moskee op WTC??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 02:09

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 02:12

Nicolletje schreef:
Waves schreef:
mijn alleraardigste turkse buurman.

Ik heb hier inderdaad meteen een leuker beeld bij :j

Maar wel gelijk er van uitgaan dat ik iets negatiefs bedoelde.... zo jammer....

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 02:14

Waves schreef:
Dat is dan wat jij je blijkbaar voorstelt bij een turk om de hoek, ik denk dan gewoon aan mijn alleraardigste turkse buurman. Ik druk het niet minderwaardig uit, ik zeg niks anders dan er staat. Jij interpreteert het blijkbaar als minderwaardig.

Nee jij omschrijft het denigrerend. Jij suggereert dat ik iets bedoel terwijl al meerdere malen blijkt dat dat niet zo is. Dus kom jij met termen als turk van de hoek. En natuurlijk is het niet slecht als er een turkse man op de hoek van jouw straat woont. Maar jij doet er gewoon alles aan om mij toch nog de hoek in te plaatsen. Dat zie ik als een persoonlijke aanval dus ik heb even getemt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 02:15

Nee niet negatief, maar het wordt zo vaak aangedragen... "maar die arme Turk op de hoek dan die zo hard werkt en niks te maken heeft met... "

Als je mijn link goed leest, dan snap je mijn mening misschien beter. Door te zo te praten, veeg je misschien wel zonder dat je het weet zijn hele culturele achtergrond weg.

Dát bedoel ik.

Axel_Valerie

Re: moskee op WTC??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 02:17

Ja en dat wil ik niet. Cultuur is mijn passie.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 02:18

Ik citeer even, want het is nogal een lang stuk:

Moslims nu, in hun thuislanden en in het westen

Citaat:
Hoe beleeft een moslim in deze tijd de oemma?
Het maakt dan een groot verschil of het gaat om moslims in hun thuislanden of om moslimwerkers in een westers land. De opbouw van de samenleving in moslimlanden verschilt grondig van die bij ons in het westen. Het gezin, de familie, de dorpsgemeenschap spelen in Turkije en Marokko een centrale rol. De families fungeren als eenheden waar men al het nodige zoals bescherming en levensonderhoud ontvangt, waar men op elkaar aan kan en waar men het voor elkaar opneemt. Het normale patroon is dat drie generaties in een gemeenschap bijeen leven. Alleen in de steden treft men afwijkingen aan van dit patroon. Bejaardentehuizen en gezinsvervangende tehuizen zijn in deze landen niet of nauwelijks te vinden.

Tegelijkertijd zijn het gezinsleven en het maatschappelijke leven doordrenkt van de Islam. Moslims zijn in de genoemde landen, maar ook veel andere landen, veruit in de meerderheid. Men kan een slechte of een goede moslim zijn, maar men behoort bij de oemma. Misschien onderhoudt men nauwelijks de religieuze plichten en leeft men in zonden, men is en blijft lid van de oemma, tenzij men duidelijk te kennen geeft een andere godsdienst te willen volgen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 02:20

Axel_Valerie schreef:
Ja en dat wil ik niet. Cultuur is mijn passie.

Mijne ook, maar er zijn een hoop mensen niet goed geworden van mijn discussies :P
Omdat ik haatdragend zou zijn, racistisch of anti-moslims of weet ik veel wat.

Mijn probleem is alleen, dat ik me teveel van álle standpunten iets kan indenken.
Alleen niet álle standpunten sta ik achter.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 02:23

Nee dat heb ik ook alleen word er hier door verschillende mensen gesuggereerd dat ik me als een haatdragende tut uitdruk en dat is niet de bedoeling. Ik bedoel waar slaat het op om continu texten in iemand zijn schoenen te schuiven? Ik denk met iedereen mee. Ik begrijp alle patijen. Behalve de partij die ook werkelijk een vliegtuig in een gebouw parkeerd. En met die partij reken ik niet iedereen mee alleen de mensen die daar fysiek aan mee hebben gedaan.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 02:28

Axel-Valerie: Heb je mijn posts op de vorige bladzijde wel gelezen :? Daar leg ik nogmaals uit wat ik bedoelde met die opmerking. Maar goed, blijkbaar heb jij je eigen waarheid al besloten. Je temt maar een eind weg.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 02:31

Ik 'begrijp' zelfs de partij die dat vliegtuig daarin vliegt. Als je helemaal gék wordt gemaakt voor iets...
Zo hebben de nazi's (denk ik) ook joden werkelijk als ondermensen gezien als ze naar ze keken.
Hersenspoeling, groepsdruk, en dat kunnen wij ons gewoon niet voorstellen hoe dat is.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 07:31

jameyskatje schreef:
ik vind mannen die zich alvorens bezatten en seks hebben met onbekende vrouwen (de zaak 9/11) en vervolgens onschuldige burgers vermoorden (absoluut NIET van de islam en dat wordt ook NIET onderwezen maar juist VERWORPEN!) vind ik niet extremistisch en ik zie hun dus ook niet als extremisten in de islam ;). eerder als afvallige moslims :) zo komen we niet verderr he

Het maakt niet uit wat jij vindt. Door te sterven als martelaar hebben ze nu een dood als heersers over/verkrachters van (hoeveel?) maagden. Dan kun je je die uitspatting tijdens je leven best permitteren.
Laatst bijgewerkt door kanniet op 13-08-10 07:47, in het totaal 1 keer bewerkt

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 07:46

Daphna schreef:
Dat onze regering er 1 miljoen aan doneert heeft jane al naar het land van fabelen bewezen. De 1 miljoen ging naar een afghaans vrouwen emancipatie project niet naar islamitisch centrum.

En het wérkt! Ik heb met stomme verbazing vannacht naar Canvas gekeken. Programma "Terzake" genaamd "Dancing Boys of Afghanistan" is een aanrader voor nederlandse meisjes die graag de islamitisering van nederland willen stimuleren.

Gelukkig gaat Wilders naar America om ons standpunt daar te verkondigen. Ons standpunt tégen onderdrukking, verkrachting, moord, terrorisme en het feit dat dit een mondiaal probleem wordt/is. Ons standpunt dat het onmenselijk is om nét daar, nét op die datum een enorme moskee te openen en dat onder het mom van verbroedering. Gelukkig dat tijdens een regering met Wilders de kans dat NL zoiets in de toekomst nog eens sponsort behoorlijk vermindert.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:11

Heino schreef:
Onverschilligheid? Moslims vinden het zelf ook verschrikkelijk wat die extremisten uitspoken.. Of bedoelde je onduidelijkheid?

Maar, je zegt dat ze de acties gedogen, wat zouden ze moeten doen dan? Katholieken preken toch ook niet massaal over hoe slecht kindermisbruik is? Dat doen ze al door hun geloof uit te oefenen, dat gericht is op naastenliefde etc. Wat zouden Moslims kunnen doen waardoor jij niet meer vindt dat ze acties van de Taliban gedogen?

Doen katholieken dus wel. De kerken in nederland lopen leeg, en dat is niet omdat katholieken het roerend eens zijn met paus en andere katholieke gezagsdragers. Maar dan hebben we het wel over een geloof waar mensen tegenwoordig kunnen en mogen kiezen, gelukkig. Dit in tegenstelling tot jaren geleden. Eindelijk onder het juk vandaan.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:36

Daphna schreef:
Dat heb ik gemist

@Angelita, jullie?

Als je een beetje nadenkt begrijp je dat ik daarmee de mensen bedoel die dergelijke opmerkingen maken, mocht jij daarbij horen dan weet je dat zelf wel neem ik aan. Ga geen naampjes verzamelen, vind dat een beetje kinderachtig. ;)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:45

kanniet schreef:
...Gelukkig gaat Wilders naar America om ons standpunt daar te verkondigen. Ons standpunt tégen onderdrukking, verkrachting, moord, terrorisme en het feit dat dit een mondiaal probleem wordt/is. Ons standpunt dat het onmenselijk is om nét daar, nét op die datum een enorme moskee te openen en dat onder het mom van verbroedering. Gelukkig dat tijdens een regering met Wilders de kans dat NL zoiets in de toekomst nog eens sponsort behoorlijk vermindert.
Wilders spreekt daar op persoonlijke titel (en voor een groepje mensen die zijn standpunten delen) en niet als stem van het gehele Nederlandse volk of de Nederlandse regering.
Even ter verduidelijking. :)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:36

kanniet schreef:
jameyskatje schreef:
ik vind mannen die zich alvorens bezatten en seks hebben met onbekende vrouwen (de zaak 9/11) en vervolgens onschuldige burgers vermoorden (absoluut NIET van de islam en dat wordt ook NIET onderwezen maar juist VERWORPEN!) vind ik niet extremistisch en ik zie hun dus ook niet als extremisten in de islam ;). eerder als afvallige moslims :) zo komen we niet verderr he

Het maakt niet uit wat jij vindt. Door te sterven als martelaar hebben ze nu een dood als heersers over/verkrachters van (hoeveel?) maagden. Dan kun je je die uitspatting tijdens je leven best permitteren.

euhm. je hebt gelijk. het gaat er inderdaad niet om wat ik vind.

maar ik heb opleidingen gevolgd in islamitische jurispundentie ;)

deze mannen zijn niet als martelaren gestorven.
een martelaar houd iets heel anders in.

de moslims die in het wtc zijn omgekomen terwijl ze daar aan het werk waren op dat moment. DAT zijn MARTELAREN!

wat je zegt over 'die maagden' geeft alleen blijk van jou interesse in sprookjes en toont aan dat je geen greintje verstand heb van de islam als religie. wel van de islam als ver van je bed show en sensatie in de media. that's all

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:40

kanniet schreef:
Heino schreef:
Onverschilligheid? Moslims vinden het zelf ook verschrikkelijk wat die extremisten uitspoken.. Of bedoelde je onduidelijkheid?

Maar, je zegt dat ze de acties gedogen, wat zouden ze moeten doen dan? Katholieken preken toch ook niet massaal over hoe slecht kindermisbruik is? Dat doen ze al door hun geloof uit te oefenen, dat gericht is op naastenliefde etc. Wat zouden Moslims kunnen doen waardoor jij niet meer vindt dat ze acties van de Taliban gedogen?

Doen katholieken dus wel. De kerken in nederland lopen leeg, en dat is niet omdat katholieken het roerend eens zijn met paus en andere katholieke gezagsdragers. Maar dan hebben we het wel over een geloof waar mensen tegenwoordig kunnen en mogen kiezen, gelukkig. Dit in tegenstelling tot jaren geleden. Eindelijk onder het juk vandaan.

hier valt dus ook geen end aan vast te knopen.

als katholiek kan je toch bij een kerk horen? dat kunnen moslims niet. we zijn 1 gemeenschap en moskeeen ansich vormen dat niet zoals kerken dat wel doen. de islamitische wereld keurt dit helemaaal niet goed dus snap ik de bovenstaande discussie niet. alsof moslims het goedkeuren omdat ze 'niet in opstand komen en niet weglopen'. er zijn boeken, lezingen, cursussen, preken, bijeenkomsten, fatwa's etc allemaal in het thema 'islam verwerpt terrorisme' . als je dat zou opzoeken zou je dat weten. enkel naar het nieuws kijken helpt hierbij niet. dit soort zaken (positive muslim news) is taboe bij de persbureaus.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:42

Nicolletje schreef:
Ik 'begrijp' zelfs de partij die dat vliegtuig daarin vliegt. Als je helemaal gék wordt gemaakt voor iets...
Zo hebben de nazi's (denk ik) ook joden werkelijk als ondermensen gezien als ze naar ze keken.
Hersenspoeling, groepsdruk, en dat kunnen wij ons gewoon niet voorstellen hoe dat is.

ik ben blij dat je dit zelf ook inziet.
natuurlijk hoeft er niet altijd sprake te zijn van een vliegtuig of een zelfgefabriceerde bom ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:08

Ik zelf inzie? Ik heb nooit gezegd dat die mensen echte moslims waren, ik reageer alleen op wat er nu gebeurt met Cordoba House.
In mijn ogen zijn dat ook geen rechtgeaarde moslims met die kermis.

Maar wat ik hiermee wil zeggen, het kan gauw gaan met het extremisme. De lijn is dun.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:11

jameyskatje schreef:

als katholiek kan je toch bij een kerk horen? dat kunnen moslims niet.

Je kan ook nog steeds in God geloven maar je aansluiten bij de Pinkstergemeente ofzo.
Het schijnt dat die juist volle zalen trekken tegenwoordig. Omdat het niet zo krampachtig en potsierlijk is als de Katholieke kerk en er is geen Paus.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:20

Nicolletje schreef:
jameyskatje schreef:

als katholiek kan je toch bij een kerk horen? dat kunnen moslims niet.

Je kan ook nog steeds in God geloven maar je aansluiten bij de Pinkstergemeente ofzo.
Het schijnt dat die juist volle zalen trekken tegenwoordig. Omdat het niet zo krampachtig en potsierlijk is als de Katholieke kerk en er is geen Paus.

Zelf geloof ik dat je nog steeds kunt geloven zonder kerk moskee boek of kledij
het zit in jezelf ;) en ik weet dat je het in dit topic niet met ww2 mag vergelijken enzo maar toen de joden ik kampen werden gezet
waren ze nog steeds gelovig :)

Jahova trekt ook best volle zalen hoor ik woon er super dichtbij

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:24

Dit is het eerste dat ik ervan hoor, zijn ze nu helemaal op hun idiote hoofd gevallen en blijven botsen? Straks kun je ineens beter een kinderdagverblijf naast de cel van Kim De Gelder bouwen, lekker iemand belonen voor wat ze gedaan hebben.

Ik heb er geen probleem mee dat ze een moskee bouwen, maar toch niet op die plaats waar zoveel mensen hun geliefden verloren zijn puur door iemand die zo hard geloofde in de Islam...

Ze zouden beter de WTC opnieuw bouwen, met op de bovenste 10 verdiepingen een moskee of een plaats waar heel wat moslims bij elkaar komen. Dan zullen ze het tenminste niet meer neerleggen ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:31

shilady schreef:
Zelf geloof ik dat je nog steeds kunt geloven zonder kerk moskee boek of kledij
het zit in jezelf ;)

Ja dat denk ik ook. Persoonlijk vind ik het ook een beperking om het bij 1 geloof te houden, ik lees graag over iedereen zijn gewoontes en geloven en neem er wat van mee. Maar juist bij 'het' geloof mag dat weer niet.

Zo kwam ik een keer op zoek naar een recept voor wortels uit op Joodse Worteltzimmes en ik zag dat het die week net Rosh Hashana was (worteltzimmes duiden hoop op een goed jaar uit), dus ik dacht: waarom niet?
Lekker :9

De worteltzimmes hebben hun best gedaan want 4 maanden later ontmoette ik mijn lief +:)+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:37

kanniet schreef:
Gelukkig gaat Wilders naar America om ons standpunt daar te verkondigen

Wilders spreekt niet voor mij, NOOIT!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:47

Ik geloof ook zonder een echt geloof.
Soms twijfel ik aan alles, soms denk ik dat er zeker meer is.
Zonder "officieel" geloof kan ik dus ook met een gerust hard twijfelen.
Zonder meteen een schuld gevoel te hebben naar God, Allah, Mohammed of wie dan ook.
Dat geeft mij een heel vrij gevoel van geloven.
In ieder geval een soort van geloven waar nooit oorlog of vernietiging uit zou kunnen ontstaan. :Y)