Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:02

Mindim schreef:
Brainless schreef:
Wat doen Nederlanders die in Frankrijk (of ergens anders) wonen? Die praten onderling ook Nederlands en houden ook veel Nederlandse gewoontes op na.

Maar die praten tegen de lokalen wel Frans of engels, we verwachten niet dat zij nederlands praten of begrijpen of zich aanpassen aan ons. Als ik in duitsland ben dan praat ik duits, in frankrijk frans en anders is mijn engels prima.

In nederland moet je je steeds meer aanpassen aan neiuwe nederlanders. Hoofddoeken en burka moet je maar accepteren, zwarte piet moet maar gekleurde piet worden en een kerstboom nemen ze aanstoot aan en dan wordt er weer gekeken hoe we wel weer aan hun wensen kunnen voldoen. En daar heb ik het mee gehad.

Dat is inderdaad belachelijk. In Amsterdam mag Sinterklaas niet eens een kruis op zijn mijter!! Kom op zeg.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:03

Wie zegt dat die terroristen uit Marokko komen? Ik niet hoor.. Maar sinds 11 september liggen alle moslims onder een vergrootglas, dat is wat ik zeg. En zo is het ook.. Iedereen kan het alleen maar over moslims hebben, en dat hoorde je daarvoor lang niet zoveel..

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:03

Mindim schreef:
Dat zeg ik niet, heb een pest aan alle criminelen wat dat betreft, marokkaans, chinees, nederlands, whatever.
Ik stel alleen een feit vast, en dat is dat de marokkaanse bevolking een stuk meer in het nieuws is dan de andere bevolkingsgroepen. Over chinezen hoor je nooit iets in het journaal, om het maar even bij de chinezen te houden.

Ik snap ook niet hoe je er bij komt dat ik chinese criminelen minder erg vind dan marokkaanse criminelen. Maar waarom denk jij dat de marokkanen meer in het nieuws zijn, heb jij er een verklaring voor, alleen omdat ze uit marokko komen, geloof ik niet.

Nee omdat dat zeker met eerst Pim en nu Geert zon lekker onderwerp is. In veel steden is de overlast van Antillianen veel erger en agressiever, maar op een verdwaalde docu filmer besteed niemand hier aandacht aan. Ik zie ook niet zoveel TV programma´s etc over de hooligans.[/quote]

Nou dan moet je beter tv kijken, want het is er wel degelijk en dat over de antillianen ook, een heel gedoe om geweest dat de antillen hun 'rotte appeltjes' naar nederland sturen om ze daar maar kwiijt te zijn.
Trouwens Pim en Geert krijgen niet een stem van mijn kant.[/quote]

Ik denk dat er vaak in het nieuws komt over Marrokanen omdat die in de 'kleine criminaliteit' zitten. winkeldiefstal etc.
Chinezen e.a. doen meer de maffia-activiteiten (afpersing, fraude, drugs) en die zijn meer 'underground'

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:04

Mindim schreef:
Nou dan moet je beter tv kijken, want het is er wel degelijk en dat over de antillianen ook, een heel gedoe om geweest dat de antillen hun 'rotte appeltjes' naar nederland sturen om ze daar maar kwiijt te zijn.
Trouwens Pim en Geert krijgen niet een stem van mijn kant.

Als een stel Marokkaanse rotjochies ergens in een wijk amok maken zijn direct alle actualiteit programma's en kranten er vol mee. Als Antiliaanse jongens dat doen hoor je er nauwelijks over die moeten minimaal iemand doodschieten willen ze zoveel aandacht krijgen.
Over hoe de groepen hooligans gevormd worden, waarom ze het doen en uit wat voor milieu ze komen heb ik de uitzendingen zeker gemist :?

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:05

[/quote]@Apoc
Hoezo zijn Marokkanen geen Nederlanders?
Ook met een dubbel paspoort worden ze tot Nederlanders gerekend.
[/quote]

maar de niet-volwassenen worden niet meegerekend.
ik denk dat het merendeel van de religieuze jongeren moslim is.
als die meegerekend zouden worden dan zouden de cijfers er anders uit zien[/quote]
Maar dat geldt dan toch ook voor de cijfers van de andere geloven?!
Die worden dan ook hoger.[/quote]

maar die zullen denk ik minder snel stijgen, omdat het merendeel van de religieuze jongeren moslim is.
Laatst bijgewerkt door Koopto666 op 19-05-10 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:06

Apoc, de sint draagt de drie Amsterdamse kruizen op zijn mijter bij de intocht, dat is toch gewoon veel cooler.

Antillianen hoor ik eigenlijk nooit wat over.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 11:06

Koopto666 schreef:
Ik denk dat er vaak in het nieuws komt over Marrokanen omdat die in de 'kleine criminaliteit' zitten. winkeldiefstal etc.
Chinezen e.a. doen meer de maffia-activiteiten (afpersing, fraude, drugs) en die zijn meer 'underground'

Ik denk dat dat een belangrijk en groot deel van de verklaring is ja :) Want Turkse jongeren plegen verhoudingsgewijs net zo veel criminaliteit maar worden er minder uitgelicht dan bvb de Marrokanen..

Apoc, dat kruis op die mijter. Vindt heel Marrokaans Nederlands dat? Of slecht een paar idioten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:07

Die heb je dan inderdaad gemist, op de bbc zijn er ook een hoop programma's over en op actualiteitenzenders.
Antillianen hoor je hier in de buurt iig wel heel veel over.

Maar het zou wel eens kunnen komen door wat Koopto666 zegt.

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:08

Heino schreef:
Koopto666 schreef:

Ik denk dat dat een belangrijk en groot deel van de verklaring is ja :) Want Turkse jongeren plegen verhoudingsgewijs net zo veel criminaliteit maar worden er minder uitgelicht dan bvb de Marrokanen..

Apoc, dat kruis op die mijter. Vindt heel Marrokaans Nederlands dat? Of slecht een paar idioten?

als een paar idioten dat vinden, wordt het snel overgenomen door anderen.
en of nou alleen een paar idioten het vinden of een hele grote groep, het blijft belachelijk dat de maatregel is genomen dat het kruis niet meer gebruikt wordt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:10

Mindim schreef:
Die heb je dan inderdaad gemist, op de bbc zijn er ook een hoop programma's over en op actualiteitenzenders.

Ik heb het over de Nederlandse pers en Tv en over de Nederlandse hooligans. Ik stel dat het Geert goed lukt om veel mensen en de media op een groep te focussen terwijl anderen minstens evenveel of nog meer ellende veroorzaken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:11

Maar dat willen veel mensen toch, een samenleving die geen geloofsovertuigingen uitdraagt (dat moet men maar binnenshuis houden).
Dus ook geen Sint met kruis.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:12

Brainless schreef:
Maar dat willen veel mensen toch, een samenleving die geen geloofsovertuigingen uitdraagt (dat moet men maar binnenshuis houden).

Kruis van de Sint is op dat moment geen geloofssymbool maar traditie.
Sommige bestuurders schieten zo nu en dan een beetje door.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 11:13

Koopto666 schreef:
en of nou alleen een paar idioten het vinden of een hele grote groep, het blijft belachelijk dat de maatregel is genomen dat het kruis niet meer gebruikt wordt

Maar is dat dan ook al zo dan? Dacht dat enkelen dat alleen wílden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:14

sarabande schreef:
Mindim schreef:

Ik heb het over de Nederlandse pers en Tv en over de Nederlandse hooligans. Ik stel dat het Geert goed lukt om veel mensen en de media op een groep te focussen terwijl anderen minstens evenveel of nog meer ellende veroorzaken.

Ik verbreed mijn horizon altijd liever.

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:15

Brainless schreef:

en dan wel kerst vieren? dat is heel erg hypocriet
tevens heeft de sint tegenwoordig nog maar weinig te maken met geloofsovertuiging. weinigen weten überhaubt wie hij is/was.
het is meer een gebruik en traditie dan een geloofsovertuiging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:15

sarabande schreef:
Brainless schreef:

Sommige bestuurders schieten zo nu en dan een beetje door.

De kerstboom ook?

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:16

Heino schreef:
Koopto666 schreef:

Maar is dat dan ook al zo dan? Dacht dat enkelen dat alleen wílden..

voorzover ik begrepen heb, worden er echt maatregelen getroffen

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:17

Brainless schreef:

Sommige bestuurders schieten zo nu en dan een beetje door.[/quote]

De kerstboom ook?[/quote]

de kerstboom is heidens:P
heeft niets met de geboorte van Christus te maken

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:17

@Heino
Maar dat is wel de reden geweest dat een paar mensen besloten hebben dat het niet meer kan (geeneens de moslims).
In Antwerpen is het kruis ook weg ivm de associatie met kindermisbruik in de katholiekekerk. Daar willen ze ook het Christelijke (oa sterren en engeltjes) van kerst afhalen en het een andere naam gaan geven.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 11:20

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:24

Citaat:
de kerstboom is heidens:P
heeft niets met de geboorte van Christus te maken

Klopt, maar toch werd afgelopen december in een aantal stadshuizen geen kerstboom geplaatst om de moslims niet voor het hoofd te stoten. Het heeft niets met geloof te maken, het is simpel een westerse traditie. En als we zelfs onze tradities al moeten opgeven (hetzij door een overbezorgde ambtenaar, hetzij daadwerkelijk door klagende moslims), kan ik heel goed begrijpen dat iemand als Wilders het heel goed doet in de peilingen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:27

yep!

dat zijn de dingen die mensen gewoon zat zijn. en of dat nou komt door de moslim of door de ambtenaar...... het kan gewoon niet zo zijn dat wij onze tradities op moeten geven en hunnie hun tradities op dringen.......

Hoofddoek MOET kunnen, kerstboom ook :D :D
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 19-05-10 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:29

ik snap trouwens niet waarom Wilders zo tegen de hoofddoekjes is.
met zo'n kapsel zou hij juist vóór moeten zijn, en ze dan zelf opzetten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:30

Koopto666 schreef:
ik snap trouwens niet waarom Wilders zo tegen de hoofddoekjes is.
met zo'n kapsel zou hij juist vóór moeten zijn, en ze dan zelf opzetten

hahahahahaha :D :D ik zei het tegen JS nog in het hoofddoekjes topic, ik wou dat ik er een had om mijn haar te verbergen :) (tis een drama op dit moment)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 11:37

KiWiKo schreef:
dat zijn de dingen die mensen gewoon zat zijn. en of dat nou komt door de moslim of door de ambtenaar...... het kan gewoon niet zo zijn dat wij onze tradities op moeten geven en hunnie hun tradities op dringen.......

Maar ik vind het ook belachelijk dat een ambtenaar zoiets besluit? Want het wordt gepresenteerd als iets dat Moslims afgedwongen hebben :?