Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:RoosG schreef:Er klonk geschreeuw, dus we keken elkaar aan van wat is dit? en ineens gebeurde alles. Mijn maag draaide om, ik voelde me echt ziek worden. Bij ons alles drie stonden tranen in onze ogen, terwijl we helemaal niet van zulke huilebalken zijn.
Met alle respect, hou het perspectief. Er is, in essentie, geen ramp gebeurd. Het is vervelend voor de mensen, zeker degenen die gewond zijn geraakt. Het was niet goed, niet juist, niet netjes, niet respectvol.
Maar dingen als 'echt ziek worden' zou ik bewaren voor een andere categorie leed. We verliezen soms het perspectief. De oorlog, die we vandaag probeerden te herdenken toen dit allemaal de aandacht opeiste, dat was leed waar je maag van moet omdraaien. De oorlog waar we nu nog steeds aan deelnemen en waar maar geen eind aan lijkt te komen, daar moet je tranen van in je ogen krijgen. De 35 miljoen mensen die wereldwijd geinfecteerd zijn met HIV en daaraan vermoedelijk veel te snel zullen sterven, daar moet je echt zien van worden. Dit was een buitengewoon vervelende situatie, maar ook niet meer dan dat.
RoosG schreef:Ik snap wat je bedoeld Shadow, waarschijnlijk heb ik het niet goed verwoord. Op dat moment denk je gelijk aan een aanslag, denk je (ik in ieder geval) terug aan 30 april vorig jaar. Dan voel ik me inderdaad ziek worden, uit angst dat zoiets weer is gebeurt. Dat zieke gevoel was voor dat moment, toen er nog geen duidelijk was en eigenlijk iedereen dacht aan een aanslag. ik denk namelijk dat dat de eerste gedachte was van half Nederland, een aanslag, een herhaling van een jaar geleden.
Karin schreef:Waar werd gezegd dat het om een man van Joodse komaf ging?
montiesmama schreef:Karin schreef:Waar werd gezegd dat het om een man van Joodse komaf ging?
telegraaf.nl
Karin schreef:montiesmama schreef:
Waar werd gezegd dat het om een man van Joodse komaf ging?
telegraaf.nl
Karin schreef:montiesmama schreef:telegraaf.nl
Die neem ik liever niet als betrouwbare bron.
Ik zat naar de persconferentie te luisteren, maar ik heb daar niets gehoord over een Joodse man. Alleen dat het om een 39-jarige man uit Amsterdam ging. Of ik moet iets gemist hebben?
Karin schreef:RoosG schreef:Ik snap wat je bedoeld Shadow, waarschijnlijk heb ik het niet goed verwoord. Op dat moment denk je gelijk aan een aanslag, denk je (ik in ieder geval) terug aan 30 april vorig jaar. Dan voel ik me inderdaad ziek worden, uit angst dat zoiets weer is gebeurt. Dat zieke gevoel was voor dat moment, toen er nog geen duidelijk was en eigenlijk iedereen dacht aan een aanslag. ik denk namelijk dat dat de eerste gedachte was van half Nederland, een aanslag, een herhaling van een jaar geleden.
Roos, het is JOUW gevoel. Als JIJ je op dat moment ziek voelde worden, dan is dat JOUW goed recht.
Dat je er later achter komt dat het allemaal 'wel meeviel' is alleen maar mooi meegenomen. Maar op het moment zelf wist je niet wat je overkwam, dat kon alles zijn. Sommige mensen voelen zich op zo'n moment ziek worden en daar lijkt mij niets mis mee.
Shadow0 schreef:RoosG schreef:Er klonk geschreeuw, dus we keken elkaar aan van wat is dit? en ineens gebeurde alles. Mijn maag draaide om, ik voelde me echt ziek worden. Bij ons alles drie stonden tranen in onze ogen, terwijl we helemaal niet van zulke huilebalken zijn.
Met alle respect, hou het perspectief. Er is, in essentie, geen ramp gebeurd. Het is vervelend voor de mensen, zeker degenen die gewond zijn geraakt. Het was niet goed, niet juist, niet netjes, niet respectvol.
Maar dingen als 'echt ziek worden' zou ik bewaren voor een andere categorie leed. We verliezen soms het perspectief. De oorlog, die we vandaag probeerden te herdenken toen dit allemaal de aandacht opeiste, dat was leed waar je maag van moet omdraaien. De oorlog waar we nu nog steeds aan deelnemen en waar maar geen eind aan lijkt te komen, daar moet je tranen van in je ogen krijgen. De 35 miljoen mensen die wereldwijd geinfecteerd zijn met HIV en daaraan vermoedelijk veel te snel zullen sterven, daar moet je echt zien van worden. Dit was een buitengewoon vervelende situatie, maar ook niet meer dan dat.
KoudbloedKim schreef:En toch ben ik wel heel benieuwd waarom die ene man een draaiende camera/telefoon in zijn zak had en hem gelijk pakte toen het begon.
Kom je toch niet achter..