Nederland op zijn best

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:32

faye schreef:
Waar een wil is, is een weg. En gelukig heeft iedereen recht op een mening in Nederland. Juist als de kinderen bij hun vader zijn in het weekend heeft ze mogelijkheid zat tot extra werken in de horeca. Wat mij stoort is dat deze dame nooit ook maar gedeeltelijk heeft bijgewerkt om gedeeltelijk zelf haar uitkering te bekostigen en een aanvulling te trekken. De jongste is 5!!!
Dus ja: het is een kwestie van mentaliteit en dat heeft niks te maken met je superieur voelen.

Laat maar, volgens mij wil je het niet begrijpen.

Anoniem

Re: Nederland op zijn best

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:34

Ze had toch allang in de ochtenduren kunnen schoonmaken en zo zelf een steentje bijdragen? Blijft ze onder de uitkeringsgrens maar doet er wel zelf iets voor. Blijkbaar vinden veel moeders dat het moederschap je het recht geeft op je kont thuis te zitten en je handje op te houden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:35

dat snap ik ook wel Maikeltje........... maar kan je het ook begrijpen dat dit soort acties een bedrijf om zeep kan helpen, en gewoon al het andere personeel ook in gevaar brengt mbt hun inkomen?

Ik begrijp het wel, maar het is een heel klein beetje meer dan fout!

en het ergste is nog, dat als je het kan bewijzen als werkgever, dat het je dan ook nog een godsvermogen kost om zo iemand uit dienst te krijgen.........

werkgevers doen dat dus gewoon niet zo makkelijk meer, en eerlijk gezegd kan je ze dat ook niet kwalijk nemne :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:36

faye schreef:
Mijn werkgever heeft er anders helemaal geen probleem mee dat ik geen partner heb. Dus als de kidneren ziek zijn draai ik er voor op.

Heel aardige werkgever dan, ik ken ze die minder aardig zijn. Je hebt het gewoon enorm getroffen jij! :D Weet je wat ik heb gehoord, dat jouw baas in de toekomst wel eens failliet kan gaan. En dan faye? Denk jij dat iedereen zit te wachten op een werkende moeder en dan nog 1 die geen partner heeft? Jij hebt je zaakjes op dit moment waarschijnlijk goed geregeld en ik hoop voor je dat dat zo blijft. :j

Wat je zegt over mentaliteit ben ik zeker met je eens maar er gebeuren wel eens dingen dat ik heb gezegd, mocht ik alleen komen te staan ga ik voorlopig niet meer werken! :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:37

faye schreef:
Ze had toch allang in de ochtenduren kunnen schoonmaken en zo zelf een steentje bijdragen? Blijft ze onder de uitkeringsgrens maar doet er wel zelf iets voor. Blijkbaar vinden veel moeders dat het moederschap je het recht geeft op je kont thuis te zitten en je handje op te houden.

Brrrr, wat kortzichtig ben jij zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:38

MamboBeach schreef:
faye schreef:

Ja he? Brrrrrrr, werken, bah!!!!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:40

faye schreef:
MamboBeach schreef:

Ja he? Brrrrrrr, werken, bah!!!!!

Begin je nu tegen mij?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:41

KiWiKo schreef:
dat snap ik ook wel Maikeltje........... maar kan je het ook begrijpen dat dit soort acties een bedrijf om zeep kan helpen, en gewoon al het andere personeel ook in gevaar brengt mbt hun inkomen?

Ik begrijp het wel, maar het is een heel klein beetje meer dan fout!

en het ergste is nog, dat als je het kan bewijzen als werkgever, dat het je dan ook nog een godsvermogen kost om zo iemand uit dienst te krijgen.........

werkgevers doen dat dus gewoon niet zo makkelijk meer, en eerlijk gezegd kan je ze dat ook niet kwalijk nemne :)

Ja dat snap ik heel goed.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:42

faye schreef:

Je bedoelt zwart bijverdienen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:43

maikeltje schreef:
faye schreef:

Je bedoelt zwart bijverdienen?

Dat wilde ik ook zeggen! :j :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:45

Met een paar schoonmaakuurtje kom je niet boven bijstandsniveau uit en wordt je inkomen dus gewoon aangevuld tot bijstandsniveau. Maar moeders moet natuurlijk de hele dag met de theepot thuis zitten, ook als de kinderen op school zitten :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:47

En die laatste zin is weer een aanname. ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:48

Vind fulltime zelf ook nogal veel idd maar op de uren dat de kinderen op school zitten kan ze best werken lijkt me. Zelfs ken ik iemand die al op jonge leeftijd een kind kreeg en dus niet hoefde te werken (alleenstaand) maar toen haar zoon 4 werd was ze van plan om weer zwanger te worden zodat als zoontje lief naar school ging zij niet hoefde te gaan werken. Dat vind ik echt het toppunt van egoisme.
Het is haar nog gelukt ook.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:50

faye schreef:
Met een paar schoonmaakuurtje kom je niet boven bijstandsniveau uit en wordt je inkomen dus gewoon aangevuld tot bijstandsniveau. Maar moeders moet natuurlijk de hele dag met de theepot thuis zitten, ook als de kinderen op school zitten :D

En dan? Dan ben je goed bezig? Je draagt wat bij aan de maatschappij?
En als een moeder een baan heeft en die wil behouden en met haar autootje naar haar werk gaat en ze dan weer gekort wordt omdat ze bepaalde kwijtscheldingen mist omdat ze een autootje heeft? :roll:
En haar buurvrouw peest lekker zwart bij. Wie is er dan eerlijk bezig en wie houdt er het meeste over?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:53

goed, even over mijn situatie........ Mijn bedrijf is net failliet (oa bijna zieke werknemers :D ) . Ik als DGA krijg geen WW, ik mag de bijstand in......... kan ik doen. Geef een uur of 10 les in de week a 30 euro het uur........... en dan heb ik het brommerend niet slecht.
lekker zwart, naast mijn bijstand.......

alleen ik ga de bijstand niet in......... en ergens vind ik dat heel dom van mezelf!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:58

Ik ben ook een alleestaande moeder met 2 kids. Ik wil graag aan het werk maar overal hoor ik : U bent te oud of wat doet u als u kinderen ziek zijn.

Ik heb er niet voor gekozen om alleenstaand te zijn. Na 10 jaar huwlijk ging het gewoon niet meer. Ik heb vroeger voor dat ik kinderen had ook altijd gewerkt.
Ik vind dat ze gezinnen met beide ouders thuis eerst wel aan mogen pakken. 1 van de ouders kan dan bij de kids blijven en de andere kan dan werken. Ook als je kids ouder zijn kun je aan het werk maar dan ben je meestal zelf ook al weer te oud.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:01

KiWiKo schreef:
goed, even over mijn situatie........ Mijn bedrijf is net failliet (oa bijna zieke werknemers :D ) . Ik als DGA krijg geen WW, ik mag de bijstand in......... kan ik doen. Geef een uur of 10 les in de week a 30 euro het uur........... en dan heb ik het brommerend niet slecht.

alleen ik ga de bijstand niet in......... en ergens vind ik dat heel dom van mezelf!

Als je er recht op hebt waarom dan niet?
Ik begrijp je overigens wel hoor, ik zit ook niet zo in elkaar! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:01

KiWiKo schreef:

Ik ben net zo dom hoor Kim, maar ik kijk wel lekkerder in de spiegel ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:02

mhollander schreef:
Ik ben ook een alleestaande moeder met 2 kids. Ik wil graag aan het werk maar overal hoor ik : U bent te oud of wat doet u als u kinderen ziek zijn.

Ik heb er niet voor gekozen om alleenstaand te zijn. Na 10 jaar huwlijk ging het gewoon niet meer. Ik heb vroeger voor dat ik kinderen had ook altijd gewerkt.
Ik vind dat ze gezinnen met beide ouders thuis eerst wel aan mogen pakken. 1 van de ouders kan dan bij de kids blijven en de andere kan dan werken. Ook als je kids ouder zijn kun je aan het werk maar dan ben je meestal zelf ook al weer te oud.

Ja, bizar he... Het is soms gewoon eng! :j

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:07

MamboBeach schreef:
faye schreef:
Mijn werkgever heeft er anders helemaal geen probleem mee dat ik geen partner heb. Dus als de kidneren ziek zijn draai ik er voor op.

Heel aardige werkgever dan, ik ken ze die minder aardig zijn. Je hebt het gewoon enorm getroffen jij! :D Weet je wat ik heb gehoord, dat jouw baas in de toekomst wel eens failliet kan gaan. En dan faye? Denk jij dat iedereen zit te wachten op een werkende moeder en dan nog 1 die geen partner heeft? Jij hebt je zaakjes op dit moment waarschijnlijk goed geregeld en ik hoop voor je dat dat zo blijft. :j

Wat je zegt over mentaliteit ben ik zeker met je eens maar er gebeuren wel eens dingen dat ik heb gezegd, mocht ik alleen komen te staan ga ik voorlopig niet meer werken! :D

Inderdaad.... hoe vaak worden tijdelijke contracten ook niet verlengd als iemand zwanger blijkt te zijn.
De overheid wil van alles van "de nederlandse vrouw": ze moet geemancipeerd zijn, ze moet carriere maken, ze moet zoveel mogelijk uren werken en ze moet zorgen.

Een kennis die op kdv werkt vertelde me een tijd geleden dat ze een alleenstaande moeder hadden gebeld omdat het kind koorts had met het verzoek om het op te halen. Moeder had volledig emotioneel gesmeekt of het kind toch kon blijven omdat ze geen andere opvang kon regelen en ze bang was dat haar contract misschien niet verlengd zou worden omdat het een paar weken er voor ook al was voorgekomen en er niet echt positief op werd gereageerd toen :n

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:11

odetteke schreef:
MamboBeach schreef:

Inderdaad.... hoe vaak worden tijdelijke contracten ook niet verlengd als iemand zwanger blijkt te zijn.
De overheid wil van alles van "de nederlandse vrouw": ze moet geemancipeerd zijn, ze moet carriere maken, ze moet zoveel mogelijk uren werken en ze moet zorgen.

Een kennis die op kdv werkt vertelde me een tijd geleden dat ze een alleenstaande moeder hadden gebeld omdat het kind koorts had met het verzoek om het op te halen. Moeder had volledig emotioneel gesmeekt of het kind toch kon blijven omdat ze geen andere opvang kon regelen en ze bang was dat haar contract misschien niet verlengd zou worden omdat het een paar weken er voor ook al was voorgekomen en er niet echt positief op werd gereageerd toen :n

Ja, het is echt heel triest, ze pakken je waar ze je pakken kunnen wat dat betreft. Daarom, ik heb te veel meegemaakt daarin, als er iets zich voor zou doen, wat ik niet hoop uiteraard pak ik gewoon eens waar ik recht op heb. De goede moeten altijd onder de kwade lijden.
Dat met die vrouw ook, dat is toch te triest voor woorden. :n

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:16

Vast werk bestaat bijna niet meer.
In deze tijd zijn arbeiders in veel opzichten een wegwerpartikel geworden. Daarom moet de pensioenleeftijd ook omhoog.
Het is in en in triest.
Deze trent is begonnen toen de uitzendbureaus op de markt kwamen. Dit is mijn persoonlijke mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:19

Uitzendbureaus zijn er al bijna 50 jaar, dus dat zal wel loslopen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:21

jaantsje schreef:
Vast werk bestaat bijna niet meer.
In deze tijd zijn arbeiders in veel opzichten een wegwerpartikel geworden. Daarom moet de pensioenleeftijd ook omhoog.
Het is in en in triest.
Deze trent is begonnen toen de uitzendbureaus op de markt kwamen. Dit is mijn persoonlijke mening.

Idd triest en idd, die uitzendbureaus, hier in het noorden werken ze bijna nergens anders mee. :n

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:23

Heb ik toch een andere ervaring.
Mensen genoeg die hier niet aan het werk komen, gewoon veel te weinig werk.
Met werk via het uitzendbureau kun je geen toekomst opbouwen.