Blue_Eyes schreef:Uberhaupt of ze (of wie dan ook) het willen geloven, moeten ze zelf weten, LHO. Christenen dwingen jou toch ook niet in God te geloven? Terwijl die voor hen net zo overtuigend waarheid is als voor jou de evolutietheorie.
Ik geloof best in evolutie hoor, daar niet van. Maar ik vind echt dat we hier in dit land (helaas niet overal in de wereld) de vrijheid hebben om te geloven wat we zelf willen. Al zou je willen geloven in het vliegend spaghettimonster, of al zou je niet willen geloven dat ik besta. Interesseert me niks.
En daar hebben we een mooi punt te pakken
Inderdaad, er is de vrijheid te geloven in het ontastbare. Of dit nou geesten, god, char, Jomanda, of wat dan ook is.
Het niet geloven van de evolutie is hetzelfde als het niet geloven van de zwaartekracht. Aangezien ik nog geen groepen gelovigen hier boven de stad zie zweven, is dat iets wat men maar aan moet nemen. Net als dat gelovigen (hopelijk
)ook niet twijfelen aan dat 1+1 twee is. En als iemand voor zichzelf dan de kronkel wil hebben evolutie te ontkennen, so be it. Er zijn ook mensen die de holocaust ontkennen. Zolang dit maar niet in het onderwijs oid terecht komt, en mensen dergelijke onzin maar niet als waar door gaan geven aan hun kinderen (dus niet het geloof, maar het ontkennen van de evolutie of de leeftijd van de aarde!).