Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:16

Heino schreef:
MamboBeach schreef:
Er zijn veel problemen met de marokkaanse jongeren en ik hoop echt dat deze zullen worden opgelost. Hoe en wat vind ik zelf ook heel moeilijk hoor, om de juiste aanpak te vinden, begrijp je wat ik bedoel?

Ik snap dat mensen een geluid willen laten horen dat er iets moet veranderen. Maar dat begrijpen andere partijen ook. Alleen zij beseffen dat een oplossing niet zo 1-2-3 daar is en dat het tijd kost. Dus dan kan je naar mijn mening beter stemmen op een partij die wél reeële oplossingen biedt die je aanspreken. Want straks heb je dan Wilders in de regering. En dan? De oplossingen die hij voorstelt kunnen toch niet uitgevoerd worden. En dan? Dan zijn we weer terug bij af.

Dus eigenlijk schieten we er helemaal niets mee op? Laten we dan eerlijk zijn, die andere partijen babbelen ook maar wat zonder echt iets te doen. Kom op, het duurt steeds langer zo...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:16

Heino schreef:
MamboBeach schreef:
Er zijn veel problemen met de marokkaanse jongeren en ik hoop echt dat deze zullen worden opgelost. Hoe en wat vind ik zelf ook heel moeilijk hoor, om de juiste aanpak te vinden, begrijp je wat ik bedoel?

Ik snap dat mensen een geluid willen laten horen dat er iets moet veranderen. Maar dat begrijpen andere partijen ook. Alleen zij beseffen dat een oplossing niet zo 1-2-3 daar is en dat het tijd kost. Dus dan kan je naar mijn mening beter stemmen op een partij die wél reeële oplossingen biedt die je aanspreken. Want straks heb je dan Wilders in de regering. En dan? De oplossingen die hij voorstelt kunnen toch niet uitgevoerd worden. En dan? Dan zijn we weer terug bij af.

Als de PVV met een hoop mensen in de kamer komt, dan kost dat op de lange termijn alleen maar geld.
Kijk maar naar de partij van Fortuin, er komt ruzie, de partij splitst zich op in allemaal kleine (eenmans)partijen en krijgen daarna allemaal wachtgeld. Zie Rita Verdonk.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:17

Elco schreef:
Nou ik stem lekker op Wilders laat de politiek maar eens goed wakker schudden..En nee ik heb niets tegen buitenlanders maar wel op Marokkanen die denken dat Nederland van hun is, ze plunderen maar raak een roofoverval hier dan weer daar..Als er iets gebeurd is hoef je niet eens meer te vragen wie de daders waren want voor 99% weet je het antwoord al..Ik vind het gewoon ronduit schandalig, als er bij je ingebroken word net zoals bij ons en op heterdaad betrapt worden jajaja 3 Marokkanen dan moet je ze eigenlijk helpen met dragen i.p.v. dat je je eigendommen mag beschermen zoals wel in de wet beschreven staat notabene..Maar de politiek is gewoon bang om in te grijpen tegen dat vullis..Je mag je dochter uit laten schelden voor K..prutsmuts maar jij mag niets terug zeggen want dan ben je een rasist..!!! Waar gaat dit heen in Nederland..

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt hoor... :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:18

Nou, ik ga slapen, morgen weer vroeg op, ik zie wel of ik morgen veel moet bijlezen.
Slaap lekker

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:19

MamboBeach schreef:
Dus eigenlijk schieten we er helemaal niets mee op? Laten we dan eerlijk zijn, die andere partijen babbelen ook maar wat zonder echt iets te doen. Kom op, het duurt steeds langer zo...

Ik denk dat je met op de PVV stemmen weinig op schiet ja. Omdat het grootste deel van zijn partijpunten niet uitgevoerd kunnen worden. Dus dan worden alsnog de punten van de andere regeringspartijen uitgevoerd (kan je beter net zo goed meteen daar op stemmen) of we kunnen weer opnieuw gaan stemmen.

Waarom babbelen andere partijen maar wat? Denk jij dan dat de problemen opgelost zijn wanneer er maar een immigratiestop komt, moskeeën gesloten worden en criminele niet-Nederlanders (en zo veel zijn dat er niet want grotendeels is (ook) Nederlander) het land uitgezet worden?

MamboBeach

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:24

Welterusten Electra63!

Zomaar uitzetten zal hem niet worden denk ik. Maargoed, met geen van alle partijen ben ik het 100 procent eens.
Ik vind vaak dat ze babbelen en weinig of niets waarmaken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:25

Nog even over de criminaliteit.
Ik heb een aantal jaren voor een TBS-kliniek gewerkt, neem van mij aan, dat de meeste clienten daar, blanke mannen zijn. En die zitten daar niet voor kleine dingen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:26

MamboBeach schreef:
Zomaar uitzetten zal hem niet worden denk ik. Maargoed, met geen van alle partijen ben ik het 100 procent eens.

Los van of het kan of niet, denk je dat met de voorstellen die Wilders doet problemen opgelost worden?

En denk je niet dat het een goede reden heeft dat andere partijen weinig tot niets waarmaken? Misschien omdat je dit soort problemen nou eenmaal niet 1-2-3 oplost?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:26

MamboBeach schreef:
Welterusten Electra63!

Daar heb je helemaal gelijk in. Het is ook moeilijk om het 16 miljoen Nederlanders naar de zin te maken.
Iedereen wil goede zorg, scholing, veiligheid en een goed salaris.
Maar het is ook niet gemakkelijk om oplossingen te bedenken en uit te voeren binnen een budget.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:27

Het zou ook wel helemaal erg zijn als de meerderheid ook nog eens getint zou zijn. De blanken zijn hier nog altijd, gelukkig, in meerderheid. :)

Electra63

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:29

Over honderd jaar of zo, is alles gemixt.
Mijn kinderen zijn ook maar 75% nederlands, en langzaam zal het zich vermengen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:29

Heino schreef:
MamboBeach schreef:

Los van of het kan of niet, denk je dat met de voorstellen die Wilders doet problemen opgelost worden?

En denk je niet dat het een goede reden heeft dat andere partijen weinig tot niets waarmaken? Misschien omdat je dit soort problemen nou eenmaal niet 1-2-3 oplost?

Ik zeg niet dat hij alles zou kunnen oplossen, waar zou kunnen of moeten maken.

Dat heeft niet alleen betrekking tot de 'moslims', met heel veel zaken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:30

Electra63 schreef:

Ja, dat zou best kunnen ja.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:32

MamboBeach schreef:
Ik zeg niet dat hij alles zou kunnen oplossen, waar zou kunnen of moeten maken.
Dat heeft niet alleen betrekking tot de 'moslims', met heel veel zaken.

Dat zeg ik ook niet ;) Maar denk je dat je een deel van de problemen rondom criminaliteit en Marrokanen oplost met uitzetten, immigratiestop en moskeeën bouwverbod???

En denk je dat er de voorstellen als immigratiestop, en uitzetten er überhaupt door komen in de kamer?

Elco

Electra63 schreef:
Ik heb een aantal jaren voor een TBS-kliniek gewerkt, neem van mij aan, dat de meeste clienten daar, blanke mannen zijn. En die zitten daar niet voor kleine dingen.

Ik heb ze voor justitie in de rondte gereden door heel nederland, en neem maar van mij aan dat zeker 3 kwart wat achter in zat van noord-afrikaanse afkomst was..

RoodZonnetje

Electra63 schreef:

Absoluut, is een kwestie van uitstellen :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:36

Elco schreef:
Electra63 schreef:

Ik heb ze voor justitie in de rondte gereden door heel nederland, en neem maar van mij aan dat zeker 3 kwart wat achter in zat van noord-afrikaanse afkomst was..

Ja, voor de gevangenis of huis van bewaring misschien, maar niet voor een TBS-kliniek.
Daar zitten bijvoorbeeld, pyromanen, kinderverkrachters, lustmoordenaars, mensen die een misdaad hebben gepleegd, veroorzaakt door een psychische stoornis of kans op herhaling (even kort door de bocht) en dat zijn toch vooral blanke mannen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:36

Elco schreef:

TBS naar afkomst in 2008:
6270 geboorteland Nederland
785 geboorteland Marokko

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:37

Heino schreef:
Electra63 schreef:

Absoluut, is een kwestie van uitstellen :)

En dan zijn er weer andere problemen :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:39

Heino schreef:
Elco schreef:

785 geboorteland Marokko

Maakt ook verder niet uit, iedereen die een misdrijf begaat, moet gestraft worden of het nu blanke zijn of buitenlanders.
Alleen moeten mensen niet denken dat alleen Marokkanen misdaden begaan.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:39

Ja omdat ze niet mee willen werken aan het Pieterbaan centrum..Ze zijn beter op de hoogte van de gaten in de maas..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:40

Heino schreef:
Elco schreef:

785 geboorteland Marokko

Dus in die 6270 zitten ook nog eens in nederland geboren marokkaanse mensen. :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:41

Elco schreef:
Ja omdat ze niet mee willen werken aan het Pieterbaan centrum..Ze zijn beter op de hoogte van de gaten in de maas..

Bron?
MamboBeach: klopt, ik kon geen cijfers vinden over allochtoon/niet-allochtoon

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:43

Electra63 schreef:
Heino schreef:

785 geboorteland Marokko

Maakt ook verder niet uit, iedereen die een misdrijf begaat, moet gestraft worden of het nu blanke zijn of buitenlanders.
Alleen moeten mensen niet denken dat alleen Marokkanen misdaden begaan.

Maar in dit kleine land en wat ze hier allemaal voor onrust teweeg brengen mag je ook niet verdoezelen vind ik. Kun je wel zeggen dat het niet alleen marokkaanse mensen zijn, nee, moet er nog eens bij komen. Maar ze brenegen wel veel teweeg in dit land.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:44

Heino schreef:
Elco schreef:

Bron?
MamboBeach: klopt, ik kon geen cijfers vinden over allochtoon/niet-allochtoon

Maar is dan toch best nog wel veel?