Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:45

janesmith schreef:
Cowboy55 schreef:
Natuurlijk is Wilders (mag jij Geert zeggen? :D ) geen aanvaardbare regeerder! Laat hem dat dan dus bewijzen, dan klapt de zeepbel, schuiven de proteststemmers weer terug naar SP of de volgende partij op de rechtervleugel en dat was dan: Wilders weg en PVV weg.

Immers: hoe gaat het met rechts Frankrijk zonder Le Pen. Rechts Oostenrijk na Haider? Juist ja. Laat Wilders zijn ding doen, dan is 'ie het snelste weg. Voorspelling: kabinet met VVD, Wilders gaat 'los' in zijn inhoudsloosheid, VVD of andere coalitiepartij laat de boel klappen want 'asociaal beleid' van Wilders, helft PVV stemmers denkt: tja, eigenlijk kan dit ook ECHT niet, PVV wordt afgestraft bij volgende verkiezingen, Wilders vertrekt naar VS (Nederland is te klein voor mij), PVV valt uit elkaar, Dion Graus gaat weer weerman spelen bij lokale televisie Simpelveld (sorry als u daar vandaan komt).....THE END

Precies. En dat moet koste wat kost vermeden worden. Keep the dream alive. <KNIP>

LOL....laten we zeggen dat we daarin dan duidelijk van mening verschillen..... :D

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:59

Shadow0 schreef:
Evengoed is de bewering van Wilders dat er een 'cordon sanitaire' gelegd zou zijn terwijl er een grote partij is die zegt wel te willen onderhandelen gewoon onredelijke overdrijving.

Dat doet hij vooral omdat dat goed scoort. Iedere politicus doet uitspraken waarvan hij denkt dat ze hem politiek gewin geven of hij zijn doel daar door bereikt.
Een politicus is iemand die uitspraken doet en zich er dan naderhand over verwondert dat ze hem nog geloven ook.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:01

Heino schreef:
janesmith schreef:
Als de PVV zou bijdraaien is er voor hen toch ook geen grond meer om te gaan praten met de PVV?

Geldt ook voor de PVDA. Je wet pas wat een partij wel of niet wil laten vallen als je met ze onderhandeld hebt.

En wie zegt dat ze daar nu nog zo tegenover staan dan?

Enne, over partijpunten spontaan laten vallen: doet Wilders ook

Weet je, ik durf zelfs te stellen dat Wilders heel makkelijk misbruik maakt van alle politieke n00bs en nitwits in Nederland
En ik vind het erg dat dat zomaar toegestaan wordt.

Dat zeiden ze vanmiddag in het debat. De ketels die de pot verwijten dat 'ie zwart ziet.

Dat is politici eigen. Doen ze allemaal als het hen uitkomt. Ze draaien, liegen, huichelen en verloochenen als ze daardoor aan de macht kunnen komen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:18

janesmith schreef:
Dat doet hij vooral omdat dat goed scoort. Iedere politicus doet uitspraken waarvan hij denkt dat ze hem politiek gewin geven of hij zijn doel daar door bereikt.

En wij zouden als burgers heel snel moeten ophouden met het belonen daarvan. IK wil vooral politici die de belangen van het land en van mij behartigen, en niet zozeer hun eigen politieke gewin najagen.

Het mag begrijpelijk lijken dat Wilders liever doet wat showt dan wat werkelijk wat oplevert, en het is zeker niet iets dat alleen voor Wilders geldt - maar het is wel iets waar we best wat meer tegen mogen zijn. Het is namelijk geen goede zaak. Je kunt ook een goed bestuurder zijn terwijl je wel reeel bent, en we moeten als burgers kijken naar waar het om gaat, en niet naar al die stomme uitspraken die geen inhoud hebben en alleen maar bedoeld zijn om goed te klinken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:21

Shadow0 schreef:
bedoeld zijn om goed te klinken.

Of te shockeren, hetgeen het volk ook super schijnt te vinden

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:33

Brood en spelen toch?

jantergouw

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:00

VERKIEZINGSBELOFTEN
De optie van een kabinet met VVD, PvdA, GroenLinks en D66 kent als voornaamste obstakel de hypotheekrenteaftrek. Vooral de VVD en D66 hebben hier veel te verliezen.

De VVD heeft zich geprofileerd met een sterk pleidooi vóór behoud van de renteaftrek en D66-leider Pechtold heeft beperking van de renteaftrek juist bestempeld tot noodzakelijke voorwaarde voor deelname aan een kabinet.

In de toch al linksige samenstelling van Paars Plus is het voor de VVD zeer riskant om toch te morrelen aan de renteaftrek, gelet ook op het belang dat de eigen achterban hecht aan dit punt. Omgekeerd zou D66 zichzelf ongeloofwaardig maken als er helemaal niets aan de hypotheekrenteaftrek gebeurt.

Een mogelijke oplossing om onder dit dilemma uit de komen, is een verhoging van het eigenwoningforfait voor huiseigenaren. Toch blijft dit een groot risico voor de VVD. De meeste kiezers weten goed dat de fiscale subsidie voor de eigen woning bestaat uit de som van woningforfait en renteaftrek. Verhoging van het woningforfait betekent de facto dat de subsidie voor de eigen woning wel degelijk wordt aangepakt.

De kans is groot dat D66 als eerste de belofte gaat verbreken, daar Pechtold het liefst van allemaal in een regering plaats neemt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:02

Ik vind de HRA een beetje gezeur. Tenminste, ik zie het voornamelijk als een maatregel om te bezuinigen. En zolang die bezuinigingen ergens anders vandaan komen ipv de HRA (zolang het maar sociaal is!) vind ik dat prima.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:05

Het gaat om kiezersbeloften breken. Dat doen ze allemaal. De een wat eerder dan de ander. De enigen die geen beloften hoeven te breken zijn degenen die niet regeren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:07

jantergouw schreef:
Het gaat om kiezersbeloften breken. Dat doen ze allemaal. De een wat eerder dan de ander. De enigen die geen beloften hoeven te breken zijn degenen die niet regeren.

Zelfs dat is geen beperking. We hebben nog geen regering en al heel veel gebroken beloftes...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:04

jantergouw schreef:

Dus waarom deed Wilders dat :?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 01:05

sarabande schreef:
jantergouw schreef:

Dus waarom deed Wilders dat :?

Om duidelijk te maken dat hij echt graag wil regeren. ;-)
En als hij niet mag regeren dan zal hij dat punt ook niet terugtrekken. Dan zal hij zich gewoon weer gaan houden aan die 65 jaar. Zo werkt het in de politiek. Hij was alleen bereid om dat punt in te leveren in ruil voor regeren. Regeert hij niet, dan hoeft hij ook niets in te leveren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:09

janesmith schreef:
Om duidelijk te maken dat hij echt graag wil regeren. ;-)
En als hij niet mag regeren dan zal hij dat punt ook niet terugtrekken. Dan zal hij zich gewoon weer gaan houden aan die 65 jaar. Zo werkt het in de politiek. Hij was alleen bereid om dat punt in te leveren in ruil voor regeren. Regeert hij niet, dan hoeft hij ook niets in te leveren.

Je hebt een rijke fantasie. Wilders heeft gisteren heel duidelijk aangetoond dat hij niet wil regeren. Daarom was er ook een debat in de kamer omdat iedereen nu wel weet hoe hij de zaken manipuleert en in zijn voordeel omdraait.
Het is toch van de gekke dat gejank dat hij niet mee mag doen terwijl hij weigert met Rutte te onderhandelen.
En andere partijen maar denigreren, hoe hij ook buiten verkiezingstijd de PVDA benoemt, het wordt tijd dat er regels komen voor taalgebruik van onze regeerders. Het is geen kroeg.
Toen de SP nog veel meer gewonnen had en niet mee ging regeren had de kamer daar niet zoveel clementie voor, maar ja dat zijn politici die weten hoe dat werkt, dat zijn geen volksmenners.

Je mag hier niet zeggen dat PVV kiezers dom zijn, maar dat ze in dit dramatische gedoe tuinen, dat getuigt toch niet van enig inzicht.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:22

Van mij mag je zeggen wat je wil hoor,maar ik vind het niet kloppen dat PVV kiezers domme mensen zouden zijn.
Er zijn ook hoog opgeleide mensen [advocaten,rechters,enz.[ die ook PVV stemmen.Die kun je nou niet bepaald dom noemen.
Mij hoor je nooit zeggen dat iemand dom is als die op een andere partij dan de PVV zou stemmen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:48

Als je niet door hebt dat Geert de hele boel manipuleert, ergo het vormen van een regering die in deze tijd hard nodig is, want er kunnen zo geen beslissingen genomen worden, voor zijn eigen ego staat tegen te houden, dan ben je niet slim.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:52

Dat heb ik echt wel door en van mij mag die.
Ik heb ook door dat hij de boel opfokt in de kamer.
En hij is niet de enige he die de boel tegen houd,dat doet Verhagen toch zeker ook.Verhagen wil niet met VVD en PVV samen gaan praten maar wel als eerst VVD en PVV samen hebben gepraat.Of je praat helemaal niet met PVV erbij óf je praat wél met PVV erbij.Niet dat gezeur eerst moeten jullie 2en praten,later kom ik er wel bij om te praten.Das toch ook kinderachtig en zijn zin door drijven?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:53

maar wat als jij het nou verkeerd ziet?? dat kan toch ook Saar? het zou zo maar eens kunnen zijn dat jouw discussiegenoten hier wel eens gelijk zouden kunnen hebben.......

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:55

@KiWiKo. Wie er gelijk heeft kunnen we nu nog niet weten,maar wat jij zegt is wel waar idd.Miss. hebben wij wel gelijk?
Gelijk of niet,dat boeit me niet.Ik vind alleen dat ze niet alleen Wilders overal de schuld van moeten geven.Hij is niet alleen de Boeman in de kamer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:56

en ook niet alle pvv stemmers zijn dom, en het is ook niet allemaal alleen maar Wilders zijn schuld.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:00

Klopt "Kiwiko",waar er meer vechten hebben er meer schuld.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:01

gohya schreef:
DOf je praat helemaal niet met PVV erbij óf je praat wél met PVV erbij.Niet dat gezeur eerst moeten jullie 2en praten,later kom ik er wel bij om te praten.Das toch ook kinderachtig en zijn zin door drijven?

Waarom eigenlijk, de sociale punten van Wilders staan zo lijnrecht op die van de VVD, terwijl het CDA zich daar meestal wel in schikt, dus ik kan me dat best voorstellen dat het alleen maar tijd kost om daar met 3 man over te gaan onderhandelen.
Daarna komen de punten van het CDA die voornamelijk over geloof en ethiek gaan aan de beurt.

Wilders wil helemaal niet regeren want dat kost hem de kop, dat weet hij. Laat ie dan een flinke vent zijn en op houden met die aandachttrekkerij.

Kim het heeft niets met gelijk te maken het gaat over het toneel stuk gisteren, het gaat over o.a. het taalgebruik dat zijn gewoon feiten, zoek het anders even op bij uitzending gemist. Kijk even in de geschiedenis van de SP daar stond niemand te jammeren 3 jaar geleden. Het is de wijze van de politiek ontregelen, in plaats van bedrijven die op dit moment niet goed voor het land is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:01

gohya schreef:
Ik heb ook door dat hij de boel opfokt in de kamer.

OP welke manier vind je het nuttig voor ons land dat de boel wordt 'opgefokt'? Ik heb persoonlijk nog nooit gemerkt dat er in zo'n sfeer dan verstandige beslissingen genomen worden... als je op zo'n manier begint, hoe kun je dan fatsoenlijk het land besturen?

Kiwiko: niet alle Wilders-stemmers zijn dom, maar de meesten zijn wel bijzonder selectief in hun waarneming - ze hebben een Mening, en interesseren zich niet al te veel voor de feiten en omstandigheden en argumenten, als hun Mening maar lekker veel geuit mag worden. Als er maar veel geroepen mag worden.

Misschien dat dit niet voor alle Wildersstemmers geldt, maar voorlopig wel voor iedereen waarvan ik heb gehoord dat ze Wilders stemmen. (En voor een heleboel meer die niet op Wilders stemmen hoor, dat dan ook.)

Het is niet alleen Wilders z'n schuld. Absoluut. De hele politieke top is op dit moment vreselijk bezig. Maar Wilders is z'n belofte om het 'anders' te doen in elk geval niet echt aan het waarmaken, en dat zijn achterban (waarvoor dat toch zo vreselijk belangrijk was, ze wilden immers allemaal een signaal geven aan de politiek) dat allemaal prima vindt... ik vind het onbegrijpelijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:04

Saar, dan hadden partijen niet moeten zeggen dat ze niet met W wilde regeren..........

Je kan wel alles bij hem neerleggen, maar komop zeg!! Als je niet ziet dat andere partijen er net zo goed debet aan zijn.........

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:04

KiWiKo schreef:
Saar, dan hadden partijen niet moeten zeggen dat ze niet met W wilde regeren..........

Niet alle partijen hebben dat gezegd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:05

waar schrijf ik alle dan?