wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:25

laverite schreef:
DDW1190 schreef:
ohh geeft niet hoor, zo is een VVD'er nou een maal, alleen maar eigenbelang ;)

Waarom vind je dat iemand die voor de liberalen stemt, enkel eigenbelang heeft? Ik hoop dat die ' ;) ' echt als een grapje bedoeld was :)

We zijn hier weer lekker bezig zeg.

Als bokkers zo reageren op mensen die Pvv of VVd stemmen zegt dat meer over deze persoon dan over de mensen die PVV of VVD stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:25

faye schreef:
Maar je stemt dan ook in de scholieren verkiezing op de partij die het best aansluit bij jouw ideeën? Of ben ik nou gek?

Ik heb geen idee, ik wel, maar ik ken er ook genoeg die de piraten partij hebben gekozen om de uitslagen te saboteren, en enkele die het niet boeit, onder het mom van het zijn toch maar schoolverkiezingen.
Daarintegen doen sommige debatten tussen leerlingen niet onder voor de TV debatten tussen de lijsttrekkers qua argumentatie, snelheid, en scherpte.

DDW1190

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:27

nogmaals nicole het was als grapje bedoeld ;)

inderdaad asyaa!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:28

DDW1190 schreef:
nogmaals nicole het was als grapje bedoeld ;)

inderdaad asyaa!

Ja sorry gelijktijdig verstuurd ;)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:28

hebben niet gestemd.
we kunnen vast over een paar maand weer.
elke party heeft vast wel iets goed.
en ook iets niet

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:29

ag geeft helemaal niets hoor! :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:30

Idd..
Wilders staat tot nu toe nog 3de met 22 zetels.

Pvda en VVD beiden nu bovenaan met 31 zetels

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:30

Hup PVV!
Mijn mening is dat veel mensen via de media Wilders-angst hebben. Wilders komt vaak slecht in het nieuws, terwijl zijn partijprogramma eigenlijk best goed in elkaar zit.
Wilders wil betere zorg, AOW op 65 houden en de hypotheekrente behouden. Voor veel mensen toch echt dealbrekers in deze verkiezingen.
Ik ben van mening dat Wilders door slechte media berichtgeving door veel mensen wordt gezien als een extremist/gek/racist.
Als de PVV positief werd belicht in de media zoals bijv. de VVD waren veel minder mensen zo fel over Wilders. Erg jammer voor de PVV.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:32

SdaphneS schreef:
Hup PVV!
Mijn mening is dat veel mensen via de media Wilders-angst hebben. Wilders komt vaak slecht in het nieuws, terwijl zijn partijprogramma eigenlijk best goed in elkaar zit.
Wilders wil betere zorg, AOW op 65 houden en de hypotheekrente behouden. Voor veel mensen toch echt dealbrekers in deze verkiezingen.
Ik ben van mening dat Wilders door slechte media berichtgeving door veel mensen wordt gezien als een extremist/gek/racist.
Als de PVV positief werd belicht in de media zoals bijv. de VVD waren veel minder mensen zo fel over Wilders. Erg jammer voor de PVV.

Fantastisch dat hij dit wilt, kan ik me volkomen in vinden, maar $$$?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:33

Bezuinigen op onder andere ontwikkelingshulp

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:33

KiWiKo schreef:
CtjeLief schreef:
hij wordt niet door kortzichtige mensen beschuldigd van discriminatie, maar door mensen die staan voor onze grondwet en die staan voor gelijke behandeling en kansen.. en die ertegen zijn dat een bepaalde groep op zo'n misselijkmakende manier zwartgemaakt wordt en wordt gegeneraliseerd, lijkt me dus alles behalve kortzichtig..

juist de mensen die staan voor gelijke behandeling en kansen stemmen op wilders..............

positieve discriminatie is ook discriminatie............

Ik dacht dat ik een van de weinigen was die dat zo zag...! :D

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:34

Asyaa schreef:
SdaphneS schreef:
Hup PVV!

Fantastisch dat hij dit wilt, kan ik me volkomen in vinden, maar $$$?

Je bedoeld hoe hij dit wil gaan financieren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:35

Inderdaad. We zitten nu al diep in het rood, laat staan dat hij zulke dingen wil doorvoeren zonder enige bezuinigen. Ik wil ook dat iedereen miljoenair word, en de beste zorg uit de wereld heeft, maar waar haal ik dat geld vandaan?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:36

Asyaa schreef:
Inderdaad. We zitten nu al diep in het rood, laat staan dat hij zulke dingen wil doorvoeren zonder enige bezuinigen. Ik wil ook dat iedereen miljoenair word, en de beste zorg uit de wereld heeft, maar waar haal ik dat geld vandaan?

In ieder geval niet door chronisch zieke patiënten tot een eigen aandeel van 700 euro te verplichten....

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:38

Verkiezingen blijft een lastig verhaal, het vormen van een coalitie helemaal. De afgelopen kabinetten is wel gebleken dat de coalitie niet goed was. Beslissingen op dat niveau nemen is lastig, voor ons makkelijker om erover te praten en ze af te keuren.

Bij iedere verkiezing ( zowel staats als gemeente) verdiep ik me volledig in de verschillende partijen en hun denkwijzes. Want het zijn partijprogramma's maar meestal blijft er in de gevormde regering een sterk afgezwakt product van over. Ik ben het dan ook niet eens met alle punten van de PVV maar als je erin verdiept dan ontdek je dat er meer filisofie achterzit dan we denken.
Ookal is Wilders niet echt de persoon die iedereen als premier wil zien, maar onderschat hem niet. Hij heeft een zeer goede achterban en hijzelf neemt geen genoegen met een antwoordt zonder uitleg en gegrond onderzoek.
Grootste partij zal het niet worden, maar grote kans dat hij wel in de coalitie komt te zitten. Hij kan op veel punten een juist tegengas geven. Denk dat het de politiek de komende tijd actief, allert en wakker kan houden.

Maar ja uiteindelijk moet je stemmen op welke partij het best bij jou past. De afgelopen jaren was ik partij-vast maar of dat altijd zo zal blijven?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:39

Asyaa schreef:

De PVV wil onder andere bezuinigen op het politieke apparaat. Verder ook op de internationale politiek, ontwikkelingshulp.
Ik vind dat bezuiningen onvoormijdelijk zijn, maar dat het op verschillende manieren kan worden ingevuld.
De manier waarop de PVV het invuld, is naar mijn idee, één v.d betere manieren.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:39

goed omschreven ghisje

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:41

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:44

aah op dit moment is het aarme balkie :+:

SdaphneS

Ja, was te verwachten.

MieLo

SdaphneS schreef:
Hup PVV!

Ben het met je eens ;)
Dit is voor mij de 2e keer dat ik stem (1e x heb ik uit wanhoop op een oud-docent gestemd := ), en PVV had voor mij de meeste overeenkomsten. Het is misschien wel goed als hij een goede plaats behaald, wordt nederland ook een keer goed wakkergeschud.
Niet dat ik racistisch oid ben, totaal niet, maar wat ik vind waar hij gelijk in heeft: kom je hier en gedraag je je associaal (in de zin van misdrijven oid, of absoluut niet willen aanpassen) dan mag je weer evenhard vertrekken. (en daarnaast hogere straffen opleggen bij misdrijven)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:45

Ben benieuwd wie hem gaat opvolgen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:46

MieLo schreef:
SdaphneS schreef:
Hup PVV!

Ben het met je eens ;)
Dit is voor mij de 2e keer dat ik stem (1e x heb ik uit wanhoop op een oud-docent gestemd := ), en PVV had voor mij de meeste overeenkomsten. Het is misschien wel goed als hij een goede plaats behaald, wordt nederland ook een keer goed wakkergeschud.
Niet dat ik racistisch oid ben, totaal niet, maar wat ik vind waar hij gelijk in heeft: kom je hier en gedraag je je associaal (in de zin van misdrijven oid, of absoluut niet willen aanpassen) dan mag je weer evenhard vertrekken. (en daarnaast hogere straffen opleggen bij misdrijven)

Nederland is ook wel toe aan een wake-up call. Ik heb overigs niet op de PVV gestemd, maar vind dat het een underdog is in het huidige politieke klimaat.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:46

Ik heb toch voor Wilders gestemt.
Waarom?
Ik wil Nederland meer Nederland wordt omdat dat echt aan het afzakken is. Multicultureel primá maar laat dat aub Nederland niet overnemen.
In mijn eige wijk is het alleen maar toegelopen met buitelanders en je ziet meer buitenlanders dan Nederlanders in afgelopen 10 jaar.

Ik heb niets tegen buitenlanders ik ga en ging ook veel met hun om maar er moet ergens toch een bepaald limiet komen en er is momenteel in Nederland niet echt een limiet van culturele waarde en de waarde waar Nederland op het hoogtepunt moet blijven.

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:57

Wilders heeft gewonnen :')