@Mindim, sorry dat ik zo laat reageer

Ik ga hier niet alle bronnen neerzetten, dat kun je zelf ook doorspitten

Ik ga gewoon niet meer af op wat me gevoerd wordt via de TV, heb al jaren geen kabel meer. Ik ga meer af op onafhankelijke bronnen, die geen verborgen agenda hebben.

En ja, de media worden wel degelijk beinvloedt van hoger af.
Ik zie gewoon om me heen dat buitenlanders verrekt aardige mensen zijn en elkaar helpen. Werd laatst nog door een moslimse vrouw geholpen met de ketting van m'n fiets, ze droeg hoofddoek en al, kon geen Nederlands praten etc. Ik weet dat ze me niet in de ogen mogen aankijken, omdat ik 'haraam' ben, maar dat vind ik niet erg, ik heb daar persoonlijk respect voor en vond het echt cool dat ze me hielp terwijl niemand anders dat deed.
Ook ik ken een hoop aardige buitenlanders, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat onze culturen misschien te veel verschillen en dat het lijkt als of de overheid dingen van allochtonen door de vingers ziet, terwijl ze dat bij autochtonen dat niet doen. Het gaat er om dat veel allochtonen beschuldigingen aan hun adres excuseren met hun geloof. Dat levert wrijving en irritatie, daarom zeg ik gelijke monniken, gelijke kappen, dan valt er al een stuk wrijving weg.Verder ben ik gewoon heel erg vredig naar andere mensen toe. Ook vind ik dat we deze mensen nu eenmaal naar binnen hebben gehaald en dat we nu niet als een stel kippen zonder kop allerhande strikte maatregelen kunnen toepassen. Als het allemaal zo vreselijk is, is het dus onze eigen domme schuld en moeten we met een goed hart en veel verstand de dingen vredig proberen op te lossen. Nu lijkt het wel alsof we geen (volwassen) verantwoordelijkheid willen nemen voor onze eigen beslissingen, en ja, dat vind ik erg kwalijk, op het kinderachtige af.
Ik ben ook een heel vredelievend mens, ben altijd bereid een ander een hand te reiken en doe dat dan ook vaak, ongeacht ras of geloof.
Maar we hebben het over de derde generatie marokkanen, waarom moeten die nog steeds met zoveel dankbaarheid behandeld worden als hun opa's en oma's, ze zijn hier net als ik geboren, ik heb bij ze op school gezeten, bij in de buurt gewoond, waarom dan anders behandeld worden? Ik wil best dingen met een goed hart en vredig oplossen, maar het lieve gedoe wordt misbruik van gemaakt door een hele hoop mensen. Men moet tegen een bepaalde groep juist eens streng optreden. Tot hoe lang gaat de verantwoording voor de beslissing om gastarbeiders naar nederland dan duren, hoeveel generaties moeten nog buigen en sorry zeggen???
Laat de nieuwe generaties marokkanen ook niet kinderachtig doen en ook eens sorry zeggen. Waarom moet ik dat wel en zij niet. Dan ben ik (mijn generatie)een boosdoener?, ik kan het ook niet helpen dat men gastarbeiders binnen liet, maar omdat mijn opa en oma dat wel deden, moet ik alles wat die generatie uit vreet slikken? Mijn opa heeft ook heel zware lichamelijke arbeid geleverd en er amper voor betaald gekregen en bij mij wordt niets door de vingers gezien hoor. Ik respecteer je mening volledig, ik weet ook dat velen deze met je delen. Ik kan me er gewoon niet in vinden en vind het nogal kortzichtig en dat is niet naar bedoeld
Aan je reactie te zien, heb je mijn mening niet helemaal begrepen, ook niet uit naam van het christelijk geloof.