te voeden en te zorgen dat ze een (goede) studie (blijven!!) volgen.
Dat jij (jonge) kinderen geen excuus vindt, is voor mij geen reden.
Ik wil graag zelf thuis zijn voor mijn kids, mijn moeder was ook altijd werken en dat vond ik niet leuk.
Ik heb gewerkt totdat de jongste naar school ging (andersom dan dat andere moeders dat doen) omdat ik het juist nu belangrijk vind om thuis te zijn als ze uit school komen, ze te helpen met hun huiswerk en (het allerbelangrijkste!!) ik wil weten met wie ze omgaan/waar ze uithangen enz.